hihi leuke pony dat tongetje 
ik ga inderdaad door met atkins. Atkins is een laag koolydraat dieet. Je blijft oorspronkelijk twee weken in de inductie (waarbij je slechts 20 koolydraten op mag) en verder is het eige keuze of je in de inductie blijft of niet (je mag dan 5 koolydraten per week meer tot je op gewicht ben waarvan je zegt "nu ben ik goed" dan moet je het aantal koolydraten per dag houden waarvan je niet bij komt en niet afvalt). dit is in een notendop gegoten dan hé. ik heb bewust gekozen in de inductie te blijven met hier en daar uitspattingen
te snel mag het ook niet gaan, want mijn huid moet mee kunnen.
ik ben van een maatje 48 naar 44/42 gegaan. hangt van merk tot merk af.
maar ben stillaan aan twijfelen of ik puur atkins ga blijven doen. Je mag bv geen chocomelk drinken (iets waar ik ZOT van ben) dus dan denk ik, kan beter die boterham laten, en een brikje chocomelk nemen, dan heb je ook Koolydraten binnen (meer zelfs) en je hebt iets lekkers gehad, dan een boterham( van atkins) waar weinig koolydraten inzitten en je niet eens zo graag hebt.
zo eet ik bij mijn ochtend post bv
6u s'morgens een hardgekookt eitje (ja voor de niet atkins kennes klinkt dit raar) om je maag op gang te brengen en dus ook je spijsvertering, laat die maar op dat klein eitje werken, dan schakelt het na een uur over op je vetreserves... dat hou je vol tot 10u (s'middags) en eet je een kommetje sla, wat weer houd tot 14u waar je een stukje kaas kunt eten (wederom atkins) en dan je middag om zes uur en verder niets meer.
voor wie atkins wil kennen kun je gerust surfen.
je mag eieren, spek,100g kaas (alle vlees behalve gepaneerd en gefrituurd) zelfs vier lepels slagroom op een dag, maar je moet ook wel weer een boel laten zoals melk.
en je cholesterol gaat NIET omhoog!!! (mijn vader is hart patiente met name toegeslipte aders, moet regelmatig bloedcontrole doen ect en het is daadwerlijk bewezen, zijn bloed is nog nooit zo goed geweest!)
doordat je eigelijk onbeperkt ei mag eten en spek denken mensen "oeee cholesterol", dat is ook zo, maar bij atkins gaat je lichaam na een maand of zo zeggen "ik neem enkel dat cholesterol op dat nodig is en bijzonder het goede cholesterol" en de rest gaat met je "afval" mee naar buiten.

oh ja even bij vermelden dat je bij atkins Echt véél mag eten als je wilt!!! (veel te lang om op te noemen)
maar dat ik bewust zo weinig eet omdat ik me dan net beter voel, soort extra controle houden want voor je het weet... (ik toch)
en af en toe iets kleins toelaten( handvol chips ofzo) als je goed afgevallen zijt. ook als je door de zure appel van het niet te veel eten heen gebeten hebt past je lichaam zich hier op aan, heb je minder snel honger en doordat je maag krimpt heb je ook minder grote porties die je in kunt nemen (je moet inderdaad dan wel wat langzamer eten zodat je op tijd voelt wanneer het genoeg is)
en is het iets erg vetrijk ofzo wat je eigelijk liever niet veel van eet, drink je een glas water (groot) op voorhand... helpt ook goed!
Laatst bijgewerkt door Woest op 03-01-10 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt