Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plien91 schreef:8.30 2 sneetjes vegan bananenbrood met roomboter
B: Bootcamp!
11.30 zonnatura sesamcrunch repen
12.30 meergranentriangel, helft ei-bacon salade, helft met humus; VK cracker roomboter/hagelslag; 28gr whey met sojamelk; omelet van 1 ei met ui en ham
Planning:
T:appelik trachtte mijn vermoeidheid weg te eten met een halve zak chips, 2 doosjes smarties, stukje 86% pure chocolade, nog een sneetje bananenbrood en 2 rijstwafels humus
A: Risotto met prei, erwten en spinazie (recept van Gwyneth Paltrow); magere kwark met rabarbercompote toe
T: ? vk cracker hummus
Jespri schreef:phormicola schreef:Ik vind het zo jammer dat bijna niemand haar slechtere lijstjes post. Alsof het alleen maar telt als je een perfecte dag hebt.
Haha wil je zo graag slechtere lijstjes zien dan?
phormicola schreef:Ik vind het zo jammer dat bijna niemand haar slechtere lijstjes post. Alsof het alleen maar telt als je een perfecte dag hebt.
Memories schreef:O: Bolletje jam + schaaltje aardbeien
L: Pistoletje met sellery, rauwkost en ei + 1 ei apart opgegetenT: Appelin plaats daarvan 4 toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade
T: snackpaprika, paar (4) worteltjes, paar (3) cherrytomaatjes
A: Gehaktbal, broccoli met restje pastasaus (met groente)
T: Sinaasappel
Plien91 schreef:Volgens mij is het sowieso een trend om alleen de mooie dingen op social media te plaatsen. Bijna niemand plaatst een foto van een opgegeten zak chips op instagram, maar wel van z'n supergezonde ontbijt. De mensen die hun scriptie halen posten dat massaal op Facebook en slechts een enkeling noemt dat hij zich poedersuiker voelt omdat hij het niet heeft gehaald.
Niemand die plaatst dat hij in een rotbui is en het liefst van een flat springt. Terwijl er 100 mensen posten dat ze zo gelukkig zijn met hun fantastische leventje.
Je moet je best kwetsbaar durven op te stellen, wil je ook de mindere dingen kunnen plaatsen op het web.
phormicola schreef:Ja, waarom niet? Als we dat niet doen dan lijkt het alsof we collectief allemaal perfect eten, wat natuurlijk niet zo is. Ik heb daar de laatste paar dagen over nagedacht omdat ik denk dat het topic zoals het nu is best wel een negatieve invloed kan hebben op jonge meisjes. Het is niet de eerste keer dat een meisje tijdens het posten van lijstjes in dit topic een eetstoornis ontwikkeld. Ik zeg niet dat we daarvoor verantwoordelijk zijn, iemand heeft natuurlijk aanleg of niet, maar het komt hier wel heel erg vertekend over.
En waarom alleen je mooie lijstjes posten? Wat is daar het nut van?