Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:11

Maethoriel schreef:
Jeetje, maat XS/34 Bloos!
Dan hoef je toch helemaal niet te lijnen Bloos

Ik ben ook niet streng aan 't lijnen, maar wil wel bewust gezond eten en m'n buikje dr af. Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:35

Bloos! Voel ik me even dik. was kleren aan het uitzoeken om straks aan te doen naar Guus Meeuwis. Zo van heel de kledingkast aandoen enzo. Maar niets zat mooi omdat het nét wat te klein was Bloos! Accentueerde allemaal zo mooi mijn buik (Ik hoorde al reacties in mijn hoofd als 'Hey wat leuk, zwanger?') En mijn lievelingsbroek zit toch wel érg strak Boos!
Bah! Ik wil die kilo's kwijt!! Niet rijk! Stomme $(*@#*&$*&# *vloekt op zichzelf*

Streng zijn dus tot de vakantie. Lijntje van gewicht gaat ook alleen maar omhoog.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:38

Volgens mij is mijn lichaam niet meer aan de grote hoeveelheid patat gewend die ik net gegeten heb Clown Hij maakt nogal vreemde geluiden en voelt ontzettend opgezet aan Nagelbijten / Gniffelen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:42

Ik heb vanmiddag een BigMac menu gegeten,en ik heb dat stiekem gedaan,anders gaat de man zeuren.. Haha!
Maar hij wilde vanavond chinees bestellen,dus moest ik wel chinees eten..
Nu zit ik op 2300 calorieen vandaag in totaal.
Ach,voor een keer...
(de BigMac was trouwens OOOOVERHEEEERLIJK...) Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:49

Annetje schreef:
Bloos! Voel ik me even dik. was kleren aan het uitzoeken om straks aan te doen naar Guus Meeuwis. Zo van heel de kledingkast aandoen enzo. Maar niets zat mooi omdat het nét wat te klein was Bloos! Accentueerde allemaal zo mooi mijn buik (Ik hoorde al reacties in mijn hoofd als 'Hey wat leuk, zwanger?') En mijn lievelingsbroek zit toch wel érg strak Boos!
Bah! Ik wil die kilo's kwijt!! Niet rijk! Stomme $(*@#*&$*&# *vloekt op zichzelf*

Streng zijn dus tot de vakantie. Lijntje van gewicht gaat ook alleen maar omhoog.

Annetje, ik wil nu even op jou reageren...

het valt me op dat je steeds te veel eet, en dat je eigenlijk alleen maar klaagt... ik snap niet dat je dan niet echt maatregelen neemt en je aan je plannen houdt.. hoe kun je zwaarder worden als je lijnt?
ik bedoel dit niet onaardig, maar misschien moet je eens reflecteren op jezelf en kijken waarom je je er niet aan je plannen kunt houden...?
het lijkt er een beetje op dat je het heel graag wel wilt, maar dat je niet kunt..

we helpen elkaar hier allemaal, je meot je niets aantrekken van iemand die dunner is, dan is het einde zoek. ga je richten op jezelf en dan komt het goed. zorg dat je lekker in je vel zit, dan is het een stuk makkelijker! je moet minder grote deadlines voor jezelf stellen, al val je een kilo per maand af, afvallen is afvallen en zo komt je streefgewicht nooit dichterbij. begrijp me niet verkeerd, maar dit valt me echt zo op!

xxx denies

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:50

Tinkerloos schreef:
Ik heb vanmiddag een BigMac menu gegeten,en ik heb dat stiekem gedaan,anders gaat de man zeuren.. Haha!
Maar hij wilde vanavond chinees bestellen,dus moest ik wel chinees eten..
Nu zit ik op 2300 calorieen vandaag in totaal.
Ach,voor een keer...
(de BigMac was trouwens OOOOVERHEEEERLIJK...) Knipoog

af en toe moet kunnen, en dan lekker genieten ervan, voor je het weet is het weer over Haha!
gelukkig dat ik niet daar van houdt! al zou ik gerust twee macflurrys opkunnen Nagelbijten / Gniffelen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:53

Denice klopt ook Knipoog Maar juist omdat ik het zo graag wil. Ik wil afvallen, minder eten, meer sporten. Maar met minder eten kan ik niet meer sporten, dat weigert mijn lichaam.
Minder eten lúkt wel, maar dan vind ik mezelf weer dik enz.. en eet ik de emoties weg Scheve mond Ik ben een emotievreter. Zit ook niet echt lekker in mijn vel laatste dagen.

