Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:10

zie OS, danoesje :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:20

Cheetahfan schreef:
O: 40 gram havermout met amandelmelk/water, kaneel, banaan en rozijn.
B: 80 minuten fietsen, de bak plantvrij maken. :Y)
L: 1 bb met cottage cheese, 1 kapje met klein beetje pindakaas, wasa delicate cracker
T: perzik, appel, paar bospeentjes met houmous
A: schep couscous, half speklapje, stukjes ciabatta met cottage cheese, gekookt ei, gepofte aardappel met zout

Ik haat bbq. :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:24

Mooi resulaat Phor, en het allerfijnste is natuurlijk dat je nu blij bent met je eigen lichaam :D
Bhri, misschien als je vandaag geen zin hebt in een all you can eat dag, de dag tegoed houden voor een andere keer? Je hebt zo'n dag echt verdiend, maar met tegenzin eten is ook weer niet de bedoeling :P
Cheetah, erg kinderachtig van je moeder. Helaas herkenbaar, maar tegenwoordig trek ik me er minder van aan. Maar als ik je lijstje nu zie is het nog gewoon supernetjes hoor :j

O: 142 gram appel met beetje kaneel, 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 200 ml ongezoete sojamelk
L: 3 vk crackers met plak boterhamworst, 8 gram pindakaas & 10 gram jam, 5 cherrytomaten & 1 groene appel
A: 75 gram varkensfricandeau, 150 gram (na koken) zilvervliesrijst, salade (60 gram sla, 80 gram cherrytomaten, 50 gram paprika, 40 gram komkommer en 5 gram olijfolie). Als toetje 200 ml magere yoghurt met 1 beschuit, 53 gram rode bessen & 61 gram kiwi
T: zit nog wat laag in kcal dus straks nog 15 gram gepelde amandelen en iets van groente/fruit
D: koffie, groene thee, veel water
B: 15 min fietsen, voor het eerst sinds 2,5 maand paardgereden *\o/* straks nog de slaapyoga

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:25

I like BBQ maar dan wel met kip, vis en groente. Hoewel ik een hamburger vanaf de BBQ ook prima te pruimen vind :P Maar ik woon gelukkig op mezelluf dus kan zelf kiezen. Nasty als je moeder je gezonde eetgewoonten saboteert! Je kunt nog altijd demonstratief een tosti maken met wat tomaat en bruschettakruiden erop, in zilverfolie wikkelen en die op de BBQ leggen. Nog altijd beter dan heel veel vet vlees :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:42

@Lis: Ik vond mezelf ook nogal een debiel toen ik gedwongen een stukje melkchocolade opknabbelde, met mijn neus gekruld :o Ik heb maar een middagdutje gedaan, is ook een keer leuk :+
Wat schitterend van dat paardrijden! *\o/* Voelde zeker goed?

Cheetah: hoe komt het eigenlijk dat je familie er zo vervelend over doet? Is het omdat ze hun levensstijl 'afgewezen' voelen ('jij goed' vs 'wij slecht'); omdat ze zelf de wilskracht niet hebben (maar stiekem wel verlangen) om gezond te leven, of écht uit bezorgdheid dat jij een eetstoornis zou krijgen?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:03

Bhriseis schreef:
@Lis: Ik vond mezelf ook nogal een debiel toen ik gedwongen een stukje melkchocolade opknabbelde, met mijn neus gekruld :o Ik heb maar een middagdutje gedaan, is ook een keer leuk :+
Wat schitterend van dat paardrijden! *\o/* Voelde zeker goed?

Cheetah: hoe komt het eigenlijk dat je familie er zo vervelend over doet? Is het omdat ze hun levensstijl 'afgewezen' voelen ('jij goed' vs 'wij slecht'); omdat ze zelf de wilskracht niet hebben (maar stiekem wel verlangen) om gezond te leven, of écht uit bezorgdheid dat jij een eetstoornis zou krijgen?

Haha ja dat is ook wel een beetje vreemd :') Maar je hebt het dan nog gewoon tegoed voor een andere keer *D Een middagslaapje is ook wel een keer fijn!

