Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:55

Yep! Goddelijk :9

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:32

En als jullie vlees eten is dat dan biologisch?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:33

Aha weer wat geleerd over paprika's! Lekkere dingen gaan jullie maken vandaag!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:43

He bah hash browns ben ik zo tegengegeten in amerika! hetzelfde met subway tot ik vandaag toch ineens zin kreeg in subway! niet normaal :o
dus heb een broodje gehaald en voor het eerst sinds 3 dagen een flesje frisdrank (die thee kwam me de neus uit :P)
helaas ben ik nu wel misselijk :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:48

Voor mij zijn hash brown juist nostalgisch :D We aten ze in de periode dat we net verliefd werden <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:02

Biologisch vlees zit ook vol met stress hormonen, beesten hebben een beter leven gehad maar het einde blijft hetzelfde en dat zit in het vlees.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:21

Dat hash brown klinkt heel lekker. Maar eens onthouden voor een x zondigen haha :9 . Morgen gaan we bij vrienden eten , zondag èn lunchen èn avondeten buiten de deur... Gelukkig ben ik de hele week al behoorlijk goed bezig en heb daardoor hopelijk beter weerstand tegen slechte maar ook zulke verleidelijke keuzes (die achteraf het vaak niet waard zijn ). Daarbij komt ook nog dat ik een nieuwe zomerbroek(mooi roze is niet lelijk *D ....) heb gekocht die mooier zit als mn billen nog iets slanker zijn en dat gaat echt wel gebeuren(even hier neerzetten is een goede stok achter de deur haha)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:39

Zondigen is het vaak idd niet waard. Ik heb dagen gehad dat ik veel had gezondigd en me die avond helemaal ruk voelde en me dan afvroeg waarom ik het had gedaan :') Vandaag dus ook wel zondigen, maar niet continu.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:58

Roelke_ schreef:

Wist je ook al dat er evenveel vitaminen inzit dan in 2 kiwi's?
Gezien ik minder koolhydraten eet, eet ik geen fruit, maar compenseer dat mooi met paprika :)

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:13

Colway schreef:
Voltige96 schreef:
Ik ben er de laatste tijd ook steeds meer mee bezig, helemaal nu ik vakantie heb aangezien ik uit
verveling snel ga eten. Ik drink meestal al water of thee, en als tussendoortje fruit. Weet iemand ook
nog andere leuke tussendoortjes?

Paar walnoten (of andere noten)
Komkommer met een beetje philladelphia
Stukjes tomaat met een beetje olijfolie en italiaanse kruiden
Beetje kwark met vruchtjes (mini milkshake?)

Dankje! Ga ik snel even proberen! :D

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:23

Wat stom zeg, ik dacht ook altijd dat je beter in olijfolie kunt bakken dan in boter!
Maar je kunt dus beter in boter bakken dan olijfolie? En het beste is dat kokosolie?

Iedereen gaat geloof ik weer heerlijk eten vandaag zeg! jamjam

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:53

F_Orumster schreef:
Roelke_ schreef:

Wist je ook al dat er evenveel vitaminen inzit dan in 2 kiwi's?
Gezien ik minder koolhydraten eet, eet ik geen fruit, maar compenseer dat mooi met paprika :)

als je minder koolhydreten eet hoef je fruit niet helemaal te laten staan hoor, een beetje fruit is juist gezond. Het is ook niet dat je alleen maar 1 iets moet elimineren, het is ook vaak de combinatie van producten die maken of je aankomt

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:13

Ik heb een 'gezonde' chocoladetaart in de oven staan.... vriend is zondag jarig en morgen om 0.00 uur gaan we natuurlijk taart eten :D Hij ruikt iig erg goed... nu hopen dat mijn vriend m niet te bitter vindt, zucht.

Omdat ik de laatste tijd best veel sport wil ik wat extra eiwitten binnenkrijgen na een training. Is iemand van jullie bekend met eiwitpoeder van Sunwarrior protein? Welke smaak zou lekker zijn? Het is best duur spul namelijk....maar schijnt beter te zijn de Whey.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:31

Maar hoe blijven jullie dan op gewicht? Mij lukt dat niet met alleen gezond eten. -O-

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:35

Ik word niet heel snel dik, ik kan ook wel ongezonder eten en weinig sporten... mijn hoogtepunt van 'dikheid' was van de zomer in amerika... (slecht voedsel vooral) maar toen woog ik 58 kg bij 1.66 m...nu weer netjes 54.5. (jaja vorige week in de sauna gewogen, heb thuis geen weegschaal :+ )

Ik denk dat gezond eten de basis is, en dat je daarbij ook moet sporten. Dus niet tevreden zijn met naar je werk/school fietsen elke dag.. maar jezelf uitdagen en zeker 3 keer in de week even intensief een half uur bewegen. Ik doe zelf 3 keer in de week een kettlebelltraning van 25 min en vanaf volgende week begin ik ook weer in de sportschool met trainen. Moet zeggen dat ik dit ook doe omdat het goed voelt en ik gewoon sterker wil worden en wat droger en gespierder ( geen bodybuilder hoor :+ )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:40

Colway schreef:
als je minder koolhydreten eet hoef je fruit niet helemaal te laten staan hoor, een beetje fruit is juist gezond. Het is ook niet dat je alleen maar 1 iets moet elimineren, het is ook vaak de combinatie van producten die maken of je aankomt

Fruit elimineren is makkelijk voor mij, vind groenten veel lekkerder en zo heb ik 2 vliegen in 1 klap.
Ik krijg wel snel honger na fruit, maar het verschilt nogal welke. Rood fruit bevat weinig kh, dus een aardbei is dikke prima.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:02

Ik had altijd begrepen dat fruit zo gezond was?
Ik heb de notenmix gekocht van de Lidl, moest wel even goed kijken want ze waren niet allemaal ongebrand. Smaakt erg goed, ik vind noten dan ook erg lekker. 1,80 euro voor 200 gram valt op zich wel mee, maar ik heb het waarschijnlijk wel erg snel op. Dan wordt het wel duur...

