Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:34

Ik heb ook een combi magnetron en dat gaat prima hoor

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:42

Booooo schreef:
Ik heb ook een combi magnetron en dat gaat prima hoor

Stiekem wilde ik dat niet horen ;)
Thanks!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:45

Volgens mij bakt echt 3kwart hier gewoon met een heteluchtoven :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:48

KozieZ schreef:
Volgens mij bakt echt 3kwart hier gewoon met een heteluchtoven :D

Dat is niet het probleem, maar het gaat meer om het formaat van de oven (= klein).

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:56

gabyfedde schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bakken van taarten in een kleine oven (formaat grote magnetron)? Het is een heteluchtoven.

Je schrijft hier zelf dat het een groot formaat magnetron is. Dat lijkt me dus een normale maat. Heb je er zo'n rond rooster in?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:02

KozieZ schreef:
gabyfedde schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bakken van taarten in een kleine oven (formaat grote magnetron)? Het is een heteluchtoven.

Je schrijft hier zelf dat het een groot formaat magnetron is. Dat lijkt me dus een normale maat. Heb je er zo'n rond rooster in?

Groot formaat magnetron is in mijn ogen nog steeds kleiner dan een normale oven, zo bedoelde ik het.
Ik heb er inderdaad ronde roosters in. Een lage en een hoge.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:04

Dan past er gewoon in een taart in en is het precies waar de meeste van ons mee bakken. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:38

De oven zal het probleem niet zijn, de marsepein van de xenos echter wel....

SemraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:32

Dank voor de complimenten voor m'n strik! (Was zelf nog niet helemaal tevreden.)

Volgende project wordt nog geen stapel. Ik wil voor mijn eigen verjaardag, eind deze maand, cupcakes maken.

Patriciavt, hij is echt waanzinnig!

Ik bak ook in een 'kleine' combi. Gaat eigenlijk altijd prima.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:40

gabyfedde schreef:
Ik meld me hier ook maar eens, ik zie echt kunstwerken voorbij komen!
Ben echt een beginner (pas een paar cupcakes gemaakt), maar vind het echt superleuk om te doen.
We hebben maar een kleine combi-magnetron-oven, dus DACHT dat ik er niet mee zou kunnen bakken. Maar... het kan dus wel. Een echte taart heb ik nog niet geprobeerd, maar cupcakes gaan prima (maximaal 6 tegelijk, dat wel). Ik heb laatst een paar uitstekers gekocht (verschillende maten bloemen, alleen de 2 kleinste passen op een cupcake), marsepein in een paar kleuren (Xenos), bakblik voor 6 cupcakes, schrijfstiften en wat decoratieparels. Aangezien ik geen tijd had om recepten uit te proberen heb ik gewoon een pakje mix voor Amerikaanse muffins bij de Xenos gekocht. Ondanks dat ze perfect gelukt waren vielen ze toch tegen, waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er olie in moest ipv boter. Dus daarna maar eens bij AH geweest en daar van het eigen merk een pakje mix voor muffins gekocht. Die waren beter. Zaterdag wilde ik weer gaan bakken, dus weer op naar AH. Mix op :( Gelukkig stond er wel mix van Dr Oetker, dit is echt de beste tot nu toe.
Een taart heb ik nog niet geprobeerd. Zijn er mensen die ervaring hebben met het bakken van taarten in een kleine oven (formaat grote magnetron)? Het is een heteluchtoven.

Dat hoeft niets te zeggen, met olie zijn ze vaak wat minder zoet en het voordeel ervan is dat je in de koeling kunt bewaren als je er een toef op wilt spuiten die in de koeling bewaart moet worden. Als je dat doet met een cupcake op basis van boter wordt die hard en lijkt het net alsof die oud is, of je moet er weer rekening mee houden dat je m een tijdje van te voren op temperatuur laat komen. De recepten van Rudolph zijn ook op oliebasis en smaken ook goed!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:31

Wieejj!! Ik heb een taartopdracht voor vrijdag :oo Vind dat wel superspannend, voor iemand anders een taart maken :o Moet een 2-laags worden.. Nou dat moet wel lukken na die 2x 3 laags :P En er zijn nog een aantal andere mensen die ook interesse hebben, leuk :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:50

Leuk Patricia, ik vind t ook spannend om voor een 'vreemde' iets te maken.
Ben dan bang dat ze het niet mooi of lekker vinden :)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:04

Na heel wat cupcakes, mij vandaag aan mijn allereerste taartje gewaagd! Vanavond komt er familie voor mijn moeder haar verjaardag, hopelijk vinden ze hem lekker! Gevuld met kersenvulling, afgesmeerd met gewone botercreme. Kan ik hem trouwens gewoon tot vanav in de koelkast laten staan?