Ja paardrijden was heerlijk, afgelopen maanden ben ik wel veel op stal geweest maar rijden miste ik toch wel een beetje. Eigenlijk wat snel na de operatie maar paardlief is erg braaf, heeft niet stilgestaan en ik voelde gewoon dat het ging lukken :o
En het ging super, deed zelfs minder zeer dan voor de operatie :) ik heb nu eigenlijk de neiging om er gewoon weer bijna elke dag op te kruipen, maar denk dat ik dinsdag eerst maar eens met de fysio overleg :Y)

Cheetah, als ze het uit bezorgdheid doen kun je misschien een keer goed met je ouders praten. Mijn moeder is bijvoorbeeld ook vrij snel bezorgd en als ik het uitleg helpt ze me alleen maar mee door gezonde dingen te kopen enzovoorts. Mijn vader daarentegen vind het maar raar gedrag en onhandig met koken.. Maar goed dat ze gescheiden zijn :+ :Y) Als ik bij mijn vader ben zoals nu eet ik simpeler en haal ik zelf zo veel mogelijk (havermout, vk crackers, fruit,..) Maar eet ik wel mee met af en toe taart/BBQ.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:11

LisErm: Dankjewel :) Jij ook mooi lijstje! Wat leuk dat je weer kon rijden! :D Wel voorzichtig weer opbouwen he. :)) Ik kan woensdag weerals het goed is. :D Paard heeft 3 weken stilgestaan aan de pretnison. :(:) Ja bij mijn vader is het niet zo'n probleem. Hij laat me gewoon mijn gang gaan. :P
Danoesje: Dat doe ik normaal ook, maar er was familie bij. Ik dacht, ik ga maar geen stennis schoppen. :Y)
Bhris:Ik denk vooral een combinatie van de eerste 2. Mijn moeder en zusje zijn niet echt slank, en hebben idd de wilskracht niet. Mijn moeder wil ook nogal graag alles onder controle hebben dus als ik mee boodschappen ga doen of kook, vind ze dat vervelend. Ik ben nu 69 kilo bij 1.82 dus ik wil echt niet aankomen. Plus ik vind het echt gewoon leuk om gezond te eten. :D Is voor sommigen moeilijk te begrijpen blijkbaar.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:42

Oh wat een superdag heb je achter de rug Lis *\o/* Maar wel even rustig aan doen hoor, zodat nog heel lange tijd met je paardje kan rijden ;) Wel leuk dat je nu al effect voelt van de operatie, dat je minder pijn had tijdens het rijden.

Hmm Vervelend Cheetah... Mijn schoonmoeder wil ook altijd overal controle over hebben, en in het begin had ze het er enorm moeilijk mee als ik nog maar een zakje sla bovenhaalde als we frieten aten... Ze zag dat echt als een persoonlijke aanval, alsof ik haar daarmee verweet dat ze ongezond kookte. Probeer zo weinig mogelijk oordelend over te komen, en ook al weet jij dat ze zich beter in hun vel zouden voelen door gezonde voeding, zou ik er vooral niet op hameren. Als ze het toelaten, laat ze dan zo veel mogelijk meeproeven van al het gezonds en lekkers dat jij tevoorschijn tovert (want je hebt natuurlijk ook gewoon het beste met ze voor), en let er misschien op dat je dan niet aanhaalt hoe gezond het wel is, en hoe ongezond zij altijd eten...

Pff, lastig, ik hoop dat jullie er uit raken!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:44

Cheetah, wat vervelend zeg.. En kinderachtig. Maar je hebt het alsnog aardig netjes gehouden in je lijstje zie ik!

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + latte macciato
L: 3 volkoren boterhammen met aardbeien
T: aardbei-banaan smoothie
D: kippensoep, 2 wraps met kip en groente
T: yoghurt + fruit

Drinken: 1,5 l water en 1 glas Cola light. Had echt enorm zin in cola met citroen dus mocht van mezelf 1 glas vandaag :)

B: T25

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:54

Thanks Cheetah en Brhis :) Heb al de hele dag een enorme glimlach op mijn gezicht :D Maar moet inderdaad rustig aan proberen te doen voor zover dat lukt haha.
Hopelijk is je paard snel van de prednison af Cheetah!

