Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:54

Haha, ik ben een keer vreselijk aan de race geraakt van die krengen! Ze zijn wel lekker :Y)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:06

Phor, Ik snap wel wat je bedoeld. Ik durf mijn slechte lijstje niet zo goed te plaatsen omdat die voor mijn gevoel altijd echt heel erg slecht zijn in verhouding met sommige lijstjes die slecht genoemd worden. Heb dan het gevoel dat ik bizar veel eet op z'n dag ofzo. :=

Jespri schreef:
Vandaag
O(09:15): 2 grof vk, 1 met becel en vruchtenhagel en 1 met jam light + VSM Puur Mama.
T(10:30): Appel en Mandarijn
L(12:25): Magere kwark met 4 el muesli, 1/2 el goji bessen, 1 el lijnzaad.
T(15:40): Appel
A: Witlof met ham en kaas
T: Ananas

B: Huishouden
D: 250ml Cranberriesap, 1250ml water

Drinken word nog meer.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:54

Dat zelfde grapje heb ik dus ook Phor! Mijn darmen kunnen er absoluut niet tegen. Ik zit nu al met buikpijn :+. Tja, ik weet het van tevoren hoor, daarom heb ik al heel lang geen chocolade meer op. Maar ik was zo hard bezig geweest aan mijn scriptie en dan dat berichtje van jou, dat ik vond dat ik dat wel verdiend had! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:01

als het genieten het lijden waard is, zeker doen :D
ik mijd een aantal zaken heel erg, maar soms....soms neem ik de nadelen maar gewoon voor lief want soms vind ik het gewoon lekkah :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:39

xEmily schreef:
Vandaag
O: 60g havermout, 200ml halfvolle melk, 3 el gojibes/lijnzaad/pompoenpit/pijnboompit/zonnebloempit mix
B: 30 DS lv. 3
T: 2x kiwi
B: 7 km fietsen
L: 1 tomaat + 3x bth; mosterd-kaas / mosterd-kipfilet / halvarine+abrikozenjam (50%)
L: 1/4 rode paprika + 2 bth met 2 ei+kaas + 1 bthkorstje met mosterd
B: 7 km fietsen
T: Schaaltje magere kwark met een kleine appel
A: 2 ol kip +champignons, 4 ol bloemkool, 3 ol witte rijst + schaaltje magere yoghurt
B: Hardlopen, 3x 6 min, 2 min rust
T: Een stukje choco met praline vulling.

Planning morgen:

O: 60g havermout, 200ml halfvolle melk, 3 el gojibes/lijnzaad/pompoenpit/pijnboompit/zonnebloempit mix
B: 30 DS lv. 3
T: 2x mandarijn
L: 2x bth halvarine-gerookte kipfilet, 1x bth mosterd-kaas-rucola, twee waspeentjes
T: Schaaltje magere kwark met aardbei
A: 1 aardappel, 4 ol roerbakgroenten, 2 ol kip+champignons, schaaltje magere yoghurt
B: 10km fietsen
B: 30 min zwemmen

T: Choco rijstwafel met kokos
B: 7km fietsen

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:06

Eliana schreef:
Planning:
O: muesli met melk & chiazaadjes
T]: manderijn zak snoep
B: 15 km fietsen half uur wandelen
L: gebakken ei met paprika & omelet kruiden paprika en appel
T?ben bij vriendin op visite 2 chocolaatjes en ijsje
A: tomatensoep met stokbrood & kruidenboter
B: half uur tuinieren half uur wandelen
T: ?

Lijstje aangepast werd iets anders dan gepland

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:57

Vandaag kan ik meteen een wat minder lijstje tonen, was te laat om normaal te ontbijten en als dat eenmaal fout gaat dan loopt heel de dag moeizaam.
Maar nu ik mezelf eens terug las kijkend vanaf hoe de meeste Nederlanders eten is het idd niet heel standaard. Dat vind ik dan wel weer leuk, dat het topic bijdraagt aan bewustwording voor mezelf.
Daarnaast weet ik dat als ik troep in mn mond stop ik dat hier ook op moet schrijven en soms geeft mij dat net dat zetje om dat dan niet te doen. Wat dat betreft haal ik ook veel positiefs uit dit topic.
Ik hoop dat dat voor de meeste posters geldt!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:58

Snap inderdaad wat je bedoeld Phor!

