[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:25

maar in de mirena zitten hormonen en dat wil imre nou juist niet.
steriliseren is idd wel heel heftig, zeker als je nog zo jong bent. ik weet dat mijn gyneacoloog daar helemaal niet achter staat.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:28

Ze zei het ook meer als grapje in een gesprek over anticonceptie. Voorlopig hou ik het bij durex. :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:34

:wave:
Net wezen 'schaatsen' met vriendin (op zo'n plastic baan = geen doen :') :)) Wel heel melig! :D )
Lees nog steeds mee maar vaak niet veel tijd om te reageren :o Moet nou ook zo weer weg, maar ff snel voor Imre..
Ik heb 3 maanden de pil geslikt en op aanraden van de huisarts ermee gestopt toen omdat ik er onwijs ziek van werd.. Durfde ook geen hormonen meer te gebruiken :n Maar heb in overleg met een andere huisarts de Nuva Ring geprobeerd, die geeft véél minder en gelijkmatiger de hormonen af en daar kan ik wel tegen :j Snap hoe je je voelt, want ik heb ook zo'n 2 jaar gewacht voor ik weer wat durfde te proberen omdat ik me door de pil zo beroerd voelde := Maar die ringen gebruik ik nu iets van een half jaar en dat gaat veel en veel beter :j Dus wie weet is het 't proberen waard :) Je kan het altijd een maandje proberen oid :) Is ook niet zo ingrijpend als een spiraaltje, want als je je er niet lekker bij voelt haal je 'm er zelf gewoon weer uit :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:36

Steriliseren is inderdaad heftig. :) Mirena zitten toch wel zo'n 100 keer minder hormonen in dan de pil, die ook nog eens plaatselijk worden afgegeven.

Dat was voor mij nl. ook een van de beweegredenen, wilde al die troep niet meer.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:37

Merk je ook verschil kwa bijwerkingen enzo dan. vraagje aan zowel sok als wendy

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:41

Met de pil was ik heel down, snel boos, veel huilen, hoofdpijn, elke avond koortsig, buikpijn, moe.. Voelde me gewoon écht heel beroerd :j Kreeg ook commentaar uit m'n omgeving wat er met me aan de hand was :o En ook toen ik bij de dokter binnenliep kreeg ik meteen het commentaar dat ik er zo slecht en moe uitzag. Nu gaat het eigenlijk wel lekker :j Het zijn gewoon véél minder hormonen en ze worden geleidelijk afgegeven, dus dat scheelt een heleboel :j En doordat het geen invloed heeft als je diarree hebt of moet spugen is het volgens de dokter ook nog veiliger dan de pil, dus daar ga ik dan maar vanuit :))

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:41

Spiraal of ring weet ik niemeer is tegenwoordig ook veel controverse rond met betrekking tot werkelijk effect op de baarmoeder. Dat was hier onlangs op het nieuws.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:43

Ik durfde er eerst ook niet aan hoor, heb héél hard getwijfeld.. maar dokter zei ook van kon het iig gewoon een maandje proberen en mocht het me niet bevallen meteen weer stoppen :) Maar gaat eigenlijk wel goed :j In de toekomst wil ik misschien ook een mirena spiraaltje, omdat ik dan ook gewoon nergens meer om hoef te denken enzo, maar durf dat nog niet zo goed aan :o
Bij koperspiraal schijn je meer last van je menstruatie te krijgen en dat had ik altijd al heel veel (hoewel tegenwoordig een stuk minder en lichter :j ) en is ook minder veilig, dus dat wil ik niet :n

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:44

Hoe bedoel je precies katia?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:44

Ik lees later wel weer even bij, moet nu gaan :wave: :*

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:58

Ik slik al een aantal jaar trouw de pil en voor nu is dat prima. :)
Menstruatie is erdoor regelmatig en stukken minder (hevig) geworden, heel fijn.
Mocht ik nu een vriend krijgen en ik besluit de stap te nemen, dan gebruiken we voorlopig ook gewoon rubbers, wel zo veilig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:02

Ik ook rubbers zeker, en een zwaardere pil. Heb nu een hele lichte juist om de hormonen bij te sturen.
Maar goed die zie ik verloopig toch niet verschijnen :P

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:03

Een vriend bedoel je?!
Hahaha ik ook niet hoor, maargoed je weet nooit wat de toekomst brengt zullen we maar zeggen. :)

Soms ben ik alleen wel een beetje bang dat ik dan precies weer een latexallergie ofzo heb.
Ben voor zoveel dingen allergisch, of dat ik er gek op reageer.. hahaha zou wat zijn. :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:04

ik ben ook fan van de pil hoor, gebruikte marvelon is ook wel een redelijk lichte. menstruatie is nu veel zwaarder en mijn lijf doet aan alle kanten zeer terwijl ik dat eerder nooit had.

ik zit lekker aan een bakkie chips overigens

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:46

Hmm.. Ik ben ook mn ogen open aan het houden voor andere anticonceptie. Ben ook door de pil (stediril) aangekomen. Zit te kijken naar nuvaring, maar ik weet het allemaal niet.. Maar minder hormonen zouden me zowiezo ten goede komen denk ik!

