Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
echt heerlijk
alhoewel m'n sjefke er minder over te spreken was, want ik had er koriander in gedaan en hij heeft het verkeerde gen
8nnemiek schreef:Welke bladen gebruik je, mar_fay?
Ik heb het wel eens geprobeerd met rijstvellen, maar die ontploffen bij mij ook steeds. Binnenkort ga ik nog eens een poging doen met filo deeg.
Als vulling gebruik ik altijd taugé, glasnoodles, wortelreepjes, evt witte kool, gember en prei.. en voor de smaak alleen sambal. Dan krijg je de echte, lekkere vietnamese loempia

. Het enige wat ik mis zijn goedkope kant en klaar pizza's... Die bestaan dus echt niet voor mijn gevoel. (Ja ooit had de Lidl ze, had er toen 10 ingeslagen maar die zijn op
).
en dan oprollen. Vastlijmen met een dik water/bloempapje langs alle randen die elkaar raken. Mijn vulling bestond uit fijngesneden paarse bataat/flink gember (ca 3 cm)/knoflook/ui in halve ringen/lente ui/chinese kool/geraspte wortel/taugé/rijstmie gekookt in shii take water (de shii takes heb ik voor de hoisin sticky noodles gebruikt). Ik heb alles eerst geroerbakt en warm/lauw verwerkt, dus de vulling was al gaar. Dan frituren op 170*c tot ze mooi goudbruin zijn. Degene die openklapten en te dik waren hebben we in de oven gebakken, die heb ik zo als brunch

. Morgen heb ik geen tijd want ik krijg toeristen in de gîte, vandaar dat ik hem nu maak. Vaak wordt dit brood lekkerder als het eventjes ligt. Het is voor morgenavond en de pasen.
gebaseerd op een recept van lazy cat kitchen, maar daar ben ik vrij losjes mee omgesprongen. Foto’s kan ik via mobiel echter niet uploaden, helaas. Ik ben echter dol op amandelspijs, dus misschien dat ik volgende week nog wat bak. Kan best toch, na Pasen?
Fantastisch. Wit brood met krenten (eventueel geweekt in alcohol), sukade, ander gedroogd fruit, amandelen en een rol amandelspijs door het midden. Je eet het met roomboter en poedersuiker en het is echt ge-wel-dig. Zelf maken is soms een beetje lastig, maar het is het zo ontzettend waard.