Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:16

lisa_pluisje schreef:
Mariska_87 schreef:
Net wat suikersnoepjes ( perziken, haribo) gegeten.. Had ik niet moeten doen! 8)7
Beloning: Misselijk en duf....

Wat een straf he?
Hier net Quinoa gegeten met zomerfruit van de Appie, hartstikke lekker en een geinige structuur, knappende bolletjes.

Knapperende bolletjes? Eet je de quinoa rauw? Ik eet die combinatie ook wel eens maar daar is niks knapperigs bij! := :o

Hebben jullie de Lactose vrije melk van Campina al gezien? Ben zo bang dat ze daar dan weer allemaal troep bij hebben gegooid.. Dat is Alpro Soya helaas wel gaan doen. Ik maakte mijn havermout eerst met sojamelk, maar ze hebben de receptuur veranderd waardoor er veel meer troep in zit. Het was al niet ideaal maar nu hebben ze er helemaal een potje van gemaakt! Overgestapt op Havermelk, en nu verkopen ze dat hier nergens meer :(

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:21

Ik loop me verdorie hier suf te zoeken om mijn kinderen fatsoenlijk eten te geven, iemand hier op stal voert mijn driejarige dochter toverballen en drop, niet een paar, nee een hele zak vol en dan raar vinden dat ik kwaad wordt en volgens mijn man overdrijf ik. (paarden staan bij ons thuis) ik wil niet dat mijn kind stikt in een toverbal (was een keiharde Jellybean)
Komt er iemand vanmiddag op bezoek, wederom Nibbits aan mijn kinderen, ga gvd je eigen kind vetmesten.
Komt mijn man thuis van de Lidl met Rundvleessalade, aardappelsalade, Shoarma en chocolade tarwevlokken met maar liefst 79 % koolhydraten per 100 gram, Chocolade croissants en aanmaaklimonade.
Zegt die dropl....l ook nog, als we jou je gang laten gaan dan eten we straks alleen nog maar paardenbloemen (ben toevallig een recept aan het uitproberen voor paardenbloemensiroop)
Ik ben zo verschrikkelijk kwaad op hem, mijn dochtertje is een half uur aan het gillen geweest omdat ze zo,n Chocoladecroissant niet kreeg. -:(-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:19

aikon schreef:
Ik zag bij de C1000 nieuwe glutenvrije producten. (of ze waren er al een tijdje, kijk daar niet altijd bij) Maar overal zit suiker in :wow: Dus niet geschikt voor mij als ik suiker meer wil mijden. :n Ik maak het zelf wel.

Super de boer had ooit eens heerlijke glutenvrije meel. Daar zat aardappelmeel in en ei poeder, maismeel en nog wat andere soorten. Helaas hebben ze het uit het assortiment gehaald wegen te weinig verkoop -O- Ik mis dat spul eigenlijk heel erg. Goed voor brood en gebak.
Misschien kent iemands het hier, zat in een gelige verpakking met groenige opdruk. Werd verkocht per 500 gram geloof ik.

Vanavond word het makkelijk: pita broodjes met zelf gekruide reepjes vlees, sla, komkommer, augurk, ui en heel vaud :+ knoflooksaus :9 :9

was dat niet van het merk orgran ?

Sonja_vR

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:23

Lisa, dat lijkt me wel lastig, als jij probeert kindlief gezond te eten te geven en manlief er niet van overtuigd is ...
nu denk ik ook wel dat kinderen af en toe best gewoon moeten kunnen snoepen/snacken. maar wel met de nadruk op af en toe , niet dat er mensen op stal het kind al volstouwen met suiker en vettigheid en dan ook nog idd aan de chocosuikermuik.
zou er ook niet blij van worden als mensen ongevraagd zakken vol snoep zouden gaan voeren. zeker niet gevaarlijke harde ronde snoepjes als kind daar nog te jong voor is.
wat betreft je man, dat is dan weer nog lastiger, ook zijn kind, dus hij zal ook inspraak willen vermoed ik ?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:40

