Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:24

Zeg, heeft iemand hier het perfecte vegan cinnamon rolls recept? Ik ga dit weekend naar Berlijn naar een conventie en om zeker te zijn dat iedereen ze kan eten, maak ik ze graag zelf. Maar ik maak liever geen deeg zelf :P

Wellicht hier iemand die een recept wilt delen?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:39

Ik maakte vroeger bij La Place gewoon kaneelbroodje door een plaat bladerdeeg te bedekken met kaneelsuiker (verhoudingen daarvan weet ik niet meer, maar gewoon lekker veel kaneel tot het lekker smaakt :Y) ) en gewelde rozijnen. Dan goed strak oprollen en plakken snijden van ca 1 cm dik en ca. 15-20 minuten afbakken

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:58

Hmmm dat is lekker simpel :P Zonder rozijnen dan wel voor mij haha

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:02

Misschien met kleine stukjes appel ertussen dan? Dat lijkt me ook zacht en zoet.

Ik hou van warme appel :+

Sintara

Berichten: 7468
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:10

Dat recept van de kroketten wil ik ook wel graag weten! Toevallig zat ik gisteren te denken dat ik misschien voor mezelf heel makkelijk kroketten zou kunnen maken van kant en klare paddenstoelen ragout haha. Vanaf 0 lijkt zoveel werk?

Gister hebben we weer voor het eerst gebarbecued en dat was een heel ding. Mijn vader zou het gaan halen, zowel ik als mijn moeder als mijn broertje hebben gevraagd om ook vega dingen mee te nemen en je raad het al.. Hij had alleen maar vlees gehaald := . Mijn broertje was zo pissig dat hij helemaal geweigerd heeft er ook maar iets van te eten. Zelf ben ik toen nog in de weer gegaan om aardappels te poffen en dan maar enchilada's te maken op de barbecue. Dat ging trouwens super goed!
Ik had ze losjes ingepakt in aluminium folie en dan ongeveer een kwartier zo op het rooster gezet, ze kregen zelfs van die mooie streepjes op de onderkant.

Maar de sfeer kon dus beter...

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:03

Daar zeg je wat... Appel :~ Hoe lang houdt zich zoiets eigenlijk? Ik maak ze donderdag om zaterdag en zondag uit te delen...

Kroketten en bitterballen van de Aldi zijn zooooo lekker! Ik weet niet of ze vegan zijn, maar ze zijn sws vegetarisch. In de diepvries in de groene verpakking.

mar_fay

Berichten: 2621
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:51

Sintara, wat jammer van je vader dat hij daar niet voor open lijkt te staan. Wel fijn dat je eigen prakkie goed gelukt was!

De ragout ben ik mee bezig, maar ik ben een paar dagen niet thuis dus het staat in de vriezer :P

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:55

Sintara schreef:
Dat recept van de kroketten wil ik ook wel graag weten! Toevallig zat ik gisteren te denken dat ik misschien voor mezelf heel makkelijk kroketten zou kunnen maken van kant en klare paddenstoelen ragout haha. Vanaf 0 lijkt zoveel werk?

Gister hebben we weer voor het eerst gebarbecued en dat was een heel ding. Mijn vader zou het gaan halen, zowel ik als mijn moeder als mijn broertje hebben gevraagd om ook vega dingen mee te nemen en je raad het al.. Hij had alleen maar vlees gehaald := . Mijn broertje was zo pissig dat hij helemaal geweigerd heeft er ook maar iets van te eten. Zelf ben ik toen nog in de weer gegaan om aardappels te poffen en dan maar enchilada's te maken op de barbecue. Dat ging trouwens super goed!
Ik had ze losjes ingepakt in aluminium folie en dan ongeveer een kwartier zo op het rooster gezet, ze kregen zelfs van die mooie streepjes op de onderkant.

Maar de sfeer kon dus beter...


