Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:52

Bhri heb jij dat ook aan het eind van de week? Ik mag maandag of dinsdag weer boodschappen doen, dadelijk alleen even fruit halen want dat is echt op. Maar ben dan echt spontaan gelukkig als mijn hele koelkast weer vol ligt met lekker veel groente en fruit.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:02

Ja :') Het is hier ook een redelijk druk weekend (maandag wordt de thesis ingeleverd), dus hing het van mij af, dan liep ik snel om een hele lading groenten en fruit, maar dat zit er nu even niet in...

Voor maandag heb ik een chocoladetaart besteld en 's avonds gaan we pizza halen, oei oei oei :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:32

Hmm wel lekker hoor Bhri een keer pizza. Dat is echt al lang geleden ook dat ik dat gegeten heb. Binnekort maar 's kijken of ik zelf een pizza kan proberen te bakken zonder calorie bom te eten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:49

Ik had dat ook eens geprobeerd, en had de bodem braaf gebakken van speltdeeg en redelijk dun uitgerold, met megaveel groeten er bovenop. Het was een gigantische pizza, en de helft zou ik de andere dagen opeten. Nu ja, missie gefaald, ik vrat het ding in een keer op tot je me kon rollen O:)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:57

Mijn lijstje voor vandaag, als er wat beter kan hoor ik het graag :)

O: 2 nectarines en 2 beschuitjes met selderijsalade en een kopje thee (tevens ook een beetje mijn lunch want ik stond pas om 12 uur op, dus zal geen lunch erbij vermelden :+
T: sinaasappel, appel en yoghurt (wel wat ongezonde danio yoghurt)
A: maaltijdsalade van de albert heijn met een verse smoothie uit zo'n glazen verpakking (moet werken van 5 tot half 11 dus dan krijgen we maaltijdvergoeding dus ik kies dan altijd voor een salade met gezonde smoothie :))

Denk dat ik voordat ik ga werken nog wat fruit pak en dan is dit het voor de rest van de dag. Vind het best gezond buiten de danio yoghurt maar had verder best wel zin in eten dus heb zoveel mogelijk fruit gegeten :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:16

Bhriseis schreef:
Ik had dat ook eens geprobeerd, en had de bodem braaf gebakken van speltdeeg en redelijk dun uitgerold, met megaveel groeten er bovenop. Het was een gigantische pizza, en de helft zou ik de andere dagen opeten. Nu ja, missie gefaald, ik vrat het ding in een keer op tot je me kon rollen O:)

Klinkt als iets wat ik ook zou kunnen doen :')

Ik vind de pizza met een bodem van witte kool nog altijd een uitkomst :D schuldgevoelvrij genieten!

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad en speculaaskruiden
T: banaan, 2 kleine pruimen
L: 1 meergranentriangel pesto/kaas/komkommer, roggebrood met appelstroop
T: 1 hapje chocomousse (even proeven)
A: bruschetta van speltzuurdesembrood met tomaten/basilicum/knoflook etc, speltotto met wortels, erwtjes en bleekselderij, chocomousse van avocado

Een vriendin van me komt langs en die wilde graag dat ik gezond voor haar ging koken :)) dus ik leef me uit vanavond!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:30

@ Dominique:
Je bent natuurlijk laat opgestaan, maar het is een karig lijstje voor een hele dag vind ik. Al helemaal als je bedenkt dat het ontbijt ook dient als lunch, dan zou ik eerder meer gaan eten, net omdat het als twee maaltijden geldt.
Ook uitkijken met zogenaamde 'verse' smoothies; die zitten vaak vol met suikers, en hetzelfde geldt voor prefab-maaltijdsalades (suiker, zoet, bewaarmiddelentroep). Een keertje zoiets eten is natuurlijk niet zo erg, maar ik meld het maar, omdat je vraagt naar het gezonde aspect :)

Mmm jouw avondeten Many! Ik zou zo aanschuiven...
Zo'n bloemkoolpizza heb ik nog niet geprobeerd, is dat nou écht lekker? Want zou kan ik én veel schranzen, én toch mijn broek nog dichtknopen aan het einde van de dag :o

Bedankt voor de yogayaktip btw, echt hele leuke filmpjes zijn het!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:45

Bloemkoolpizza wil ik ook nog een keer maken. Jammer dat ik geen bakplaat heb. Dat is het nadeel van een combimagnetron, die is zo klein..
Many kunnen we met het topic een keer bij jou komen eten :D? :9

Vandaag:
O: 2 maïsboterhammen met sojaboter, 1x kaas, 1x runderrookvlees. 2 pruimen en een glas karnemelk
T: 2 tarwebiscuitjes
B: 5km hardlopen
L: 35g havermout, 10g spelt, 5g lijnzaad, sojamelk, agavesiroop, cacao. Banaan
T: 200g witte druiven