Goh wat lastig Lisa! Wat betreft de mensen op stal zou ik heel simpel zeggen dat je kinderen allergisch zijn voor suiker, weten zij veel. Desnoods een bordje ophangen: mijn kinderen krijgen thuis wel te eten, gelieve niet voeren ;)

Ik weet niet hoe oud jou kinderen zijn maar misschien zou je ook al met hun kunnen praten over voeding. Mijn neefje is 4 en vraagt altijd aan iedereen die hem voert: zit daar melk of soja in? Beide mag hij niet hebben en dat weet hij zelf ook wel. Natuurlijk moet je er altijd bij op letten als ouder maar het is in mijn ogen sowieso wel goed om ze al bewust te maken van voedsel.

Wat betreft je man is een ander verhaal, het klinkt alsof hij wat inspraak wil in jullie eetgedrag? Of mogelijk wil hij gewoon soms wat lekkers en ongezond en heeft hij het idee dat dat nooit meer kan. De enige oplossing is lijkt mij erover praten. Leg uit waarom jij graag bepaalde keuzes maakt en dan niet alleen zeggen dat het gezonder is, want dat klinkt zo geitenwollensokkerig :+ Leg bijvoorbeeld uit dat minder suiker ook een beter concentratievermogen op kan leveren. En laat hem de boeken eens lezen?

Succes! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:59

lisa_pluisje schreef:
Ik loop me verdorie hier suf te zoeken om mijn kinderen fatsoenlijk eten te geven, iemand hier op stal voert mijn driejarige dochter toverballen en drop, niet een paar, nee een hele zak vol en dan raar vinden dat ik kwaad wordt en volgens mijn man overdrijf ik. (paarden staan bij ons thuis) ik wil niet dat mijn kind stikt in een toverbal (was een keiharde Jellybean)
Komt er iemand vanmiddag op bezoek, wederom Nibbits aan mijn kinderen, ga gvd je eigen kind vetmesten.
Komt mijn man thuis van de Lidl met Rundvleessalade, aardappelsalade, Shoarma en chocolade tarwevlokken met maar liefst 79 % koolhydraten per 100 gram, Chocolade croissants en aanmaaklimonade.
Zegt die dropl....l ook nog, als we jou je gang laten gaan dan eten we straks alleen nog maar paardenbloemen (ben toevallig een recept aan het uitproberen voor paardenbloemensiroop)
Ik ben zo verschrikkelijk kwaad op hem, mijn dochtertje is een half uur aan het gillen geweest omdat ze zo,n Chocoladecroissant niet kreeg. -:(-

Lastige situatie. Ik snap dat jij graag wilt dat iedereen binnen het gezin gezond eet, vooral natuurlijk je kinderen. En daar moet je dan ook over overleggen met je man. Wat je man wel of niet eet moet je tot op zekere hoogte respecteren, net zoals hij zal moeten respecteren dat jij alleen maar gezond zal willen eten.
Mijn vriend eet niet volgens AA en ik denk dat ik gelyncht word als ik geen cola, chips, bier en grillworst meeneem van de supermarkt (en als hij de boodschappen doet komt hij met nog veel meer ongezonds thuis). Hij respecteert mijn voorkeur voor gezond, puur, biologisch, flexitarisch máár gaat daar tot op zekere hoogte in mee. Hij proeft alles, vindt hij het lekker, dan is het prima, vindt hij het niet te eten, dan kiest hij zijn eigen optie. En dat is prima. Ik eet 's ochtends havermout, hij eet 's ochtends honey loops.
Je kunt je partner nl. niet dwingen met jou mee te doen. Als hij wel rundvleessalade wil eten, dan moet hij dat toch lekker doen? Ik kan me ook wel voorstellen dat de gemiddelde man liever een fles aanmaaklimonade koopt dan paardenbloemensiroop probeert :=.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:48

