Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:54

Nee inderdaad, het moet wel haalbaar én gezond blijven.

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:02

Oh ik lees net op een afvalforum dat onze periode waar we nu inzitten de stagnatie-periode heet.
Een quote van iemand aar;
Ik denk dat het erg vol gaat worden in het kamertje. Iedereen heeft wel zo'n periode. Ga nou niet iedere dag op de weegschaal staan. Dat werkt zo frustrerend. (Ik heb de weegschaal verstopt op zolder en dat scheelt een hoop). Denk aan de kilo's die al bent afgevallen en hoe ontzettend goed het is dat je dat al bereikt hebt. Je lichaam neemt na een periode van afvallen een soort pauze. Probeer daar doorheen te komen. Zoek er wat over op op internet. Volgens mij staat er op deze site ook van alles over. En een keertje chips is echt niet heel erg. Neem een klein schaaltje en doe daar je chips in en geniet ervan. De rest van de zak moet je natuurlijk goed opbergen. Wees sterk. Je kan het best. En misschien helpt het om wat extra te bewegen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:04

Jeuj, er is dus nog hoop.

Ik vind het alleen zó moeilijk om vol te houden als ik niet afval.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:06

Ja wat denk je van mij.. zit nu ook niet voor niks tips te zoeken die ik nog niet kende om weer af te gaan vallen..
Best hopeloos eigenlijk

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:08

Ja jij zit er al veeel langer in.
Ik heb helemaal geen reden om me slecht te voelen, bij mij is het pas sinds een paar weken.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:23

Laatste kilo's
Regelmatig krijgen we bijna hopeloze mailtjes van lezers die hun laatste kilo’s maar niet kwijt kunnen raken. Misschien herken je dit? Je zit qua gewicht muurvast, terwijl je alles uit de kast haalt om af te slanken.
Natuurlijk begrijpen we dat je het liefst zo snel mogelijk op je streefgewicht wilt zitten. Maar de weg daar naar toe loopt niet altijd even soepel, en soms zit je op een dood punt...

Even ter geruststelling: Als afvallen niet meer gaat, dan is dat geen reden voor paniek. Je lichaam wil gewoon even een pauze, dat is heel natuurlijk en zelfs gezond!

Zwaar werk
Bedenk dat afvallen voor je lichaam best een zware klus is:

Je lijf wordt uit een ritme gehaald, en wordt gedwongen om op een andere manier te werk gaan: het krijgt minder energie uit voeding, en moet een deel uit vetcellen gaan halen.

Ben je gaan sporten? Dan worden je spieren ineens (hard) aan het werk gezet.

Verder krijgt je lichaam de taak om afvalstoffen die vrijkomen uit het vetweefsel, onschadelijk te maken..
Vind je het gek als je lijf dit alles even beu is?

Gun daarom je lichaam de nodige rust. Blijf gewoon gezond eten, en luister naar je lijf: Eet als je honger hebt en stop als je verzadigd bent.
Bij honger is je maag leeg en bij verzadiging is je maag voldoende gevuld, maar niet overvol.

En trainen?
Train niet te fanatiek. Want ook hierbij is het goed om je lichaam rust te gunnen. Wees niet bang dat je gaat aankomen. Sterker nog, minder trainen stimuleert het afvallen! Dat komt doordat je jezelf uit een ritme haalt.
Ga je ineens weer trainen, dan is je lichaam daar niet op voorbereid. Het kan niet terugvallen op de automatische piloot. Dat is lastig...en die moeilijkheid kost veel energie (=kcal).
Om deze reden is het ook goed om af te wisselen met verschillende sporten en train eens op een ander tijdstip. Want nogmaals: bij onregelmatigheid verbruik je meer calorieën.

