Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:32

O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
T: rode paprika/peer
L:70 gr havermout/melk/lijnzaad
T: 3 mini tompoesjes en 1 hoorntje met 1 bolletje chocolade ijs en appel
A: 50 gr kipfilet, champignons, paprika, gevulde pasta, tomaat sla komkommer en wat ketjap manis
T: magere kwark/lijnzaad/rozijntjes, 1 pakje melba toast en 1 vezelrijke cracker met cottage cheese
B: 1,5 uur fietsen en 40 minuten gewandeld

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:57

KarinvdM schreef:
O: Grutten met alpro vanilledrink en aardbeien
T: 2 dadels
L: Paprikasoep met gerookte kipfilet en ijsbergsla, met komkommer, cherrytomaat, puntpaprika en tonijn, paar dadels
T: Milkshake van bevroren banaan, aardbeien, cacao en alpro vanilledrink met wat slagroom :9 , paar dadels, handje moerbeien
A: Roerbak van witlof met ui, knoflook en snacktomaatjes met ham en een zelfgemaakt room/tomaat/kruiden/kaassausje en bataat. Beetje Griekse yoghurt
T: Handje para- en pecannoten en een handje Japanse mix
D: Thee, water en slimpie
B: paardrijden en 34,5 km op de racefiets

+ paar handjes karamel popcorn van AH

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:46

Elinebakker: ik vind opzoeken hoeveel calorieën je eten bevat, als in alles invullen op valtaf.nl, teveel werk voor dagelijks :o doordeweeks heb ik een soort 'conceptlijstje' en dat heb ik een keer opgezocht en daar maak ik dan variaties op. Maar ik zit altijd even snelsnel op bokt en de laatste keer was ik een kwartier bezig om mijn lijstje in te vullen, dat vind ik gewoon te lang :o Overigens zijn mijn lijstjes nog vrij karig omdat ik dus aan de lijn doe.

O: 300ml magere kwark met kaneel, beetje honing, handje rozijntjes
T: appel, dubbele cappucino
L: 3 volkoren speltboterhammen; 1 met biologische pindakaas, 2 met halvolle roomboter, pluk ijsbergsla en een half plakje belegen kaas
T: 2 handjes druiven
A: bij ouders, dus nog onbekend
B: stalwerkzaamheden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:25

Ik post eigenlijk ook wel braaf alles. Eergisteren stond er nog taart en drop in mijn lijstje. Aan de andere kant heb ik soms ook dagen achter elkaar zonder iets ongezonds te eten. Ik kan wat dat betreft erg makkelijk Discipline Aan en Discipline Uit zetten. :D Maar ik heb dan ook een doel, ben nog niet op mijn streefgewicht.

Ik geloof niet in caloriegetel en begin ik dus ook niet aan. Bovendien vind ik het teveel moeite om al mijn eten af te wegen.

Gisteren (dit is dus een slecht, maar eerlijk lijstje in mijn ogen ;) )

O: havermoutpap met amandelmelk, water, banaan, chia, lijnzaad, cacao nibs, kokosvlokken, kokosbloesemsuiker, amandelschaafsel en aardbeien
T: -
L: salade van verse spinazie, tomaat, komkommer, feta, gekookt ei en paleo mayonaise
T: (op het terras) calamaris met dip, brood met aoli en bitterballen
A: (nog steeds op het terras) vispotje uit de oven in mosterd-dillesaus (kabeljauw, mosselen en garnaaltjes kunnen ontdekken), patat met mayo, beetje rauwkost, paar gebakken champignons

D: water, groene thee met verse gember en teveel wijn
B: paarden verzorgen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:29

Planning vandaag
07.00 kopje koffie met koffiemelk
O: 250 ml magere yoghurt, 1 banaan, blauwe bessen, 2.5 el omega zadenmix, 1 el chia, 1 el cacaonibs en kaneel
T: cappuccino, appel
L: 2 vk roggebrood met in totaal 1 plak 30+ kaas, 1 vkb met hummus en plakje kipfilet
T: pakje evergreen
A: bladerdeeg pakketje gevuld met light kruidenroomkaas, gerookte kip en paprika, salade met balsamicodressing, gebakken aardaplelpartjes
T: ?