Oef, Lisa dat is niet te begrijpen dat anderen je kind "voeren" Een 3 jarige met dat soort snoep is vragen om problemen. Zeker wat inslikken/verstopt zitten betreft. En ja, en je man. Die kan je niet dwingen, een goed gesprek over dochter lief zou wel verstandig zijn.
De paardenbloemsiroop straks gewoon in een limonade fles doen en niks zeggen }>

Sonja nee, dat is het ook niet. Heb me gister suf gezocht, maar niet gevonden -O- De ingrediënten aardappelmeel en eipoeder staat er niet bij.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:48

Hier een stille meelezer die dankbaar gebruik maakt van alle tips en recepten. Ik heb zondag de Japanse pizza uit het boek gemaakt en die smaakte erg goed. Ik heb ook zondag de scones gemaakt, het recept met amandelmeel hier uit het topic. Ik vond de amandelmeel wel erg duur maar de scones zijn geslaagd. Gisteren heb ik de folder van de Tuinen gekregen daarin staat dat de amandelmeel deze week voor de helft van de prijs is, dus dat scheelt nogal. Ik ga van de week maar even inslaan.

Ik heb vanaf afgelopen zondag ook echt "streng" mijn eetpatroon aangepast en dat gaat nog goed. Ik ben blij met het recept van de scones bijvoorbeeld zodat ik gezonde en lekkere alternatieven heb. Dus ik ben blij met al die tips hier! En mocht ik zelf lekkere recepten vinden dan zal ik die hier uiteraard plaatsen.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:50

Negerzoen schreef:
lisa_pluisje schreef:

Wat een straf he?
Hier net Quinoa gegeten met zomerfruit van de Appie, hartstikke lekker en een geinige structuur, knappende bolletjes.

Knapperende bolletjes? Eet je de quinoa rauw? Ik eet die combinatie ook wel eens maar daar is niks knapperigs bij! := :o

Hebben jullie de Lactose vrije melk van Campina al gezien? Ben zo bang dat ze daar dan weer allemaal troep bij hebben gegooid.. Dat is Alpro Soya helaas wel gaan doen. Ik maakte mijn havermout eerst met sojamelk, maar ze hebben de receptuur veranderd waardoor er veel meer troep in zit. Het was al niet ideaal maar nu hebben ze er helemaal een potje van gemaakt! Overgestapt op Havermelk, en nu verkopen ze dat hier nergens meer :(

Ik denk dat ze hier de gepofte Quinoa bedoeld, van naturecrops.. Heb ik net door gesmolten pure 85% chocolade geroerd, laten afkoelen en eten maar...

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:53

Jettie schreef:
Sentido schreef:
Super simpel recept:
5 eieren
200 gram amandelmeel
75 gram kokosrasp
Vanillepoeder of extract ofzoiets naar smaak
20 druppels stevia
1 eetlepel kokosvezel (ook wel kokosmeel)
1 theelepel zuiveringszout
Snufje zout

Goede tip! :) Ik wilde graag iets lekkers maken voor m'n schoonmoeder (die op dieet is) en dit recept sprak me wel aan. Een leuk experimentje, want ik maak deeg vaak 'ouderwets' met bloem, boter en suiker. Maar deze scones zijn ook erg lekker zeg! :9 Heb er wel mijn eigen variant van gemaakt, met rozijnen, blauwe bessen, kaneel en een beetje honing ipv stevia. Inderdaad heerlijk met een klein laagje jam!

