Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:26

Ik ben echt heel blij voor je Mandy *\o/*

Hihi ik ben ook zo'n mega-eter Cheetah :o

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:24

Jou avondeten klinkt lekker many, en gezond natuurlijk!
Fijn mandy dat je gewicht stabiel blijft :D
Vervelend madeira maar als je weer gezond eet is het er vast snel weer af :)

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 100 gram rode besjes
L: havermoutpannekoek (1 eiwit, 30 gram havermout, 30 ml sojamelk, 20 gram jam), 150 ml magere yoghurt met 1 nectarine, 1 tomaat, 1 bospeen
T: 10 gram gepelde amandelen
A: stukje varkensfricandeau, gekookte aardappelen, salade (sla,tomaat,peer,paprika en olijfolie) als toetje magere yoghurt met 1 beschuit en 50 gram rode besjes
T: punt vanilleroomtaart :9 (170kcal per 100 gram), 2 bospeentjes
D: koffie, thee & water
B: NMTZ (misschien yoga als ik niet te laat klaar ben met oppassen)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:38

Bhri de pizza was dus goed gelukt! IK heb maar een kleine oven dus ik zal dan sowieso gewoon maar een 1 persoons pizza kunnen bakken haha. Dat scheelt!

Ohja de witte kool pizza bodem. Heb je dan wel echt een pizza gevoel nog? Heb je dara nog een linkje van van een goed recept? Ik ben di/wo vrij dus kan dan lekker weer rustig koken.

Dominique ik vind inderdaad ook dat je wel wat steviger had mogen eten vandaag. Ook al sta je laat op, dan heeft je lichaam nog een minimale aantal kcal nodig om te functioneren

Mandy ik ben met stappen ook niet srteng voor mezelf en kom nooit heel erg aan. Je bent toch de hele nacht wakker, je dagen zijn langer je danst waarschijnlijk veel dus je verbrand ook veel meer :) . Ik heb vaak na het stappen ook echt gewoon honger bv.

Miracle, hoe maak je die spinazie pannekoek als ik vragen mag? :P

Gast7391 precies,als het druk is eet ik ook minder. Dan ben ik niet emt eten bezig, maar als ik niets te doen heb of rustige werkdiensten heb gaat het mis.

Mijn uiteindelijke lijstje (Laat uit bed vandaar en late dienst tot 22.30 vandaar raar met tussendoortjes).
11.00 havermoutpannekoek met 1 ei, 50 gr havermout en 200 ml melk + Zonnatura abrikozen jam
T:/
13.30: 2 BB met zuivelspread en kipfilet 1 tomaat en wat komkommer + schaaltje magere yoghurt met lijnzaad
T: /
A: Macaroni van gehakt/groentepakket/ui en tomatensaus uit pot, tomaat/komkommer en schaaltje magere yoghurt
T1/2/3: 2,5 bladerdeeg hapje. (Iets meer dan 1 plak bladerdeeg en 1 knakworstje, Aardbeien en 2 kiwi en later nog wat extra aardbeien
B: 1 les Jillian (Niet 100% nog spierpijn van de BBB les. Dik uur gefiets en avond gewerkt.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:40

Bedankt voor adviezen :) Wat zou ik dan bijvoorbeeld extra kunnen eten? Meer brood oid?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:45

Ik zou sowieso als ontbijt al iets meer vullends pakken waar je lichaam op kan werken zoals bruine boterhammen of wat havermout e.d. Zelf eet ik bruin brood/havermout voor de lunch en beschuit en cracker vaak eentje voor de lekker voor erbij. Je zou eens op http://www.valtaf.nl moeten invullen wat je eet op een dag zodat je weet of je sowieso genoeg binnen krijgt. Dan word je ook een beetje bewust van bepaalde producten. Daarnaast zal de selderij salade het aantal kcal wel omhoog trkeken maar dat is natuurlijk door de saus niet heel gezond is.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:55

Moet ik daarvoor een account maken? :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:06

Ja dat wel. Maar het werkt heel simpel.Hij onthoud dan ook je lijstjes dus als je een zelfde ritme hebt voor bv ontbijt/lunch hoef je dat niet steeds in te vullen. Krijgt verder geen spam e.d. en ik word zelf bewust van wat ik eet en maak de afweging voor de volgende keer bij keuzes die ik maak.
Net bv. mijn lijstje voor vandaag ingevuld en kom bv uit op 1750 kcal terwijl ik echt een mooie lijst had voor mijn gevoel maar kom ik toch zelfs nog wat tekort doordat het bijna allemaal gezond is en voor de beweging en mijn minimale verbranding. Het enige écht ongezonde de blader deeg hapjes die tikte aan met ong. 250 kcal voor 2,5 van die mini dingen. Weet nu wel als ik dan toch wil zondigen ik beter lekker andere dingetjes kan eten met iets meer volume als ik toch iets 'snack'.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:36