Ik wéét dat ik niet te strenge eisen moet stellen. ik had ongeveer een kg per maand gepland (zie mijn afslankplan op valtaf) maar zelf dát kan ik niet Scheve mond
Ik weeg nog steeds 62kg, terwijl ik volgens de planning nu bijna 2 kg minder zou moeten wegen.
Ik woog eerst ook 56.5kg, maar dit was niet gezond. Ik at veel te weinig en sporte veeel te veel. Was ook te obsessief bezig met eten. Dat heb ik los moeten laten en dit is het resultaat...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:57

Wij zijn ook weer terug van ons dagje sauna!
Heerlijk!!!!! Werkelijk genoten!
Ook Marc is over, stond er eerst cynisch tegenover, zo van, och na de lunch weer naar huis. Uiteindelijk konden we om 15:30 op het massagewaterbed terecht en zijn we daarna naar huis gegaan!
We hebben verschillende sauna's gehad, de lekkerste was wel de Finse sauna waarbij een echte Loyle-meester geurwater over hete stenen heen goot en daarna met een handdoek de warme (lees: hete) lucht naar de saunagangers wapperde. Ik heb nog nooit zo gezweet! En daarna lekker bloot in de buitenlucht, hebben lekker liggen zonnen-dutten buiten!
Later binnen in een aparte relax-zonneruimte heb ik echt liggen snurken volgens Marc, maar was ook echt helemaal kapot!

Na afloop nog even choco-eitjes en flessen wijn gehaald, komen we de paasdagen wel door. Marc wil morgenvroeg voor de kids wakker zijn paaseitjes in de tuin verstoppen :-D , hopen dat we er vanavond een paar over kunnen laten!
Daarna naar Marc zijn ouders om de kids op te halen, hebben daar maar een pataje meegegeten. Smaakte prima! Hebben verder niet zo veel gesnoept behalve dan het stuk appeltaart dat we vanmorgen bij ontvangst in de sauna kregen.

Morgenvroeg hardlopen, en dan bij huis klussen, begin van de middag naar de paaskermis met de kids en later op de middag nog even naar mijn vader (is de rest van de familie ook).

denice

goed, ik kan je vertellen dat eten ook langzaam weer een obsessie wordt, maar meestal kan ik me inhouden en toch eten en dan de gezonde dingen.

en een emotie eter ben je? persoonlijk vind ik 62 kg echt niet veel, kan je niet proberen eerst eens te stabiliseren en dan proberen een kilo te zakken?

probeer sterk te zijn, we zijn er voor je als er wat is! ga jezelf ook niet te snel zielig vinden, daar schiet je niets mee op. ik vond mezelf ook dik etc. end an ga je het indd erger vreten. je schiet er niets mee op, en hoe sterk voel je je als je een hele dag goed gegeten hebt! en ook met een tegenslag je hebt kunnen inhouden!

ik heb wel meet eetproblemen gehad, je kunt me altijd pmmen hoor!!

xxx

Annetje

Om je een beeld te geven van hoe mijn gewicht en kcal-inname nu gaat:
Links is van de laatste weken (vanaf 16maart ofzo geloof ik) rechts vanaf dat ik begon af te vallen
Afbeelding Afbeelding
Linkerschaal is gewicht in kg's, rechterschaal is kcal. Groen betekend verbruikt, blauw gegeten én verbruikt. Rose is alleen gegeten maar niet verbruikt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:58

zozo wat een verschil!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:59

Wat Denice zegt is wel waar, ook als ik 't op mezelf betrek. Lachen

Annetje, ik snap wel wat je bedoeld denk ik.. tenminste ik ging/ga altijd van het ene naar 't andere uiterste..
Moet ook wel veel moeite doen om nu précies goed te blijven zitten (Al zit ik misschien nog wel iets onder wat ik moet zitten.. ).
Misschien moet je meer denken aan dat je gezond wilt eten, maar eigenlijk niet wilt afvallen. Gewoon een paar week niet op de weegschaal staan, pas als je denkt van 'hee, volgens mij word ik wat slanker'. Of dan ook niet, maar gewoon puur voor het uiterlijk gaan.. en natuurlijk het gevoel dat je lekker in je vel zit.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:01

juist, die weegschaal kan je helemaal gek maken!!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:50

