Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:16

Die is idd vegan
En best okay (ik ben nooit een kipkorn liefhebber geweest , maar vind hem aardig vergelijkbaar met de reguliere versie )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:17

Ik heb geen idee hoe een kipcorn smaakt, maar ik vond hem vies _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:30

chimello schreef:
Welke pizza is dit? :9

.
Volgens mij slaat dit op mijn bericht van de lekkere pizza. Vrijwel alle ingrediënten zijn biologisch of uit de tuin.

Ik neem pizza kant en klaar bodem die opgerold is met bakpapier eronder. Ik haal die uit de ijskast en moet hem gelijk uitrollen. Ondertussen bak ik een braadpan in olijfolie knoflook en allerlei meridianen groente die ik op voorraad heb (zoals champignons, courgettes, aubergines, paprika etc kan zelfs gemixte mediteranen groente uit de vriezer). Hierdoor doe ik Italiaanse kruiden, zout, peper, oregano, paprika tot dit lekker smaakt. In de prut doe ik geen tomaten want dan wordt het te nat.
De pizza bodem besmeer ik met lepels napolitana pastasaus royaal erop en meestal heb ik de pasta saus vooraf in een aparte kom gedaan zodat ik er oregano doorheen kan doen. Dat geeft een lekkere Italiaanse smaak. Als de tomatensaus erop zit dan doe ik uit een potje wat artisjokken en reepjes avocado leuk garneren. Mensen die dat lekker vinden kunnen op sommige plekjes wat gerookte zalm schijfjes leggen of plakjes kaas, maar dan in je prutje geen zout doen anders wordt het te zout. Dan doe ik het prutje op uit de pan er mooi op garneren.
De pizza schuif je in een voorverwarmde oven (bij mij 20 minuten stand 7) in het midden van de oven. Na 15 minuten kijk ik eventjes en naargelang de hardheid van de bodem laat ik het nog 5 minuten doorgaan of zet hem wat zachter. Als de bodem lekker krokant is smakelijk eten! Wij hebben grote pizzaborden en ook scherpe pizza messen zodat we uit de oven hoppakee alles zo op het bord kunnen schuiven. Smakelijk eten, als je dit 2x gedaan heb is het een heel gemakkelijk super lekker recept. :9

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:38

Toevallig! Ik at gisteren ook pizza.
Gewoon kant en klare bodem van de AH, wat gesneden groentes erop, in de oven en daarna peper & zout er op. Toen die net klaar was, kwam ik er achter dat we nog een soort basicilum Spread hadden. Die is dan voor de volgende keer, nu al zin in :D.
Afbeelding
(Voordat hij de oven inging)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:40

8nnemiek schreef:
Jessix, linksonder op de verpakking staat dat de kipkorn vegan is :j

Thank you!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:56

Ik had vandaag de nieuwe johma salades op een knackebrod. Maar echt heel erg lekker!
Heb even een foto gestolen:

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:59

Klinkt heel lekker die pizza!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:03

Damelza schreef:
Ik had vandaag de nieuwe johma salades op een knackebrod. Maar echt heel erg lekker!

[ Afbeelding ]

Ja! Same! Ik vind de selderij echt heel lekker terwijl ik dacht dat het vies zou zijn. De andere heb ik nog niet geproefd maar staat wel in de koelkast.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:08

deksel schreef:
Damelza schreef:

[ Afbeelding ]

Ja! Same! Ik vind de selderij echt heel lekker terwijl ik dacht dat het vies zou zijn. De andere heb ik nog niet geproefd maar staat wel in de koelkast.

Ze zijn nu in de aanbieding bij de AH dus dacht neem ze allebei mee, maar dacht inderdaad ook dat de selderij-appel echt heel vies zou zijn. Maar vind hem echt superlekker! Bij de Bruschetta ruik en proef je wel dat er knoflook in zit

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:20

Vandaag mijn vaders verjaardagscadeautjes gemaakt. Want wat geef je iemand die alles heeft wat ie nodig heeft? ETEN :9 :9

Lente focaccia uit onze steenoven (die ons mam helaas al in stukken had gesneden, dus de helft van de 'bloemen' is kaput) met brandnetel/zevenblad/wilde ui/walnootpesto, pittige humus, salade en een vegan toetje.

Afbeelding

Afbeelding

Toetje (verschillende laagjes in glas), elk laagje is optioneel. Handig joh *\o/*
Alles is een beetje ongeveer, want ik doe alles op gevoel en bedenk het al doende, dus proef en pas het naar believen aan. Het is vrij machtig, dus serveer het alleen na een relatief lichte maaltijd.

4 el tapiocaballetjes (de kleine, te vinden bij de toko) koken in ruim heet water
3 dl kokoscrème (of kokosmelk, beide bij de toko) toevoegen zodra de balletjes zacht zijn
2 el rozensiroop (bij de toko) doorroeren

Alles samen inkoken tot het lobbig is en dan in glazen doen en laten afkoelen.

