Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 21:34

dancertje....ik zou het nog niet doen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:35

Hoe lang heb je gemixt?
Waren je eieren op kamertemperatuur?
wat is de temperatuur van je oven?

@ kinke bedoel voornamelijk voor familie en vrienden vandaar ook de opgezette site om ze een idee te geven beslist niet als iets voor van te leven of veel te verkopen

DmNqUe

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:37

heb inderdaad de eieren op kampertemp laten komen en daarna nog in heet water geklopt stond in het recept als tip.
oven op 160 graden
en heb eerst 10 min gemixt ( eieren met suiker ) en daarna nog 10 min geklopt met de hand met de bloem etc erbij.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:38

hmm misschien die laatste 10 minuten toch ook mixen ipv met de hand

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:40

ja toch wel? want er stond in het recept als je dat ging mixen dat het te snel zou gaan? maar de 2e zit er nu in haha is ook pas de 1e keer dat ik zoiets ga maken hoor dus ik ben heel erg benieuwd! zal het eindresultaat morgen hier plaatsen :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:41

het is maar een idee weet niet of het helpt maar ik mix altijd alles doe niks met de hand misschien op de laagste stand?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:42

dancertje schreef:
het is maar een idee weet niet of het helpt maar ik mix altijd alles doe niks met de hand misschien op de laagste stand?

ow nee maar is ook niet negatief bedoeld hoor wil juist graag tips etc! ik ga het zeker proberen bij de volgende taart die ik ga maken om alles met de mixer te doen :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:42

onee zo vat ik het absoluut niet op hoor DmNqUe

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:43

haha gelukkig :P

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:16

Volgens mij moet je de bloem erdoor spatelen. En niet mixen zo mix je alle lucht er weer uit. En dan worden ze niet mooi hoog.

Ik heb gisteren een dikkie dik taart gemaakt voor m'n collega en een koeientaart. De dikkie dik vind ik helemaal leuk! Maar de koeientaart mistte iets maar ik wist niet wat. Het is nu te laat, de taart is nu al bezorgd. Zal zo even foto's maken en plaatsen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:43

Inderdaad, juist níet mixen, want dan mix je alle lucht er weer uit. Spatelen is voldoende.

Saskiaatje schreef:
Er zijn hier ook een aantal mensen officieel begonnen met de verkoop van taarten toch?
Wat vinden jullie er nou van dat taarten als onderstaand ook verkocht worden (voor redelijk 'hoge' prijs)?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2028_n.jpg

You've gotta be kiddin' me :oo :oo ?!! Ik kan hier echt boos om worden :o . Heb je een website link? Mag ook via pb, ben nu wel heel benieuwd naar andere 'creaties' :o .

SanM: wat een leuke eerste taart! Netjes hoor :j .

Dancertje: ik zou nog geen taarten gaan verkopen als ik jou was :o . Eerst nog wat oefenen. Mochten familieleden graag een taart van je willen dan zou ik ze gewoon mondeling de prijs doorgeven.
Verder moet je nog even naar de tekst op je website kijken, want 'degenige' is niet echt een bestaand woord zeg maar :P . Verder missen veel zinnen interpunctie en staan er spelfouten in.
Ook staat er bijvoorbeeld onder je stapeltaart dat ie 'ingezakt was door vervoer en dit niet meer zal gebeuren'. Ik zou zo'n foto niet op je website zetten, omdat hij dus 'beschadigd' is, en daarom niet representatief. Als je je bij een foto al moet verdedigen, dan denk ik dat mensen hun bedenkingen erbij krijgen.
Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik dit 'commentaar' geef, maar ik vind dat je er nog niet klaar voor bent. Waarom oefen je nog niet wat meer voordat je echt gaat verkopen :) ?
Ga je trouwens je Wilton examen nog overdoen :) ?

Ben benieuwd naar foto's Woldhoeve! Dikkie Dik is leuk om te maken hè :D ?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:48

Rinske ik heb er niet zo'n kunstwerk van gemaakt zoals jij hoor haha.
Het is nu wat lichter in huis dus ik ga nu ff foto's maken. :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:03

ow oke dankjewel voor de tips!! vind hem nog best redelijk gelukt voor een 1e keer! zal vanavond een foto plaatsen! :j

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:52

Bedankt.

Ik heb ergens gelezen dat je ook fondant en marsepein kunt mengen? Mss dat het dan lekkerder is?

Ik ben op zoek naar een leuk voorbeeld voor een kersttaart. Een boltaart van 20 cm.
tips? voorbeelden? Ben nog beetje inspiratieloos :+

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:57

Rinske schreef:
Inderdaad, juist níet mixen, want dan mix je alle lucht er weer uit. Spatelen is voldoende.

