Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:00

Knap dat je het volhoud horse1984! Ik vind je lijstjes er altijd heerlijk uitzien met al die paleo baksels.

O: Schaaltje yoghurt met ananas, minibanaan en muesli. Twee sneetjes toast, 1x kaas en komkommer, 1x ham en komkommer
T: Suikervrije granenreep
L: Twee bruine boterhammen met een plakje kaas, twee roggecrakeres met jam en pindakaas
T: Gekookt ei (alleen eiwit)
T: Vijf mini meergranencrackertjes
A: Witte rijst met kokoscurry en krokante kip
T: Kwart cantaloupe meloen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:04

O: Magere kwark met muesli.
L: Bruine Ciabatta met zalm, roomboter, rucola sla en kappertjes.
T: Appel + Mandarijn
A: Iets met asperges.
T: Magere yoghurt

B: Huishouden
D: 250ml Volle melk, 300ml Water, 250ml Cola light.

Drinken word meer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:05

Anoniem schreef:
Met al die heerlijke wafels en cakes en taarten zou ik het ook prima volhouden zonder foute snacks :+

Ik snap dan weer niet het nut van die baksels :') Paleo gaat toch vooral om zo puur mogelijk eten, ik krijg een beetje het idee dat dat niet opgaat als je elke dag 2x zo'n baksel eet :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:27

Nee, ik snap dat ook niet Phor. :n Ik heb ook het idee dat je met al die baksels gewoon steeds vervanging aan het zoeken bent voor snoepen, koeken en gebak etc.
Ik hou het wel bij zoveel mogelijk puur en gezond eten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:37

Lijstje/planning:

O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad en hennepzaad; gekookt ei
T: appel
L: 2 wortels, halve rode biet (beide rauw geraspt) met een halve avocado, 100gr kikkererwten (gekookt) en bosui
T: banaan, sinaasappel
A: kapucijners met paprika, wortel en courgette; ernaast sla met tomaat, gekookt ei en een beetje ketchup

B: 12 km fietsen, (waarschijnlijk) drie kwartier paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:39

Ik denk dat het vrij weinig kcal zijn Many, maar ik kan me vergissen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:54

Die paleo baksels klinken wel erg lekker!

Mijn lijstje van vandaag:

O/L (laat wakker :+ ): Twee volkoren boterhammen, besmeerd met tzaziki (thanks voor de tip Phor! :D), plakje kaas en komkommer
B: 20 minuten loopband op de sportschool, oefeningen voor borst/triceps/biceps, leg press (andere oefeningen lukten niet ivm ontsteking aan staartbeen)
T: Appel en proteïneshake
A: Asperges met sausje, gekookt ei en een aardappel
B: 10 minuten hula hoopen (verzwaarde hula hoop)
T: /

Drinken: melk 1x, water, koffie 1x, thee

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:58

Dacht ik zelf ook inderdaad. Het is zo lastig dat ik niet altijd invloed heb op het avondeten, want soms is dat ineens heel kcal-rijk (quiche bijvoorbeeld) en iets als zo'n kapucijnerschotel is dat niet bepaald. Daardoor kan ik dus niet altijd overdag al meer of minder eten. Maar ik kan natuurlijk vanavond nog wel een tussendoortje nemen, denk dat ik dat maar doe!

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:06

O: 2 beschuitjes met pindakaas
T: Schaaltje frambozen
L: Quinoa salade ( quinoa, appel, tomaat, pijnboompitjes, feta, avacado )
T: Handje noten, Mineola
A: Restjes; spaghetti en een beetje preischotel
T: ?

