Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KozieZ schreef:gabyfedde schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met het bakken van taarten in een kleine oven (formaat grote magnetron)? Het is een heteluchtoven.
Je schrijft hier zelf dat het een groot formaat magnetron is. Dat lijkt me dus een normale maat. Heb je er zo'n rond rooster in?
gabyfedde schreef:Ik meld me hier ook maar eens, ik zie echt kunstwerken voorbij komen!
Ben echt een beginner (pas een paar cupcakes gemaakt), maar vind het echt superleuk om te doen.
We hebben maar een kleine combi-magnetron-oven, dus DACHT dat ik er niet mee zou kunnen bakken. Maar... het kan dus wel. Een echte taart heb ik nog niet geprobeerd, maar cupcakes gaan prima (maximaal 6 tegelijk, dat wel). Ik heb laatst een paar uitstekers gekocht (verschillende maten bloemen, alleen de 2 kleinste passen op een cupcake), marsepein in een paar kleuren (Xenos), bakblik voor 6 cupcakes, schrijfstiften en wat decoratieparels. Aangezien ik geen tijd had om recepten uit te proberen heb ik gewoon een pakje mix voor Amerikaanse muffins bij de Xenos gekocht. Ondanks dat ze perfect gelukt waren vielen ze toch tegen, waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er olie in moest ipv boter. Dus daarna maar eens bij AH geweest en daar van het eigen merk een pakje mix voor muffins gekocht. Die waren beter. Zaterdag wilde ik weer gaan bakken, dus weer op naar AH. Mix opGelukkig stond er wel mix van Dr Oetker, dit is echt de beste tot nu toe.
Een taart heb ik nog niet geprobeerd. Zijn er mensen die ervaring hebben met het bakken van taarten in een kleine oven (formaat grote magnetron)? Het is een heteluchtoven.
ClaudiaHS schreef:Leuk Patricia, ik vind t ook spannend om voor een 'vreemde' iets te maken.
Ben dan bang dat ze het niet mooi of lekker vinden
meggiemeg schreef:Dat hoeft niets te zeggen, met olie zijn ze vaak wat minder zoet en het voordeel ervan is dat je in de koeling kunt bewaren als je er een toef op wilt spuiten die in de koeling bewaart moet worden. Als je dat doet met een cupcake op basis van boter wordt die hard en lijkt het net alsof die oud is, of je moet er weer rekening mee houden dat je m een tijdje van te voren op temperatuur laat komen. De recepten van Rudolph zijn ook op oliebasis en smaken ook goed!
benangelique schreef:De oven zal het probleem niet zijn, de marsepein van de xenos echter wel....
dancertje schreef:die van de xenos is erg korrelig als je voor het proberen wilt doen zou ik eerder die van funcakes proberen
Kinke schreef:neeeee!!! Geen funcakes!!!![]()
Neem dan echte marsepein...Zeelandia
dancertje schreef:nou als je voor de echt wel zou ik inderdaad dan de tip van kinke nemen en voor zeelandia gaan