Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:07

Maatje, wellicht een handige tip: als er op het etiket bij de ingrediënten geen suiker (of andere vormen als fructose, sucralose etc.) staat dan zitten er geen toegevoegde suikers in en kun je het gerust eten. Maar zoals iemand hier voor zei (bok met m'n telefoon dus even geen idee wie) zitten er in 9/10 muesli's suiker. Wat zegt je diëtiste daar over? Een goed vullend ontbijt zou kunnen zijn: kwark, havermout, granny Smith appel met veel kaneel en een schep gemalen kokos! Is even wennen maar de kokos maakt het lekker zoet!
Laatst bijgewerkt door Pikolino op 07-05-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:08

Dankjewel voor de uitleg Pikolino, weer wat geleerd! :D Heb daar zelf echt nooit bij stil gestaan.
Goed om te weten. Zodra baby er uit is mogen de benodigde kilo's er namelijk wel weer af. O:)

Sonja_vR

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:09

ik maak mijn havermout meestal met een banaan , blauwe bessen en een flinke snuf kaneel
met rijstmelk en dan heb ik geen suiker meer nodig, ipv de banaan een appel is ook een prima optie en ook errug lekker

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:11

Pikolino schreef:
Maatje, wellicht een handige tip: als er op het etiket bij de ingrediënten geen suiker (of andere vormen als fructose, sucralose etc.) staat dan zitten er geen toegevoegde suikers in en kun je het gerust eten. Maar zoals iemand hier voor zei (bok met m'n telefoon dus even geen idee wie) zitten er in 9/10 muesli's suiker. Wat zegt je diëtiste daar over? Een goed vullend ontbijt zou kunnen zijn: kwark, havermout, granny Smith appel met veel kaneel en een schep gemalen kokos! Is even wennen maar de kokos maakt het lekker zoet!

dat ga ik is proberen moet ik nog iets doen met die havermout of alleen door de kwark doen ?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:28

Havermout moet wel een beetje wellen, dus ik zou het minimaal 2 uur voor dat je het eet door de kwark doen dan is het lekker zacht! Je kan er uiteraard ook pap van maken door er kokend water over heen te gieten en dan die granny smith appel met veel kaneel en een schep kokos er door heen roeren. Warme appel is zo lekker :D

Ontzettend knap dat je al veel bent afgevallen trouwens!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:37

dat heb ik wel is al gedaan havermout met appel en kaneel das idd heel lekker warme appel
ik ben al 10 kilo afgevallen of inmiddels meer maar dat weet ik niet :D er moet nog wel wat meer af maar ik kom steeds dichterbij

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:40

Wauw 10 kg al?! Wat ontzettend knap. Als je mee wilt kletsen over gezonde voeding enzo dan kan je het beste een van de topics in de huiskamer opzoeken of het gezonder eten topic hier op voedertijd. We mogen eigenlijk alleen lijstjes plaatsen in dit topic :P

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:41

ik heb me gemeld bij lijstjemeisjes topic

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:36

_Kiki_ schreef:
B: 3,5 km fietsen
O: bij een vriendin tapioca met water, lijnzaad, pijnboompitten, walnoten, rozijnen, abrikozen, gedroogde banaan, chiazaad, havervlokken en kaneel
T: peer, capuchino
L: kikkererwten, 1/2 blikje tonijn, kropsla, courgette, zonnebloempitten, boekweitvlokken, avocado tl slasaus
T: mineola
B: 8,5 km fietsen
T: paprika
B: 7 km fietsen
A: quinoa, courgette, champignons, tomaat, knoflook, creme fraiche en ei koffie, bleekselderij en amandelen
B:20 km fietsen (of misschienmet de auto (vriend heeft plasma gegeven bij de bloedbank en geen zin meer om te fietsen) ) en als ik zin heb nog even 20 min hoepelen
T: karnemelk schaaltje geitenyoghurt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:58

Gister nog één witte chocolade blokje met kokos op (6gr). Mijn favoriet! <3 Jammer dat er geen met melkchoco is met kokos ... op côte d'or na, maar die is achterlijk duur dus die proberen we geen eens _O-
Oh en gister hoefde ik ook niet meer terug te fietsen, betekende wel dat ik vandaag moest terug fietsen.

