Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:ayo schreef:ik wil nog peultjes proberen te kweken, iemand ervaringen?
Ja hier, vorig jaar gedaan en lukte heel goed. Die kun je het beste langs een stuk gaas planten ipv alleen een stok zoals bij bonen. Maar geen enkel probleem mee gehad verder, deden het prima en ze bloeien zóó mooi, is daarom ook zeer geschikt om in een 'gewone' tuin te planten, je merkt niet eens dat het een groentegewas is.
Maar het is nog wel wat vroeg om die nu te zaaien idd.
vagolijntje schreef:ik wil me hier ook melden, we hebben eindelijk wat meer ruimte (*lees* 50x20 m ) en naast een schuurtje wil ik wat boontjes, sla, tomaten, andijvie, worteltjes etc.
Yucca schreef:Peultjes kunnen geloof ik al in maart/april, en ik denk dat ik ze maar ga zaaien dit jaar, moet super te doen zijn, ik laat ze dan tegen mijn schutting groeien, als dat lukt ivm de zon!
anneliesdj schreef:Hoe bedoel je ivm de zon?
Peultjes groeien met van die kleine grijparmpjes (geen idee hoe je dat noemt) en kunnen niet tegen een schutting omhoog komen, je zult echt gaas moeten hebben of op je schutting verticaal of horizontaal touw moeten spannen.
Er komen veel bijen en hommels op de bloemen af, misschien handig om te weten?
kebie schreef:Ik denk dat de grond te arm is, en moet dus nog op zoek naar wat goede oude stalmest.