Trots!
Wees trots op jezelf! Kijk niet naar hoeveel je nog moet afvallen, maar naar de verloren kilo’s, ook al zijn dit er minder dan gepland. Bedenk dat elk gewichtsverlies mooi meegenomen is, en goed voor je gezondheid. Je hoeft maar 5 a 10% van je gewicht kwijt te raken om een aanzienlijke gezondheidswinst te bereiken.

Lijn op de juiste manier
En als laatste, geef niet op door weer in je oude eetpatroon te vallen. Daar heb je alleen jezelf mee. Afvallen is een kwestie van tijd, en gewichtsverlies is moeilijk te voorspellen. Het kan best zijn dat je na drie weken ineens een kilo verliest, en daarna nog een. Soms gaan processen in je lichaam geleidelijk en soms sprongsgewijs.

Ga dus niet berekenen wanneer je in je favoriete zomerjurk past. Dan kun je bedrogen uitkomen. In plaats daarvan kun je je beter concentreren op het aanleren van een nieuw eetpatroon en verras je lichaam door het beoefenen van een nieuwe sport.

Nogmaals, we begrijpen dat je graag snel wilt afvallen. Maar een iets andere aanpak en een beetje geduld is eigenlijk het enige middel om de laatste kilootjes weg te werken.

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:55

Vandaag:
Ontbijt: 2 (witte) Boterhammen met likkepot
T: muslibar
Lunch: 4 boterhammen met tonijn
A: omelet met 2 witter boterhammen en 2 boterhammen met beetje boter en zout

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:59

Vandaag een goede dag gehad!
Ik ga nu trouwens aan het eind van elke dag even noteren of het een goede of slechte dag was, dan hou ik overzicht, want langzaam maar zeker komen er steeds meer slechte dagen. Misschien ben ik dan wat gemotiveerder, want ik wil zoveel mogelijk goede dagen op een rij.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 00:07

Hmm hoopvol Ilse!
Ik ben ook best lang bezig. Nouja, paar mislukte lijn/hongerpogingen gedaan, en in september was serieuzer begonnen...wel verkeerd, je moet het eigenlijk ook gewoon leren ofzo. Ik heb het idee dat het pas vanaf december/januari echt goed/gezond ging...en nu is het alweer bijna mei ! Eigenlijk ben ik ook bang dat ik niet onder de 66 KAN komen. Wat betreft mijn bmi is dat prima maar qua vet Echt heel jammer dat je bijna niets kan doen aan verkeerde verdelingen enzo. Nouja, blijf wel redelijk op gewicht gelukkig..en ik voel me een stuk gezonder nu ik amper toegevoegde suikers en slechte vetten eet [als ik dat wel doe - vreetbuien - is dat ook eigenlijk echt geen goed gevoel]
Ik had net enorme honger opeens, had eigenlijk gewoon naar bed moeten gaan maar heb 3 sneeën paasstol en een stuk normaal brood op. Nja, voor een weekend gaat het bij mij echt heel erg goed nu dus zo erg vind ik het niet eens Heb iig geen NUISHETTOCHALTELAATGEVOEL

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 02:18

zucht... heb bij de verjaardag geen taart genomen, maar als troost heb ik me wel tegoed gedaan aan een overvloed van lekkere en slechte hapjes..... morgen weer opnieuw proberen

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:08

Tuurlijk is er nog hoop voor ons
Nu de motivatie en het geduld weer terug vinden

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:22

Planning;
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Appel
L: 2 volkorenboterhammen, 1 halvajam, 1 rookvlees
T: Speculaasje
A: Geen idee
T: Sinaasappel

Zometeen eerst tennissen, dan nog een half uur clubblad bezorgen en vanmiddag weer fietsen/paardrijden.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:00

Echt rot zo'n dip ja....
Mijn dag (planning)
o: magere yoghurt met beetje muesli en een appel
t: glas water met vitaminetablet
l: twee eieren en tomaten-komkommer salade
t: geen idee nog
a: tartaartje, sperziebonen, wortels en brocoli met klein beetje groentensaus en paar krieltjes uit de oven

