Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

Mijn lijstje, door stress wat te weinig:

O: yoghurtdrank met dv zomerfruit en havermout
L: 3 volkoren boterhammen met huzarensalade
A: tagliatelle met broccoli en stroganoffsaus met kip en paprika
T: handje ongezouten cashewnoten

D: koffie, thee

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:55

Magnesium haal je ook uit amandelen, cashewnoten, zuivel, cacao, volkorenbrood, spinazie, rucola, garnalen, gedroogde vijgen, dadels en abrikozen, kikkererwten, witte bonen, zilvervliesrijst...

We kunnen ook zonder banaan hoor :Y)

Evenals andere mineralen en vitamines: er zitten geen voedingsstoffen in een banaan die we niet uit andere voedingsmiddelen kunnen halen.

Ik zeg echt niet dat banaan slecht is, verre van zelfs maar ik reageer puur op Maatje en in haar geval zou ik geen banaan adviseren.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:56

Dat zeg ik toch ook Pikolino := of doelde je niet op mijn post?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:02

Doelde inderdaad niet op jouw post :P Las de reacties nog is over en wilde daar nog even op inhaken.
Genoeg discussie in dit topic, tijd voor lijstjes :D

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:02

ehmm.

o: paar aardbeien en bosbessen
t: handje walnoten
a: 1 halve aardappel, 1 stukje broccoli en stukje vis.

daarna nog half uurtje gaan joggen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:09

Liesje, wat probeer je te bereiken met jouw eetlijstje? :)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:14

ik wil echt een paar dunne benen haha

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:14

Al had je dunne benen dan bleef je met dat eten echt niet overeind. Hup, meer eten, dit gaat niet werken meid!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:15

als ik geen honger krijg gedurende de dag betekend het toch dat ik genoeg heb gehad?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:17

Maar met dat lijstje word je net hartstikke dik hoor. Wat velen niet weten, is dat je, om af te vallen, net goed (en gezond) moet eten, in combinatie met sport :) Maar door te eten als een musje zal je lichaam net alles omzetten in vet. Kijk maar eens naar de dikke buikjes bij de hongersnoodkindjes in Afrika.

Alle meiden hier proberen gezond te leven, en de meesten sporten heel veel. Neem maar eens een kijkje in de lijstjes, en dan zal je zien dat jezelf uithongeren niet alleen onnodig en héél onverstandig is, maar ook nog eens averechts werkt :)

Jouw lichaam leert gewoon om geen honger meer te hebben met heel weinig voeding. Het gaat in een overlevingsstand. Dus nee, dat je geen honger hebt wil niet zeggen dat je genoeg at. Elk lichaam heeft voeding nodig, punt. Ook het jouwe.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:23

*negeermodus aan*

O: geitenyoghurt met vier kiwi's, lijnzaad, cacao nibs en amandelschaafsel
T: stuk of wat cantuccini's
L: speltboterham met roombrie, komkommer en walnoten. Twee rijstwafels met hummus, pijnboompitten en tomaat. Schaaltje rauwe wortel
T: schaaltje rode druiven, 1 kiwi
T2: twee rijstwafels met roomboter en 30+ komijnkaas
A: koolvis met speltpasta, champignons, rode ui, knoflook, feta en basilicum

Beetje weinig groente vandaag, morgen maar weer een salade met de lunch...

B: 30DS level 1, 20 min wandelen, 20 min fietsen
D: 1,5 l spa, veel groene thee

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:27

Rustdag vandaag :)

O: 70 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 5 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete amandelmelk, 1 appel met kaneel
T: waldkornroggebrood (2x84kcal) met 14 gram kaas
L: 432 gram :+ rauwkost (rode paprika, wortel tomaat), 150 gram griekse yoghurt, 1 banaan, 1 mineola, 16 gram notenmix, 10 gram moerbeien.
T: 3 eetlepels kwark
A: 120 gram (gekookt) zilvervliesrijst, bonenburger, 275 gram wokgroentes (bonen, kidneybonen, mais, paprika, ui, champignons), 1/2 eetl olie
T: 100 gram magere kwark, 150 gram magere yoghurt met 25 gram whey
T: 1 mandarijn, ongeveer 125 gram druifjes
D: 1xkoffie, veel water en thee, blikje fanta zero, cappuchino, spa rood met citroen
B: 30 min wandelen, 15 min fietsen, stalwerk en uurtje buitenrit

Liesje, ik sluit me volledig bij het advies van bhriseis aan..