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:14

Ik vroeg me nog af want ik heb soms echt gewoon zo'n zin in chips, hebben jullie dat niet?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:18

Dat heb ik ook, maar nu minder dan vroeger. Ben een periode volledig gestopt met chips en na een maand of 2 was die zin ook wel helemaal weg. Dan ooit toch eens terug wat geproefd en nu eet ik het weer af en toe.

Maar het is dus gewoon een soort van verslaving denk ik.. Misschien oa wel aan de E621 die (hier in België iig) in alle smaken zit, behalve de zout (naturel).

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:20

Ik had gedacht dat ik chips ook erg zou missen, maar ik mis het totaal niet eigenlijk. Snoep enzo at ik al niet... eet nu af en toe een stukje pure chocola bij de thee 's avonds... maar ik drink niet altijd thee dus dat gebeurt 3 keer per week hoogstens.

Oh ik ga eens bij de aldi kijken dan voor ongebrande noten. Bij de biowinkel kost 200 gram noten al gauw 5 euro...

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:36

chips ben ik nog nooit echt fan van geweest dus dat scheelt, maar chocola daar in tegen!! vooral de milka daim, jum jum. En dan natuurlijk nog de B&J baked Alaska, oh de smaak loopt me al weer in de mond. Nu mezelf in bedwang houden!!

Ik ben overigens wel te dik, maar ik zit dus met mijn schildklier en PDS. Wil door dit te eten graag meer energie krijgen en afvallen. Nu hopen dat ik het vol kan houden en dat ik daadwerkelijk meer energie krijg en wat afval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:50

deflin schreef:
chips ben ik nog nooit echt fan van geweest dus dat scheelt, maar chocola daar in tegen!! vooral de milka daim, jum jum. En dan natuurlijk nog de B&J baked Alaska, oh de smaak loopt me al weer in de mond. Nu mezelf in bedwang houden!!

Ik ben overigens wel te dik, maar ik zit dus met mijn schildklier en PDS. Wil door dit te eten graag meer energie krijgen en afvallen. Nu hopen dat ik het vol kan houden en dat ik daadwerkelijk meer energie krijg en wat afval.

Scheelt het voor mij dat de Baked Alaska hier niet te verkrijgen is, echt nergens meer.. Dat was ook mijn grootste struikelpunt; Baked Alaska B&J. Maar echt nergens is die hier nog te verkrijgen. ;( Goed voor mezelf (en m'n portemonnee). Ik snap trouwens niet wat PDS te maken heeft met overgewicht..?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:03

_Malu_ schreef:
Ik word niet heel snel dik, ik kan ook wel ongezonder eten en weinig sporten... mijn hoogtepunt van 'dikheid' was van de zomer in amerika... (slecht voedsel vooral) maar toen woog ik 58 kg bij 1.66 m...nu weer netjes 54.5. (jaja vorige week in de sauna gewogen, heb thuis geen weegschaal :+ )

Ik denk dat gezond eten de basis is, en dat je daarbij ook moet sporten. Dus niet tevreden zijn met naar je werk/school fietsen elke dag.. maar jezelf uitdagen en zeker 3 keer in de week even intensief een half uur bewegen. Ik doe zelf 3 keer in de week een kettlebelltraning van 25 min en vanaf volgende week begin ik ook weer in de sportschool met trainen. Moet zeggen dat ik dit ook doe omdat het goed voelt en ik gewoon sterker wil worden en wat droger en gespierder ( geen bodybuilder hoor :+ )

Maar ik bedoel eigenlijk dat ik zo veel afval als ik alleen gezond eet, dat ik op ondergewicht uitkom :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:07

Voltige96 schreef:
Ik vroeg me nog af want ik heb soms echt gewoon zo'n zin in chips, hebben jullie dat niet?

ik was echt een chips, koek en choco junk, zak chips leegvreten en een pak koek erachteraan, no problemo

Ik snoep helemaal niet meer (gisteren als uitzondering dan) ik mis het vrijwel niet, soms als ik echt trek heb, ga ik gewoon iets doen, dan vergeet ik de trek, en iets eten natuurlijk ;-)

@ Antje Vip, dan moet je gewoon wat meer eten, wat meer vet bijvoorbeeld of wat meer eiwit. Ik ga nu ook iets te snel, dus ik eet toch weer wat meer terwijl ik geen honger/trek heb, maar te snel afvallen is geen goed teken, al is het afvallen an sich bij mij het doel niet eens meer. Wil gewoon goed voor m'n lijf zorgen door gezonder te eten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:21

Century schreef:
1,80 euro voor 200 gram valt op zich wel mee, maar ik heb het waarschijnlijk wel erg snel op. Dan wordt het wel duur...

Ze waren trouwens 2,49 voor 200 gram.