O: 40 gr havermout met blauwe bessen en kaneel. Plak roggebrood met 20 gr pindakaas
T: 180 gr appel
L: Twee plakken roggebrood met kipfilet, 1,5 rijstwafel
T: 100 gr banaan
T2: 100 gr kwark, 50 gr yoghurt, blauwe bessen en chiazaad
L: Pastasalade met paprika, tomaat, zongedroogde tomaat, tonijn en nog een stukje kiprollade
T: 50 gr kwark, 100 gr yoghurt, strawberry whey en misschien straks nog wat noten

Vind het een beetje weinig voor vandaag. Hele dag stage gehad in de sportschool, benen getraind en nog geskeelerd dus ga zo nog even wat noten eten denk ik :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:04

Ik vraag me ook vaak af of al die lijstjes wel helemaal kloppen. Sommigen snoepen nooit, daar kan ik me weinig bij voorstellen eigenlijk...

O: Grutten met alpro vanilledrink en aardbeien
T: 2 dadels
L: Paprikasoep met gerookte kipfilet en ijsbergsla, met komkommer, cherrytomaat, puntpaprika en tonijn, paar dadels
T: Milkshake van bevroren banaan, aardbeien, cacao en alpro vanilledrink met wat slagroom :9 , paar dadels, handje moerbeien
A: Roerbak van witlof met ui, knoflook en snacktomaatjes met ham en een zelfgemaakt room/tomaat/kruiden/kaassausje en bataat. Beetje Griekse yoghurt
T: Handje para- en pecannoten en een handje Japanse mix
D: Thee, water en slimpie
B: paardrijden en 34,5 km op de racefiets

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:07

Citaat:
Vandaag:
O: Sneetje bruin brood met bosbessenjam, een kiwi
T: zonnatura rijstwafel choco/kokos
L: 1 meergranenbolletje met sellery en rauwkost, een banaan
T: Paar plakjes komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes, snackpaprika
T: Broodje döner, cola
A: Ovenschotel bestaande uit groenten (weet nog niet wat) en shoarmavlees A: Kip met saus en groente (boontjes/tauge/paprika/prei)
T: Sinaasappel

Onverwachts toch nog weg geweest naar bevrijdingsfestival vandaag, en daar ook wat gehad. Voor mijn gevoel echt veels te veel gegeten maar als ik het dan weer in een lijstje zet valt het me nog mee.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:14

Blij met dit lijstje, maar toch benieuwd naar jullie meningen!

O: 200g yoghurt, 60g cruesli, banaan
B: paarden, 50 min fietsen
T: appel
L: 4 zuurdesemcrackers met 37 cottage cheese, 30g hoemoes en 3 snoeptomaatjes, beker optimel
T: 40g pistachenoten (gewogen met schil), glas ranja
A: spinaziesoep (zelfgemaakt), 5 vissticks, koffie
B: 30 min hardlopen
T: banaan

Kcal 2138
Vet 81
Koolh 256
Eiwit 86

Ik hou bewust geen-lijstjes-dagen (soort AYCE) dus dat plaats ik ook niet. Op wel lijstjes dagen plaats ik natuurlijk ook de minder goede dingen. Maar ik ben wel van mening dat je iedere dag best iets lekkers mag nemen. Laatste tijd is een snee krentenbrood echt een cadeautje, maar merk dat m'n chocoladebehoefte nu wel weer groter wordt.. :=

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:16

Oja, wat ik in dit topic mis is meiden die naast een mooi lijstje ook de kcal etc meten. Ik zie vaak lijstjes die heel net ogen maar onwijs weinig kcal bevatten. Op een enkele boterham kan je echt niet leven en dat moet ook geen streven zijn.. Ik denk dat heel veel meiden het inzicht missen hoeveel ze nu werkelijk eten en dan toch denken goed bezig te zijn, met alle consequenties van dien!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:24

Uiteindelijk

O: 150 ml ongezoete amandelmelk, 40 g havermout, 1 el lijnzaad, 1 appel en kaneel --> uit de oven + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: trosje druiven, pakje evergreen + 2 kopjes groene thee
L: restje risotto met champignons en beetje kipfilet, 2 vk met slankie smeerkaas en 2 augurken + kopje koffie met koffiemelk
T: 5 dropjes, pakje lu crackertjes
T2: 1 bolletje vanille ijs op een horentje
A: 1 tortillawrap gevuld met spinazie, zongedroogde tomaatjes, hamreepjes en roomsausje van creme fraiche en eieren, 1 rundertartaat, schaaltje komkommer en tomaat aangemaakt met olijfolie en kruiden + glas ice tea
T: klein beetje tiramisu

