Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:20

O: smoothie van banaan, vers grapefruitsap en witte druiven (181 kcal)
L: tortilla met creme fraiche, ui, spaanse peper en goudse kaas (349 kcal)
T: ijskoffie (jaja, ik ben gezwicht) (274 kcal)
D: bloemkool masala met rijst (439 kcal)
T: ?

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:37

Haha, een stoute meid _O- Welnee joh! Je doet het super +:)+

Ik heb inmiddels een blender gekocht: enorme glazen kan, 600W en kan ijscrushen. Ben er helemaal happy mee :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:43

Brinta at ik vroeger veel. Vind havermout vullender maar wat afwisseling vind ik Brinta zo nu en dan ook wel lekker. Maar denk dat ik daar qua portie gewoon wat meer van moet pakken.

Phor klinkt goed! Foto? Ik heb een kleine blender, voor mij nu prima. Ding zal20/25 max gekost hebben.

Wat vinden jullie van het snacken van rijstwafels? Ik zit qua kcal nu redelijk voor vandaag. Mag nog wel iets bij maar zin om te snacken. Moet me weerhouden van ed koekjes af te blijven, maar rijstwafels vind ik ok heerlijk (gewoon nature van zonnatural).Kan dat kwaad als je die meerdere eet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:44

Hebben een hoge GI-waarde, maar als je daar niet teveel waarde aan hecht kan het zeker geen kwaad denk ik. (Maar ik eet ze niet :) )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:45

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:49

een lage GI waarde zorgt dat je een tragere verbranding hebt en dat je een langer hongergevoel hebt toch? Dus het enige is dat ik hierdoor misschien weer sneller honger heb als ik het goed begrijp dus als je echt iets voor de trek zou willen pakken beter iets kunt pakken met een lage GI waarde, maar qua kcal maakt hetn iet veel uit?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:50

Die multi blender? (Zie heel veel blenders staan :-) )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:52

Dankje Phor! Wat ben ik jaloers op die blender... :wow:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:54

ChantalSmook schreef:
een lage GI waarde zorgt dat je een tragere verbranding hebt en dat je een langer hongergevoel hebt toch? Dus het enige is dat ik hierdoor misschien weer sneller honger heb als ik het goed begrijp dus als je echt iets voor de trek zou willen pakken beter iets kunt pakken met een lage GI waarde, maar qua kcal maakt hetn iet veel uit?

Qua kcal idd niet. Maar een hoge GI zorgt voor een verhoogde hoeveelheid glucose in het bloed en daarmee voor een insulinepiek, en insuline leidt dan weer tot vetopslag.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:07

Bedankt Gast7391! Dus eigenlijk moetje zorgen dat je voor alles een zo laag mogelijk GI waarde hebt. Wat is dan 'laag' en wat is 'hoog'? Is dat makkelijk te onderscheiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:11

Yep! Producten worden vaak ingedeeld op low, medium en high GI. Ik hou ongeveer aan: low tot 40, medium 40-60, high alles daarboven.

Laag = vet (heeft GI van 0), groenten, sommige vruchten (appel, peer, rood fruit, vijgen)
Middel = goede koolhydraten (spelt, volkoren etc.)
Hoog = geraffineerde koolhydraten, suiker, suikerrijke vruchten (druiven, ananas, banaan, meloen, dadels etc.)

Als je de GI ergens van wilt opzoeken, zie http://www.montignac.nl. Ook nog belangrijk om te weten dat de GI's middelen, dus als je suiker en sla eet, kom je ergens in het midden uit.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:23

Mooie blender Phor! Ik kijk altijd Tellsell en ik wil heel graag een magic bullet. :')

O: 30 gram havermout met amandelmelk, halve banaan, kaneel en rozijnen
T: paar aardbeien
L: bakje amandelmelk met 3 el granola, 2 wasa delicate crackers
B: 50 minuten work out van fitnessblender. Abs&obliques en butt&thights
T: nectarine, wilde perzik, 3 rauwe bospenen met houmous
A: bloemkool, ui, lente ui en kipfilet met kerrie, schep meergranen rijst
T: ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:36

Dat sommigen het redden op 30g havermout! :wow:

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:03

Maar ik doe dan ook niets he. :P Het is dan anderhalf uur tot lunch en ik zit toch binnen. Als ik moet werken dan neem ik 40/50 plus iets vullends erin zoals banaan. :) Maar 30 gram + alles erin is toch ongeveer evenveel als 2 boterhammen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:04

No idea.. Maar 1.5 uur tot de lunch valt inderdaad wel mee.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:06