Details kunnen beter, puntje om op te letten volgende keer :D

Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:06

ClaudiaHS schreef:
Leuk Patricia, ik vind t ook spannend om voor een 'vreemde' iets te maken.
Ben dan bang dat ze het niet mooi of lekker vinden :)

Heb ik dus ook!
Ben vanmorgen gebeld door mijn instructrice, ze vroeg of ik een taart wil maken voor een heel speciaal persoon voor hun.
Meestal kijken de mensen met hele andere ogen naar een taart dan dat wij doen merk ik.
Zij zien vaak de kleine dingen niet die wij weer wel zien.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:18

KozieZ schreef:
Heb je die vlinders op ijzerdraadjes staan en dan meteen in je taart, of heb je daar nog rietjes in zitten of zo?

Patricia: had je mijn vraag gezien? :o

Soprano: leuk taartje!

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:15

Ik heb ook een combi microgolf. En ik zet mijn bakvormen gewoon op de glasplaat, ik gebruik nooit een rooster daarvoor!
Werkt prima bij mij :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:23

Als ik me goed herinner hebben mijn ouders een Etna combi in de caravan. Hubbie wist het alleen niet meer dus ik weet het niet zeker. Maar in die oven kan je niet eens fatsoenlijk broodjes afbakken.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:53

ja de opdrachten gaan goed voor volgend weekend cupcakes een flink aantal en een taart voor iemand die 40 wordt heb de vrije hand gekregen.
dan de week erna de 17e communietaart voor de kleine van mijn peettante mijn oma heeft hem besteld.
en de dag erna moet een piemeltaart af zijn.
3 juni de 40 cupcakes voor een communie ook de vrije hand gekregen en 23 juni nog een taart wat precies krijg ik nog te horen dus mijn opdrachten lopen ook goed.

en voor iedereen met de eerste opdrachten spannend he gewoon goed je best doen dan komt het goed

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:31

meggiemeg schreef:
Dat hoeft niets te zeggen, met olie zijn ze vaak wat minder zoet en het voordeel ervan is dat je in de koeling kunt bewaren als je er een toef op wilt spuiten die in de koeling bewaart moet worden. Als je dat doet met een cupcake op basis van boter wordt die hard en lijkt het net alsof die oud is, of je moet er weer rekening mee houden dat je m een tijdje van te voren op temperatuur laat komen. De recepten van Rudolph zijn ook op oliebasis en smaken ook goed!

Helder verhaal. Zal eens naar de recepten van Rudolph gaan kijken :) Thanks!

benangelique schreef:
De oven zal het probleem niet zijn, de marsepein van de xenos echter wel....

Want? Uitrollen etc ging perfect en ook de smaak is goed. Voor het bekleden van een taart heb ik sowieso meer nodig dan het kleine beetje wat ik nu heb. Welke marsepein (fondant vind ik niet lekker) adviseer je me?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:33

die van de xenos is erg korrelig als je voor het proberen wilt doen zou ik eerder die van funcakes proberen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:44

neeeee!!! Geen funcakes!!! :P
Neem dan echte marsepein...Zeelandia :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:02

dancertje schreef:
die van de xenos is erg korrelig als je voor het proberen wilt doen zou ik eerder die van funcakes proberen

Heb geen last van korrels gehad, maar thanks voor tip! Moet sowieso marsepein gaan kopen voor het echte werk.

Kinke schreef:
neeeee!!! Geen funcakes!!! :P
Neem dan echte marsepein...Zeelandia :)

Jij maakt het lekker makkelijk :P
Maar ook thanks voor tip!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:03

nou als je voor de echt wel zou ik inderdaad dan de tip van kinke nemen en voor zeelandia gaan

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:09

dancertje schreef:
nou als je voor de echt wel zou ik inderdaad dan de tip van kinke nemen en voor zeelandia gaan

Ik wil voor de echt, maar zit nog wel in beginnende beginnersfase zeg maar :D Kans op falen is nog groot en als student wil ik ook niet teveel ineens investeren.
Ik wilde eigenlijk eens bij een shop in de buurt gaan kijken (1 van de winkels van deleukstetaarten.nl). Jullie tips zijn hartstikke welkom!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:52

De prijzen van de Xenos en bijvoorbeeld die van Funcakes verschillen echt bijna niet. Die van de Xenos is zo goedkoop niet in vergelijk... Probeer anders een keer 1 pakje voordat je verschillende kleuren aanschaft, kan je het beter uitproberen en zit je niet direct met een voorraad.
Zoveel mensen zoveel verschillende smaken en voorkeuren, ik heb weer liever fondant..