Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nien1984

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:57

Whahaha nou, als jullie zo extreem worden als die vrouw in het filmpje ben ik weg hoor ;)

Vroeger had je toch jagers en verzamelaars? Waar zouden ze op jagen dan? Op mango's? ;) Wat een onzin dat je overal kanker van krijgt. Ze hebben een aantal jaren geleden ook een tijd geroepen dat je kanker krijgt van sinaasappels! Gekkenwerk!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:04

Volgensmij zegt men tegenwoordig dat je kanker krijgt van verbrand vlees, gewoon verhit vlees heb ik nog nooit van gehoord...

En mijn speltbrood staat in de oven, ik ben benieuwd! Het deeg was wel erg taai. Ik zag ook een recept van kruidkoek met speltbloem, denk dat ik die ook uit ga proberen. En havermoutkoekjes.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:24

Oke wie kan mij uitleggen waarom ik zo gevoelig ben voor Stevia? Heb nu een stukje met Stevia gezoete chocola op n ben meteen weer duizelig! Is mijn bloeddruk te laag? Heb het al een paar keer met Stevia gehad, soms zelfs dat ik heeel erg duizelig werd..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:46

Pff wat gaan jullie hard, ik ga zo even bijlezen.

Net bij de Jumbo geweest en o.a Speltbrood gekocht :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:31

Maartje, wat vervelend dat je zo gevoelig bent voor stevia! Ik zou niet weten hoe dat komt. Ik weet wel dat stevia vanaf bepaalde hoeveelheden heel erg slecht was voor proefdieren en dat het daarom (iig in belgië) enkel als additief is toegestaan, in erg kleine hoeveelheden dus.. Daardoor (en doordat jij al eerder schreef wat je kreeg van stevia, toen met die ijsthee) ben ik eigenlijk wel erg wantrouwig naar stevia..

Net nog een lekkere smoothie gemaakt :D 2 perssinaasappels, geschaafde amandelen, chiazaden en lijnzaad. Besteen aanrader :D smaakte lekker fris, maar toch een beetje nootachtig, en ik heb het idee dat het geen groot effect heeft op mn bloedsuikerspiegel..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:37

Goeieavond :wave:

't ging over bier... Blegh! Drink ik nooit, gelukkig. Liever een wijntje, en die ga ik ook nemen dit weekend, heb ik dan wel verdiend na 10 dagen achter elkaar werken met maar 1 dagje vrij. (dit weekend 90'ies party, gezelligg)
Colway had haar dag niet en werd gelijk gestraft door de vieze pastasaus.. Aah, balen is dat!
Zag nog iemand die had genoten van een 3/4 taartje, lekker doen! :D :=
Lekkere smoothies zag ik voorbij komen!
Wat vreemd Maartje dat je zo heftig reageerd op stevia.. Toch niet meer nemen dan?
Silence eindelijk aan het speltbrood! :D
Phylos gefeliciteerd met het halen van je tentamen! :D

Ooh dat extreme eten is ook niks voor mij.. Rauwe groente en fruit en noten kan ik nog wel op leven maar af en toe een lekker warm stukje vis of vlees moet toch kunnen. :+ Oooh en laten we de aardappeltjes niet vergeten! :=

VogeltjeM: Is je japanse pizza nog gelukt met spitskool?

Ik heb vanavond kip jambalaja gegeten bij een vriendin. Zit nog vol.. Had 't nog nooit gegeten maar wel lekker voor een keertje!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:15

Goedemorgen!

Karin, ik ben gewoon elke dag zelf gaan koken. Mijn ouders koken uit pakjes etc. en ik wou dat niet. Dus ik kook nu elke dag :j

VogeltjeM, hoe was je pizza?? Ik wil hem ook gaan maken! Hoeveel eet je er dan ongeveer van??

Had speltbrood gekocht.. Heeft mijn vader het gister meegenomen naar zijn werk!! grrr.. Straks maar even nieuwe halen bij de c1000.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:57

Knap hoor mighty joe dat je dat doet! En fijn van je vader haha, wie weet bevalt het wel en gaan jullie allemaal over ;-)

Ik heb vreselijke jeuk op mijn hoofdhuid, het trekt en het brand....zal vast door eten gisteren komen

Ben vandaag maar weer serieus begonnen

O: Glas lauw water met citroen, smoothie van blauwe bessen, kiwi, 2 sinaasappels, pruim, 100gr andijvie en 50gr bleekselderij, cracker met gerookte ham.
T: Kwark met noten
L: Bietensalade
T: Crackertje denk ik
D: Wat ik gisteren eigenlijk zou eten, vis uit de oven

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:59

Oeh hoe maak jij die bietensalade? Ik ben dol op bietjes

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:16

Roelke & MightyJoe: pizza was superlekker :D ik proefde geen verschil tussen de spitskool of witte kool.
MightyJoe: ik maak de hoeveelheid van het recept, als ie af is beleg ik hem met tomaat, paprika, ui en een beetje kaas en doe m dan nog een half uur bovenin de oven (niet te heet). En dan eet ik een halve en het vriendje de andere helft :) Met die extra groenten is het lekker vullend ook!