Vandaag :3 schreef:
O: 60g havermout, 200ml halfvolle melk, 3 el gojibes/lijnzaad/pompoenpit/pijnboompit/zonnebloempit mix
B: 30DS lv.3
T: Banaan
L: 2x bth halvarine mosterd-ei, 1x bth halvarine-abrikozenjam (50%), 1/4 rode paprika
B: 7 km fietsen
T: Schaaltje magere kwark met appel
A: 3 ol rijst, 4 ol bloemkool, rundvleeslapje , schaaltje magere yoghurt
B: Hardlopen, 3x 7 min, 2 min rust
T: Handje amandelen Zonnefruitwafel

Planning morgen:
O: 60g havermout, 1 el lijnzaad, 1 el kokosrasp, 1 el stukjes amandelnoot, 200ml halfvolle melk
B: 30DS lv.3
T: 2x mandarijn
L: Bth gekookte kipfilet-mosterd, bth kaas-mosterd, bth halvarine-abrikozenjam, 1/4 paprika rood
T: Magere kwark met aalbesjes
A: 4 ol zuurkool, 1 aardappel, stuk magere rookworst, schaaltje volle yoghurt
B: 30 min zwemmen
T: Reepje melkchoco met praliné vulling
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 07-05-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:03

O: 60 gr havermout, 20 gr pindakaas, 5 gr chia
T: Appel
L: Twee plakken roggebrood, 30 gr 30+kaas, twee plakken kipfilet, stuk komkommer
T1: Komkommer met hummus, snaasappel
T2: Yoghurt met whey (na het trainen)
A: Gewokte prei, kikkererwten, mais en kipfilet. Kwark en yoghurt met granola (zelfgemaakt)
T: Komkommer met hummus

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:16

J508 schreef:
Vandaag:
O: 100 gr tofu, 65 gr cherrytomaatjes, 50 gr spinazie gebakken in 1 tl kokosolie, 1 el edelgistvlokken in 1 meergranenwrap.
Planning:
t: 1 banaan, 1 kiwi
B: 6 km fietsen
L: 1 waldkornboterham met 15 gr pindakaas, een dubbele waldkornboterham met extra belegen 30+ kaas (1 plak) en mosterd. Eventueel nog beetje rauwkost erbij. 150 gr rauwe worteltjes
t: handje paranoten Flink bakje paranoten
B: 6 km fietsen
A: gebakken kipfilet, salade van 25 60 gr spinazie (dan is het zakje leeg), halve rode paprika, halve komkommer, 100 gr peultjes. Misschien liggen er nog meer groenten in de vriezer die erbij kunnen. 1/4 avocado, 1 tl olijfolie, 1 kapje waldkorn met hummus
t: 250 gr magere kwark met appel.

Dat gaat hem wel worden voor vandaag :j . Edit: dat komt op ongeveer 1950 kcal uit.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:43

Ik denk dat ik deze week bombardeer tot all you can eat verhuisweek :+

Gister compleet:

Eliine schreef:
Vandaag definitief. Moet alleen nog avondeten.

O: 60 gr havermout, 1 appel in stukjes, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml amandelmelk ongezoet + water, kaneel, scheutje agavesiroop
T: 1 speltboterham met margarine (yuk :P mn kokosolie is op := ) en suikervrije rozebotteljam + halve eiwitshake
T2: 2 spelt-amandelkrullen (hele dunne koekjes)
L: restje voklorenpasta met groente, saus en vega gehakt van gister. Weet niet precies hoeveel minder dan een gewone avondportie. + flinke hand ijsbergsla
T: 1 speltboterham met margarine en rozebotteljam + halve eiwitshake
T2: halve spelt haverkoek, hapje kaasstengel, 6 autodropjes
A: pizza, en ik heb echt trek dus ik denk dat het een hele wordt := 5/6e pizza op
T: kommetje boekweitgruttenpap gemaakt met amandelmelk, handje rozijnen, 3 hazelnoten, scheutje stroop

D: water, thee
B: 14 km fietsen, 30 min work-out rug en armen, 7 uur in de bakkerij/winkel werken.

