Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:09

Als jij 60 kg bent zie je er zo ongeveer uit als ik qua figuur Belsje

Ik heb me prima aan mijn planning gehouden vandaag, straks spinnen!

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:11

Ok, dan moet ik dus geen 60 kilo wegen . Hoe mooi ik dat ook vind, maar voor iemand die van 90+ komt hoeft dat niet zo

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:13

Belsje schreef:
Je hebt toch je vetten nodig, van gewoon vlees is nog nooit iemand dik geworden hoor .

Mja, in de meeste soorten vlees zitten toch veel verzadigde vetten? Dat lijkt me niet echt gezond...nouja, afgezien van het lijngedoe ben ik alsnog van mening dat het spul niet goed is voor je lichaam [gezien bijvoorbeeld het feit dat het niet verteerd], maar dat is weer een ander verhaal.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:14

Dan ga je er tussen in zitten, 70 kg is gezond, maar 63 is jouw ideale gewicht. 65 kg als streefgewicht? Waar zit je nu op?

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:16

Zit nu op 77.x, waar ik dus eigenlijk al héél erg blij mee ben. Maar nog niet blij genoeg, dat sowieso, mijn oude jeans moet weer passen!

VQ, magere vleessoorten: kalfslapje, biefstukje, kalkoenfilet e.d. zijn niet slecht voor het lijnen. Over dat verteringsprobleem spreek ik me niet uit. Maar mensen blijven omnivoren in mijn wereld.
Spek, ribben enz is wat anders voor de lijn.

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:26

Ik kom ook weer eens binnenvallen ik ben nu 6 wk met diplan bezig en 3,2 kilo afgevallen en 1,5% vetpercentage omlaag ik moest eerst 2000 kc per dag eten. Op een gegeven moment (2 weken terug) ging mijn vetpercentage weer omhoog met 1%, dus nu moet ik 2200 kc eten per dag en is het weer gezakt. Als je gewicht omlaag gaat maar je vetpercentage hetzelfde blijft of stijgt dan a) drink je te weinig, of b) eet je te weinig. Ik heb veel meer energie nu ik eet (ik at voorheen maar 1000 a 1500 kc per dag en dat is te weinig voor een goede verbranding en stofwisseling) en ook mijn stoelgang is regelmatig *joepie* Ik val gemiddeld 1 kilo per 2 wk af en dat is volgens de dietiste een goede gang van zaken Ik ben 3x per week in de sportschool te vinden!

Ik eet ook mager vlees en vis, ik at sowieso al geen varkensproducten je hebt als minimum 1x vlees eten in de week nodig, maar in een gewone voeding past 100 gram mager vlees bij het avondeten. En mager vlees op brood.

Vlees heeft een week nodig om te verteren, rood vlees kan een laagje achterlaten op de binnenzijde van de darm

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:30

Belsje schreef:
Zit nu op 77.x, waar ik dus eigenlijk al héél erg blij mee ben. Maar nog niet blij genoeg, dat sowieso, mijn oude jeans moet weer passen!

VQ, magere vleessoorten: kalfslapje, biefstukje, kalkoenfilet e.d. zijn niet slecht voor het lijnen. Over dat verteringsprobleem spreek ik me niet uit. Maar mensen blijven omnivoren in mijn wereld.
Spek, ribben enz is wat anders voor de lijn.

Hmm, ok. Misschien is het anders ook wel de gehele vegetarische lifestyle, die wat gezonder is. Ga 't eens opzoeken ben nu wel benieuwd

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:34

Belsje ik denk dat je met 65/70 al heel mooi zit dan!!! Op mijn lichtst woog ik 63 met mijn 1.63 en had ik maat 38. Was imo normaal toen met wel nog altijd ronde kont etc. Maar geen kont en botje vindt ik zelf niks!!!!