B: 100 squats, 1 min planken, 1 paard rijden + stal werkzaamheden

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:31

O: Havermout met sojamelk, lijnzaadolie, cacao en banaan
T: 2vk crackers geitenkaas
L: Lactosevrije yoghurt met speltvlokken, lijnzaad en cacaonibs; 1 donker meergranenboterham met kipfilet, hummus en sla
T: 1 schep whey, aangemaakt met 50/50 water/sojamelk
A: Soep van gepofte paprika's met zoete aardappel, bonen, chorizo en doperwten
T: 2 kiwi's

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:33

Planning voor vandaag:

O: 60 gr havermout, 1 appel in stukjes, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml amandelmelk ongezoet + water, kaneel, scheutje agavesiroop
T: 1 speltboterham met margarine (yuk :P mn kokosolie is op := ) en suikervrije rozebotteljam + halve eiwitshake
L: restje voklorenpasta met groente, saus en vega gehakt van gister. Weet niet precies hoeveel minder dan een gewone avondportie. + flinke hand ijsbergsla
T: 1 speltboterham met margarine en rozebotteljam + halve eiwitshake
A: ik geloof dat we (diepvries)pizza gaan eten. Hopelijk met een frisse salade erbij. Maar zelf geen tijd om te koken, dus als het niet zo is dan is het jammer :Y)
T: weet ik nog niet

D: water, thee
B: 14 km fietsen, 30 min work-out rug en armen, 7 uur in de bakkerij/winkel werken.

Dit is de basis voor vandaag, maar ga mn uiterste best doen om er niet teveel naast te snoepen op het werk. Mijn zelfdiscipline is helaas ver te zoeken momenteel Dani := Mag ik niet een beetje van die van jou lenen :P

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:40

Kcal ga ik ook niet tellen. Ik heb dit een tijd wel gedaan en ik werd er iets te goed in om overal net iets minder van te nemen en dus steeds aan de minimale kant te eten. Ik ben blij dat ik daar zo goed als vanaf ben. Gisteren mezelf helemaal aan de planning gehouden.
Vandaag:
O: Pannenkoekjes van 1 eiwit, 1 ei, 15 gram eiwitpoeder vanille, tl kaneel en 2 handjes blauwe bessen
T: Paar aardbeien en magere vanilleyoghurt met tl bijenpollen, lijnzaad en 2 tl hennepzaad
L: Aspergesoep met bosui, bieslook en gerookte kip en een stuk komkommer
T: Restant van de roerbakgroenten van gisteren
A: Okonomiyaki met bodem van prei en witte kool en op de ene helft tonijn, rode ui en kappertjes en de andere helft geitenkaas, rode ui
T: Ga vanavond eierkoeken proberen te bakken, dus waarschijnlijk een halve daarvan en wat kwark

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:10

Espoir_ schreef:
Vandaag
O: halve bak magere vruchtenkwark + 1 witte boterham en 1 klein wit kapje met suikervrije pindakaas
T: weer een halve bak magere vruchtenkwark (andere smaak)
L: 2 witte boterhammen met 30+ oude kaas en 1 met suikervrije pindakaas en een beetje pure hageslag
T: ? Ik moet naar de winkel en wil eigenlijk fruit eten 1 verse eierkoek en een halve zak (ongeveer 75 gram) nep maltesers
A1: ? Ik eet wat bij een vriendin die haar verjaardag viert, daarna gaan we naar het bevrijdingsfestival dus zal niet heel gezond zijn om 6 uur een aarbeienbavarois puntje, 3 mini gehaktballetjes en 3 mini kippenspiesjes (daar zitten 2 kleine blokjes aan) en 1 plakje gelderse rookworst
A2: een hawai pizza punt
A3: nog een hawai pizza punt
T: ijs met 1 bol chocola en 1 bol aardbeien cheescake
B: 1 paard fanatiek rijden
D: thee en vanavond was fris 1 blikje malibu peer, 1 rose bier (een half blikje) en 1 liefkens

Ik eet de laatste dagen wit brood en dat slaat goed aan op mijn darmen. Ik had iedere dag erg pijn en veel kramp. Nu adviseerde iemand mij wit brood te eten en het lijkt tot dusver erg goed te gaan.

