Taarten Decoreren II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:07

Katja schreef:
Dat zou ik kunnen proberen Mayo. Ik ga straks maar eens schetsen en dan een definitief plan bedenken. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

You're welcome, succes! :)

Mayo

Re: Taarten Decoreren II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:08

Mijn internetbestelling van Ebay is net binnen *\o/* Heb nu ook een bloem (petal) bakvorm en een vierkante 25x25 vorm :) En nog wat extra troepjes natuurlijk :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:24

Vanmiddag was ik bij de xenos, zag voor 1 eurie drie pennen liggen waarmee je op marsepein ed. kan schrijven. Dus maar meegenomen :)
Ze hebben daar ook leuke silliconen muffinvormpjes: hartjes en sterretjes etc.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:21

@katja, dat zweetprobleem zit ik ook altijd een beetje mee, mijn vriendin doet de taarten vaak van te voren maken en in de vriezer zetten, maar dan gaan ze dus inderdaad nogal zweten, dat vind ik zo zonde! Maar je kunt zo'n taart toch ook geen dagen buiten de koelkast laten staan, dus ik ben nu eerst maar bezig met die friemels eromheen, die blijven dan tenminste nog goed en dan ga ik de taart 1 of 2 dagen van te voren maar maken denk ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:51

Ik heb het voordeel dat het niet gegeten hoeft te worden dus kan de boel gewoon buiten de koeling houden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:07

potverdorie, op mijn nuchtere maag in dit topic verzeild geraken is niet goed hoor. Ik sterf van de honger nu. :=
Enfin ja, van de zin in taart. :D

knap allemaal, zou bij mij grandioos mislukken vrees ik.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:11

Dan eet je toch wat :D of wordt je straks geopereerd oid

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:28

hyppolyte schreef:
@katja, dat zweetprobleem zit ik ook altijd een beetje mee, mijn vriendin doet de taarten vaak van te voren maken en in de vriezer zetten, maar dan gaan ze dus inderdaad nogal zweten, dat vind ik zo zonde! Maar je kunt zo'n taart toch ook geen dagen buiten de koelkast laten staan, dus ik ben nu eerst maar bezig met die friemels eromheen, die blijven dan tenminste nog goed en dan ga ik de taart 1 of 2 dagen van te voren maar maken denk ik.

Gewoon 24 uur voor het serveren in de koelkast laten ontdooien (in een gebaksdoos of (transparante) pedaalemmerzak) en een goed uurtje voor het serveren uit de koelkast, dan is het zweten zo weg ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:51

Oh, ok, dat ga ik proberen :j.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:54

x_Marr schreef:
Vanmiddag was ik bij de xenos, zag voor 1 eurie drie pennen liggen waarmee je op marsepein ed. kan schrijven. Dus maar meegenomen :)
Ze hebben daar ook leuke silliconen muffinvormpjes: hartjes en sterretjes etc.

Ja die pennen werken bij mij niet. Jij ze al geprobeerd?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:23

Ik heb me weer opgegeven voor een Workshop miniboltaartjes. Eigenlijk kan ik het al maar ik hoop er wat meer handigheid in te krijgen, want ik ben niet echt handig (soort van motorisch gestoord lijk ik soms wel). En ik denk dat ik binnenkort maar gewoon moet gaan oefenen op het maken van een mooie biscuit. Hij komt nooit mooi de vorm uit en het snijden lukt ook niet. Dusseh... ik koop gewoon een pak biscuit, alleen voor het oefenen :D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:33

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:53

Leuk Elaine +:)+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:55

Sunshine80 schreef:
Ik heb me weer opgegeven voor een Workshop miniboltaartjes. Eigenlijk kan ik het al maar ik hoop er wat meer handigheid in te krijgen, want ik ben niet echt handig (soort van motorisch gestoord lijk ik soms wel). En ik denk dat ik binnenkort maar gewoon moet gaan oefenen op het maken van een mooie biscuit. Hij komt nooit mooi de vorm uit en het snijden lukt ook niet. Dusseh... ik koop gewoon een pak biscuit, alleen voor het oefenen :D

Doe je ook bakpapier in de vorm?

Als ik een biscuit maak in een springvorm, dan vet ik de vorm lichtjes in met crisco en dan bedek ik de bodem met bakpapier, ook doe ik bakpapier tegen de rand aan en die laat ik wat hoger, zodat de biscuit hoger zou kunnen worden mocht je overstromingsgevaar hebben :D In een bolvormpje doe je dan een kruisje van bakpapier. Dan zou het er allemaal zo uit moeten komen :)

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:05

Ziet er goed uit Elaine!

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:05

zeker een mooi boltaartje Elaine zo voor de eerste keer!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:45

Oooh, da's een goed idee, een kruisje van bakpapier in de bolvorm!! Dara was ik nog niet op gekomen. Moet zeggen dat ik ze altijd wel aardig uit de vorm krijg, ik spray de boel goed in met van die bakspray van Dr. Oetker en bestrooi het daarna licht met bloem. Maar het eerste begin is toch altijd even prutsen. Ik ga dit de volgende keer zeker uitproberen!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:20

Ik gebruik ook de bakspray van dr. Oetker en bij mij komen ze ook altijd netjes uit de bakvorm

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:39

wat een leuk topic. Wij hadden laatst zulke taarten en vond ze erg lekker! Wie weet kan ik dat wel een keer zelf gaan doen

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:06

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:14

Mayo schreef:
Sunshine80 schreef:

Doe je ook bakpapier in de vorm?

Als ik een biscuit maak in een springvorm, dan vet ik de vorm lichtjes in met crisco en dan bedek ik de bodem met bakpapier, ook doe ik bakpapier tegen de rand aan en die laat ik wat hoger, zodat de biscuit hoger zou kunnen worden mocht je overstromingsgevaar hebben :D In een bolvormpje doe je dan een kruisje van bakpapier. Dan zou het er allemaal zo uit moeten komen :)

Neuh, dat doe ik dus niet :D
Maar dat is wel een gouden tip!!! Dat ga ik proberen....

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:18

En dan nog oefenen op het snijden... en dat spul van dr oetker werkt dus ook erg goed???

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:20

Ik wil het ook maar eens gaan proberen, maar we hebben niks in huis en hoe de oven werkt.....?
Die zit er sinds maandag in :P

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:23

Ik gebruik ook altijd Dr. Oetker en gaat perfect!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:24

Wij smeren de vorm altijd in met boter en dan met bloem bestuiven werkt ook ontzettend goed :)
Of is dat niet goed? Tis in elk geval wel errug lekker