Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:43

Ja ik ook haha. :9 Maar niet iedereen. :P Ik heb er trouwens wat rozijntjes op gedaan. Zelfs mijn zusje vond het lekker, en die eet normaal hagelslag met een beetje brood. :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:51

danoesje schreef:
Hahaha ik hou wel van zoet :D Pffff fijn dat er toch nog iemand antwoordt, krijg wel trek nu en er reageerde maar niemand :P

Je kan ook beter even in het havermouttopic kijken. :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:53

Ook niet verkeerd op zijn tijd:P Alleen word ik daar altijd wat moe van helaas. #zet de blender klaar, balkondeuren open en gaat zo genieten van een heerlijk ontbijtje.
Havermouttopic?? Echt?? cool! Ik ga meteen even zoeken straks :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:12

Merk nu al dat ik echt honger heb. Mijn appel al eerder gegeten. Normaal neem ik 50 gr havermout. Maar de brinta was zo dik al bij 40 gr. Hoeveel gram brinta houden jullie aan?
O: 40 gram brinta+magere melk en rijstwafel met kipfilet
T: Appel
L: 2 BB + 2 rijstwafels met cottage cheese kipfilet en komkommer
T: mengesel van komkommer, 3 augurkjes en 1 tomaatje
A: Kipfilet met boemboe, salade, 1 groene paprika en 50 gr ongekookte rijst
T: Magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad
B: 1 les Jillian, 80 minuten fietsen en zoete wijn op stap

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:14

Right. De kilo's moeten eraf, die strandvakantie begint er aan te komen. Vanaf vandaag is het feest voorbij. :D

O: Bak havermout van amandelmelk, goiji bessen, chia zaad, rauwe cacao, hennepzaad + glas muntthee
T: -
L: Havermout pannekoekjes x2 met mango chutney zonder suiker
T: Appel
A: Salade van heel veel rucola, noten, kiemgroentes en besjes

Doe altijd heel veel inspiratie op uit dit topic. Vooral alle havermout verhalen! Hoe maken jullie bijvoorbeeld overnight oats? En wat is hier het voordeel van?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:16

Ik moet een nieuwe blender kopen. Waar hebben jullie je blender vandaan? Wat kostte de blender? Kan ie ijs crushen/andere speciale functies?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:18

Wij hebben een Kenwood blender, alles kan er in, maar daarom is ie helaas wel fiks aan de prijs ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:20

Wieteke/Oamaru, kijk eens in het havermouttopic hier op VT! Overnight oats maak ik zelf met 1/2 cup havermout, 1/2 cup rijstmelk en wat chiazaad. En dat een nachtje in de koelkast. Het voordeel is vooral dat het lekker is :)) En natuurlijk is het 's ochtends supersnel klaar: alleen nog maar wat fruit toevoegen (als je dat wilt) en voilà!

Mangochutney, dat klinkt lekker! Zelf gemaakt?

Mijn planning van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, kaneel, lijnzaad en agavesiroop, gekookt eitje
T: appel
L: curry van zoete aardappel, sperziebonen en paprika
T: worteltjes (4 of 5), misschien een banaan
A: volkoren penne met tomaten, basilicum, pijnboompitten en mozzarella. Erbij misschien nog een salade van rucola, paprika en wat olijfolie

Phor, ik heb een blender van de Blokker. Gekregen dus geen idee van de kosten, maar denk zo'n 30 euro. Hij is vrij simpel dus geen speciale functies, behalve 2 snelheden en een pulse stand. Voor mij prima, maar ik weet natuurlijk niet wat jij er allemaal mee wilt doen!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:23

blijven jullie havermoutpannekoekjes ook zo plakken? Ik heb er wat boekwijtmeel bijgedaan, toen ging het beter :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:29

Ik weet nog niet zeker of ik er eentje met ijscrush functie wil hebben of niet :) Aan de ene kant zie ik mezelf niet snel ijs bij een smoothie gooien, aan de andere kant lijkt het me we lekker.
Misschien dat ik gewoon dezelfde als eerst ga kopen en 'm dan wat minder hard ga mishandelen :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:33

Danoesje: ik maakte ze gisteren in een anti-aanbakpan + vetstof. 1 ei, 3 eiwitten, 1 banaan en 20 g havermout, scheut rijstmelk en gemixt. Ik bak 4 minipannenkoekjes per keer in 1 pan, zet eerst het vuur heel hoog voor een héél korte tijd (zodat het 'velletje' bakt), dan zet ik het eerder laag zodat de binnenkant uitbakt. Na een kort poosje ze omdraaien, en dan laat ik het vuur redelijk laag voor de andere zijde. Maar in het havermouttopic vind je meer tips en ervaringsdeskundigen :p

T: Klein glas soja intens
B (9.30): 30 minuten hardlopen
O1 (10.15): 2 spiegeleitjes die ik zelf niet hoefde te bakken :D met handje sla en 1/3e tomaat, latte macchiato
O2 (11.30): 80 g haver, 150 ml rijstmelk, lijnzaad, water, groene thee
L: 100 g linzen, halve krop sla, paprika, komkommer, 4 vijgen (gegrild met honing), olijfolie, azijn
T: 2 nectarines, 6 mini haverpannenkoekjes (halve banaan, beetje rijstmelk, half ei, 1,5 eiwit, 10 g haver)
B: Paarden verzorgen
A:?
B: Yoga (30 minuten)
T: Magere kwark, kersen

Het allerleukste aan het suikerloze gedoe is toch wel dat ik geen appelflauwtes meer krijg. Ik heb rammelende honger als ik opsta, maar ik kan er gewoon mee gaan sporten. De tip van de proteïne van Phor is ook super. Na het rennen kon ik prima even verder op 2 eitjes, zonder koolhydraten. Ik ben helemaal happy, want als ik kan sporten meteen na het opstaan win ik zo veel tijd! Anders duurt het toch even vooraleer ik echt wakker ben, en nu ontwaak ik tijdens het sporten *\o/*