Ik ga, ik moet oppassen.. iemand enig idee hoe ik me ga vermannen? Heb nu al honger. *LOL*

[edit]
En m'n broek scheurde net uit. Bloos!

Bij m'n knie. Scheve mond (niet omdat die te strak zat hoor). Wel stom.. vragen of mams een klein beetje kan naaien.. deze broek zit zo heerlijk. Lovers

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:54

Heb net lekker paardgereden in het avondzonnetje Lachen

Ik lees hier net de verhalen van Annetje en Denice, over frustraties bij het afvallen zeg maar...
Annetje, je kunt met 62 kilo onmogelijk dik zijn dus wees niet zo hard voor jezelf joh...
Ik kan begrijpen dat je er nog een paar kilo afwilt, omdat je daar ook al bent geweest Knipoog ...

Als je nou gewoon lekker (veel) en gezond eet en het snoep kunt weerstaan, dan ben je daar zo Lachen !
Succes ermee meid, en iedereen die het nodig heeft Lachen !

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:58

Mijn planning voor morgen, Vingers aflikken paasbrunchdag 1 Vingers aflikken ...

bew: 35 min. hardlopen
paasbrunch bestaande uit: 1/4 paasstol, een lekker volkoren afbakbroodje met kaas uit de oven, een gekookt eitje en jus d'orange, flesje yakult
t: appel
t: 2 volkoren beschuit met aardbeien
bew: paardrijden
a: gebakken aardappeltjes met ui, salade met tomaat, komkommer en gekookt ei, gerookte forel
t: activia yoghurt bosvruchten
t: gele meloen 300 gram

Lekker Vork !

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:11

Ik ben écht goed bezig, en dat voor de zaterdagavond Haha!

Een heerlijke fruitsalade voor mezelf gemaakt met appel, sinaasappel en beetje kaneel.
Nu net een handje light-chips op Vingers aflikken
Dat smaakt naar meer, en m'n ouders hadden de brie en lekkere hapjes al uit de koelkast gehaald, dus ik ben gauw weer naar boven gevlucht Nagelbijten / Gniffelen

Morgen gaan wij paasontbijten/brunchen, ga even niet op de calorieën letten maar lekker genieten. Ik ga het verzorgen dit jaar, heb oa.
- paasstol (lust ik toch niet)
- gekookte eitjes
- afbakbroodjes
- mager beleg als filet americain, rosbief, kipfilet en fricandeau
- kaas-uienstokbroodje
- paassnoep: wat chocolaatjes, schuimpjes, fruitgevallen en nog iets Clown

Afhankelijk van hoe het morgen met m'n been gaat, wil ik toch proberen een stukje te gaan hardlopen. Sta versteld van mezelf, ik ben zó totaal niet sportief en kijk nu uit naar de dagen dat ik mag gaan lopen Hyper!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:13

Maethoriel, jouw paasbrunch klinkt ook heerlijk Ja !
Lekker genieten moet kunnen hoor, hoe vaak is het nu pasen Clown ..

Goed bezig met je fruitsalade!
Ik zit hier toevallig nu net aan de meloen en heb nog een bakje komkommer/tomaat staan.
Ook lekker en gezond Lachen !

