vind zoete aardappel zo, of in frietjes, ook maar even lekker, niet een heel bord.. maar in soep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chimello schreef:Jekunt het ook met gewone aardappel doen, want daar heb ik het (Franse) recept oorspronkelijk van en ik doe het ook met pompoen. Ik vind het echt heerlijk.pien_2010 schreef:Ik maak er plakken van, zout,peper en olijfolie erover, daarbij rozemarijn takjes en teentjes knoflook gehalveerd op de plaat er tussen leggen en in de oven. Ik vind dat heel erg lekker en gemakkelijk.
Kijk, dat klinkt dus heerlijk... met gewone aardappel
mar_fay schreef:Ziet er goed uit Pien, smakelijk!
poes schreef:En toch viel het wat tegen, want de aarbeien waren erg nat, ik had te weinig bindmiddel in huis zodat die pudding ook wat te vloeiend was en ik was neit heel tevreden over het bladerdeeg ook al was die goed gelukt. Mijn eigen deeg vind ik lekkerder. Dus ik ga eens puzzelen hoe ik het geheel minder na kan krijgen. Ik heb nog wel een recept van mijn oma/ moeder liggeno dat ziet er lekker uit zeg!!!
liespower94 schreef:Super leuk, veel plezier en ik hoor graag het het was.We krijgen de hele dag een workshop met vegan 3-gangenlunch
Sintara schreef:Tja, bewustzijn over eten krijgen ze niet als niemand het er met ze over heeft. En ik vraag hen toch ook om begrip te hebben voor mijn (in hun ogen heel vreemde) eetgewoontes.
Sintara schreef:Tja, bewustzijn over eten krijgen ze niet als niemand het er met ze over heeft. En ik vraag hen toch ook om begrip te hebben voor mijn (in hun ogen heel vreemde) eetgewoontes.
Jessix schreef:Sintara schreef:Tja, bewustzijn over eten krijgen ze niet als niemand het er met ze over heeft. En ik vraag hen toch ook om begrip te hebben voor mijn (in hun ogen heel vreemde) eetgewoontes.
Ja het is soms best lastig. Ik eet (bijna) geen dierlijke producten meer en vind het ook niet altijd leuk om dat te moeten verklaren. Ergens ook weer wel, want ik wil mensen best bewust maken, maar soms is het gewoon niet de gelegenheid en ook niet het type mens wat er eventueel voor open staat. Of de tijd is er gewoon niet voor, even in je lunchpauze bijvoorbeeld.En ik heb dan ook helemaal geen zin in (velle) discussie over vlees eten.
Verder krijg ik vaak te maken met "ach voor een keertje kun je toch wel iets met ei/kaas/melk eten..."