Daarna de hele avond lekker dansen

Nu nog proberen vol te houden, er lonkt een croissantje naar me... (over van ontbijt van mijn vriend) Omdat mijn vriend en ik hebben besloten om niet meer samen te wonen heb ik het heel moeilijk, dus moet echt proberen om niet te gaan (vr)eten.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:31

Ik heb zin in chips.. En tis nog zelfs ochtend!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:28

O: 3 grooote boterhammen, cappuccino
T: -
L: Zelfgemaakte falafel, 2 stukken paasstol, halve maaltijdreep weight care
T: Fruit
A: Brood/crackers met soep, iets in die trant

Hmm niet echt heel geweldig, maar ik ga voor het eerst beheerst een weekend door

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:58

Gister kwam er bij mij nog 50 gram chipito's en 4 chocoladebiscuitjes bij Kon het echt niet laten, het lag open en bloot op tafel toen ik kwam oppassen gisteravond.

Vandaag:
O: 2 volkorenbroodjes met kaas en pindakaas.
L: kippensoep, 2 volkorenbroodjes met kipfilet.
T: magere yoghurt met ananas.
A: Tomatensoep, 2 bruine pistoletjes met knakworst, griekse rauwkost.
T: fruit.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:00

Ik weet nooit wat ik als lunch moet eten...... Ik raak uitgekeken op boterhammen. Iemand tips?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:23

Mijn planning voor vandaag

O: -
L: 3 boterhammen, 1 met smeerworst, 1 met kaas, 1met boterhammenworst
T: Knorr Vie + stuk ontbijtkoek
A: Wokken (noodles + kip + groenten)

Geen ontbijt voor mij vandaag want heb heel lang uitgeslapen

nanka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:30

iemand hier die toevallig een dieet volgt via de Weight Watchers?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:33

Mijn dagje vandaag:

O: magere yoghurt met muesli
L: twee geroosterde boterhammen met linesse en tomaat
- paardrijden
T: niets of anders een appel
D: volkoren spaghetti met zelfgemaakt gehaktballetjes (rundergehakt) met peterselie, gezeefde tomaten en een groene salade

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:51

@ kizz_rianne; beschuit, joghurt met cruesli?
Of eens wat anders op je brood dan gebruikelijk.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:53

Mocca schreef:
Planning;
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli
L: 2 volkorenboterhammen, 1 halvajam/appelstroop, 1 rookvlees
T: Speculaasje
A: Gegrilde tonijn, rijst en sla
T: Sinaasappel

Zo, vanavond eten we gefrituurde krieltjes, dus ik ga aan de rijst.
Eigenlijk voor het eerst een weekend dat het goed gaat, de afgelopen weken was het weekend telkens rampzalig. Morgen ben ik ook vrij, dus nog even volhouden.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:22

Oké, zat net een topic te lezen op Mensenwelzijn over te mager zijn, pfft, ben even jaloers.
Al die meiden die roepen; ik eet zoooveel snoep maar kom gewoon niks aan. Snap wel dat het voor hen niet fijn is (geen leuke kleding, kindermaten e.d.) maar af en toe zou ik het best willen, alles eten en niks aankomen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:53

Redelijke dag tot nu toe

o: brinta met melk, yakult, glas optimel
t: wortels
l: appel, roggebrood met plakje slankiekaas
t: 3 snack-a-jacks, plakje ontbijtkoek
d: iets met kipfilet

Heb al 3 paarden gereden en een stukje hardgelopen/ gewandeld in het bos. Dus best redelijk. Ga vanavond naar mijn moeder op de fiets.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:59

Mocca schreef:
@ kizz_rianne; beschuit, joghurt met cruesli?
Of eens wat anders op je brood dan gebruikelijk.

Ik hou niet van yoghurt! En ik probeer al zoveel mogelijk te varieren met brood, heb vandaag toch maar een boterham met kaas en 2 met leverworst gegeten.