Heb je die bodem ook zelf gemaakt? En hoe? Ziet er goed uit!
Dankje! Yes alles zelf gemaakt Ik maak eerst voor de bodem een papje van een zakje gist (8 gram volgens mij), iets minder dan 200 ml warm water (gewoon zo warm als uit de kraan) en een eetlepel suiker. Dit laat ik dan ongeveer 10 minuutjes staan
In een andere kom neem ik 250 gram bloem, gewoon wat je lekker vindt, ik had nu een mix van tarwe en spelt maar je kan alles er natuurlijk in doen! Daar doe ik dan een theelepeltje zout bij en een eetlepel olijfolie.
Dat papje dan bij de meel doen en het deeg kneden, met een klein beetje meel eronder, anders plakt het. Dan in een schone kom en in de kamer neerzetten onder een natte theedoek. Ik herkneed het deeg altijd nog eventjes voordat ik het ga gebruiken en laat het dan nog weer even rijzen onder de natte theedoek.
Ik heb zo’n pizzasteen en een anti aanbakplaat en die steen doe ik alvast in de oven op 250 graden en dan op die plaat maak ik pizza. 15 minuutjes in de oven met al het lekkers wat je wilt en klaaaaarr
Het lijkt als ik t zo typ best veel werk maar in werkelijkheid valt het echt heel erg mee!