B: alleen boodschappen gedaan

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:35

phormicola schreef:
Vandaag:
O: 20gr havermout, 15gr Bambix, 5gr lijnzaad, 10gr haverzemelen, 1 ei, 1tl kokosolie, 15gr palmsuiker, 1el cacao
B: 50min KT (benen, rug, 2 oefeningen voor schuine buikspieren) en 10min crosstrainer
L: 3 sneetjes vkb, 2x smeerkaas 20+, 2x kalkoenfilet, 1x Edammer kaas, 1x vega filet americain, spinazie, komkommer; 150ml halfvolle melk, 150ml mandarijnsap
T: 1 appel, 1 sinaasappel
T: 1 Soma roggebroodje, 15gr pindakaas, 1 zout dropje
A: 70gr volkoren macaroni, 100gr kipfilet, 50gr creme fraiche, halve ui, 300gr sperzieboontjes 400gr bloemkool :9 , 10gr edelgist en 1el Parmezaanse kaas
T: 1 ijslolly

B: heel veel zwaar huishouden, ben kapot :=

2300kcal, 2400 verbruikt

Ik ben vandaag tevreden :)

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:41

Gister:

O: 2 banaan ei pannenkoekjes met aardbeien, kopje thee
t: -
L: minestrone soep, 2 plakjes paleo bananenbrood
T: plakje paleo bananenbrood, kopje water
A: Chicken sensation menu bij de Mac :P met ketchup, cola light en een mc flurry kitkat
T: Cappuccino (koffie met 100ml halfvolle melk) cote d'or
T: 2 glazen spa fruit, rice crackers, Choco pinda's, choco hazelnoten.. gewoon veel te veel ;(

B: niet zoveel, beetje lopen en staan en zitten.

Vandaag:
O: schaaltje magere yoghurt met aardbeien en kopje thee
T: 2 kopjes koffie met halfvolle koffiemelk, glas water, stukje paleo bananenbrood
L: 2.5 stukje paleo bananenbrood, glas water, 8 kleine aardbeien
T: Kopje thee, appel
A: Italiaanse wok groente met chilisaus, beetje meergranenrijst met ketjap, queens pangasius filet, glas spa fruit, schaaltje magere kwark
T: Cappuccino (koffie met 100ml halfvolle melk) cote dor
T: Glas spa fruit, verder? weet niet misschien wel niks

B: wandelen met hondjes, kantoorwerk, paard gereden

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:45

_Lois_ schreef:
O: 2 gebakken eieren op vk boterham, glas Innocent aardbei/banaan, 2 vitamine C&D3 kauwtabletjes
T: cappuccino met een plak zelfgemaakte kruidcake :9
L: tosti van 2 vk boterhammen met kaas en 3 plakjes bacon
T: nog een plak kruidcake :') , paar glazen water
B: KB&T level 1
T: appel , water
A: kip cordon bleu met broccoli en nog een kippenpootje van gisteren
T: nog een cappuccino en een stukje chocola

Over een week beginnen m'n examens dus ik snoep/eet wat meer, soort van studie ontwijkend gedrag :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:54

Ik wilde net mijn slechte lijstje van gisteren posten, maar nu is dat zo gemaakt :P ik probeer wel zo weinig mogelijk slechte dingen te eten, ik kan nl als ik eenmaal begin bijna niet meer stoppen met slecht eten, niet 3 dropjes, maar een halve zak, niet een handje chips, maar een zak of tot ik misselijk ben etc.
Gisteren:
O: smoothie
L: 2 Snitt broodjes met kaas en knoflook uit de oven, flinke kom tomatensoep uit blik
T: chips, met 3 mensen een zak geen idee hoeveel
A: prefab salade van de ah, de Italiaanse
T: 3 mandarijnen, 1 kom Frozen Yoghurt en 2 kaassouffle's
D: water, koffie, cola light en pomelo

Vandaag:
O: 50 gram havermout, 100 ml melk, 1 banaan, lijn, chia en hennepzaad
T: waldkornbeschuit met kaas
L: 125 gram gebakken champignons met tijm op 2 sneetjes vk brood, 2 el geraspte kaas
T: nectarine
A: 100 gram macaroni, tomatensaus 2 el (gemaakt van 2 blikken gepelde tomaat, knoflook, ui, 1 paprika en gedroogde kruiden) met caprese 10 tomaatjes, 10 bolletjes mini mozzarella basilicum
T: 3 mandarijnen
D: water, thee