Lijstje van gisteren afgemaakt :Y). Om 6 uur was natuurlijk geen avondeten, gewoon een beetje snacken. Daarna naar bevrijdingsfestival geweest en het was zó druk dat ik geen zin had in de rij te staan voor een broodje. Daarom maar bij een biertap 2 pizzapunten gescoord over de avond.

Vandaag
O: bak havermout (250 ml halfvolle melk en 80 gr havermout) + 1 eetlepel rietsuiker
T: 1 appel en 1 banaan
L: 2 witte boterhammen met oude kaas, sla en wortel
T: eierkoek
A: ? ik eet bij mijn moeder en dat is gezond en koolhydraatarm. Ik laat me verrassen!
B: 2 paarden rijden (2x fanatiek een uur om de boel van gisteren een beetje te verbranden. Ga lekker veel doorzitten haha)
D: thee en water

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:22

Arme paarden, als jij teveel eet, moeten zij de volgende dag harder werken ;)

Planning vandaag:
O: havermout, kokosmeel, whey, lijnzaad, chia en sojamelk
L: 4 x roggebrood, roerei van 2 eieren, 300 gr. soepgroente + beetje kaas
T: 500 gr. aardbeien + yoghurt
A: speltpasta, gehakt, groente en chilisaus
T: 3 kiwi's

B: hopelijk 8 km hardlopen, maar moet eerst een werkgroep overdrachtsbelasting in elkaar zetten vandaag.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:45

Jezzi schreef:
O- 28 gr whey, 100 ml magere melk, 300 ml water
L- 40 gr havermout, 200 ml magere melk, tl kaneel, 2 tl honing
T- banaan, paar drop/fruit duo's
D- patatje met
T- 25 gr micellar, 100 ml magere melk, 300 ml water

Micellar casein perfection Phor, langzame eiwitten voor 's nachts :j

Ik heb de afgelopen dagen vrij weinig gegeten tov mijn beweging(zondag legday en hiit, gisteren 10 uur gedanst). Dus vandaag even lekker veel :)

T- 28 gr whey, 100 ml magere melk, 300 ml water
O- 2 vb leverpastei
T- banaan/sinaasappelsmoothie, volkorenknackebrod met smeerkaas
L- 50 gr pasta, 130 gr tonijn, el pesto
T- pre work out/20 gr dex/28 gr whey, 100 ml magere melk
T- stuk komkommer, paar plakjes rookvlees of kipfilet
D- 75 gr kip, el olijfolie, 60 gr meergranenrijst, 300 gr broccoli
T- ?
T- 25 gr micellar, 100 ml magere melk, 300 ml water

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:30

Ik probeer hier ook wel altijd mijn echte lijstjes te plaatsen en dat lukt over het algemeen wel. Ik vind het super goed als mensen hun 'slechte' lijstjes ook durven te plaatsen! +:)+

Mijn planning/lijstje voor vandaag:
O: kwark, yoghurt, haver-, spelt-, boekweitvlokken, rozijnen, 1/2 banaan
B: 3 km fietsen
T: latte macchiato, 2 rauwe cacao bonen
B: 8 km fietsen
L: hand kropsla, stuk komkommer, 1/2 paprika, opscheplepel aardappels (met schil), opscheplepel kikkererwten, 1/2 blikje tonijn; 1 mandarijntje
B: 8 km fietsen
T: appel, cherry tomaatjes
A: ?
T: ?
B: 3 km fietsen