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:36

Even aanpassen, had vandaag érg veel trek/honger, het zal wel ergens goed voor zijn lijkt me?
Begin iig weer om wat meer te eten, misschien dat ik daar wat extra van ga afvallen, mijn stofwisseling zal ook wel redlijk langzaam geworden zijn.
Ook ga ik mijn ontbijt vaker afwisselen of combineren met fruit, beschuit, ontbijtkoek ed. Nog groter ontbijten lijkt me niet zo'n heel probleem, hoop op die manier ook mijn stofwisseling wat op te pompen, het maakt me nu geen drol meer uit, zit al 2 maanden op het zelfde gewicht vast (komt niks aan en gaat niks af )

Ilse schreef:
O: Redelijk veel Fruit n Fiber met 0% vet melk en een sinaasappeltje
T: - (1 Pringle )
L: 2 volkorenboterhammen met 20+ ham smeerkaas en een mandarijn
T: 2 mandarijnen en een volkorenboterham met taziki
D: Broodmaaltijd; 3 volkorenboterhammen met beleg, gevulde sla, en balletjes in satesaus etc.
Als toetje verse aardbeitjes met wat Optimel vanillevla

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:37

Belsje schreef:
Ok, dan moet ik dus geen 60 kilo wegen . Hoe mooi ik dat ook vind, maar voor iemand die van 90+ komt hoeft dat niet zo

Ik ben 1.72m en weeg 68 kilo, ben dus ietsiepietsie groter dan jou

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:52

Ik ga morgen uitzoeken hoeveel dit kost, serieus :/

Lipolyse

Ook al een prikmethode om onderhuids vet te elimineren. De behandeling is geschikt voor hardnekkig vet dat zelfs met trainen en diëten niet verdwijnt (love-handles, saddlebags). Ook kleine vetophopingen onder de ogen smelten weg met de lipolyse-injectie. Het resultaat is te zien na één tot twee maanden. Voor een optimaal resultaat moet de behandeling meestal een paar keer herhaald worden

Ik heb het nu echt opgegeven dat mijn buikflubber en mijn heupdingen weggaan, en verder vind ik mn figuur wel best zo maar die gevallen blijven gewoon zitten :/ Mn discipline is echt lousy nu maar zelfs in mn fanatiekste maanden zijn die krengen hardnekkig blijven zitten dus als het niet belachelijk duur is of gevaarlijk oid ga ik dat echt doen en anders moet ik er maar mee leren leven ofzo :|

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:05

Hmm daar heb ik nou nog nooit van gehoord VanillaQueen, vraag me af of zoiets wel echt werkt en of het betrouwbaar is.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:23

Hmm ik weet het ook niet hoor met die prikjes enzo ;0

maar iig niet onwijs goede dag verder, heb wat bittegarnituur op en een wrap als avond eten (was in de stad ) en kan vandaag weer niet rijden.
Maar iig vanaf morgen weer ff goed me best doen.

Trouwens gewicht zegt niet alles hoor!
meisje uit me klas weegt bv 57 kilo maar heeft best nog wel een buikje, en ik ben 10 kilo meer en volgens mij wat strakker, dus ja
Iedereen op school trouwens toen we het over dieeten hadden, eh does normaal jij gaat niet op dieet hoor, gaat het niet!
Ik zat echt van eehh
maar als je dan zo vol zit voel je je gelijk zo zwaar hè

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:24

Pff ik heb dat ook, als ik vol zit voel ik me echt gelijk tonnetje rond

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:54

Dat ze werken weet ik wel zeker, "optvgezien" [geen tellsell hoor :')]
Alleen ben ik met dat soort dingen bang dat ze over tien jaar opeens kanker gaan verwekken ofzo. Nja eh, ik ga er wat meer info over vergaren want ik zit er zooo doorheen wat betreft dat lijnen en gezond eten. Morgen is 't waarschijnlijk weer over maar ik trek het echt even niet meer en dat komt niet enorm goed uit want over iets meer dan een week moet ik in mn bikini dus het is niet geweldig dat ik juist nu WEER controle verlies.
Naja, eigen schuld iig. Bllll. Morgen 15 km fietsen, daar kan ik iig niet onderuit

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:19

Hmm ik zit flutblaadjes te lezen [ , morgen ga ik weer nuttige dingen doen], staan misschien wel handige tips in :

* 1 kg vet staat gelijk aan 9000 calorieeën. Als je dus 9000 calorieeën meer verbrandt dan er binnenkomen ben je 1 kilo vet kwijt.

[omg dus als ik drie vreetbuien in een week heb komt er weer 1 kg vet bij, shocking]

*Als je veel koud water drinkt, verbrandt je lichaam meer calorieeën. Je lichaam moet dit binnen namelijk opwarmen en dit kost energie.