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:38

phormicola schreef:
Ik weet nog niet zeker of ik er eentje met ijscrush functie wil hebben of niet :) Aan de ene kant zie ik mezelf niet snel ijs bij een smoothie gooien, aan de andere kant lijkt het me we lekker.
Misschien dat ik gewoon dezelfde als eerst ga kopen en 'm dan wat minder hard ga mishandelen :(:)

Fijn voor door drankjes hoor :j

(En ijskoffie <3 (en daar heb ik nu spontaan zin in)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:45

Bhris, niet alleen proteine eten hoor, neem er wel iets vaan koolhydraten bij. Een banaan is al genoeg :)

Ijskoffie <3

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:50

Oh maar er na at ik havermout, is dat ook goed?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:13

Hallo!

Ik ben sinds 2 dagen bezig met iedere dag 30DS (kennen jullie denk ik wel?), maar nu zou ik ook graag wat willen afvallen (niet veel). Weeg nu 65 met lengte van 1.80 dus opzich wel prima maar zou graag teruggaan naar 60 kilo :D.
Ik heb alleen vaak nog zin in bakje chips of een paar lekkere boterhammen met boterhamworst. Hoe zorgen jullie ervoor dat je gevuld bent gedurende de dag? Was al aan het denken aan veel thee drinken, water ben ik niet zo'n fan van. Thee eigenlijk ook niet echt maar begint wel lekkerder te worden nu ik 't vaker drink.

Hebben jullie tips, zou graag wat minder willen eten :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:20

Dominique, ik vind 65 kilo bij een lengte van 1.80 al behoorlijk licht. Als ik jou was zou ik niet nog meer afvallen en dus ook zeker niet minder eten. Wat je wel kunt doen, is dat bakje chips of die boterhammen vervangen door andere, gezondere etenswaren. Fruit, rauwkost, noten, zelfgebakken (gezonde) koekjes, yoghurt of kwark, een cracker met bijvoorbeeld huttenkase en rauwkost... er is van alles!

Bekijk anders eens wat lijstjes in dit topic, er zitten hier veel mensen die een behoorlijk gezond eetpatroon hebben. Misschien doe je daaruit wat inspiratie op!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:23

Many schreef:
Dominique, ik vind 65 kilo bij een lengte van 1.80 al behoorlijk licht. Als ik jou was zou ik niet nog meer afvallen en dus ook zeker niet minder eten. Wat je wel kunt doen, is dat bakje chips of die boterhammen vervangen door andere, gezondere etenswaren. Fruit, rauwkost, noten, zelfgebakken (gezonde) koekjes, yoghurt of kwark, een cracker met bijvoorbeeld huttenkase en rauwkost... er is van alles!

Bekijk anders eens wat lijstjes in dit topic, er zitten hier veel mensen die een behoorlijk gezond eetpatroon hebben. Misschien doe je daaruit wat inspiratie op!

+1
Met 60 kilo zou je ondergewicht hebben, en dat lijkt me niet wenselijk :n Wil je strakker en gespierder worden, dan ben je goed op weg met de shred. Zaken als thee drinken tegen de honger hoef je écht niet te doen. Ga gewoon gezond eten, met normale hoeveelheden en gezonde tussendoortjes zoals een schaaltje fruit met kwark :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:24

Ja, ik wil gezonder gaan eten idd alleen is zo moeilijk in het begin _O-
Had idd al wat goede lijstjes gezien! Is brinta ook havermout trouwens?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:27

Post vanavond je lijstje, en er zijn vast heel wat bokkers die graag tips zullen geven wat beter kan :)

Brinta is tarwe. Op zich is daar niets mis mee, maar sommigen zijn geen voorstander van brinta en vinden havermout gezonder. Sommigen voelen zich bijvoorbeeld opgeblazen van tarweproducten.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:28

Is goed zal ik doen! Zal wel niet super gezond zijn vrees ik :')

Ik zou brinta dus wel gewoon kunnen eten? 't is niet ongezond oid?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:29

Persoonlijk ben ik eerder fan van havermout, maar als jij je goed voelt bij Brinta, kan je prima Brinta eten :) Het is in elk geval heel wat beter dan allerlei gesuikerde cornflakes en witte boterhammen met chocopasta.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:30

Dat klopt haha :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:28

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 200 ml ongezoete sojamelk, 1 sinaasappel (231 gram)
L: 2 vk crackers (cereal jam, plakje boterhamworst), 1 tomaat, 1 perzik (210 gram), 10 gram gepelde amandelen
T: 150 ml magere yoghurt met 1 beschuit en 50 gram rode besjes
A: Vanavond wokken :D
D: 1xkoffie, 3x groene thee, veel water en vanavond denk ik spa rood
B: 15 min fietsen, straks ga ik proberen of ik weer wat yoga kan doen :)

Dominique ik zou gewoon gezond gaan eten. Je gewicht is meer dan prima en de shred zorgt voor meer spieren.
Kan zelfs goed zijn dat je helemaal geen gewicht verliest, maar er door het sporten een stuk strakker en gezonder uitziet.

Fijn dat suikerloos je zo goed bevalt Bhri :D

Edit: Plus 2 grote bospeenwortels
Laatst bijgewerkt door LisErm94 op 16-08-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:50

Bhriseis schreef:
Oh maar er na at ik havermout, is dat ook goed?

Oh, da's prima dan :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:00

Oef, ik voelde me al een heel stoute meid. Maar goed dat je het in de gaten houdt hoor!