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:22

Ik heb het zakje paaseitjes niet kunnen weerstaan. Ik heb er ca 12 op, van ca 15gram per stuk (nee, ik wil niet weten hoe slecht dit is! Gelukkig i sde rest morgen voor de kids!).
Dat van het hardlopen herken ik ook echt! Het gaat zelfs zo lekker dat ik zelfs wel elke dag zou willlen lopen, maar doe dat toch maar niet. Je spieren en gewrichten hebben af en toe ook rust nodig. Bovendien bevalt het nordic walking me ook erg goed. Merk dat ik daardoor het hardlopen ook veel beter volhoud!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:31

Hardlopen werkt inderdaad verslavend Ja !
Heerlijk toch Lachen !!

Je bent niet zo sportief (ik spreek even voor mezelf, voor hoe ik wás), je begint met hardlopen, het gaat steeds beter en hoppateeeeee....
je gaat het super leuk vinden en kijkt er steeds naar uit Hyper! !

Wat wil je nog meer ?!

Heb morgen ook nog een boswandeling van ruim 9 km ingepland, is goed voor onze nieuwe wandelschoenen,
die moeten we een beetje hebben ingelopen vóór onze reis, én het wordt mooi weer Lachen !

Dus die paasbrunch morgen, die wordt als het goed is wel verbrand *LOL* !

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:08

Denice, Annetje, ik begrijp jullie allebei super goed, ik zit in hetzelfde frustrerende Knipoog schuitje. Ik wil die paar rotkilo's weer graag kwijt, kleren zitten net niet lekker meer etc, maar toch lukt het me niet vaak om me aan het schema te houden.
Wat me in het verleden wel heeft geholpen is veel posten hier als je de neiging hebt van je schema af te wijken...Als je eenmaal dat ritme weer te pakken hebt is het makkelijker dan nu...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:02

Maethoriel schreef:
Jeetje, maat XS/34 Bloos!
Dan hoef je toch helemaal niet te lijnen Bloos

Ik voel me idd echt dik met mijn maatje L/42 Boos!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:08

ladyjoy schreef:
ladyjoy schreef:
Vandaag:
O: 2 br boterhammen, vruchtenhagel
50 min lopen, 1.5 uur trainen
T: appel, glas sinaasappelsap
L: 2 meergranen pistolletjes, 30+ kaas, kipfilet
T: - lunch om 4 uur ivm sporten, avondeten om 6 uur ivm verjaardag
A: 2 pistolletjes, gebakken reepjes kipfilet, pindakaas
T: 2/3 stukje slagroomtaart Misselijk / paar worteltjes/komkommer
Heb er niet van genoten en heb er spijt van dat ik het heb genomen. Helaas kon ik het niet meer 'kwijt'. Probeerde het aan m'n moeder/man/oma/tante en nichtje te slijten maar die hadden ook al een stukje. Heb 2/3 opgegeten en heb het toen ergens in de kast gezet Bloos
Had dan liever een boterham met pure hagelslag gehad of een lekker koekje.

Jaja, ik ben naar de SPORTSCHOOL geweest! Samen met manlief, die daar vroeger ook 6 dagen per week, 3 uur per dag te vinden was.
We hebben er heen gelopen (25 min, 25 min terug) en 1.5 uur getraind.
Ik heb 20 min gefietst, 5 min gelopen, 15 min gelopen waarvan 5 min gerend. En een half uur buikspieren getraind Lachen

Ik heb nu wel trek trouwens aangezien mijn avondeten om 6 uur was ipv 8 uur.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:18

Nog geen 1700 kcal bij 2400 verbrande kcal dus dat valt mee.
Morgen lekker paasontbijt/lunch! (en ik vier geeneens pasen, is gewoon een excuus voor lekker eten Haha!)

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:23

Zo.. net terug van oppassen.

Hoe kun je nou zo'n poepie van 3/4 jaar weerstaan, met een bak chips die telkens naar je toe komt: "Ik bewaar wel wat voor jou", "wil je ook een beetje?", "Oo.. jaa maar jij mag ook wel", "Kijk de rest mag jij" (halve bak nog vol, komt die 'm naar me toe brengen).

En ik maar afslaan en zeggen dat ik straks wel wat neem. Nagelbijten / Gniffelen Heb niets gehad, maar wel 5 paaseitjes. Lachen

En m'n buik deed pijn net, jeetje mina.. vast van die patat ofzo.