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

Baksels zijn voor mij zeker geen vervanging voor snoepen, dit heb ik eerst ook nooit gedaan, maar merkte dat ik het wel nodig ging hebben omdat ik maar meer bleef afvallen ook door bijvoorbeeld meer noten tussendoor te eten of vis of vlees...Door nu met regelmaat iets tussendoor te pakken (waar veel minder suiker in zit dan fruit of gedroogd fruit of andere tussendoortjes) blijf ik nu eindelijk op gewicht.
Ik snap ook wel dat ze vroeger in de grotten geen oven hadden, maar het blijkt dat je met de 'paleo'producten wel lekker kan bakken. En tja wat is nu de ideale manier van eten? Ik denk dat het belangrijk is om naar je lichaam te luisteren en te kijken wat goed voor jezelf is! Voor de een is dat de schijf van 5 of de voedselzandloper en voor mij is dit het. Na jaren tobben zijn eindelijk mijn bloedwaarden/ hormoonspiegel etc goed en heb geen klachten meer.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:40

De baksels zijn verder toch ook zo goed als puur? Het zijn gewoon allemaal pure producten maar dan bij wijze van spreken in de oven gedaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:05

Was verder geen nare opmerking hoor :+ Ik zie gewoon het nut er niet van om je 'vol te stoppen' met amandelmeel ed als het je gaat om een pure manier van eten. Als je gewoon meer groenten, vlees, lekker veel vet en paleo approved koolhydraatbronnen zou eten zou je ook niet afvallen. Het is maar hoe je 'paleo' ziet, ikzelf zie die baksels niet als paleo. Wmb draaf je dan voorbij het principe erachter. Volgens mij is hetd an eerder glutenvrij, ofzo?
Nogmaals, ging alleen maar om het naampie hoor, hoe je eet moet je zelf weten :D

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:04

Hoi meiden! Ik ben een aantal weken niet zo actief geweest op bokt maar ik merk dat ik toch onwijs veel motivatie en inspiratie haal uit het lijstjestopic en het HK topic dus ik doe weer mee met de lijstjes als dat mag :o

In het kader van 'slechte lijstjes moeten ook gepost worden', hier mijn lijstje van gister:

O: 35 gr havervlokken, 2 el chiazaad geweld in 200 ml kokend water, er door heen: +/- 25 gr proteïne poeder, 1 granny smith appel besprenkeld met veel kaneel, 1 el kokosrasp, handje goji
L: 2 witte bolletjes met roomboter en beenham, 2 speculoos koeken
T: Mac Flurry M&M
D: macaroni (witte pasta, beetje groenten en zo'n fout sausje uit een zakje :D ) met ketchup, gebakken uitjes a la Conimex en kroepoek
T: stukje Tony Chocolony melk/hazelnoot

Dus.. :')

Vandaag weer in het gareel:

O: 35 gr havervlokken, 2 el chiazaad geweld in 200 ml kokend water, er door heen: +/- 25 gr proteïne poeder, 1 granny smith appel besprenkeld met veel kaneel, 1 el kokosrasp, handje goji
T: 2 kleine kikkererwten burgers
L: 50 gr quinoa, 180 gr diepvries spinazie (fijn gehakte, 100% spinazie), 2 lamskoteletjes + "side salad" van 1 tomaat, 1/2 avocado - niet helemaal opgegeten ivm tijdgebrek
Sport: 1 uur PT training - 1/2 banaan (af en toe een stukje tijdens training door duizeligheid)
T: 1/2 banaan, 2 gedroogde abrikoosjes, proteïne shake
D: Tomatensoep (home made), groene salade met sla, tomaat, komkommer, radijs en gekookt ei
Sport: 50 min tennisles (ben nog een beginner dus niet ontzettend zwaar :P )

Drinken: water, zout water, thee en misschien vanavond nog een glaasje kokoswater.

Ik ben tevreden over vandaag :)

[edit] sport toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Pikolino op 06-05-14 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:20

Tayga schreef:
Planning vandaag:
O: havermout, kokosmeel, whey, lijnzaad, chia en sojamelk
T: appel, paar aardbeien
L: 4 x roggebrood, roerei van 2 eieren, 300 gr. soepgroente + beetje kaas half stokbrood, stuk met zalm, gekookt ei, rucola en aioli en stuk met ham, rucola en aioli :Y) Onverwacht met vriendlief geluncht
T: 500 gr. aardbeien + yoghurt
A: speltpasta, gehakt gemarineerde kip, groente, en chilisaus woksaus
T: 3 kiwi's 250 gr aardbeien + volle yoghurt

B: hopelijk 8 km hardlopen, maar moet eerst een werkgroep overdrachtsbelasting in elkaar zetten vandaag.