Vervelend dat ze vanuit die redenen handelen, als het uit bezorgdheid was dan was het tenminste nog goed bedoeld en kon je erover praten..
Voor hen is het waarschijnlijk lastig om te zien dat jij zo makkelijk doet wat zij graag willen doen, maar dat is natuurlijk geen reden om vervelend tegen jou te doen :(:) Goede tip van Bhri om niet oordelend over te komen, gewoon je eigen ding doen zonder nadruk te leggen op hoe gezond jou eetgewoontes zijn. En als ze openstaan voor gezonde recepten en aangeven gezonder te willen eten dan kun je ze natuurlijk altijd helpen als ze daarvoor openstaan :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:54

O: Baked oats met appel, erg lekker!
T: Honingmeloen en druiven
L: Door jureren pas erg laat, 14.30, Gele paprikasoep, snee roggebrood, paar plakjes ham en een nectarine
T: Pruimen uit eigen tuin, nep mini-twix
A: Galia met ham, kapje met honing, yoghurt met verse blauwe bessen
T: Borrel en kaas
D: Groene thee, water en slimpie
B: paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:06

Mooie foto's Phor!
Inderdaad flauw, Cheetah..
En Bhri: resultaat van minder suiker eten?

Mijn lijstje:

O/T/L: grapefruit, 3 kleine kampioenbroodjes van de biowinkel (noten, zaden, rozijnen) met niets
T: appel
A: bord met quorn, gele rijst en bloemkool; bord met artisjok, tomaat, komkommer, olijven en feta

B: 15 min fietsen, 45 min lopen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:43

Phor, na zoveel reacties móest ik natuurlijk je foto's wel even bekijken :D Maar jeetje, wat een verschil! Gaaf om te zien!

Cheetah, inderdaad flauw van je ouders zeg. Ik neem aan dat jij hun eetgewoonten ook niet constant loopt te bekritiseren, dan zouden ze dat ook niet bij jou moeten doen. Hopelijk trekken ze ooit nog een beetje bij!

Bhris, herkenbaar van dat geen zin hebben om te zondigen :)) Bewaar je het gewoon voor een dagje wanneer je wel zin hebt om alles te eten wat los en vast zit!

Lis, wat fijn dat je weer hebt gereden!

Lijstje vandaag:
O: baked oats met chia, lijnzaad, cacao, honing en kokos, appel
L: restje speltotto (met wortel en erwtjes), kommetje linzensoep (met paprika, courgette, mais, tomaat)
T: banaan, stuk of 8 aardbeien
A: 2 falafelburgers op een speltzuurdesemboterham, 200gr snijbonen en wat mais met sesamolie
T: halve wortel

B: ruim 1.5 uur wandelen, Yoga Meltdown level 2

Voor mijn gevoel heb ik vandaag heel veel gegeten, maar nu ik het zo zie, is dat eigenlijk helemaal niet zo :+ grappig hoe dat zo kan verschillen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:07

Ikke als avondeten een halve pannekoek met stroop op, de andere 4,5 gingen naar iemand anders. Vind het eigenlijk heeeeel lekker, zo een van wit meel, met vanillesuiker erdoor en in de roomboter gebakken maar heb me verder ingehouden en Griekse yoghurt met aardbeien gegeten. Wel flesje jillz 0% gehad:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:17

Many schreef:
Lijstje vandaag:
O: baked oats met chia, lijnzaad, cacao, honing en kokos, appel
L: restje speltotto (met wortel en erwtjes), kommetje linzensoep (met paprika, courgette, mais, tomaat)
T: banaan, stuk of 8 aardbeien
A: 2 falafelburgers op een speltzuurdesemboterham, 200gr snijbonen en wat mais met sesamolie
T: halve wortel

B: ruim 1.5 uur wandelen, Yoga Meltdown level 2

Voor mijn gevoel heb ik vandaag heel veel gegeten, maar nu ik het zo zie, is dat eigenlijk helemaal niet zo :+ grappig hoe dat zo kan verschillen.