3 el suiker laten karameliseren
3 el kokosrasp halverwege toevoegen en lichtbruin laten worden
6 dl kokoscrème (of kokosmelk) toevoegen en warm laten worden
2 kardemompeulen kneuzen, zaden volledig fijnmalen en aan het mengsel toevoegen
ca 6 el custard (naar smaak) toevoegen
evt fruit toevoegen (ik had kersen uit de vriezer)

Over de tapiocapudding in de glazen doen.

Fruitsaus, ik had kersen:
Kersen met suiker naar smaak aan de kook brengen en dit nat indikken met weinig tapiocameel/aardappelzetmeel/maïzena.

Saus direct over de custardpudding verdelen voordat deze te ver indikt in de pan.

4 el kokosrasp lichtbruin laten worden in een droge pan
2 / 3 el gembersiroop toevoegen, goed roeren zodat het niet aan de pan kleeft en het mooie losse rasp blijft/wordt.

Dit mengsel over de saus uitstrooien.

Koekjes (gingen met de focaccia mee in de oven):

Meng bloem / suiker / boter/margarine met fijngemalen kardemom, kaneel en een beetje vanillemerg naar smaak tot het vrij vettige deegbolletjes zijn, bak op ca. 175-200 graden op bakpapier. Haal ze eruit als de onderkant hard is maar de bovenkant nog zacht, dit hardt uit. Serveer een koekje aan de rand van je pudding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:29

Hm die focaccia ziet er lekker uit zeg!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 06:55

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 07:14

Wat goed!! Nu hopen dat ie lekkerder is dan die van Unox :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:31

Nice! Wie gaat als eerste proberen? :P

De burgers waren niet fantastisch, maar dat lag ook beetje aan de broodjes zelf. Achja, I tried.

Die focaccia ziet er heerlijk uit trouwens.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:46

Ik had van de week trouwens nog wel iets grappigs.
Was met iemand burgers eten die sinds kort een stuk minder vlees eet.
Hadden een normaal vegaburgertje en zo'n 'kipkrokantschnitzel'.
Hij had helemaal niets met vlees vervangers, maar was toen wel van "oh maar dit is eigenlijk gewoon echt wel lekker". Ik vond vooral zelf de "Oh maar nu snap ik waarom ze het kip noemen, het smaakt wel echt naar kip" leuk, eerder had hij namelijk wel vraagtekens bij waarom vega producten nou vlees namen moeten hebben.
Ach hopelijk nu vaker de keuze voor een vega burger in plaats van gewone burger.
Werkte bij mij precies hetzelfde 'oh vind dit helemaal niet minder lekker, nou dan eet ik dit wel voortaan als ik behoefte er aan heb' (daarna pas ging vlees me echt tegen staan en eet ik het geheel niet meer)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:23

8nnemiek schreef:
Wat goed!! Nu hopen dat ie lekkerder is dan die van Unox :D

Dat is niet heel moeilijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:42

Ik heb vandaag de vegan magnum gegeten en het is een tijd geleden dat ik een normale magnum heb gegeten maar hoe ik het me kan herinneren smaakt het gewoon hetzelfde. Het ijs is gemaakt van eiwitten van erwten, dus ook nog een beetje gezond denk ik dan maar :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:40

[***] schreef:
Ik heb vandaag de vegan magnum gegeten en het is een tijd geleden dat ik een normale magnum heb gegeten maar hoe ik het me kan herinneren smaakt het gewoon hetzelfde. Het ijs is gemaakt van eiwitten van erwten, dus ook nog een beetje gezond denk ik dan maar :Y)

Ik vind de vegan Ben & Jerry ook lekker. Ik houd wel van een ijsje... :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:37

Vorige week had ik teveel wraps gemaakt, dus had 2 in de koelkast gelegd voor mijn huisgenootjes. Vandaag zei er eentje: 'Ik had nog één van je wraps gegeten! Was lekker! Maar het was wel het meest vegetarische wat ik ooit heb gegeten.'

:')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:42

Is dat nou een compliment, of niet? :') (Wat zat erin?)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:44

Het waren wraps met ui, wortel, paprika, zwarte bonen, mais en gezeefde tomaat, met piccadillykruiden. Dus ook nog eens vegan. Ik vind ze erg lekker :)

Kimalian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:43

Ben wel benieuwd wat jullie als "koude" wraps eten. Voorheen vond ik altijd wraps met roomkaas sla en zalm erg lekker. Wat kan ik er op groente na nog meer in doen. ( inspiratieloos)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:52

Ik maak wraps met “filet als van kip” van de appie, met ijsbergsla en honing mosterd saus. Kan zowel koud als warm :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:57

Kimalian schreef:
Ben wel benieuwd wat jullie als "koude" wraps eten. Voorheen vond ik altijd wraps met roomkaas sla en zalm erg lekker. Wat kan ik er op groente na nog meer in doen. ( inspiratieloos)

falafel is ook erg lekker op een koude wrap. En hummus met verschillende groenten en sla :) Of roomkaas met sla en stukjes nepkip.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 22:15

Tempeh is ook lekker in een wrap :9
En taugé, avocado, rucola, pijnboompitten..