Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:44

Lijkt me best krap, 101 doelen in die tijd, maar ligt er misschien ook aan wat voor doelen je jezelf stelt. Ik ga eens kijken, ben benieuwd :)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:20

Mijn moeder is nu op werk, ze komt zometeen thuis, en ik ben voor haar worstebroodjes aan het bakken :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:24

Doe mij daar t recept eens van als je wil? Ik zat daar toevallig gister nog aan te denken, nog nooit gemaakt.

Ook het recept van een Pecan Pie heb ik gisteren opgezocht, dat kregen we in Amerika, dat was echt super lekker...

En bij mij ligt nu een brooddeeg te rijzen, ben benieuwd of dat gaat lukken.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:35

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:36

Prairy schreef:
Doe mij daar t recept eens van als je wil? Ik zat daar toevallig gister nog aan te denken, nog nooit gemaakt.

Ook het recept van een Pecan Pie heb ik gisteren opgezocht, dat kregen we in Amerika, dat was echt super lekker...

Wist niet of je het tegen mij had maar voor de zeker heid,

Bladerdeeg,
en coctail worstjes :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:57

nikkialex schreef:
Prairy schreef:

Wist niet of je het tegen mij had maar voor de zeker heid,

Bladerdeeg,
en coctail worstjes :+

Ja dat had ik idd, sorry :P

Ah, zelfde als mijn recept dus :')

Als iemand het recept voor echte worstenbroodjes heeft, graag :P

__Martine__ schreef:
Ik heb een vraagje: ik wil dit recept gaan maken http://klarykoopmans.blogspot.com/2011/ ... ng-en.html
Nu vroeg ik me af of ik de yoghurt ook voor wat anders kan vervangen?

Waarom wil je het vervangen? (Allergie / smaak / niet in huis) etc? Ik zou zeggen dat je het kan vervangen voor melk of kwark ofzo maar mijn experimenten mislukken nog wel eens dus misschien ben ik niet de juiste persoon om je hiermee te helpen :P
Laatst bijgewerkt door Prairy op 28-12-11 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:01

Ik had vroeger wel een recept voor worstenbroodjes maar ik kon daar iemand mee doodknuppelen dus ik wacht even met je mee of iemand een lekker recept hiervoor heeft.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:09

Bij mijn ouders thuis heb ik nog een origineel brabants recept liggen voor worstenbroodjes (ooit eens gekregen van de molenaar uit het dorp). Wanneer ik daar weer eens ben dan zal ik het recept wel meenemen.
Gebruik in elk geval goede bloem, verse gist en half om half gehakt. Het gehakt kun je het beste halen bij een goede slager. Die van de AH krimpt enorm en dan is het zoeken geblazen naar de worstjes helaas.

Edit: http://24kitchen.nl/recepten/brabantse-worstenbroodjes is wel een goed recept, zelf al wel eens geprobeerd.

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:12

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:59

Ik kom ook meelezen/posten bij jullie :)
Heb een erg leuk boek voor mij verjaardag gekregen:Taarten & vlaaien. Deze week/weekend eens kijken of ik er iets van kan brouwen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:33

Ik heb mezelf een pre-verjaardagskado gekocht *\o/* Ik heb gelukkig de witte versie, wist niet dat ze 2 kleuren hadden maar had de goeie gepakt (waren er nog 3 in die winkel, andere Aldi waren ze net gisteren uitverkocht)

Afbeelding

Hij is wel iets groter dan dat ik zo op het plaatje verwacht had :') Gelukkig is zn plaatsje in de keuken waar ik m bedacht had net groot genoeg.

*\o/* *\o/* *\o/*

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:35

Ohh die heb ik ook in de folder gezien idd! Was bij de Aldi of Lidl toch?
Helaas hebben wij er in de keuken geen ruimte voor...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:36

Aldi idd :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:31

:oo :oo Prairy, wat een mooi cadeau!!!

Die zie je altijd in die kook/bak programma's, maar die dingen zijn echt knetter-duur!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:36

Ja he? Vond ik ook :D Ben over 2 weken jarig en kreeg van iedereen de vraag, wat wil je voor je verjaardag. En eigenlijk stond er maar 1 ding op mn lijstje dat ik écht wilde hebben, en dat was zo'n ding. Dus dan maar zelf halen en kijken wat de verjaardag opbrengst is en de rest zelf bijleggen.

