Geen ervaring ermee, maar er zitten dus ringen van een bepaalde dikte aan beide zijdes. Die ringen zorgen ervoor dat de roller zelf ietsje boven het oppervlakte blijft. Daardoor krijg je dus een lap marsepein van een bepaalde dikte. Nadeel ervan is natuurlijk dat je lap marsepein niet groter/breder kan zijn dan de ruimte die tussen de twee ringen zit.
pas ging ik een klein taartje maken, Had mijn moeder de deegroller weggegooit Had ik het met de saus fles gedaan, natuurlijk wel eerst netjes afgewassen hahaha
Voor degene met de vraag over de tappits, die vries je niet in, het invriezen betreft de siliconen molds. De tappits gebruik je met huishoudfolie over je fondant/marsepein. Uitrollen, folie erop, tappit erin. Zo blijft er niks in je tappit steken.
Voor de kenners, m'n hersenen slaan even vast Voor 1 laag vulling in een 28-24-20-15 ronde vorm en allevier ook afsmeren, hoeveen BC van de mix zal ik dan maken?
Het is weer tijd om taarten te gaan bakken Zaterdag heb ik een BBQ en ik zou voor de toetjes zorgen. Nu wil ik de taart graag gaan versieren, maar ik heb geen idee hoe. Wat ik op internet vind is ook allemaal veels te hoog gegrepen Nu zag ik op deleukstetaarten.nl dat je marsepijn ook met enkel een kwast kan kleuren? Dus dat je de kleur er niet perse van te voren in hoeft te 'persen'?? Klopt dit?
Britt
Geplaatst: 10-06-10 11:46
Ik vind de BBQtaart zo leuk Even van het DLT forum;
Niet zo gek moeilijk te maken opzich, simpele vormen en lijnen. Maar zoals die van bovenstaand plaatje zou die bij mij nog niet worden denk ik De links zijn wat minder hoog gegrepen.
Katja
Geplaatst: 10-06-10 11:49
Op wat voor maat taart is je normale hoeveelheid gebaseerd Mayo?
BBQ taart is gaaf
AndreaB
Geplaatst: 10-06-10 11:59
Wow!! Die is wel heel gaaf ja!!
Nog een vraagje: Ik gebruik het biscuit recept van deleukstetaarten. Maar ik ben nu vergeten of ik nu enkel het eigeel moet mixeren met de suiker of ook het eiwit
Welk recept is dat? Staan er meer op he Ik gebruik altijd die van 1 ei, 30 gram bloem en 30 gram suiker. Die werkt het fijnst voor mij. Heb ook eentje gehad van de workshop, die werdt alleen niet stevig genoeg bij mij. Hoewel die bijna hetzelfde was, 1 ei, 30 gram bloem en 25 gram suiker Toch maar weer eens proberen, is ie wat minder zoet.
Ik gebruik die met 5 eieren, 150 gr suiker, 125 gr bloem, , vanillesuiker en dan bakpoeder ipv maizena. ben nu begonnen met kloppen met enkel eigeel en dat gaat best netjes. Maar moet het eiwit er later dan alsnog bij??
MamaMiesje
Geplaatst: 10-06-10 12:11
Mayo schreef:
Voor de kenners, m'n hersenen slaan even vast Voor 1 laag vulling in een 28-24-20-15 ronde vorm en allevier ook afsmeren, hoeveen BC van de mix zal ik dan maken?
Ik denk aan 3x de normale hoeveelheid?
Géén idee
Britt
Geplaatst: 10-06-10 12:12
Die is weer net iets anders dus maar dan nog met bakpoeder/maizena erbij. Waarom is die nodig?
Waarom scheid je eieren dan eigenlijk? Ik doe ze altijd gewoon in zn geheel er door