Zo lang moet je trainen om de volgende lekkernijen kwijt te raken:
Patatje met 422 kcal -> 63 minuten
Mars 358 kcal -> 54 minuten
Pizza 665 kcal -> 100 minuten b

Bleeh en nu ga ik veel koud water drinken en slapen

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:31

More schreef:
Mijn dag:
O: 1 tarweboterham met dieetboter en hagelslag, mok thee met zoetjes en halfvolle melk
*10 km gefietst*
T: Plakje ontbijtkoek
L: 3 tarweboterhammen, 1 tonijnsalade, 1 kaas en boter, 1 ham
*10 km gefietst*
T: Appeltje (Geschilt), Mok thee met 2 schepjes suiker
A: boontjes, 2 aardappelen, vlees met wat appelmoes, vla (vanille+magere joghurt en wat slagroom )
*1 uur paardrijden (les)*
T: kiwi, glaasje cola

Verder nog 1,5 liter water gedronken

En heb btw een goede boter uitgevonden die is heel goed uitsmeerbaar dus hoef je er maar heel weinig van de gebruiken

Even aangepast
En ik heb nu fotos in mn profiel van mezelf dus...

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:17

Jij bent echt superslank More... hoeveel weeg je bij welke lengte? Kan me niet voorstellen dat jij vet hebt

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:43

Bluh, sléchte avond.
Na mijn werk had ik ontzettend veel honger. Dus heb een koekje op, twee plakjes ontbijtkoek, stukje paasstol, een banaan en een peer.

Morgen wordt wel netjes, ga naar Jumping Amsterdam en neem gewoon 2 boterhammen en een krentebol mee, en daar moet ik het mee doen. 's Avonds wel pizza eten (laat thuis, en moet ook nog tennissen), maar dat tennis ik er erna dus weer af.

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 06:54

Hallo..Ik ben na 100 pogingen lijnen EINDELIJK naar een dietiste gegaan.>! heb nu een dieet van 1600 kcal.. en moet wel elke dag bewegen ben nu een week bezig en het is redelijk gegaan.. Met pasen ging het even mis en eergister ook (teveel paaseitjes enzoo ) Maar vndaag ga ik het weer goed oppakken:D
Ik woog vorige week bij de dietiste s'avonds 68.3 ( sochtends 66)Ik ben benieuwd of het volgende week donderdag al iets minder is...
!!
Planning:
Ontbijt:2 bruine boterhammen met aardbeien
T: Stuk komkommer
Lunch:2 bruine boterhammen met Sla Tomaat en 30+kaas
T:Glas Alpro Soja melk
A:Veel broccoli en nog een boterham denk ik want we eten friet..! dat lijkt me niet zo'n goed idee
verder iedereen hier succes;)
XXX(K)

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:26

Planning;
O: Schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Plakje ontbijtkoek
L: 2 volkorenboterhammen, 1 pindakaas 1 cervelaat
T: 1 krentenbol, appel
A: Pizza
T: Grapefruit

Vandaag dus Jumping Amsterdam, dus weet nog niks zeker qua eten.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:20

Planning:

O: kellogs special k met magere melk en een plak ontbijtkoek.
T: schaaltje magere yoghurt met ananas.
L: kom verse kippensoep en 2 meergranen broodjes met ?
T: fruit, plakje ontbijtkoek of broodje.
A: kom kippensoep, 2 volkoren pistoletjes met gebakken ei, salade.
T: Yoghurt of fruit.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:28

Mijn dagplanning:

O: muesli met magere yoghurt
T: appel en een bouillon (4 kcal)
L: drie bruine boterhammen (linesse en smeerkaas 20+ met tomaat)
T: druiven en een bouillon
D: ik denk een maaltijdsalade nicoise van de AH
- paardrijden

Op valtaf.nl kun je de maaltijdsalade van AH invoeren (450 gram), maar die vetjes is dat inclusief al de dressing? Ja toch?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:18

Het is nog zo vroeg en ik heb me alweer zó erg laten gaan.
Gewoon niet nagedacht en eten eten eten.

Maar goed, nu naar Jumping Amsterdam dus verder geen vreetmogelijkheden gelukkig.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:20

Veel plezier Mocca vandaag!