Mijn dagje:
O: 2 bb pindakaas
T: shake
L: volkorenpistoletje met smeerworst en sla
T: shake
A: rode bietjes met 3 aardappels en kipsnitzel
T: studentenhaver of wat worteltjes!

Vanaf volgende week weer hardlopen, yes!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:51

jammer is alleen dat als je stopt met de pil je niet automatisch afvalt...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:00

Ohnee, maar dat is dan ook echt niet mijn insteek. Maar ik denk dat mijn eetbuien wel in verband staan met mijn hormonen.. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:04

bij mij is dat sowieso wbt eetbuien. als ik ongesteld moet worden of ben, kan ik de hele dag eten en heb ik een onbedwingbare drang naar zoetigheid.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:05

Uhu.. Ik moet nu ook ongesteld worden, ik heb serieus 10 minuten in de AH lopen dolen omdat ik IETS ongezonds moest hebben!

Heb toen maar de gulle middenweg gekozen en een zak worteltjes genomen O:)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:06

Ik moet nog een halfjaartje ongeveer de pil nemen, dan zijn mijn strippen op. Ik ben ook eens aan het kijken voor een mirenaspiraaltje, zijn je maandstonden dan wel regelmatig? En helpt het tegen de hevigheid en pijnen? Niet dat ik er last van heb maar neem mijn pil al sinds mijn 14e en kan me niet herinneren of ik voorheen last had.
Normaal zouden vriendlief en ik dit jaar stoppen met de pil, we hebben besloten om toch nog te wachten tot na mijn studies :)

Dagje vandaag:
o: 2 boterhammen met magere kaas en banaan en potje yoghurt :P
t: half zakje mini break Kellogs(meer tijd heb ik niet :n )
l: 2 boterhammen met 1 filet américain en 1 met hesp en confituur. + rest mini breack
t: appel
a: pizza (vriendlief en ik zijn net thuis, doodop!)
t: fruit, wellicht sinaasappel :P

Willen jullie even schieten op mijn dag? Of het al wat beter is?
bew: geen omdat ik me niet lekker voel, moe, steekjes hoofdpijn.
Ik heb het ontzettend warm! In de klas zat ik als enige met korte mouwen, teken dat het echt niet goed is :n

Hoe gaat het nu met je hoofd BA?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:14

jij bent echt heel goed zeg! ik zou gewoon met chocola de winkel uit hollen :+

je dag is al beter monica. alleen je tussendoortjes zijn nog erg klein. hoe kan het dat je daar geen tijd voor hebt?

met de hoofdpijn gaat het goed, maar ben doodmoe. ga dus vanavond maar neit sporten en lekker op tijd naar bed.
morgen ga ik mezelf verwennen bij de kapper en de nagelstyliste en dan kan ik er weer even tegenaan.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:35

Hallo dames!

Poeh jullie hebben weer wat afgekletst vandaag!

ff inhaken op de pil... ik slik nu zo'n 2,5 jaar de Diane pil, heb hem toen voorgeschreven gekregen tegen mijn acne.. bijkomend voordeel was dat ik mijn zeer onregelmatige cyclus ook onder controle kreeg en nu met een vaste relatie is ie ook wel handig :D

Kreeg een paar maanden geleden last van doorbraakbloedingen, dus ik naar de huisarts, uitstrijkje ed wezen niets uit, dus werden de bloedingen verweten aan de pil die te licht zou zijn... toen kreeg ik een andere, zwaardere pil voor geschreven (ben ff de naam kwijt), maar in no time had ik weer gigantisch veel last van acne, dus toch na 3 maanden maar weer terug op de Diane pil... hopen dat het nu wel goed gaat...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:35

Pfff was eind van de middag gewoon in slaap gevallen :+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:36

lekker toch siz, zo'n tukkie.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:45

relaxed toch, Siz :D

Tja, ik kreeg een recept voorgeschreven voor Microgynon, vervolgens krijg ik bij de apotheek Rigevidon, na 3 maanden die versie die daarop volgde en waarvan ik de naam neit kan uitspreken, laat staan typen en paar maanden terug dus Stediril.
Ben net meteen langs de apotheek gelopen (ligt op route naar huis, ideaal!) even nagevraagd en kon meteen een jaarvoorraad van mn oude pil meekrijgen, voor 22 euro...nah, daarvoor ga ik niet moeilijk lopen doen :+
Kon wel bij de huisarts een receptje krijgen met dan 'medische noodzaak' zodat ie vergoed word...maar 22 euro voor een jaar vind ik nog wel te overzien :+

ga ff Man bijt Hond kijken, Niels gaf tip dat daar wat mensen in voorkwamen van de Amerikaanse vrachtwagenclub waar zn ouders bij zitten :)