Ik vind het een ultiem net lijstje hoor!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:13

Ik sluit me aan bij Gast7391, Many :) Netjes!

@ Gast7391: Yep! Zaken als haribo lustte ik al niet meer, en als ik er 'mentaal' trek in kreeg, stopte ik na eentje wegens absoluut niet lekker... Ik weet dat beginnen snoepen niet verstandig is (met het oog op weer suikerverslingerd te raken), maar er was niets anders en ik wou gewoon gezellig eten ( :') ). Maar zelfs al dwong ik mijzelf om alle koekjes te bekijken, nope, ik had nergens zin in. Stiekem ben ik daar wel blij mee :Y)

Morgen en overmorgen eet ik taart, en misschien een keertje Ben & Jerry's, maar ik geloof wel meer en meer dat dit iets is wat ik best een tijd kan aanhouden. Er zijn zo veel meer lekkere dingen dan snoep en koek! Tijdens mijn menstruatie zal ik wel de halve kast leegvreten, maar dan nog ben ik er niet meer zo bang voor om nadien te 'hervallen'.

Ik kreeg altijd stress van het feit dat ik niet de deur uit kon zonder een berg voedsel, want ik werd zo snel misselijk. Nu heb ik honger, maar het is draaglijk, ik kan prima sporten, of toch nog eerst boodschappen halen, noem maar op, zonder misselijk te worden. *\o/*

Waar ik nog niet zo veel van voel is van energieverschillen, maar goed; én werken én thesis én nieuwe richting, daar heb ik stress van en dat zal ook wel meespelen. Ik kan daarentegen wel meteen opstaan 's ochtends en heb toch al iets minder slaap nodig :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:33

mandy358 schreef:
Ja ik was ook helemaal happy :D
En inderdaad ChantalSmook, dat uitgaan zorgt wel voor veel beweging! Veel plezier bij je festival!
@phormicola, zijn je lunch en ontbijt niet wat mager? :)
Jeetje wat kinderachtig Cheetah.. -O-

10:30 vk beschuit met pindakaas, vkbb met kaas en tomaat
B: 2 km fietsen, 15 minuten paardrijden, klein uurtje op stal bezig geweest
13:00 fruitsalade (2 pruimen, 1 nectarine, schijfje meloen, schijf watermeloen, wat aardbeitjes) en omdat fruit allemaal zo weinig kcal is heb ik er nog een vk beschuit met pindakaas bij gepakt. Goed? Of had alleen het fruit genoeg geweest?

A: 2 vk knackebrod met kaas en tomaat, blokje kaas (dit viel eigenlijk meer onder laat tussendoortje)
Vega frikandel, wat patatjes, beetje pindasaus, mini mini beetje mayo/curry, wat watermeloen en aardbeitjes
B: 3,5 uur werken horeca en 5 minuutjes heen en terug fietsen
T: schaaltje magere yoghurt met 1 appel en wat kaneel poeder erdoor

D: water

Jeetje Phormicola, op dat resultaat mag je trots zijn met al je harde werk :D
Pff erg vervelend Cheetahfan.. :(:) ik herken het wel, fijn ouders willen ook steeds allerlei ongezond eten bij me naar binnen proppen, en als ik dat afwijs krijg ik zulke afkeurende blikken..
Super zeg Bhriseis! :D
Wat fijn dat je weer hebt gereden LisErm94!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:25

Uiteindelijke lijstje: Voor Festivaldagje best aardig. Stevig ontbijt met vast mijn fruit tussendoortjes al gepakt.
O: havermout pannekoek met 1 ei, 50 gr havermout, halve appel en 150 ML melk + halve appel en 125 gr aardbeien erbij
T: 2 sneetjes bruin brood met kipfiletn
A: Wit pistoletje met hete kip(zat soort Chili saus over de kip)
T: Durum(Wrap, kebab, rauwkost, sambal en wat knoflooksaus)
D: 1 zoete en 2 droge wijntjes, half flesje Ice tea en water
B: dansen op festival :) .

