Katja schreef:Dat zou ik kunnen proberen Mayo. Ik ga straks maar eens schetsen en dan een definitief plan bedenken. In ieder geval bedankt voor het meedenken
You're welcome, succes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:@katja, dat zweetprobleem zit ik ook altijd een beetje mee, mijn vriendin doet de taarten vaak van te voren maken en in de vriezer zetten, maar dan gaan ze dus inderdaad nogal zweten, dat vind ik zo zonde! Maar je kunt zo'n taart toch ook geen dagen buiten de koelkast laten staan, dus ik ben nu eerst maar bezig met die friemels eromheen, die blijven dan tenminste nog goed en dan ga ik de taart 1 of 2 dagen van te voren maar maken denk ik.
Sunshine80 schreef:Ik heb me weer opgegeven voor een Workshop miniboltaartjes. Eigenlijk kan ik het al maar ik hoop er wat meer handigheid in te krijgen, want ik ben niet echt handig (soort van motorisch gestoord lijk ik soms wel). En ik denk dat ik binnenkort maar gewoon moet gaan oefenen op het maken van een mooie biscuit. Hij komt nooit mooi de vorm uit en het snijden lukt ook niet. Dusseh... ik koop gewoon een pak biscuit, alleen voor het oefenen
Mayo schreef:Sunshine80 schreef:Ik heb me weer opgegeven voor een Workshop miniboltaartjes. Eigenlijk kan ik het al maar ik hoop er wat meer handigheid in te krijgen, want ik ben niet echt handig (soort van motorisch gestoord lijk ik soms wel). En ik denk dat ik binnenkort maar gewoon moet gaan oefenen op het maken van een mooie biscuit. Hij komt nooit mooi de vorm uit en het snijden lukt ook niet. Dusseh... ik koop gewoon een pak biscuit, alleen voor het oefenen
Doe je ook bakpapier in de vorm?
Als ik een biscuit maak in een springvorm, dan vet ik de vorm lichtjes in met crisco en dan bedek ik de bodem met bakpapier, ook doe ik bakpapier tegen de rand aan en die laat ik wat hoger, zodat de biscuit hoger zou kunnen worden mocht je overstromingsgevaar hebbenIn een bolvormpje doe je dan een kruisje van bakpapier. Dan zou het er allemaal zo uit moeten komen