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:35

J508 schreef:
Vandaag:
O: 60 gr havermout, 240 ml ongezoete amandelmelk, 7 gr kokosbloesemsuiker, 6 gr whey (en de eerste bus is op :') ), en een halve banaan.
B: 8.22 km hardlopen
t: shake van 150 ml amandelmelk, 50 gr diepvries blauwe bessen, andere helft van de banaan, en 10 gr whey.
L: 2 waldkornboterhammen met elk een kwart avocado en gekookt eitje, 1 waldkornboterham met pindakaas. Glas sap.
t: 250 gr worteltjes met hummus
B: wandelen met de hond, 1.5 uur op het strand wandelen, voelde daarna wel mijn benen!
A: forel uit de oven (met citroen en witte wijn), salade van venkel met sinaasappel, verse rabarbermoes. Vriendlief kookt en ik heb nog nooit rabarber(moes) of forel op. Spannend!
t: 250 gr kwark met appelwerd uiteindelijk 1/3 bak van de cookie dough versie van AH ijs.

Vandaag:
O: 2 waldkornboterhammen met elk 1 tl pesto, 2 gebakken eitjes (zonder olie/boter gebakken), 5 cherrytomaatjes
B: 4.5 km wandelen met de hond
t: 1 banaan
B: 4 km fietsen
L: 1 waldkornboterham met 10 gr pindakaas, 2 waldkornboterhammen met elk 1 tl pesto en halve plak 30+ belegen kaas
B: 4 km fietsen
t: 250 gr worteltjes met 30 gr hummus
B: 20 minuten met de hond wandelen
A: kipfilet met een salade van snijbiet, spinazie, asperges, 1/4 avocado, 5 cherrytomaatjes, halve rode paprika. Dressing van beetje mosterd, beetje azijn en 1 tl olijfolie.
B: 30 DS/video van Blogilates (misschien, afhankelijk van hoe gaar ik ben na een dagje uni)
t: 250 gr kwark, 1 appel, kaneel.

Tot aan het avondeten zijn de kcal 1037, als het avondeten uit zichzelf erg laag blijft dan kook ik er wat quinoa/pasta bij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:50

Gisteren niet meer toegekomen aan mijn ijslolly omdat ik op de bank in slaap was gevallen als een oud wijf :')

Vandaag:

O: 20gr havermout, 20gr Bambix, 10gr haverzemelen, 5gr lijnzaad, 1 banaan, 1el cacao, 15gr oerzoet, 1 ei
B: 1u sportschool
L: 3 Allison boterhammen, 60gr schouderham, 30gr 20+ smeerkaas, 30gr Edammer kaas, ijsbergsla en komkommer
T: 1 Soma roggebroodje met 15gr pindakaas
T: 1 appel, 1 banaan, 200ml halfvolle melk
A: 200gr gemarineerde krabbetjes, gebakken, 300gr bloemkool met kruiden en 1 pitabroodje
T: 1 ijslolly (ben nu al 3x vergeten om de laatste op te eten _O- )

2140kcal, afhankelijk van hoeveel ik zometeen in de sportschool doe komt er wrs nog wel iets bij.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:56

O: 80 gr muesli 5 gr chiazaadjes 5 gr lijnzaad 1 tl bijenpollen
B: hele huis stofzuigen half uur lopen 10 km fietsen 20 minuten paardgereden in stap
T: 4 chocoladekoekjes
L: banaan ei pannenkoekjes ( 1 ei 1 banaan 40 gr havermout beetje bloem en melk)
B: 15 minuten bij fysio sporten
T:? Ben bij vriendin
A? Eten ergens anders

Ik tel eigen nooit calorieën maar geloof niet dat ik te weinig heb ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:25

vanaf donderdag:

DO = superslechte dag

O: Caketje met koffie (verslapen, gelukkig voerde mijn lieve client mij iets te eten )
T: 3 koppen koffie en een caketje
L: Halve liter vruchtensap met 3 wortels en 4 rijstwafels
T: 2 koppen thee, 2 koppen koffie, vruchtenkoek, 2 chocolaatjes en een halve liter water.
A: Zelfgemaakte pizza met kaas, ui en kruiden (dag was toch al naar de maan volgens mijn logica)
T: Appel

B: 5 km gefietst, paddock leeggemest.