Hoeveel scones haal je hier ongeveer uit?? Klinkt erg lekker!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:09

Ik maak er 12 van in zo'n muffin bakblik :j

Bedankt voor de amandelmeel tip, maar even inslaan bij de tuinen dus :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:19

aikon schreef:
Oef, Lisa dat is niet te begrijpen dat anderen je kind "voeren" Een 3 jarige met dat soort snoep is vragen om problemen. Zeker wat inslikken/verstopt zitten betreft. En ja, en je man. Die kan je niet dwingen, een goed gesprek over dochter lief zou wel verstandig zijn.
De paardenbloemsiroop straks gewoon in een limonade fles doen en niks zeggen }>

Sonja nee, dat is het ook niet. Heb me gister suf gezocht, maar niet gevonden -O- De ingrediënten aardappelmeel en eipoeder staat er niet bij.

joannusmolen?
donders ik weet zeker dat ik hetgeen wat jij bedoelt ook heb zien staan en ik kan het dan niet uitstaan dat ik er niet op kan komen :+

Edit, kan het ook niet een mix van schär zijn?
en ik kom op glutenvrijemarkt.com gele verpakkingen met groene opdruk van bioculinair tegen http://www.glutenvrijemarkt.com/zelf-ba ... melen.html
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-05-13 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:25

Nope, ook niet.

Ik zit dus met het zelfde. Ik dacht ook de ingrediënten lijstje van de verpakking te hebben gehaald, maar kan dat niet vinden ^)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:27

heb nog ene edit gedaan :P ik heb een missie nu , geloof ik ;)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:38

Volgens mij had ik ook ongeveer 12 scones!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:41

Nee, ook niet van Schär of bioculinair. De verpakking was geheel plastic. Super de boer bestaat ook niet meer, anders kon ik het daar vragen.

Samen zoeken levert misschien meer op. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:41

Ik blijf op jacht lol kan dat soort dingen niet uitstaan :+ iets horen te weten en er niet op kunnen komen

Als ik google op superdeboer en glutenvrij dan krijg ik wel de site van lepoole die hebben allerlei bakmixen etc op de site staan... Van verschillende merken. Had je die al doorgespit?
Ko. Daar wel gele verpakkingen van het merk ruf tegen maar geen tijd gehad om verder te spitten

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:01

Zo, ben weer goed bezig! Afgelopen weekend een beetje uit de band gesprongen (cupcakes met een lading suiker!) en nu weer netjes aan de amber. Ik heb amandelpasta gekocht, is erg lekker! :o
En mungbonen, die hebben gisteren 10 uur (!) in de week gelegen. Ben benieuwd hoe ze smaken!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:30

Wij hebben gister de japanse pizza weer gemaakt! Dit keer met asperges (en stiekem wat ham en kaas) echt heerlijke smaak combinatie

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:45

Reusje0504 schreef:
Wij hebben gister de japanse pizza weer gemaakt! Dit keer met asperges (en stiekem wat ham en kaas) echt heerlijke smaak combinatie

Die is lekker, maar wel veel werk :o

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:53

Oh dat vind ik geen probleem, ik vind koken heerlijk om te doen :) ! Helaas blijven mijn muffins en cupcakes maar mislukken.. Ze zijn of niet gaar, of droog. Iemand daarnog een tip voor? Ik volg gewoon de recepten behalve dat ik er soms wat ander fruit in stop

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:13

Ik heb gisteren weer de blauwe bessen cake gemaakt en voor de verandering is hij gelukt. Ik moet gewoon vers fruit erin doen ipv diepvries fruit.

Reusje: prik met een saté prikker in de muffins voordat je uit de oven haalt, kun je hoed controleren of ze gaar zijn. En probeer eens de temperatuur en lengte te veranderen, kan per oven wat verschillen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:18

kunamosity schreef:
Zo, ben weer goed bezig! Afgelopen weekend een beetje uit de band gesprongen (cupcakes met een lading suiker!) en nu weer netjes aan de amber. Ik heb amandelpasta gekocht, is erg lekker! :o
En mungbonen, die hebben gisteren 10 uur (!) in de week gelegen. Ben benieuwd hoe ze smaken!

Amandelpasta = amandelboter toch ?
Ik wil eens notenrepen maken van kokosolie + amandelboter ......

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:45

Weet iemand waar je cacaoboter kan kopen? Heb een heerlijk recept voor chocolade fudge gevonden.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:10

Cacaoboter heb ik laatst in de ekeplaza gezien volgens mij. Biologische winkel dus :j