[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:43

Imo kom je gewoon bepaalde voedingsstoffen tekort en is het véél te weinig.
Daarbij, ga je van zoveel ei niet ongelovelijk stinken? :+
Nee, ik ga weer gewoon proberen m'n gezonde eet en sportpatroon weer op te pakken en vol te houden en geen crashdieten voor mij :n

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:44

Woest schreef:
ieder zijn ding hé wendy15

maar mag ik je wel vragen welk deel je niet gezond vind? atkins of ...

want zoals ik zei is dit echt énorm in een notendop geschreven, atkins is een bewezen dieet gemaakt door een dokter. hebben thuis het hele boek ervan waarbij alles haarfijn uitgelegd wordt hoe en wat je moet doen en wanneer het wel of niet werkt. (ter informatie)

Dus omdat een dokter dat boek heeft geschreven is het hét systeem? Ik geloof daar niet in :n
Maar vertel mij dan eens hoeveel kcal je op een dag eet :)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:02

hoeveel kcal, dat weet ik niet van buiten hoor, ik eet kaas, ei, veel kip, eventueel een boterham van atkins brood wat we zelf bakken waar veel vezels in zitte, low carb spagetti en lasagna (uiteraard allemaal niet op dezelfde dag hé)
1x in de 3weken eten we frieten en onze maaltijden bestaan voornamelijk uit groenten en vlees (af en toe een aardappel of spagetti)

we tellen geen kcal maar koolydraten...

er zijn mensen dit dit dieet 5 jaar en langer volgen zonder problemen. ma zoals ik al zei kun je veel meer eten als wat ik doe, het is een keuze die je weer apart maakt hé.

ik heb zoooooveeeeeeel dieten geprobeert! van weightwatchers tot bodystyling, door naar kommer/soep/appel dieten, weer naar proteine dieten (ook wel goed voor 7 kilo) maar was ik er ook zo weer aan, weer door naar pillen... ach ik heb het allemaal gehad, en dit is het enige dat me veel laat eten (wat je weer zelf beslist) en toch helpt! de nodige bloed test hebben ook aangetoont dat we geen tekorten hadden (je neemt uiteraard extra vitamine bij!!)

en daarbij, het lijkt zo van dat ei gedoe, maar het tegendeel is waar! ik heb véél minder een opgeblaze buik of last van gas! echt drastisch minder! hoe meer koolydraten ik eet hoe erger dat wel weer wordt!

nee ik voel me lekker fit nu :)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:08

het is een cirkel van insuline die je honger bepaald (staat ook allemaal zo netjes uitgelegd in dat atkinsboek)

als je iets eet waar veel suiker in zitten dan gaat je insuline omhoog, gaat je insuline omhoog heb je honger, heb je honger wil je zoet, en zo blijft die bal aan het rollen!

maar doorbreek je het door je insuline laag te houden door geen suikers (of zeer weinig) te eten, dan stopt die drang naar zoet ook enorm wat weer makkelijker is voor het volhouden. daarnaast werken je organen op koolydraten, eet je minder koolydraten dan moet je lichaam een dubbele werking doen.

hij MOET aan je vet gaan om daar koolydraten van te maken en vervolgens de koolydraten als brandstof aan je organen voeren

= dubbele werking!

als je enkel gewoon eet, dan moet je lichaam slechts één bewerking doen tenzij je natuurlijk veel sport en ook weinig koolydraten eet (want geef toe weightwatchers laat je ook niet meer x aantal gram spagetti eten met nog minder saus...) gewoon hierom!
een banaan en druiven zijn dan ook zo veel "punten" waart... je kunt de dieten allemaal vergelijken hoor

als ik zo meteen een glas melk wil drinken, dan drink ik die gewoon, maar zorg ik dat ik er niet een extra boterham bij ga eten... je moet dan iets in de plaats doen snap je.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:09

begrijp je wel hoor Woest, en het is goed dat het voor jou werkt :)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:19

dank je xingridx

dit jaar is mijn nr 1 voornemen: KARAKTERVORMING!!

als ik karakter kan "kweken" wordt die vervangen door die "doorhelgestuurde onzekerheid!!"

daar wil ik echt wel vanaf! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:43

xingridx schreef:
daarom heb ik er ook maar een euro aan uitgegeven Angelique :+ heb niet echt oude handdoeken, en alleen maar grote handdoeken van 70X140...