VR:
O: havermoutshake met banaan en schepje rozebotteljam en 2 glazen water
L: 3 krentebollen en een appel, 2 koppen thee
T: plakje ontbijtkoek, flesje water
A: couscous met rozijnen, noten, kruiden en mais (camping 1-pansvoedsel), 2 koppen thee
T: Beker bier, flesje water

B: gedanst bij Here comes the summer :D, trekkingrugzak en vouwfiets gesjouwd, half Vlieland afgefietst en tent opgezet :')

ZA:
O: ontbijtkoek, appel,, banaan, handje nootjes, 2 koppen thee
T: vijgen, 1 cappuchino, koekje
L:1 snee zuurdesembrood met biosmeerkaas en 1 met vette vis, 3 sneetjes bionotenbrood met tijm, 2 koppen thee en 2 koppen water
T: 1 beker bier, 1 beker wijn, chocopinda's, flesje water
A: Patat met mayo, cappuchino
T: Gemberthee en zonnebloempitten

B: Vlieland rondgefietst op een vouwfiets, boodschappen rondgesjouwd, gedanst op het festival

ZO:
O: Havermoutpap van water en wat cocosolie, aangevuld met nootjes en gedroogd fruit, 2 koppen thee
T:/ laat ontbeten
L: 3 snee notenbrood met biosmeerkaas, banaan en flesje water
T: plak ontbijtkoek, 2 bollen schepijs
A: Volkoren biospaghetti met zalm, huttenkase/mozzarella,champignons, ui en mais.
T: flesje water
B: Vlieland rondgefietst, gesjeesd om de boot te halen. gesjouwd met de trekkersrugzak en de vouwfiets.

MA:
O: kop koffie,banaan
L: 3 sultana's, zonnebloempitten, flesje water
T: 2 bekers bier, beker cola, flesje water.
A: Patatje speciaal, flesje water
T: flesje water, Bker Bier, gedroogd fruit, mueslireep

B: gedanst en gesprongen op bevrijdingsfestival wageningen, van en naar de auto gesjouwd door half wageningen :')

Zo, dan ga ik nu weer gezonde dingen eten :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:38

Wow minikatje, respect hoor dat je dat nog allemaal weet en tikt :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:52

Tayga schreef:
elinebakker schreef:
Oja, wat ik in dit topic mis is meiden die naast een mooi lijstje ook de kcal etc meten. Ik zie vaak lijstjes die heel net ogen maar onwijs weinig kcal bevatten. Op een enkele boterham kan je echt niet leven en dat moet ook geen streven zijn.. Ik denk dat heel veel meiden het inzicht missen hoeveel ze nu werkelijk eten en dan toch denken goed bezig te zijn, met alle consequenties van dien!

Het is ook wel lastig inschatten als je niet precies weet hoeveel iemand eet of andere producten dan je zelf gebruikt.

Ik had weer rammelhonger na het werk. Naast mijn portie havermout onderweg naar de sportschool 2 bananen gekocht. Net een flink bord pasta op. Hopelijk kan ik het hierbij houden, zit al rond de 2700.

ik raad eigenlijk altijd aan , houd het eens een weekje bij, ik kwam er indertijd achter dat ik gewoon veel te weinig at, dan zijn de eetbuien uiteindelijk niet meer dan logisch :+
ik was er altijd van overtuigd dat ik genoeg at en die eetbuien stom waren...maar als je standaard 500 tot 1000 kcal te weinig eet, dan vraag je om eetbuien en een verstoorde verbranding
nu met drie goeie maaltijden en zo af en toe een tussendoortje ben ik veel stabieler wat betreft evt eetbuien.

wat betreft uitzoeken, bijhouden en rekenen, daar heb ik myfatsecret appje voor , ga ik echt niet aan beginnen
en van een aantal dingen weet ik inmiddels prima in te schatten hoe en wat ... :P
maar eens een weekje exact bijhouden kan je echt een hoop duidelijkheid verschaffen.