Sintara ik zie het helemaal voor me. Ik kan er niets aan doen, maar moest er zo om lachen. Ik ken je vader niet, dus het is mogelijk dat hij expres alleen maar vlees heeft gekocht. Dat is niet aardig en ook wel dom. MAAR, ik vind mannen sociaal vaak zo onhandig, het zou zo maar eens kunnen dat die pa van je het gewoon helemaal vergeten is of de impact van zijn handelen totaal onderschat heeft ~~}> :=

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:46


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:16

O dat zou wel makkelijk zijn!

deksel

Berichten: 3816
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:25


pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:45

_O- Ik dacht precies hetzelfde.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:51

Volgens mij is er iemand in dit topic die dat al eens had gedaan :j

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:44

Zag ik op reddit al eerder voorbij komen. Niet voor mij weggelegd :')

mar_fay

Berichten: 2621
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:22

Magrathea schreef:
Volgens mij is er iemand in dit topic die dat al eens had gedaan :j


Ikke :j Het was daadwerkelijk lekker, maar ik kreeg er nog geen mooie burgers van.
Overigens kende ik het al uit Zuid-Amerika, waar ze er weliswaar geen burgers van maken, maar wel heel veel andere dingen. Leuk dat ze het naar buiten brengen, leuk dat ze zeggen dat die blogster het bedacht heeft, maar het idee an sich werd mogelijk al pre-Columbus in de praktijk gebracht :+

Gaby
Berichten: 3408
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:28

Bananenschil... Ik zou het wel eten als iemand anders het klaarmaakte, maar ik ken mezelf, een niet al te rijpe, doch biologische banaan goedkeuren om te koken met de schil, dat ga ik niet doen. Ik zie al voor me dat ik geen enkele banaan goed genoeg vind.

Ik heb vandaag trouwens echt super lekkere vegetarische filet american geproefd! Lekkerder dan die van de vegetarische slager, vind ik zelf. Bevat wel melk en ei.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 09-04-19 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 16:31

Bij de Plus zijn de kroketten/bitterballen/kipkorn ovensnacks van Mora/vega slager met 50% korting in de aanbieding :9
De kroketten waren hier helaas uitverkocht, maar de rest heb ik wel meegenomen. Ben benieuwd! Ik ben nu de oven aan t verwarmen voor de kipkorn. Die zijn vegan.

Sintara

Berichten: 7468
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:04

En en en hoe waren ze?

pien_2010

Berichten: 43861
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:18

Magrathea, gisteren weer jouw pizza gemaakt. Hoort toch wel bij de favorieten gerechten zo zei manlief. Na jaren geen pizza gegeten te hebben eten we nu elke week 1x pizza. Zo verschrikkelijk lekker. Wel koop ik kant en klaar pizza deeg. Dus het is een lekker smakelijk gezond recept (heel veel groenten doen we erop) en toch snel klaar.
Altijd is de korst bij ons lekker knapperig. Ik heb gisteren eens heel goed gekeken. Ik zet de oven op 7 en verwarm hem 15-20 minuten voor. Dan gaat de 2 pizza's erin (heb hele brede oven) en die schuif ik in het midden van de oven en laat hem 15 - 20 minuten erin. Wel kijk ik na 15 minuten eventjes en meestal doe ik de temperatuur dan iets zachter nog 5 minuten.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 09:24

De kipkorn viel hier erg in de smaak :j
Gewoon op ‘t vuistje zijn ze al lekker, maar met een sausje om in te soppen zijn ze heerlijk!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:44

Welke pizza is dit? :9

Vanavond test ik deze burger:
Afbeelding

Ik hou niet echt van burgers als ik eerlijk ben, ook toen ik nog kind was en vlees at. Maar ik wil hem toch wel uit nieuwsgierigheid proberen. Je krijgt deze burgers bij de Carrefour.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:30

8nnemiek schreef:
De kipkorn viel hier erg in de smaak :j
Gewoon op ‘t vuistje zijn ze al lekker, maar met een sausje om in te soppen zijn ze heerlijk!

Die vind ik ook erg lekker! In een wrap met wat sla vind ik het ook een prima luie lunch :=

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:39

8nnemiek schreef:
De kipkorn viel hier erg in de smaak :j
Gewoon op ‘t vuistje zijn ze al lekker, maar met een sausje om in te soppen zijn ze heerlijk!

Is de deze vega of vegan?
https://www.mora.nl/snacks/vegetarische-kipkornr-0

Wat ik zo gek vind op die website:
Allergenen
Z = Zonder,
M = Met,
K = Kan sporen bevatten,
O = Niet aangeleverd

En de O staat dan bij rund-, varkens-, en kippenvlees :o?

Sintara

Berichten: 7468
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:41

Ik denk dat ik maar eens moet omfietsen langs de plus dan.. Bij de supermarkt hier hebben ze helemaal noppes nada wat betreft vega frituur (op de kaassoufles na dan ofc). Heb het hele schap afgezocht -O- .

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:45

Jessix, linksonder op de verpakking staat dat de kipkorn vegan is :j