Heb in het kader van de tijdbesparing paardlief meegenomen met hardlopen. Was voor het eerst. Hij vond het super leuk. Heeft 8 km keurig naast me gedraafd <3

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:21

Het is vandaag internationale Anti Dieet Dag hoor ik net op de radio! Laat ik nou net een heeeerlijk bananenbrood hebben gebakken *D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:22

Haha, dat komt me ook prima uit, ik heb vandaag mega honger :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:40

O: 100 g havermout, 300 ml rijstmelk, water, el chia, el lijnzaad, 6 moerbeien, water; glas soja ongezoet; Nespresso
B: 30 min. wandelen, paar uur les
T: Zakje Plop-koekjes
B: 2 x 20 min. wandelen (tijdens lunchpauze)
L: Gemengde salade met gegrilde groenten van La Place met 1 schep pasta, 1 broodje met boter
B: 30 min. wandelen
T: Blikje kokoswater, 1 koekje (ananas was slecht geworden en anders werd ik wagenziek)
T: 1 banaan, schepje ananas, 10 aardbeitjes, 2 sneetjes zemelenbrood met lightroomkaas en 5 cherrytomaatjes
B: 20 min. wandelen, uur balletles, 20 min. wandelen
T: Whey Perfection shake
A: Pasta met verse champignonsaus met wat room en wat kaas er bovenop

Ik heb echt enorme HONGER en zou zo een zak chips opentrekken. Ook niet zo gek, want ik had het gevoel dat ik veel gegeten had, maar als ik mijn lijstje nu zo terugkijk is het normaal dat ik honger heb. Wel te weinig eiwitten, maar ach. Morgen lekker een AYCE dagje!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:44

xEmily schreef:
Vandaag

O: 60g havermout, 200ml halfvolle melk, 3 el gojibes/lijnzaad/pompoenpit/pijnboompit/zonnebloempit mix
B: 30 DS lv. 3
T: 2x mandarijn
L: 2x bth halvarine-gerookte kipfilet, 1x bth mosterd-kaas-rucola, twee waspeentjes :r
T: Schaaltje magere kwark met aardbei
A: 1 halve aardappel, 4 ol roerbakgroenten, 2 ol kip+champignons, schaaltje magere yoghurt
B: 10km fietsen
B: 30 min zwemmen

T: Choco rijstwafel met kokos
B: 7km fietsen

Planning morgen:

O: 60g havermout, 200ml halfvolle melk, 3 el gojibes/lijnzaad/pompoenpit/pijnboompit/zonnebloempit mix
B: 30DS lv.3
T: Banaan
L: 2x bth halvarine-ei, 1x bth halvarine-abrikozenjam (50%), 1/4 rode paprika
T: Schaaltje magere kwark met appel
A: ? , schaaltje magere yoghurt
B: Hardlopen, 3x 7 min, 2 min rust
T: Handje amandelen
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 06-05-14 18:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:50

O: Meergranenbolletje met abrikozenjam + kiwi
L: sneetje volkorenbrood met sellery en komkommersalade + mini kwarkbolletje + banaan
T: paprika, tomaatjes en 2 gedroogde pruimen
A: shoarmavlees met tauge, paprika, tomaat, spitskool en saus
T: Mineola

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:00

xEmily schreef:
xEmily schreef:
Vandaag

B: 30 DS lv. 3
T: 2x mandarijn
L: 2x bth halvarine-gerookte kipfilet, 1x bth mosterd-kaas-rucola, twee waspeentjes :r
T: Schaaltje magere kwark met aardbei
A: 1 halve aardappel, 4 ol roerbakgroenten, 2 ol kip+champignons, schaaltje magere yoghurt
B: 10km fietsen
B: 30 min zwemmen

T: Choco rijstwafel met kokos
B: 7km fietsen

Planning morgen:

B: 30DS lv.3
T: Banaan
L: 2x bth halvarine-ei, 1x bth halvarine-abrikozenjam (50%), 1/4 rode paprika
T: Schaaltje magere kwark met appel
A: ? , schaaltje magere yoghurt
B: Hardlopen, 3x 7 min, 2 min rust
T: Handje amandelen

~ Gewicht is al drie weken (precies) hetzelfde. Hopen dat ik mijn set point weight heb gehaald *\o/*