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:36

Jezzi schreef:
O- 2 vk smeerkaas, 2 rijstwafels pindakaas
T- peer
L- 40 gr pasta, 200 gr broccoli, 25 gr kruidenboter
T- pre work out/20 gr dex/28 gr whey, 100 ml magere melk
T- hand rozijnen,
D- 1.5e wrap met rundergehakt, passata, wokgroente, mozzarella, stuk komkommer, half donker biertje
T- 200 gr waspeen, 1 bolletje karamelijs
T- 25 gr micellar, 100 ml magere melk

2302 kcal - 102 gr eiwit - 265 gr khd - 83 gr vet

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:06

Pikolino schreef:
Magnesium haal je ook uit amandelen, cashewnoten, zuivel, cacao, volkorenbrood, spinazie, rucola, garnalen, gedroogde vijgen, dadels en abrikozen, kikkererwten, witte bonen, zilvervliesrijst...

We kunnen ook zonder banaan hoor :Y)

Evenals andere mineralen en vitamines: er zitten geen voedingsstoffen in een banaan die we niet uit andere voedingsmiddelen kunnen halen.

Ik zeg echt niet dat banaan slecht is, verre van zelfs maar ik reageer puur op Maatje en in haar geval zou ik geen banaan adviseren.

Maar ook van die producten kun je makkelijk aankomen ;) Behalve dan waarschijnlijk de spinazie en rucola :+
Feit is dat je met banaan prima kunt afvallen, ook jijzelf. Voedingsmiddelen hebben geen magische eigenschappen waar je van aankomt of afvalt. Alleen voedingsstoffen, zowel macro als micro. Alles waar je teveel van eet zul je van aankomen. Dus wellicht is het niet de banaan waar je van aankomt, maar eet je verhoudingsgewijs teveel peulvruchten, om maar even iets at random te noemen. Ik denk dat we af moeten stappen van het demoniseren van specifieke voedingsmiddelen, het is geen gezonde denkwijze.
Dat het werkt wil niet zeggen dat dát de reden is dat het werkt, als je snapt wat ik bedoel :) Ik geloof dus meteen dat het voor jou werkt om geen banaan te eten, ik zeg dat het niet de banaan zelf is. Lastig uitleggen :Y)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:32

Ik begrijp wat je bedoeld phor :j heel simpel gezegd is het afhankelijk van de rest van je voeding of banaan in je menu past (balans kh/vetten/eiwitten). Overigens eet ik ook gewoon banaan als ik daar een keer zin in heb of flink sport en gaat inderdaad helemaal niet over die banaan alleen. Dat mijn voedingspatroon werkt komt echt niet door het schrappen van bananen, dat snap ik zelf ook wel :Y) Ik zal ook echt niet zeggen dat ik afval omdat ik geen banaan eet maar het draagt er wel aan bij samen met wat ik wél eet.

In de eerste instantie gaf ik puur een verklaring waarom Maantje geen mango, banaan en aardbei mag eten van haar diëtiste en dat probeerde ik uit te leggen maar aangezien iedereen via internet een bericht anders leest gaat het inmiddels niet eens meer om de vraag van Maantje maar of bananen goed of slecht zijn, dat was mijn bedoeling niet :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:35

Liesjeex schreef:
ehmm.

o: paar aardbeien en bosbessen
t: handje walnoten
a: 1 halve aardappel, 1 stukje broccoli en stukje vis.

daarna nog half uurtje gaan joggen

Sjees, waarom hou je t nog bij?
Is toch makkelijk in je hoofd te onthouden: "vandaag 100 calorieën. Punt".
Wat je eet maakt toch niet uit als je straks Door diezelfde benen heen zakt omdat je stopt met eten.
Ooit gehoord van biafra kindjes? Moet je eens kijken wat een dikke buik die hadden.
Wel dunne benen overigens.

Heb er sorry van maar wordt soms een beetje kriegel van die meiden die hier binnen komen vallen om te bewijzen dat ze zonder eten kunnen en dan vervolgens weer gaan...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:36

Eliana schreef:
O: muesli.melk chiazaadjes lijnzaad en bijenpollen
T: snoep tomaten
L: 3 bh 1 met cervelaat 1 met pindakaas 1 met pure hagelslag
T: rest van tomaten 250 gr in totaal
T2 stroopwafel
A? Ga bij collegas eten dus nog een verrassing
B: van 7-15;30 gewerkt half uur met hond gelopen
D: water en thee

mijn innerlijke beelddenker vraagt zich af wat bh voor maat is.
ik denk boterhammen, maar het eten van bh's met beleg zou best een trend kunnen zijn :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:39

zodiacje schreef:
Ooit gehoord van biafra kindjes? Moet je eens kijken wat een dikke buik die hadden.
Wel dunne benen overigens.