Hier ook geen sneeuw hoor :n gelukkig niet!

wij inmiddels een hele stapel allegaartjes voor de nijnen. als die in de koffer zijn geweest en er is op gepiest was ik ze niet eens, dan knikker ik ze gewoon in de kliko.

sanne, op ski's heb je volgens mij ook meer controle. ik denk dat ik ook de stokken zou vast houden in jouw geval!

welkom woest!

vriendje en vriendinnetje zijn met hun gup geweest. gingen de quooker installeren, maar er ontbrak het eea dus is niet gelukt. morgenavond gaan ze een nieuwe poging doen. lekker met gup en dinnetje gekletst en vervolgens met z'n allen naar de pannenkoekenboerderij. erg gezellig!
nu ben ik kapot en barst ik van de buikpijn. echt een bandenpijntje denk ik weer, want de hele boel staat strak. wel baart het me wat zorgen dat ik de kleine de afgelopen 2/3 dagen erg weinig voel. voel het wel, maar veel minder dan bijvoorbeeld volgende week.
dinsdag weer naar de vk...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:55

ik ga zo lekker plat!
Morgen weer half 7 de wekker, dat gaat pijn doen vrees ik :=

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 01:00

Ingrid, wat een leuke foto's, die laatste is erg lief. En die race foto's ook erg leuk!

Wendy, grappige foto!

Woest, welkom

Angelique, fijn dat je een gezellig dag/avond heb gehad :) Balen dat je wel een beetje pijn had. Rustig aan doen he!

Ik heb vandaag avonddienst gehad.. was pas 23u thuis en morgen 6u weer op bah!!

Dus ik ga maar eens slapen

weltrusten

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:37

Goedemorgen :wave:
De aller beste wensen nog een keer allemaal!

Heb nog niet bij gelezen....ga ik straks effe doen in mn pauze.
Ben op mn werk!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:57

Hallo allemaal :wave:

Niet helemaal "nieuw'' hier, ben hier wel eens vaker geweest..
Helaas nooit goed doorgezet ;( ben een slappe hap.
Ben mij al vanaf nov aan het voorbereiden dat we vanaf 4 januari geen snoete snacks meer nemen etc.
En lekker veel water en thee gaan drinken i.p.v al die suikersappies.
Ik sport veel gezien ik een eigen paard heb, maar ik wil ook wat meer gaan wandelen en ga waarschijnlijk op de dinsdagavond zwemmen.
Ik heb een vriendje die zo slank is al een den en sinds dat we samen wonen in aug ben ik flink wat kilo's bijgekomen.
Normaal gesproken vertelde ik mijn gewicht, het is nu zo schaamtelijk dat ik dat niet eens doe.

Ik ben een erg slechte eter in de ochtend, zit snel vol ga proberen dit wat meer aan te vullen maar weet niet zeker of dat een succes gaat worden.
Nouja hier komt mijn schema voor vandaag.

O: Krentenbol met kaas en 2 koppen thee
T: Manderijntje
T: wit bolletje met smeerpate
L: 2 sneetjes brood met kipfilet.
* sport: paardrijden
T: sultana
T: manderijntje
A: Burrito's ( dat wilde mijn vriend graag) uiteraard ik zonder de saus en met gezonde kipreepjes en paprika.
Is dat deeg van een "wrap" eigenlijk heel slecht?

* sport: wandelen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:00

Hoi Doom

probeer je sultana en witte bolletje te vervangen voor iets gezonds :j, sultana bevat enorm veel suikers en een wit bolletje met smeerpate bevat veel vet..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:02

Welkom :wave:

Je kunt best burrito's eten hoor en ook wel wat saus nemen, hangt er net vanaf wat voor sausje je erbij maakt :) En gewoon lekker veel groenten er op doen :) Kip is idd ook goed :j

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:30

Mornin'!

Woest, ik vind het Atkins dieet ook altijd erg ongezond klinken. Maar dat komt vooral omdat je zoveel vette en cholesterolrijke dingen mag eten :)
Ik vind jouw dagen dus ook heel erg karig ('sochtends een ei, 's middags wat sla en wat kaas en 's avonds wat eet je dan?) Waarom eet je zo vreselijk weinig, terwijl je dus wel meer mag eten bij dit dieet? Zo geef je je lichaam niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen mee en gaat je lichaam uiteindelijk de spaarstand in en kom je stil te staan of kom je juist aan.