Heeft iemand nog een lekker idee met witte kool trouwens? Het vriendje was weer naar de winkel geweest en had nu wel witte kool :P Een hele, en hij is nog biologisch ook :') Maar geen idee wat ik ermee moet :')

Mijn lijstje voor vandaag:
Ontbijt: smoothie van spinazie, kiwi, peer, sinaasappel, beetje sinaasappelsap en chiazaden, handje noten
T: /
Lunch: 3 speltboterhammen (1 biologische pindakaas, 2 biologische paprikaspread met komkommer), stuk komkommer
T: 2 rijstwafels met yoghurtlaagje (gluten- en lactosevrij :+ )
T: rest van de smoothie
Avondeten: (veel) sperzieboontjes met zelfgemaakt sausje van die paprikaspread :P , stukje gebakken kipfilet

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:20

hee dat is een goede, die paprikaspread gebruiken als sausje. Ik heb hem ook nog en hij moet wel een keer op. Warm jij hem gewoon zo op uit de pot of doe je er nog wat door?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:27

Ik denk dat ik er nog wat door ga gooien, normaal yoghurt, maar heb nu alleen maar biogarde in huis. :P En ik denk dat ik er verder ook nog wat kruiden doorheen doe, hangt een beetje af van hoe het dan smaakt :) Ik houd het sausje overigens koud hoor!

Ik zit nu trouwens aan een heel lekker theetje. Detox ofzo. Er zit o.a. paardebloem en anijs in. Hij heeft een heel scherpe smaak door de anijs, zonder dat er honing of stevia ofzo bij hoeft.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 05-04-12 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:28

Goedemorgen!

Vanmorgen begonnen met een glas citroenwater.. jak!
Verder heb ik magere yoghurt gegeten met bio spelt muesli en lijnzaad.

Oh en ik ben zelf groene ijsthee aan het maken, hoop dat hij gaat smaken!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:31

Vogeltje heb jij dat niet ook ooit zelf gemaakt? was het lekker?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:32

colway wat frustrerend die jeuk!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:32

Duuk: ik heb daar ook mee geëxperimenteerd :D ik vond hem het lekkerst met 3 steviazoetjes per halve liter, en als ie nog heet is een stuk citroen erin gooien en dan in de koelkast zetten. :') Ik ga binnenkort een hittebestendige kan halen, dan wordt het makkelijker!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:35

Jamie Oliver heeft ook een recept met ice tea. Hij had een bepaalde thee soort die hij lekker vond, dacht iets van Jasmijn thee. Hij deed 3 zakjes in warm water, schep suiker :D, citroen schijfjes en daarnaast het schil van een sinaasappel. Vervolgens veel ijsklontjes erbij. Zag er lekker uit!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:37

Lijkt eigenlijk wel op die van dit topic, behalve dan de suiker :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:38

Witte kool is lekker om te roerbakken met lente ui, kerrie, sambal, gehakt (of kip) en paprika

mjammmmmm

@ Phylos, had nog een kant en klare staan (bietensalade) maar ik doe vaak bieten, ui (of lente ui) beetje dressing, mais en pijnboompitten, eigenlijk kan je best veel met bietjes

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:40

dat klinkt heerlijk. Ga ik volgende week eens proberen. Heb alleen nog nooit zelf bieten gekookt en ik wil ze niet uit een pot halen...de andere ingredienten heb ik hier allemaal nog wel. Wat voor dressing maak je erbij?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:52

VogeltjeM schreef:
Duuk: ik heb daar ook mee geëxperimenteerd :D ik vond hem het lekkerst met 3 steviazoetjes per halve liter, en als ie nog heet is een stuk citroen erin gooien en dan in de koelkast zetten. :') Ik ga binnenkort een hittebestendige kan halen, dan wordt het makkelijker!

Ja ik heb inderdaad ook flink wat citroen erbij gedaan! Ik ga er zo ijsklontjes bij doen en dan de koelkast in. Hoop dat hij smaakt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:58

VogeltjeM schreef:
Ik denk dat ik er nog wat door ga gooien, normaal yoghurt, maar heb nu alleen maar biogarde in huis. :P En ik denk dat ik er verder ook nog wat kruiden doorheen doe, hangt een beetje af van hoe het dan smaakt :) Ik houd het sausje overigens koud hoor!

Ik zit nu trouwens aan een heel lekker theetje. Detox ofzo. Er zit o.a. paardebloem en anijs in. Hij heeft een heel scherpe smaak door de anijs, zonder dat er honing of stevia ofzo bij hoeft.

Is dat Detox AM van Celestial?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:59

Ooh klinkt erg lekker! Meld je het als het gelukt is duuk?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:03

Phylos schreef:
dat klinkt heerlijk. Ga ik volgende week eens proberen. Heb alleen nog nooit zelf bieten gekookt en ik wil ze niet uit een pot halen...de andere ingredienten heb ik hier allemaal nog wel. Wat voor dressing maak je erbij?

Je kan ze voorgekookt kopen bij de supermarkt (niet uit pot, gewoon nog in schil zeg maar)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:04

Je hebt ze van bio+ (meende ik) in vacuüm verpakt :j