Ik heb nog wel trek dus er komt waarschijnlijk nog wel een tussendoortje bij.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:00

elinebakker schreef:
Oja, wat ik in dit topic mis is meiden die naast een mooi lijstje ook de kcal etc meten. Ik zie vaak lijstjes die heel net ogen maar onwijs weinig kcal bevatten. Op een enkele boterham kan je echt niet leven en dat moet ook geen streven zijn.. Ik denk dat heel veel meiden het inzicht missen hoeveel ze nu werkelijk eten en dan toch denken goed bezig te zijn, met alle consequenties van dien!

Het is ook wel lastig inschatten als je niet precies weet hoeveel iemand eet of andere producten dan je zelf gebruikt.

Ik had weer rammelhonger na het werk. Naast mijn portie havermout onderweg naar de sportschool 2 bananen gekocht. Net een flink bord pasta op. Hopelijk kan ik het hierbij houden, zit al rond de 2700.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:04

O - havermout met ongezoete sojamelk, chiazaad, cranberry's, blauwe bessen, kaneel
L - 2 spelt broodjes met fricandeau, olijf, rucola etc. 1 havermout koekje
T - 1 kroket met mayo, paar snoepjes, 2 wijntjes
A - mango, appel, banaan smoothie, sandwich met zalm, kruidenboter, sla

Nog redelijk voor een dagje weg :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:05

T - beschuitje met pure hagelslag
O - ong 60 gr havermout met ongezoete sojamelk, chiazaad, cranberry's, blauwe bessen, kaneel
L - 2 spelt broodjes met fricandeau, olijf, rucola etc. 1 havermout koekje
T - 1 kroket met mayo, paar snoepjes, 2 wijntjes
A - mango, appel, banaan smoothie, sandwich met zalm, kruidenboter, sla

Nog redelijk voor een dagje weg :)
Eet zometeen thuis denk ik nog wel iets kleins. Morgen weer clean op stage.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:18

O: 1/3 ananas, quaker havermout reep en een chocolade croissant (had ik zo'n trek in ineens, lekker!)
T: 1/3 ananas
T: 250gr magere kwark met superfoods en krokante muesli en 25gr whey
L: op terras een stokbroodje met smeerseltjes en een ijsthee
T: 25gr whey shake
A: spelt broodje met halve avocado en plak geitenkaas en een roerei van 3 eieren met 3 champignons en handje cherry tomaatjes

B: 1,5 uur kracht training

Misschien niet super slecht maar voor mijn doen heel veel brood. Wilde risotto en gevulde pompoen maken voor avondeten maar vriend ging de hort op en dan kook ik niet zo uitgebreid voor mezelf. Ik ben braaf thuis gebleven om te leren voor examen van donderdag. Nu mezelf nog een schop onder de kont geven haha

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:23

_Kiki_ schreef:
O: kwark, haver-, gerst-, boekweitvlokken, cacaonibs, rozijnen en een 1/2 banaan
T: -
L: pannenkoekjes van havermout, pesto, water, geitenkaas en een beetje kokosolie
T: peer, handje nootjes
B: 6,5 km fietsen, 20 minuten wandelen
T: krentenbol
B: 18,5 km fietsen
A: 1,5 bord Indische rijsttafel (laatste keer :P )
T: fruit = 2 mandarijntjes
B: 15 km fietsen
T: handje nootjes, cherry tomaatjes

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:32

B: BR Workout 4
O: 80 g havermout, 300 g rijstmelk, 10 g lijnzaad, 2 el kokos, 10 g pitten, water; beker soja ongezoet
B: Paardrijden, grondwerken (ik denk in totaal 2 uur actief bezig)
B: Alles inladen voor op kamers
L: 2 flinke scheppen Provinciaalse couscous (paprika, courgette, etc) met een hand rucola, hand cherrytomaatjes, wat olijfjes, 2 spiegeleieren
B: Alles uitladen op kamers, poetsen
B: Uur wandelen door de stad en boodschappen doen
T: Schaaltje ananas met magere yoghurt en cacaonibs + 2 blokjes chocolade
A: 1 schep gierst, schepje zwarte bulgur, schep wortelpuree, schepje selder in currysaus; kleine punt quiche; salade (sla, scheutjes, tomaat in azijn, verse hummus, veel komkommer, raapjes, rode bietjes, dressing) + half stoofpeertje met kaneel met wat vanillecrème na; grote kop after dinner thee
T: half aardbeien[/quote]

Normaal neem ik nooit een dessertje in het veggierestaurant, maar dit wilde ik een keer proeven. Ontzettend lekker, ik denk dat ik het zelf ook maar een keer maak! Ik ben wel tevreden met dit dagje :) Lekker veel groenten, gezonde kcal en beweging.