En vandaag:

O: 60 gr havermout, 1 appel in stukjes, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml sojamelk ongezoet + water, kaneel, scheutje agavesiroop
T: 2x speltboterham met margarine en rabarber/aardbeienjam
T2: stukje speltmueslireep (proeverij op werk) , 2 hapjes carrotcake (proeverij op werk)
L: 2x speltboterham met avocado, klein stukje hartig speltbrood, kopje instant groentesoep
T: 5 speltcranberriekoekjes, 1 spelthaverkoek
T2: 1 appel, half desemmuesli-appel bolletje
A: patat met groentekroket, beetje mayo, beetje satesaus, beetje appelmoes
T: -

D: water, thee
B: 14 km fietsen, 8 uur in de bakkerij/winkel gewerkt

Tjaaaaa, niet mn beste dag zullen we maar zeggen :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:48

O: shake 25gr afslank whey body&fit (proefverpakking)
T: banaan
L: omelet van 3 eieren, 50gr champignons, 6 cherrys en een klein stukje gorgonzola,
paard handjes sla met halve paprika, halve komkommer en theelepel pesto,
vezelrijk cracker met bio pindakaas
T: ong 10 merci reepjes en 2 plakjes cake
A: 75 gr brocoli, 50 gr champignons en een couscous burger

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:48

Uiteindelijke (hopelijk ga ik niet nog lopen snaaien want moet mijn verslag nog afmaken en studeren...)

Venthe schreef:
Planning vandaag
O: 250 ml magere yoghurt, 1 banaan, blauwe bessen, 3 el omega zadenmix, 1 el chia, 1,5 el cacaonibs en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas
L: sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas, 2 vkb met hummus en 2 plakjes kipfilet
T: evergreen,trosje druiven, paar happen eten tijdens kookles om te proeven (van een linzen stoofpotje met tofu)
A: bladerdeegpakketje gevuld met gerookte kip, light kruidenroomkaas en paprika met gebakken aardappelpartjes en spinazie met uitje erdoor Werd onverwachts bij de buren uitgenodigd om te komen eten: 1,5 ol rijst, kippendijfilet en groentes (broccoli, peulen en nog wat) uit de wok met een sojasausje + 1 persoonsbakje van mona wolkentoetje
T: trosje druiven

D: 2 koffie, 1 cappuccino, flesje water, glas ice tea
B: 100 squats, 1 min plankenen hopelijk 1 paard rijden + stal werkzaamheden (vrees van niet)
Comments zijn welkom

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:53

Ik ben het niet eens met Pikolino :+ Alles past in een dieet, zolang je voedzame voedingsmiddelen kiest (de genoemde fruitsoorten zijn extreem voedzaam, vóóral banaan). Alles met vitamines en mineralen heeft z'n plek in een uitgebalanceerd dieet. Ik kom zelf van 115kg en ik heb tot mijn vetpercentage van 18% minstens elke dag een banaan gegeten, ook toen ik nog niet zo idioot veel sportte.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:10

Beetje veel rijstwafels. Zit een beetje in een onverzadigde dip, blijf eten. Dus gooi het nu maar op rijstwafels. Niet heel goed, maar in ieder geval beter dan andere dingen :-)

O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad/kaneel, klein bakje yoghurt met 2 el zemelen en 1 rijstwafel met rookvlees
T: 2 peertjes
L: 70 gr havermout/melk/kaneel, 3 rijstwafels met cottage cheese, tomaat en komkommer + 1 beschuit met kaas
T: Appel + rijstwafel met kaassmaak
A: 44 gr. makreel op water, halve avocado, 1 gekookt ei, sla, tomaat, komkommer, paprika, zilver uitjes
T: Magere kwark, lijnzaad, rozijntjes en kaneel
B: 50 minuten fietsen, uurtje Bootcamp

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:13

Lijstje van vandaag:

O: 25gr havermout, 20gr Bambix, 150ml halfvolle melk, 1 banaan, 1 ei, 10gr haverzemelen, 5gr lijnzaad, 15gr oerzoet, 5gr cacao
B: 12km fietsen, 5u lesgeven
T: 1 appel, 1 banaan, 200ml halfvolle melk
L: 4 Allisonboterhammen, 50gr casselerib, 20gr 48+ kaas, 15gr smeerworst, 4 plakjes komkommer
B: 12km fietsen
T: a flesje yoghurtdrink, 1 chocomuffin (bloedsuikerdip op de fiets)
A: 150gr gepocheerde kipfilet, 3 stronken witlof met 15gr mayo en 15ml olijfolie + kruiden, 1 Allisonboterham

2475kcal, 2485kcal verbrand :+ Beetje veel koolhydrayen vandaag!