Plannning:
A: Woknoedels, 100g tofu, halve spitskool, halve groene paprika, beetje teryakisaus
T: 3 glazen rosé en paar handjes chips op een verjaardag

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:52

Met bloemkool heb ik het nog nooit geprobeerd, maar met witte kool vind ik het heel lekker! Je moet natuurlijk niet verwachten dat het precies zo smaakt als een pizza met deegbodem, maar het is een goed alternatief :D

Haha Paulien, kom maar langs! Kook ik met liefde voor jullie allemaal :)) Jij bent goed bezig met hardlopen trouwens!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:54

@Bhris
Ja, is ook vrij weinig als ik het zo teruglees maar voelt echt alsof ik superveel heb gegeten _O- Zal eens kijken idd naar wat er in die smoothies zit. Is er misschien iets anders dat gegarandeerd gezond is dat daar makkelijk te drinken is? Is zo'n salade wel oké (buiten de ietwat vettige dressing eroverheen)?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:55

Dominique_96 schreef:
Mijn lijstje voor vandaag, als er wat beter kan hoor ik het graag :)

O: 2 nectarines en 2 beschuitjes met selderijsalade en een kopje thee (tevens ook een beetje mijn lunch want ik stond pas om 12 uur op, dus zal geen lunch erbij vermelden :+
T: sinaasappel, appel en yoghurt (wel wat ongezonde danio yoghurt)
A: maaltijdsalade van de albert heijn met een verse smoothie uit zo'n glazen verpakking (moet werken van 5 tot half 11 dus dan krijgen we maaltijdvergoeding dus ik kies dan altijd voor een salade met gezonde smoothie :))

Denk dat ik voordat ik ga werken nog wat fruit pak en dan is dit het voor de rest van de dag. Vind het best gezond buiten de danio yoghurt maar had verder best wel zin in eten dus heb zoveel mogelijk fruit gegeten :)

Edit: beweging is dag 4 van 30DS :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:04

Als je precies wilt weten wat er in je salade zit, moet je het etiket lezen. In kant en klare salades zitten vaak toch nog conserveringsmiddelen, suikers, dat soort dingen. Er zitten natuurlijk ook groenten in, dus helemaal slecht is het echt niet :D maar die salades zijn vaak helaas niet zo gezond als je denkt.

Voor het drinken geldt eigenlijk hetzelfde. In sommige supermarkten kun je tegenwoordig zelf sinaasappels persen; dat is natuurlijk heel gezond! Dus als jullie dat hebben, zou je zoiets kunnen nemen. En anders gewoon een flesje water :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:07

Verdorie nu wil ik het niet meer eten _O- maargoed er is niet echt iets waarmee je op werk iets heel gezonds kunt maken, tis maar een half uurtje pauze en max 7 euro dus moet 't er maar mee doen..flesje water dus en toch maar 'n salade voor die keer :) Heb toch vrij gezond gegeten vandaag.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:45

O: Kwark met kiwi
B: 5km powerwalk
L: Rundertartaar en ei (gebakken)
T: Cheesestring, activa yoghurt
A: Sushi

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:31

O: Meergranen boterham met kaas
L: 2 Meergranenboterhammen met hagelslag, bolletje met gebakken ei
T: halve gevulde koek
T: 2 beschuiten met muisjes
D: enchilladas, bakje vanille vla

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:08

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
L: 3 volkoren boterhammen met aardbeien
T: meloen mix
D: kantonese kip ( groente, kip, mie)
T: yoghurt + fruit

B: niets

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:45

Ik vond de bloemkoolpizza bodem van www.dancyfood.nl erg lekker! :)
Zo vanmorgen na een week Renesse met trillende benen op de weegschaal gestapt, en er met een :wow: hoofd afgestapt, vervolgens nog 3 keer opgestapt en daarna :):) ik ben gewoon niet aangekomen! En heb een week echt op niets gelet, alleen maar genoten. En ja op een jongeren vakantie denk aan avondeten: snackbar, pannekoeken, pizzaria, spagetti, bbq ect. Tussendoor ijsjes chips koekjes. De snack na het stappen. En al het drank := nouja ik ben happy :D nu kan ik mijn laatste vakantie weken ook gewoon genieten met wat lekkers ipv gelijk streng :)

(Rond half 11, trek omdat niet vanaf de dag daarvoor 17:30 niet meer had gegeten. En daar laat ontbijt ook niet echt een lunch maar veel tussendoortjes) O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel poeder erdoor, vkbb met kaas en tomaat, vk beschuit met pindakaas
T: bij de jamin een klein horentje met softijs en chocolade dip, vk beschuit met pindakaas, vk knackebrod met kaas en tomaat (en los plakje kaas), schijf watermeloen
A: salade (sla, boursin blokjes, mais, augurk, slasaus), gebakken aardappeltjes, kleine lekkerbek met knoflooksaus. Toe wat aardbeitjes en meloen
T: vriendin komt en we gaan waarschijnlijk een taart bakken (bescuit en vulling van opgeklopte slagroom en koekkruimels waarschijnlijk) en misschien nog wat andere lekkere dingen