Planning voor morgen; wandeldag van de week :')
O: 100 g havermout, 300 ml rijstmelk, water, el chia, el lijnzaad, 6 moerbeien, water; glas soja ongezoet; Nespresso
B: 30 min. wandelen, paar uur les
B: 2 x 20 min. wandelen (tijdens lunchpauze)
L: Gemengde salade met gegrilde groenten van La Place met 2 schepjes koolhydraten; grote latte
B: 30 min. wandelen
T: 200 g halfvolle kwark met schaaltje ananas
B: 20 min. wandelen, uur balletles, 20 min. wandelen
T: Whey Perfection shake
A: Pasta met verse champignonsaus met wat room en wat kaas er bovenop

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:37

Soms vallen de 'perfecte' lijstjes mij ook wel op. Maar ook ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat mijn 'ongezondere' dag ook vaak de dagen zijn dat ik als een kip zonder kop van hot naar her moet, of lange werkdagen e.d. heb. Dan heb ik meestal geen tijd/zin/puf meer om mn hele lijstje incl. hoeveelheid kcal te plaatsen :Y) Terwijl de gezonde dagen meestal de dagen zijn dat ik lekker de tijd neem om te koken en met een koppie thee bokt even up to date te houden :P

En eerlijk is eerlijk, ook ik denk som wel eens, hhmmmm dit lijstje was wel erg beroerd, laat maar even zitten voor bokt :+ Of ik vergeet simpelweg de extra T's nog toe te voegen. Maar vooruit, vandaag dan! Inclusief de extra lekkere tussendoortjes die ik op mn werk heb weggewerkt :P

O: 70 gr havermout, 1 appel in stukjes, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml amandelmelk ongezoet + water, kaneel en een scheutje agavesiroop (ongev. 500 kcal)
T: 1 volkorenboterham met biologische suikervrije rozebotteljam + halve eiwitshake (14 gr whey)
T2: halve profiterole om te proeven op werk (hij was JAMMIE :P soort slagroomsoesje maar dan met banketbakkersroom)
L: maaltijdsalade van de appie (400 kcal)
T: halve eiwitshake (14 gr whey) + 4 kleine speltcranberrykoekjes + 2 hapjes wortel en appelcake
T2: halve boterham met rozebotteljam + paar stukken melkchocolade met cranberries en gepofte rijst (had lekkere trek en moest nog 14 km naar huis fietsen :+ )
A: pasta met: 1,5 opscheplepel volkoren penne, en 4 opscheplepels saus met vooral veel groentes, vegagehakt en rode saus, klein handje geraspte kaas. Weet niet op hoeveel kcal ik uitkom, heb het niet zelf gemaakt
T: 1 appel in stukjes met handje rozijnen, handje hazelnoten, kaneel en heel klein beetje suiker

D: water, thee
B: 30 min work-out kont, buik, benen, 28 km fietsen, 7 uur in de bakkerij/winkel gewerkt, 1 uur stalwerkzaamheden (uitmesten etc.)

Kan het niet precies uitrekenen, maar heb zo'n 2400-2500 kcal verbrand. Heb wel iets teveel chocola op voor het mooie, maarja :Y) Had gister ook al een hele rittersport naar binnen gewerkt :oo heb een beetje chocoladedrang geloof ik :') Morgen maar weer extra hard mn best doen met de buikspieroefeningen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:07

Anoniem schreef:
Planning:

O: 250g magere kwark met appel
T: 5 vk crackers met pindakaas
L: 150g blauwe bessen met havermout, scheutje kokosmelk en water
T: 3 vk crackers met hummus
A: rundergehakt met rode peper, knoflook, ui en thaise basilicum; basmatirijst; salade van komkommer, perzik, rode ui en pinda's

B: 45 min crosstrainer, 15 min pilates

+ grapefruit

Ik post eigenlijk altijd braaf alles wat ik eet.