En nu ga ik op de bank liggen :Y)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:37

Ik ben gek op banaan! Maar pas twee weken bewust geen banaan gegeten, had het idee dat het alsnog teveel 'aanzette'.

O: yoghurt met cruesli, bh met jam
T: plak bananenbrood
M: 2 bh met kaas
T: plak bananenbrood
A: zuurdesemcracker met tomatenhoemoes, 2 stronken witlof met dressing en rozijntjes
T: yoghurt met cruesli en rozijntjes

Nu misselijk van teveel rozijnen :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:49

O: Grutten met chia, cacaonibs, verse blauwe bessen en alpro-vanilledrink
T: Dadel, schaaltje aardbeien
L: Salade van snijbiet met cherrytomaatjes, komkommer, puntpaprika, met tonijn gevulde olijven en jumbogarnalen
T: Zelfgemaakte warme choco met slagroom, dadel, mandarijn, handje moerbeien
A: Roerbak van paksoi, champignonmix, rode paprika, knoflook, ui en quinoa met kipfilet en teriyakisaus. Schaaltje geitenyoghurt met zelfgemaakte rabarber-aardbeiencompote
T: paar gechocolateerde incabessen (nieuw bij AH, erg lekkere combinatie, het zure van de incabes met het zoete van de chocolade, aanrader! :j ), paar plakjes rosbief met paprika, sla en rode pesto
D: Thee, water

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:51

Phor: :)) het punt is dat wij allebei vanuit persoonlijke ervaring (jij wat meer dan ik :P ) vertellen ipv uit het oogpunt van iemand die er voor gestudeerd heeft. Jij verteld wat voor jou werkt, en ik vertel wat voor mij werkt, voor allebei valt iets te zeggen! (ik kom dan niet van de 115 kg vandaan maar ik heb wel wat overgewicht en val inmiddels netjes een kilo per week af inclusief een verlaagd vetpercentage :) ) Ik zeg ook nergens dat banaan niet kan of mag oid, mijn mening is alleen dat het schrappen van fruit dat zo hoog zit in suikers helpt bij het afval proces en afkicken van de suiker. Je moet ook niet vergeten dat jij extreem fanatiek gesport hebt in je afval race, niet iedereen doet dat. Ik eet banaan op een pt dag en heb het dan ook nodig als extra. m.a.w: ik vind banaan perfect fruit voor fanatieke sporters, het geeft enorm veel energie tijdens de training maar waarom zou je iemand die lijd aan obesitas waarvan je niet weet of ze veel sport banaan laten eten als ze de vitamines uit groente en "mager" (let op de aanhalingstekens) fruit kan halen.

Edit: ik ben het met je eens dat alles past in een uitgebalanceerd dieet. Daar zeg je precies het goede: uitgebalanceerd. Banaan zal vast en zeker in een dieet passen maar als iemand zegt dat ze geen mango, aardbei en banaan mag van de diëtiste en daarna dat ze aan obesitas lijdt en vervolgens dat ze graag advies wil dan snap ik wel welke kant de diëtiste op wil en zou ik ook niet direct banaan als tussendoortje zeggen. Vooral met de havermout in de ochtend zou ik dan zeggen neem een bakje bramen of een appel en een handje walnoten bij wijze van. Maar goed, zo veel lichamen, zo veel methodes. Voor iedereen werkt wat anders :)

Anyway, mijn lijstje van vandaag is flink veranderd. Tussendoortje overgeslagen omdat ik niet thuis was, late lunch etc.