Doom, welkom terug :) nette dagplanning hoor! Ik zou alleen dat witte bolletje met paté verwisselen met iets gezonders als een bak yoghurt met fruit of een extra bruine boterham.
Ik eet ook regelmatig burrito's of wraps, valt best mee, zolang je er niet heel veel eet ;)

Mijn dagplanning:
O: activia yoghurtje, 2 sesamcrackers met 30+ kaas
t: appel
t: 2x mentos fruit
L: 3 bb 30+ kaas/mosterd, cup a soup tomaat
t: 3x mandarijn
t: fruitkick
D: ?

Bew: niks bijzonders

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:30

SaNNeS88 schreef:
Hoi Doom

probeer je sultana en witte bolletje te vervangen voor iets gezonds :j, sultana bevat enorm veel suikers en een wit bolletje met smeerpate bevat veel vet..

Tja het bolletje is idd fout, maar ik wil wel op een normale manier dieeten en dit lag nog in de vriezer.
Heb al meerdere malen crashdieten gedaan ( op afschuw van een aantal bokkers :o ) maar ben er zelf ook achter gekomen dat dit niet bij mij past.
Wij hebben zo ie zo al de sultanakoekjes zonder een suikerlaag er boven op.
Er zullen vast wel wat suikers inzitten, maar na het sporten kan een sultana vast niet kwaad, gezien je op die manier je suikergehalte en je energiewaarde weer omhoog gooit.
Volgens mij is smeerworst/pate toch ook niet zo slecht?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:31

Nee hoor doom, een sultana kan af en toe echt geen kwaad :) vooral niet als je eerst flink gesport hebt.

Paté is erg vet, bevat ook veel verzadigde vetten, een hele beste keus is het dus niet :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:38

Sizzy schreef:
Nee hoor doom, een sultana kan af en toe echt geen kwaad :) vooral niet als je eerst flink gesport hebt.

Paté is erg vet, bevat ook veel verzadigde vetten, een hele beste keus is het dus niet :)

Jeetje dat wist ik niet hoor, het zit nu al op mijn bolletje haha :o
Zal ik dan maar ff gaan verbeteren. ben er alleen zo gek op, vooral de cranberry smeerpate.
Ze hebben verschillende light varianten pate, ik dacht eigenlijk dat dat nooit zo slecht was. :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:39

Ja, ik vind het ook altijd heel lekker :D haha, misschien kun je Linera paté proberen. Die is wel een stuk minder slecht iig :D en ook best prima te eten.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:42

Ik kan de komende 2 weken niet zo heel fanatiek meedoen.
Zit namelijk sinds gisteravond voor een week of 2 bij mn schoonouders in huis.
Wij zijn thuis aan het verbouwen. Zelf al heel de badkamer leeggesloopt. Kwamen vanmorgen tot de ontdekking dat we boven in de badkamer een lekkage hebben gehad. Heel het plafond beneden in de hal nat. Heel plafond moet daar dus nu ook uit.
Begint al goed op dag 1 8)7

Wat betreft eten verder. Je moet jezelf af en toe ook wat lekkers gunnen.
En zo'n sultana na het sporten moet geed kwaad kunnen.
En met bv. de burrito's > gewoon eten, maar niet TE veel, maar TE veel is meestal niet goed ;-)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:44

Hmm dat is een tegenvaller nanka! :\

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:46

Volgens mij is TE veel bij al de soorten eten niet goed :D
Vol= Vol
of beter gezegd, bij een goed gevuld maagje ( mij nog maag :o ) gewoon stoppen !!! :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:47

Precies, ik heb altijd de neiging om m'n bord leeg te eten, ook al zit ik voller dan vol :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:49

Die linera pate is best lekker hoor!
Hoi Doom :wave:

Ik ben weer aan het werk :=

En ben mn eierkoeken vergeten dus begint lekker :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:50

Goedemorgen,

Allereest de beste wensen voor 2010!

Een tijdje terug heb ik meegepraat, en dat heeft mij erg geholpen. Echter de maanden november en december wilde ik me niet aan gezond eten houden, maar gewoon even lekker eten.
Resultaat, 5 kg aangekomen :o
Zou ik me weer bij jullie mogen voegen? Want eigenlijk vond ik het wel heel fijn om een steuntje in de rug te hebben :o

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:51

Merken jullie het ook al die goede voornemens voor het nieuwe jaar _O-
Haai MM!

Nanka, 2 weken bij je schoonouders :=