Ja dat zijn die Kitchenaids, in Amerika had ik ze in de sale gezien, voor 260 dollar.

Ga ik hier kijken, 500 euro!!!

Ik wist dat ze bij de Aldi geweest waren maar wilde eigenlijk zo'n Kitchenaid omdat ik die gewoon ook supermooi vind, maar 500 euro vond ik wel ietwat overdreven zeg maar.

Toen nog eens serieus naar die van Aldi gekeken en reviews gezocht en de mensen waren er toch wel blij mee. 1200 watt motor ook, 3 jaar garantie, 15 euro voor een reserve mengkom etc, waren toch wat dingen om me over te halen. Voor de prijs van zo'n KA kan ik 3x een Aldi ding kopen... En hier kan ik ook nog een blender achterop pluggen die het goed doet (van glas).

En eerlijk gezegd, omdat ik die gebroken witte heb ipv RVS wat ik verwacht had, (die kleur wilde ik ook op de KA), vind ik m eigenlijk best mooi!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:43

Dat is nooit een verkeerd cadeau Prairy! Leuk! :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:57

Wow, ziet er knap uit! Dat mis ik hier ook nog!
Hopelijk komt die hier in België ook eens in de Aldi :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:02

Volgens mij wel, de jongen van de Aldi zei dat ze 1 of 2 keer per jaar er zijn. Anders even over de grens kijken als je daar niet te ver vanaf woont? Aldi's die in een dorp zitten hebben ze soms nog wel langer dan alleen dag 1. Anders even bellen of ze ze nog hebben.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:19

Zooo, jaloers! Die wil ik ook wel. Haha. Veel plezier ermee Prairy! :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:40

Ik belde vandaag even met mijn broer. Die is zondag jarig en moet natuurlijk wel taart hebben. Die zou ik voor hem bakken, dus onder het bellen bladerde ik mijn kookboek door en zo nu en dan riep ik een lekkere taart. Een mango-taart, een of andere bijzondere appeltaart, enz. En toen ik bij de kersenyoghurttaart aan kwam, kreeg ik de opmerking: "Kan je niet gewoon een mon chou taart en zo'n kwarktaart van Dr. Oetker maken? Dat vind ik lekker." -O- Beetje jammer.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:55

}:0

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:20

Jakary: dan ben je net te laat vrees ik. Twee weken terug stond deze in de aanbieding in de Aldi in België. Maar ze waren heel snel uitverkocht, ik ben gaan kijken in 3 Aldi's en ze waren daar allemaal al uitverkocht.

Sorry dat ik nu zo plots kom binnenvallen. Ik volg eigenlijk al mee van deel 1 maar heb nog nooit iets gepost. Wel bak ik enorm graag, maar dan vooral cupcakes en simpele taarten, denk aan chocolade taart (met of zonder caramelsaus), en taart met een aroma van karamel en stukjes speculaas, vanillecake, karamelcake (nog licht lopend binnenin)
Er zijn hier verschillende receptjes die ik allemaal eens wil uitproberen, maar momenteel heb ik er de tijd niet voor. Ik ben net verhuisd, Keuken staat nog niet in orde en ik wil graag een keukenrobot maar ze kosten zo veel...en als kers op de taart is mijn staafmixer/klopper net stuk dus als ik iets bak moet ik alles met de hand kloppen.
Ik hoop in het nieuwe jaar meer te kunnen bakken en ook meer hier te kunnen posten. Als ik nog eens iets nieuw maak zal ik dit zeker posten, maar ik ga eerst nog eens verschillende receptjes hier opzoeken en noteren en kijken wat ik als eerste ga maken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:31

Ik zal je vast een goed voornemen voor volgend jaar meegegeven, zeker nu je toch niks kan maken :P

Zet die recepten van de taarten die je hier net noemde maar eens neer :j :9

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:27

Ja, ik ben ook wel benieuwd! Vooral van de chocoladetaart met karamelsaus en de karamelcake. :9

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:59

Saskiaa_ , wat grappig, ik ben ook bezig met Day Zero Project!
En naar zweden, leuk plan!

Prairy, dat is een heel leuk verjaardagscadeau!!

Ik zie hier weer genoeg leuke ideeën voorbij komen :j
Wij gaan hier nog wat kleine hapjes maken voor O&N.
Kan verder nog niet zoveel, ben net geopereerd aan mijn knie, dus is niet heel handig.
Maar heb al genoeg ideeën van wat ik hierna wil gaan maken!