O havermout met banaan en blauwe bessen
L twee bruine bollen met sla, kaas, tomaat en komkommer
A twee bruine bollen met een burger en sla, tomaat, komkommer, mayo, curry en ik denk een salade er naast en evt zoete aardappel uit de oven.

T een halve Ananas , twee glazen pepsi max en ?

ik drink dagelijks een aantal koppen koffie, een halve emmer thee(mijn theemokken zijn bijna een halve liter) en een paar glazen water.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:27

Van mezelf weet ik wel ongeveer wat ik eet, maar niet van anderen. Na een paar keer je eigen dag invoeren, kun je dat vrij eenvoudig schatten. Ik schrok er juist van hoe hoog ik altijd zit (doordeweeks rond de 2500 en in het weekend rond de 3000). Daarom vind ik die rammelhonger ook een beetje vreemd. Maarja aan de andere kant, als vriendlief mij niet vol stopt in het weekend, val ik hier nog (onbedoeld) mee af. Dus blijkbaar heb ik gewoon veel nodig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:33

phormicola schreef:
Wow minikatje, respect hoor dat je dat nog allemaal weet en tikt :))

oud eetstoornispatient, eten gaat prima maar het onthouden zal er altijd blijven ;)

misschien dat iemand er moed en lef uit haalt als ze lezen dat ik bier en patat eet en het ook nog op bokt durf te posten :P

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:58

Precies, ik verwacht echt niet dat je dagelijks je kcal bijhoudt, dat wordt niet leuk meer. Maar vul eens voor de gein een dag in op een app, zodat je een beetje inzicht krijgt of je überhaupt in de goede richting zit. :)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:29

vakantie dus gister geen tijd om te posten....Blijft afgezaagd keurig maar ik moet me aan mijn lijstjes houden. dus er zal geen 'slecht' lijstje komen. Het is de enige manier voor mij om me lichamelijk goed te voelen (ivm vroege suikerklachten die weer terug kunnen komen) en om mijn lichaam in balans te houden (goed slapen, geen depressieve klachten etc). Ik vind het mooi om te zien dat er toch veel mensen hier zijn die ondanks bewust willen eten toch af en toe zich kunnen laten gaan!

Gister:
O: stuk paleo banaan/cacao cake
L: snitzel (gepaneerd met kokosmeel en kokosrasp) + roerbakgroenten
T: 2 bolletjes paleo bananenijs (bevroren banaan pureren met beetje kokosmelk en lepel notenpasta)
D: zelf gebakken paleo broodje met hamburger en salade
T: stukje paleo raw cheescake bar

Vandaag:
O: 1,5 paleo carrotcakedonut
L: 1 vegaschijf, 1 paleo broodje, 4 tomaten en een stukje komkommer
T: 1 appel met notenpasta
D: spinazie, knolserderijpuree, vega burger
T: stukje paleo vanilletaart met chococreme

Morgen een dagje efteling.....was al weer stressen maar inmiddels planning voor morgen gemaakt:
flesjes kokoswater mee voor drinken, verse paleo wafels gebakken om mee te nemen net als glutenvrije primal kaasbroodjes, dus dat moet helemaal goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:43

Met al die heerlijke wafels en cakes en taarten zou ik het ook prima volhouden zonder foute snacks :+

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:46

Anoniem schreef:
Met al die heerlijke wafels en cakes en taarten zou ik het ook prima volhouden zonder foute snacks :+

Haha inderdaad ;)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:47

Haha klopt, is ook supergoed te doen alleen zoooo tijdrovend....dat is een nadeel. Je moet echt alles zelf maken wil je zeker weten dat er geen slechte dingen inzitten...