Oke, fijn :) Zal morgen eens een account aanmaken en eens kijken hoe en wat :D Bedankt!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:53

Festivaldagje, Stevig ontbijt met vast mijn fruit tussendoortjes al gepakt.
O: havermout pannekoek met 1 ei, 50 gr havermout, halve appel en 150 ML melk + halve appel en 125 gr aardbeien erbij
T: Voor onderweg nog 2 sneetjes bruin brood met kipfilet
A: Frietje + een snack
D: paar wijntjes en de rest water.
B: niks vandaag :) .

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:22

Oef heftig maar lekker ontbijtje!
O: pannekoekje van brinta, banaan, ei, melk en boekweit met cornsyrop.
afbakpistoletje met roerei met basilicum en bieslook en een plakje kaas
Kop verse muntthee en een smoothie van wat kwark,banaan,framboos, aardbei en citroen.
L: geen idee. Overgebleven afbakbroodje?
B: uur sportschool
A: quiche met bloemkool en broccoli.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:26

Gisteren:

O: smoothie van banaan, halfvolle melk, cacao, ahornsiroop, havermout
L: 2 puntjes La Vache Qui Rit, 2 handjes walnoten
B: half uur fietsen
A: enorme hoeveelheid veganistische couscoussalade, met tofu, tomaat, veel verse kruiden en nog meer groenten. Twee handjes M&Ms Intense
T: 2 sneetjes abdijbrood, zuivelspread light

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:16

Mooie lijstjes hoor. :j

Vanavond 'bbq', en mijn moeder heeft serieus expres alleen 'slechte' dingen gehaald(speklapjes, frikandellen, spareribs, pastasalade met een hele punt brie erdoorheen, wit brood) omdat 'ik dat ook maar moet leren'. Geen groente, sla of kip en alle winkels zijn dicht. Echt verschrikkelijk kinderachtig.

O: 40 gram havermout met amandelmelk/water, kaneel, banaan en rozijn.
B: 80 minuten fietsen, de bak plantvrij maken. :Y)
L: 1 bb met cottage cheese, 1 kapje met klein beetje pindakaas, wasa delicate cracker
T: perzik, ?
A: ?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:25

Ja ik was ook helemaal happy :D
En inderdaad ChantalSmook, dat uitgaan zorgt wel voor veel beweging! Veel plezier bij je festival!
@phormicola, zijn je lunch en ontbijt niet wat mager? :)
Jeetje wat kinderachtig Cheetah.. -O-

10:30 vk beschuit met pindakaas, vkbb met kaas en tomaat
B: 2 km fietsen, 15 minuten paardrijden, klein uurtje op stal bezig geweest
13:00 fruitsalade (2 pruimen, 1 nectarine, schijfje meloen, schijf watermeloen, wat aardbeitjes) en omdat fruit allemaal zo weinig kcal is heb ik er nog een vk beschuit met pindakaas bij gepakt. Goed? Of had alleen het fruit genoeg geweest als lunch?

Straks met broer en vriendin naar stad dus komt vast wat slechts bij, en zondag word hier savonds vaak patat gegeten maar ik heb helemaal geen trek in frituur, zo jammer als je dat moet zondigen.. Dus hopelijk eten we wat anders

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:44

phormicola schreef:
Gisteren:

O: smoothie van banaan, halfvolle melk, cacao, ahornsiroop, havermout
L: 2 puntjes La Vache Qui Rit, 2 handjes walnoten
A: enorme hoeveelheid veganistische couscoussalade, met tofu, tomaat, veel verse kruiden en nog meer groenten. Twee handjes M&Ms Intense
T: 2 sneetjes abdijbrood, zuivelspread light

OMG Phor!!! Je ziet gewoon je buikspieren op je laatste foto's *\o/* En je kont is kleiner geworden! Gefeliciteerd!!!! *\%/*

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:46

Oeh ik ga ook weer even bijlezen Phor. :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:49

Inderdaad Bhris! Ik zit ook naar de foto's te kijken en wauw wat een mooi resultaat Phor!
Cheetahfan, wat kinderachtig van je moeder :n.
Mandy, ik denk dat het idd goed is dat je er een beschuitje bij hebt gegeten. Ik kan zelf niet op alleen fruit een hele middag vooruit. Maar dat is natuurlijk per persoon anders hè.