_O-

Ik neem geen chips meer, en geen cava; ik zit nog helemaal tonnetje rond en heb enorme trek in fruit en groenten!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:45

Thanks Many

Een succesvolle ayce dag dus Bhris
Depende schreef:
Gister de hele dag ziek, maag kon nog geen water verdragen, vandaag een beetje rustig aan begonnen.
O: 100 gram kwark
T: groene appel met kaneel uit de oven
L: 2 witte bolletjes met smeerkaas
T: rode paprika, 100 gram worteltjes, yoghurtdipsaus +/- 3 eetlepels
A: 90 gram couscous 2 tomaten, kwart komkommer, kleine rode ui, 40 gram feta, groene peper uit een pot handvol groene olijven
T: bakje yoghurt met dv frambozen
T2: handje zoute sticks
D: water, thee, koffie en 1 glas Ginger Ale, flinke beker Arla Zin.
B: 2 uur schoonmaken, 45 minuten wandelen, 1 uur fietsen in totaal.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:47

Heb je er van genoten Bhri? :D

Planning voor morgen:

O: 250 gr geitenkwark, schep proteïne poeder, handje blauwe bessen, 1 el kokosrasp, 2 el pompoenpitten
T: plak havermout-proteïne cake
L: boekweit pannenkoek (50 gr boekweitmeel, scheutje water, 2 eieren) belegd met: notenpasta, rookvlees, sla, tomaat en avocado
T: flinke hand amandelen, walnoten, paranoten
Sport: nog geen idee, denk dat ik een korte HIIT training doe op de crosstrainer en/of nog wat squats/lunges oid, vrijdag weer PT dus rustig aan :P
D: oosterse roerbak groenten met kipfilet uit de wok (geen wok sausje maar kokosolie), stuk komkommer

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:48

Zeg dat wel Depende, ik kan nog net niet rollen, en heb nu al afkeer van alle zoetigheid en vooral vette troep. Hoewel dat snel kan veranderen natuurlijk :7

Veel beterschap!

Met volle teugen Pikolino :))

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:52

OW ja de afkeer na een keer flink vreten, goede motivator :j En dank je, ik voel me inmiddels weer prima, zal een 24 uurs dingetje geweest zijn oid, raar lichaam :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:14

Pff liesje waar ben je mee bezig?
Als je zo doorgaat heb je over een tijdje hele dunne benen als je twee meter onder de grond ligt.

Edit: of ben ik nou te grof. Sorry hoor, maar zoek even uit wat je jezelf aan doet.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:22

Meiden, Liesje is 13.. Absoluut geen reden om zo weinig te eten maar op die leeftijd denken wel meer meiden dat ze dun worden van te weinig eten.

Liesje: luister alsjeblieft naar de goed bedoelde adviezen en zorg er voor dat je 5 keer eet op een dag :) Van jou lijstje krijg je geen dunne benen :n

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:49

O: 40gr havermout met ongezoete sojamelk, kaneel, beetje honing, eetlepel chiazaden
T: 1 appel
L: een overgebleven Japanse pizza van gisteren (bestaande uit: prei, witte kool, tomaat, andijvie, paprika en een reuzechampignon :+ , kruiden, wat bloem en wat kaas)
T: laatste stuk van de Japanse pizza
A: 3 volkoren speltboterhammen; 1 met biologische pindakaas en 2 met halfvolle roomboter en een half plakje kaas (karig ivm kort daarna hardlopen)
B: 30 min hardlopen, 30 min wandelen
T: 2 mandarijnen

Ik houd me maar buiten al die discussies, alleen vind ik het wel extreem om zelfs bepaald fruit te gaan mijden. Ik zou zelf mbt lijnen eerder de boodschap willen overbrengen dat beweging de sleutel is (ook al kom ik daar zelf amper aan toe :+ ). Ik ben ook aan het lijnen maar ik weiger dingen als banaan en mango te mijden, dat vind ik voor mij persoonlijk te ver gaan.