Saskiaatje schreef:
Er zijn hier ook een aantal mensen officieel begonnen met de verkoop van taarten toch?
Wat vinden jullie er nou van dat taarten als onderstaand ook verkocht worden (voor redelijk 'hoge' prijs)?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2028_n.jpg

You've gotta be kiddin' me :oo :oo ?!! Ik kan hier echt boos om worden :o . Heb je een website link? Mag ook via pb, ben nu wel heel benieuwd naar andere 'creaties' :o .

SanM: wat een leuke eerste taart! Netjes hoor :j .

Dancertje: ik zou nog geen taarten gaan verkopen als ik jou was :o . Eerst nog wat oefenen. Mochten familieleden graag een taart van je willen dan zou ik ze gewoon mondeling de prijs doorgeven.
Verder moet je nog even naar de tekst op je website kijken, want 'degenige' is niet echt een bestaand woord zeg maar :P . Verder missen veel zinnen interpunctie en staan er spelfouten in.
Ook staat er bijvoorbeeld onder je stapeltaart dat ie 'ingezakt was door vervoer en dit niet meer zal gebeuren'. Ik zou zo'n foto niet op je website zetten, omdat hij dus 'beschadigd' is, en daarom niet representatief. Als je je bij een foto al moet verdedigen, dan denk ik dat mensen hun bedenkingen erbij krijgen.
Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik dit 'commentaar' geef, maar ik vind dat je er nog niet klaar voor bent. Waarom oefen je nog niet wat meer voordat je echt gaat verkopen :) ?
Ga je trouwens je Wilton examen nog overdoen :) ?

Ben benieuwd naar foto's Woldhoeve! Dikkie Dik is leuk om te maken hè :D ?

Commentaar is trouwens welkom leer je alleen maar van zeg ik altijd het was trouwens de PME cursus misschien wel ja maar wacht even tot na mijn verhuizing in januari dus duurt nog even

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:58

Het ligt er net aan wat je lekker vind, als je ze mengt krijg je marsefond. Ik gebruik zelf altijd fondant, omdat dat neutraler smaakt dan marsepein. Veel mensen lusten geen marsepein.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:01

ja lust idd geen marsepein en vond die van funcakes net oude stugge lap.

Ga ik voortaan denk voor de fondant... vind ik lekkerder :)
Kan je daar ook mee knutselen? vind die figuurtjes die jullie maken zoooo gaaf

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:08

Met fondant kan je hetzelfde of misschien nog wel meer dan met marsepein.
Voor strikken bijvoorbeeld heb je fondant nodig. Dat moet uitharden om te blijven staan en marsepein en sommige merken fondant worden niet hard.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:09

Ik heb vandaag mijn taart getrakteerd op m'n werk, viel erg in de smaak! :)
Was een biscuit gevuld met een slagroomlaag en een laag van mascarpone/aardbeien/witte chocola.

Afgesmeerd met botercreme en een melkchocolade laag eromheen. Machtig, dus heb er soort petit fourtjes van gemaakt om te serveren. Was lekker! :)

Laat morgen even een foto zien. :D

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:12

oh klinkt erg lekker.

hoe maakt je de mascarpone/choco laag?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:01

Mascarpone kopen en uitsmeren en witte chocoladestukjes eroverheen strooien :') ?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:18

Het is een vulling van mascarpone met stukjes aardbei en gepureerde aardbei. Met wat gelatine opgelost in warm citroensap en witte chocola erdoor. :) En een beetje suiker.

Chocola voor de buitenkant heb ik gewoon laten smelten en op de botercreme laag gesmeerd. Jammer dat je het nooit helemaal mooi strak kan krijgen.. althans ik niet. :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:28

@Britt: Gaat die boter(creme) niet smelten als je daar gesmolten chocolade overheen smeert? Waarom gebruik je geen chocoalde ganache als je met chocoalde af wilt smeren?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:31

Dat vraag ik me ook af :P . Wat is je reden om eerst een laag botercreme en dan nog een laag chocola eroverheen te doen? Met ganache werkt het dan een stuk fijner, dat kun je gewoon strak smeren zoals botercreme (nog veel strakker zelfs).

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:21

Haha ik had geen slagroom meer in huis om ganache te maken! Dus vandaar de keus om dan maar gewoon chocolade te smelten...
Ik dacht dat ik d.m.v. eerst een laagje botercreme het strakker kon krijgen en het beter kon hechten.. En de creme is niet gesmolten hoor!
Zeg er wel even bij dat dit pas mijn 2e taart ooit was hoor haha dus ben niet ervaren!