Vandaag:
11.00: Eitje gebakken in kokosolie, twee nectarines
13.00: 35g havermout, sojamelk, lijnzaad, cacao en agavesiroop. Flinke kom met roergebakken spitskool/paprika/tofu met een beetje teryakisaus (restje van gisteravond)

Planning
T: Schijf meloen
A: Verse paprikasoep met mozzarella en een volkoren stokbroodje
T: Blokje 70% pure chocola

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:58

Ziet er goed uit zeg Phor! *\o/* Ik vind je kont idd strakker, en 8 cm van je buik. :wow:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:21

:D Kont is niet kleiner geworden en dat mag ook niet hoor :)) Maar hij is idd wel veel strakker! Ik ben voor het eerst blij met m'n lichaam :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:10

Pardon strakker is inderdaad het juiste woord! Ik vind dat je er stralend uitziet, wees maar lekker trots op jezelf! En wat een overwinning, voor het eerst blij met het resultaat van je harde werk *\o/*

Ont-zet-tend kinderachtig zeg Cheetah... Wat is dat nu ook voor een BBQ, zonder groenten? >;) Trek het je niet aan, en bewijs hen het tegendeel: dat je sterker bent dan ze denken, en dat je gewoon kan mee-eten. Ik zou er lekker geen opmerkingen over maken. Gewoon doen alsof je niks van hun actie doorhebt, en gezellig mee-eten. Dan gaan ze thuis inzien dat je er geen probleem van maakt, en halen ze zulke acties ook minder snel uit - wat het heeft toch geen effect :(:)

Gekke hectische dag, inclusief lege koelkasten:

O: 85 g haver, 200 ml melk, water, lijnzaad, glas soja intens
T: banaan
B: BR Workout 5 %) (14.00 uur)
L: 2 pistolets met een omelet van 2 kleine eieren en scheutje melk, sla (15.00 uur) + plak kaas
A: 3 sneetjes toast van speltbrood met 2 spiegeleieren, sla, rauwe paprika, basilicum en komkommer
B: Paarden verzorgen
B: Yoga workout (slaapdinges)
T: magere kwark

(iets vergeten)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:33

Nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar foto's Phor!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:46

Cheetahfan, inderdaad behoorlijk kinderachtig zeg... zou inderdaad doen wat Bhriseis zegt :)

Mijn dagje..

O: havermout, melk, 1 banaan erdoorheen :9
L: 3 koolhydraat arme boterhammen, 2x pasta (1 kale boterham er bovenop)
T: 1 appel, 2 biscuitjes met laagje chocolade
A: we eten macaroni, met lekker veel groenten :D
T: yoghurt + stukje meloen denk ik

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:51

Hm. Ik wil het einde van mijn thesis vieren door met mijn DS op bed te liggen en terwijl all-you-can-eat-dag te houden. Ik ben al 2 x de kasten ingedoken, heb een blokje melkchocolade op, maar dat smaakt me niet; en in koeken en andere troep heb ik ook geen zin. Fruitjes, waar zijn jullie, ik mis je! ;(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:55

Ik weet niet meer wie mij hier de tip gaf om kaneel door de havermout te doen, gisteren geprobeerd, maar dat smaakt stukken beter, thanks! :)

Lijstje/planning voor vandaag:

O: Niks, had haast.. -O-
T: Banaan
L: Pistoletje kaas
T: 2 glazen amandelmelk
A: Planning is 2 vega champignonroom "schnitzels" met geroosterd brood en kruidenboter
T: Wss een bakje druiven en/of een nectarine

B: 7 km fietsen, wandeling met hond (+/- 4km) en met het paard gewandeld (+/- 2,5 km)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:09

Bleeeuh ik besloot om broccoli-bloemkoolsoep te maken maar die is lekker mislukt:S Omdat hij nogal smakeloos bleek na het maken deed ik er een scheut soya in maar nu is het meer soya-soep geworden :n Typisch gevalletje brandstof dus whaha.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:38

Vandaag :

11.00 boterham met kaas
16.00 tosti en appel
19.00 spinazie, aardappels en vega burger

Drinken
Blikje cola en slimpie

B 2 paarden gereden en uurtje gefietst