Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Plien91 schreef:8.30 2 sneetjes vegan bananenbrood met roomboter
B: Bootcamp!
11.30 zonnatura sesamcrunch repen
12.30 meergranentriangel, helft ei-bacon salade, helft met humus; VK cracker roomboter/hagelslag; 28gr whey met sojamelk; omelet van 1 ei met ui en ham
Planning:
T:appelik trachtte mijn vermoeidheid weg te eten met een halve zak chips, 2 doosjes smarties, stukje 86% pure chocolade, nog een sneetje bananenbrood en 2 rijstwafels humus
A: Risotto met prei, erwten en spinazie (recept van Gwyneth Paltrow); magere kwark met rabarbercompote toe
T: ? vk cracker hummus
Ik weet dat mijn avondeten de laatste tijd niet heel goed is. Toch post ik het gewoon omdat ik me er niet voor schaam. Het is voor mij nu even een bewuste keuze. As. vrijdag moet ik mijn scriptie inleveren en aangezien ik ongeveer drie keer per week alleen moet eten en ik nu met mijn neus in de laptop zit, eet ik heel gemakkelijk en heb ik geen zin en tijd om te koken
. Dan is friet of een stokbrood met soep een uitkomst.
. Jespri schreef:phormicola schreef:Ik vind het zo jammer dat bijna niemand haar slechtere lijstjes post. Alsof het alleen maar telt als je een perfecte dag hebt.
Haha wil je zo graag slechtere lijstjes zien dan?
phormicola schreef:Ik vind het zo jammer dat bijna niemand haar slechtere lijstjes post. Alsof het alleen maar telt als je een perfecte dag hebt.
M'n vriend was als verrassing gekomen en we zijn nog naar z'n opa en oma geweest, dat kan dus haast niet gezond!
Memories schreef:O: Bolletje jam + schaaltje aardbeien
L: Pistoletje met sellery, rauwkost en ei + 1 ei apart opgegetenT: Appelin plaats daarvan 4 toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade
T: snackpaprika, paar (4) worteltjes, paar (3) cherrytomaatjes
A: Gehaktbal, broccoli met restje pastasaus (met groente)
T: Sinaasappel

Plien91 schreef:Volgens mij is het sowieso een trend om alleen de mooie dingen op social media te plaatsen. Bijna niemand plaatst een foto van een opgegeten zak chips op instagram, maar wel van z'n supergezonde ontbijt. De mensen die hun scriptie halen posten dat massaal op Facebook en slechts een enkeling noemt dat hij zich poedersuiker voelt omdat hij het niet heeft gehaald.
Niemand die plaatst dat hij in een rotbui is en het liefst van een flat springt. Terwijl er 100 mensen posten dat ze zo gelukkig zijn met hun fantastische leventje.
Je moet je best kwetsbaar durven op te stellen, wil je ook de mindere dingen kunnen plaatsen op het web.
), en een halve banaan. 
, paar glazen water

Ik weet dat niet iedereen het eens is met het concept cheatdag, maar damn, in vind dat ik het verdien om 1 x in de week gewoon eens niet te hoeven denken aan gezond en hoeveelheden
phormicola schreef:Ja, waarom niet? Als we dat niet doen dan lijkt het alsof we collectief allemaal perfect eten, wat natuurlijk niet zo is. Ik heb daar de laatste paar dagen over nagedacht omdat ik denk dat het topic zoals het nu is best wel een negatieve invloed kan hebben op jonge meisjes. Het is niet de eerste keer dat een meisje tijdens het posten van lijstjes in dit topic een eetstoornis ontwikkeld. Ik zeg niet dat we daarvoor verantwoordelijk zijn, iemand heeft natuurlijk aanleg of niet, maar het komt hier wel heel erg vertekend over.
En waarom alleen je mooie lijstjes posten? Wat is daar het nut van?
Maar wel dat mensen met een eetstoornis zich achter dit topic kunnen verschuilen, zo van 'zie je wel, zij letten ook zo op hun eten en zij eten dit en dat ook niet, dus dat is helemaal niet gek/verkeerd'.

. Omdat ik mezelf er eigenlijk ook best wel aan stoor en ook aan de lijstjes waar iemand vooraf bij aangeeft zeeeeeeer slecht gegeten te hebben en dan 2 snoepjes te hebben gepakt, zodat ik mezelf afvraag wat was precies het slechte gedeelte dan, zet ik alsnog mijn slechte lijstje neer. En ik heb er van genoten, van het begin tot het eind
helaas kwam dit uit de magnetron), twee sneetjes toast: 1x ham, kaas en komkommer, 1x jam
En wie weet, misschien is je lijstje niet zo slecht als je denkt en kun je met een veer in je poeperd weer de dag door
. En ik geniet er lekker van. (Straks heb ik spijt want ik krijg er buikpijn van, oeps!)