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:16

Inderdaad niet gek voor op een festival Chantal! Leuk gehad?

Mijn planning voor vandaag;
O: overnight oats (havermout, rijstmelk, chia) met een nectarine en kokos, gekookt ei
T: banaan, handje noten
L: salade van witte kool, geraspte wortel, rode paprika, omeletreepjes (1 ei) en dressing van sesamolie/sojasaus/honing
T: 5 wortels
A: linzensoep met paprika, courgette, tomaat en mais
T: misschien een appel oid

B: 20 minuten fietsen, 1.5 uur boksen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:17

Was echt heel gaaf.... Ik weet niet of jullie van het concept van Mumbay festival gehoord hebben, met het kleurenpoeder? Het was uiteindelijk super mooi weer, lekkere muziek en goeie sfeer. (Foto impressie :'). ik ben de rechter: https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 0127_n.jpg )

Later uit bed en heb een late dienst dus ontbijt/lunch kort op elkaar en na het avond eten nog 2 tussendoortjes
O: 2 BB met kipfilet
T:/
L: 60 gr. havermout met magere melk
T: 2 kiwi
A: Restje van mijn verantwoorde quiche, paprika soep en nog 2 BB voor de zekerheid mee ivm lage kcal vandaag.
T: 150 gr. aardbeien, paar druifjes e beker yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad.
B: uurtje fietsen

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:51

Leuk Chantal!

O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
L: 40 gr havermout met melk, banaan, kaneel en honing
T: druiven + Kippensoep
D: Kip siam ( kip, groentes, zilvervliesrijst en noten)
T: yoghurt + gekookt ei

B: T25

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:23

O: 35g havermout, 10g spelt, 5g lijnzaad, sojamelk, agavesiroop, cacao
T: -
L: 3 maïsboterhammen sojaboter, 2x runderrookvlees, 1x kaas
T: Banaan
A: Paprikasoep met stukje mozzarella, 60g volkoren stokbrood
T: Magere kwark met beetje abrikozenpuree, schijf meloen
B: 2x20 minuten fietsen, 1u bodybalance

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:50

O: groenteshake met andijvie/banaan/sesamzaadjes/water
O: kleine portie havermout met melk en honing
L: groenteomelet
T: appel
A: zelfgemaakte pizza (geloof hier in het topic gevonden...met de bloemkoolbodem)
T: zak nibbit :o
T: bakje yughurt met wat ananas en een halve banaan
B: uur fitness (half kracht/half cardio) half uurtje paardgereden

(dit was gisteren dus)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:31

Ziet er gaaf uit ChantalSmook! En een erg net festival lijstje :D
Charlie_P hoe vond je de pizza met bloemkoolbodem? :)

O: 1 vkbb met kaas en tomaat, schaaltje magere yoghurt met appel en kaneel erdoor
T: 1 vk knackebrod met appelstroop
L: (Hele late lunch, nu nog mee bezig dus neem tussendoortje er zometeen maar gelijk bij) 500 ml magere kwark met 6 pruimpjes erdoor, 1 vk beschuit met pindakaas
A: broccoli, aardappelen, kaassausje, vleesvervanger en wat fruit
T: ?

D: water en thee
B: 4,5 km hardlopen

Vinden jullie mijn lunch omdat tussendoortje er nu bij zit te groot of kan dit zo? (Tussendoortje is die vk beschuit)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:39

Mandy: prima lunch hoor! :)
Vet gaaf chantal! :D Lijkt wel een beetje op de Color Run. :)
Charlie: Die pizza wil ik ook een keer proberen, hoe beviel het?

Vandaag moet ik om 6 uur rijdem dus avondeten is even snel
O: 30 gram havermout met amandelmelk/water, kleine banaan, rozijnen en cacao
T: kapje met ienieminie beetje pindakaas
L: appel, 4 el muesli met amandelmelk
T: ?
A: uiensoep met een bb
B: uur paardrijden privéles