Fijn dat het goed gaat. Ik weet niet hoe je hier tegenover staat, maar je zou je kcal nog kunnen ophogen door volle melk/yoghurt/kwark te eten en ander broodbeleg dan kipfilet en halvajam e.d.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:01

Ik zit er ook aan te denken om vandaag 300-500kcal meer te eten. Dat moet nu eigenlijk wel door de zwangerschap, maar aangezien beeb een dag voor op schema ligt en mama kwa aankomen een week voor ligt op schema eet ik die extra kcal bijna nooit. Vandaag wel enorme eetdrang, dus allicht dat ik zo wat extra's neem :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:06

Vind je lijstje er ook erg mager uitzien Many! Denk dat je de 1500 kcal niet eens aan gaat tikken.

elinebakker schreef:
Het is vandaag internationale Anti Dieet Dag hoor ik net op de radio! Laat ik nou net een heeeerlijk bananenbrood hebben gebakken *D

Nou dat is mooi want er is hier zojuist een hele pizza voor mij in de oven geschoven en ik heb treeeekkkkk :')

Vandaag definitief. Moet alleen nog avondeten.

O: 60 gr havermout, 1 appel in stukjes, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml amandelmelk ongezoet + water, kaneel, scheutje agavesiroop
T: 1 speltboterham met margarine (yuk :P mn kokosolie is op := ) en suikervrije rozebotteljam + halve eiwitshake
T2: 2 spelt-amandelkrullen (hele dunne koekjes)
L: restje voklorenpasta met groente, saus en vega gehakt van gister. Weet niet precies hoeveel minder dan een gewone avondportie. + flinke hand ijsbergsla
T: 1 speltboterham met margarine en rozebotteljam + halve eiwitshake
T2: halve spelt haverkoek, hapje kaasstengel, 6 autodropjes
A: pizza, en ik heb echt trek dus ik denk dat het een hele wordt :=
T: -

D: water, thee
B: 14 km fietsen, 30 min work-out rug en armen, 7 uur in de bakkerij/winkel werken.

Zal wel blij zijn als ik volgende week weer verhuisd ben. Lekker weer in mn eigen ritme koken. Eet dan rustig 400 gr groente op een dag en voel me daar zoveel beter bij. Maar dat is hier bij mn ouders gewoon niet haalbaar, en dat geeft ook niet, ben allang blij dat ik hier een paar maanden heb kunnen bivakkeren :Y) Maar nog een weekje :):)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:48

O: 400gr magere kwark met superfoods en 25gr whey en handje krokante muesli
T: appel
L: 2 vezelrijk crackers met halve avocado en 3 crackers met bio pindakaas
T: halve kitkat (laat zich raden wat de auto correct daarvan maakte, gelukkig zag ik het haha)
T: 1,5 stroopwafel
T: 25gr whey shake
A: halve broccoli, 100gr kastanje champignons, couscous vega burger, eetlepel frites saus
T: waterijsje

B: half uur kracht training

Nou die anti-dieet dag is bij mij ook geslaagd :=

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:00

Jespri schreef:
O: Magere kwark met muesli.
L: Bruine Ciabatta met zalm, roomboter, rucola sla en kappertjes.
T: Appel + Mandarijn
A: Iets met asperges.Asperges met ham en botersausje, aardappels en 1 kleine varkens file
T: Vla

B: Huishouden
D: 250ml Volle melk, 500ml Water, 500ml Frisdrank, 250ml Koffie met 1 suiker en melk.

Op wat meer drinken na, zou dit het lijstje moeten zijn voor vandaag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:07

O: Grutten met chia, alpro-vanilledrink en blauwe bessen
T: 2 chocodadels
L: Salade van snijbiet met komkommer, cherrytomaat, komkommer en een blikje krab, 2 dadels
T: Mandarijn, zelfgemaakte wrame choco mét.
A: Verse zalmmoot met wortels (met een lik roomboter) en bataat. Schaaltje Griekse yoghurt
T: Paar handjes popcorn en wat moerbeien, 1 dropkogel (napoleon), misschien nog wat para- en pecannoten
D: Thee, water en slimpie
B: paardrijden en tuinieren in m'n moestuintje