Pikolino schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:

O: omelet van 2 eieren en een schep zaden en pitten mix, belegd met humus en komkommer, 2 glutenvrije boekweit crackers met humus en tomaat
T: geitenyoghurt met blauwe bessen en kokosrasp
L: boekweit pannenkoek (50 gr boekweitmeel, 2 eieren, scheutje water) belegd met notenpasta, rookvlees, sla, tomaat en avocado
T: handje rauwe noten
D: broccoli - avocado soep, 2 kikkererwtenburgers
Sport: 10 min roeien, start to run les 1 - 20 min

Is vandaag geworden:
O: omelet van 2 eieren met daar op humus en komkommer, 1x glutenvrije bw cracker met humus en tomaat, 1x glutenvrije bw cracker met humus en avocado
L: salade van babyspinazie, gierst, maanzaad, olijfolie, cashewnoten, komkommer, sesamzaad, peper en zout + 200 ml geitenyoghurt, 4 el blauwe bessen, 1 el kokosrasp
D: kom broccoli avocado soep, 2 kikkererwtenburgers, 3/4 avocado, 1/2 tomaat
Sport: 1 uur Body Combat - niet full power maar toch even lekker gesport
T: zacht gekookt eitje met wat plakjes komkommer gedipt in humus

Drinken: veel thee vandaag en water
Laatst bijgewerkt door Pikolino op 07-05-14 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:12

Pikolino, phor heeft het ook over een uitgebalanceerd dieet. Je hebt sowieso de benodigde kcal nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren. Als dat verder met je voedingspatroon past is dat prima. Het lastige is alleen dat mensen vaak nog steeds vrij hoog zitten omdat ze wel aan het diëten zijn maar geen idee hebben wat ze alsnog naar binnen werken door alle verkooptrucs en denken dat ze gezond bezig zijn maar uiteindelijk alsnog meer energie binnen krijgen dan ze verbruiken. Als je dan daarnaast ook fruit pakt wat hoger in kcal zitten dan zal het wellicht wat eerder aanzetten omdat je minder snel over je benodigde energiebehoefte zit. Maar net als wat Phor zegt, in een uitgebalanceerd dieet zou dat geen probleem moeten zijn en elk soort fruit heeft zijn eigen voedingsstoffen! :)

Zijn dat niet van die uitspraken uit de media e.d. waardoor we denken dat het slecht is, net zoiets als dat teveel fruit ook slecht voor je is. Ik probeer die gedachte ook los te laten sinds ik in dit topic zit. Toch voel ik me onbewust nog wat schuldig. Voor mijn gevoel klopt het nog niet helemaal, maar wat ik er tot dusver over gelezen heb, bv dat het je bloedsuikerspiegel niet laat schommelen en dus niet zorgt voor suikerdips e.d. zou het geen probleem moeten zijn. Toch voelt het soms dat het 'aanzet', maar dat zit gewoon eigenlijk meer tussen mijn oren. Als ik meer fruit eet merk ik eigenlijk amper verschil in mijn lichaam :j

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:37

Zag vandaag ook in de allerhande een reclame van Chiquita bananen, waarin ze de fabel wilden recht trekken dat bananen dikmakers waren. Maar dat ze juist vol vezels en andere goede dingen zaten. Ik eet sowieso wel elke dag een banaan want ze zijn veelste lekker.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:42

Chantal: ik begrijp wat Phor zegt, nogmaals: voor iedereen werkt wat anders :)

Leonie: ik zeg nergens dat bananen dikmakers zijn en ik zal de laatste zijn die zegt dat bananen niet vol zitten met goede voedingsstoffen. Mijn -mening- is dat suikerrijk fruit schrappen helpt tijdens het afval proces en dat het werkt bewijst mijn eigen lichaam. Neemt niet weg dat je ook kan afvallen met het eten van bananen maar ook dat ontken ik niet.

We praten allemaal vanuit onze eigen visie, wat voor ons werkt. Wat ik zeg is niet per definitie niet waar, ik geef enkel aan waar ik in geloof en dat is echt niet zo anders als wat jullie zeggen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:44

Bananen zijn o.a. ook een uitstekende bron van kalium en magnesium :j Dat van de vezels is ook waar. Maar feit blijft dat ze een stuk hoger in energiewaarde zitten dan een appel of een mandarijntje. In die zin kan ik me het standpunt van de diëtiste wel voorstellen. Als je dan fruit neemt, kun je calorietechnisch beter de 'zure' en blauwe/rode vruchten pakken, dan de zoetere varianten. En ook blauwe bessen barsten van de goede vitamines en mineralen, en zijn veel lager in calorieën, om maar een voorbeeld te noemen.