Ik ben terug van mijn weekje Renesse, om over het eten en drinken daar maar even te zwijgen haha := maar wel super leuke week gehad en niet stil gezeten dus dat scheelt misschien iets :) nu weer lekker wat meer ritme met eten ect maar nog wel een beetje genieten van me vakantie. Ik ga weer lekker meelezen en posten als dat mag :D ik heb trouwens niet alles terug gelezen maar ga nog wel meer terug lezen :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:46

O: baked oatmeal + koffie
L: 3 volkoren boterhammen 2 pindakaas 1 met een gekookt ei
T: watermeloen, kersen
D: kippensoep, gemarineerde kip, aardappeltjes uit de oven en een salade
T: yoghurt + druiven

B: T25
paardrijden
wandelen

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:48

Welkom terug Mandy :) Fijn dat je het leuk gehad hebt. :D

Vinden jullie mijn lijstje van vandaag eigenlijk oke? Ik ben zelf wel blij met dit lijstje. :) En dan als lunch afwisselen met brood/yoghurt+fruit en avondeten veel groenten en kleine portie vlees en aardappel/rijst.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:52

Mijn lijstje tot nu toe:

O: -
L: Een tosti ham kaas
T: Een Lion
D: Pizza
(T: Ik hoop dat ik een appel pak haha)

B: 40 minuten fietsen + werken bij de ponys met kruiwagen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:56

Ik vind je lijstje mooi Cheetah!

Vandaag:
O: 30g havermout, 10g speltvlokken, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao en een glas karnemelk
T: Paar rolo's
L: Witte baguette met tonijn, kaas en een of ander sausje (op terras)
T: -
A: Nasi/bami/kroepoek/foe yong hai/etc, oftewel Chinese deegwaren :')
T: Verjaardag, dus waarschijnlijk taart+thee+hapjes
B: Paar uurtjes wandelen/slenteren (shoppen)

Morgen weer een betere dag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:08

Ik ben vandaag ultra clean aan het eten, op BMR niveau. Ik heb besloten om morgen m'n foto's te laten maken voor m'n blog, aangezien ik later die avond een meidenavondje heb met makeup en allerlei snacks :) Door het Indiaase eten hou ik een kilo vocht vast en die hoop ik vandaag uit te plassen :))

B: 20 minuten fietsen
O: smoothie van 200gr meloen, 100gr magere kwark, halve banaan, 25gr krulandijvie, 40ml kokosmelk, 5gr cacao, 10gr lijnzaad, kaneel, chilipoeder
T: 73gr banaan, 1 kleine sinaasappels
L: smoothie van 1 appel, 2 bananen, 150gr mango, 100gr griekse yoghurt, 25gr krulandijvie, 50gr komkommer, kaneel, cayennepeper
T: 1 kleine sinaasappel
A: grote salade: 200gr bio sla, 50gr rucola+radijsblad uit eigen tuin, radijsjes uit eigen tuin, 20gr ui, 2 grote trostomaten, 200gr komkommer, 200gr tofu, verse citroensap. Na: halve galiameloen, 1 appel, 3gr walnoot

1525kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:13

Cheetahfan schreef:
Welkom terug Mandy :) Fijn dat je het leuk gehad hebt. :D

Vinden jullie mijn lijstje van vandaag eigenlijk oke? Ik ben zelf wel blij met dit lijstje. :) En dan als lunch afwisselen met brood/yoghurt+fruit en avondeten veel groenten en kleine portie vlees en aardappel/rijst.

Beetje weinig misschien, maar verder mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:17

phormicola schreef:
Ik ben vandaag ultra clean aan het eten, op BMR niveau. Ik heb besloten om morgen m'n foto's te laten maken voor m'n blog, aangezien ik later die avond een meidenavondje heb met makeup en allerlei snacks :) Door het Indiaase eten hou ik een kilo vocht vast en die hoop ik vandaag uit te plassen :))

B: 20 minuten fietsen
O: smoothie van 200gr meloen, 100gr magere kwark, halve banaan, 25gr krulandijvie, 40ml kokosmelk, 5gr cacao, 10gr lijnzaad, kaneel, chilipoeder
T: 73gr banaan, 1 kleine sinaasappels
L: smoothie van 1 appel, 2 bananen, 150gr mango, 100gr griekse yoghurt, 25gr krulandijvie, 50gr komkommer, kaneel, cayennepeper
T: 1 kleine sinaasappel
A: grote salade: 200gr bio sla, 50gr rucola+radijsblad uit eigen tuin, radijsjes uit eigen tuin, 20gr ui, 2 grote trostomaten, 200gr komkommer, 200gr tofu, verse citroensap. Na: halve galiameloen, 1 appel, 3gr walnoot

1525kcal

Wowie. Super healthy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:17

Mijn vriendje sms't net uit de supermarkt of ik het bladerdeeg uit de vriezer wil leggen. Wordt vast niet zo gezond.. :=