D: water, thee, wat hapjes opgeklopte melk met cacaopoeder
B: 4 km fietsen, 1,5 op stal bezig geweest, en verder bij winkelen gelopen ect

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:49

Bhris: O jawel hoor, kan heel veel eten. :o Maar ik wil wat kwijt, dus ik let een beetje op porties :)
Gast7391: Mooi lijstje hoor. :j Geen honger na je ontbijt?
Dominique: het is altijd beter dan pizza/ andere kant en klare troep. :)

Vandaag weer hele dag werken:
O: 40 gram havermout met amandelmelk/water, rozijn, kaneel en appel
T: kapje met klein beetje pindakaas
L: 2 bb met kaas, stuk komkommer
A: half bord bami met kipfilet (moest snel verder werken ivm drukte)
T: slimpie waterijsje, ?

D: thee, cristal clear
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 17-08-13 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:50

Hallo allemaal, ben weer terug van een weekje Limburg :) absoluut niet gezond gegeten, gelijk 1,5/2 kg aangekomen := maar zag dat ik vanmiddag alweer 0,8 kg minder woog dan gisteren, dus wat een beetje gezond eten al wel niet doet :) Mijn dagje vandaag, nog niet super netjes maar wordt al weer beter :D

O: 2 khd arm boterhammen, 1x halvarine, 1x sandwichspread
T: 1 pepermuntje :P
L: 2 khd arm boterhammen, 2x halvarine, 2x chocolade pasta
T: 1 appel, yoghurt
A: gekookte aardappelen, sperziebonen, stukje vlees, klein beetje mayo, 1 cornetto ijsje als toetje
T: meloen denk ik :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:58

Hier is mijn lijstje van vandaag moest wel werken dus dan snoep ik eigenlijk niet.
O: 2 beschuitjes met pindakaas ( is nu even niks anders moet boodschappen doen )
1e pauze: hartige sultana
2e pauze : 2 boterhammen met grilworst en een kop soep.
Tussendoor: hartige sultana
Avondeten : rostirondjes met sperzibonen en een satesnitzel.

Ga vanavond maar een appel eten ipv chips !

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:01

Beetje late reactie :P Maar havermout met kaneel kan ik wel eens proberen, dat klinkt al lekkerder!

En die 'banaanpannekoek' klink ook goed!

O: 3 vk boterhammen met kaas en appelstroop
T: Nectarine
L: 2 maria koekjes :')
T: Klein zakje naturel chips
A: 2 spinazie pannenkoeken met wat oude kaas
T: vanille yoghurt met banaan

B: 10 km fietsen, paardrijden, flinke wandeling met de hond (+/- 15 km)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:48

O: Kwark met havermout en DV bosvruchten en chia
T: Honingmeloen
L: Gele paprikasoep, sla met rauwksot, plakjes ham, half sneetje roggebrood met kaas
T: Wilde perzik, 4 dropjes en honingmeloen
A: Varkenshaas in gerookte ham met paddenstoelen uit de oven (recept uit de laatste allerhande :9 ) met sperziebonen en yoghurt na. En wat geproeft van mijn ontbijt van morgen, baked oatmeal met appel.
T: Borrel en wat chips? + 1/3 chocomomentje van Hertog
D: Groene thee, water, slimpie en aplro vanilledrink
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 17-08-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:02

Beetje veel kh vandaag...

O: 100g havermout met peer, wilde frambozen, lijnzaad en havermelk
T: 2 spelt/sesamcrackers met pindakaas
L: 100g havermout met peer, lijnzaad en havermelk
T: dubbele oberlanderboterham met pindakaas
A: stuk wit stokbrood met omelet van 2 eieren, lente-ui en champignons

B: 45 min paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:03

Cheetahfan schreef:
Gast7391: Mooi lijstje hoor. :j Geen honger na je ontbijt?

Nope! Die speltcrackers vullen behoorlijk. En hoe drukker het is, hoe minder honger ik heb ;)
Laatst bijgewerkt door FCSA op 17-08-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:04

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad en speculaaskruiden
T: banaan, 2 kleine pruimen
L: 1 meergranentriangel pesto/kaas/komkommer, roggebrood met appelstroop
T: 1 hapje chocomousse (even proeven)
A: bruschetta van speltzuurdesembrood met tomaten/basilicum/knoflook etc, speltotto met wortels, erwtjes en bleekselderij, chocomousse van avocado

Een vriendin van me komt langs en die wilde graag dat ik gezond voor haar ging koken :)) dus ik leef me uit vanavond!

:9