Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:22

Gisteren werd een spontaan dagje Maastricht, met dus een lijstje om heel snel weer te vergeten
Vandaag:
O: 200 ml havermelk, 30 ml kokosmelk, 3 el chiazaad, tl bijenpollen, 2 tl kokosrasp en 2 tl pitten/zaden
T: 6 aardbeien en 1/3 ananas
L: Kom wortelsoep en 2 meergranen-rijstwafels met humus
T: Paar augurken en wat wortels
A: Zalmfilet en flink wat roergebakken groenten (paprika, champignons, boontjes, ui, aubergine, wortel, witte kool) met een scheut sojasaus
T: Magere vanilleyoghurt met handje blauwe bessen + beetje boekweitgranola
B: 30 minuten fietsen, 30 minuten wandelen, 45 minuten spinning

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:24

Ik vind het zo jammer dat bijna niemand haar slechtere lijstjes post. Alsof het alleen maar telt als je een perfecte dag hebt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:34

Ik update niet altijd de lijstjes naar hoe ze uiteindelijk zijn geworden, daarom komt van mijn kant soms een wat vertekend beeld. Dit was gisteren definitief:
Plien91 schreef:
8.30 2 sneetjes vegan bananenbrood met roomboter
B: Bootcamp! :):)
11.30 zonnatura sesamcrunch repen
12.30 meergranentriangel, helft ei-bacon salade, helft met humus; VK cracker roomboter/hagelslag; 28gr whey met sojamelk; omelet van 1 ei met ui en ham

Planning:
T: appel ik trachtte mijn vermoeidheid weg te eten met een halve zak chips, 2 doosjes smarties, stukje 86% pure chocolade, nog een sneetje bananenbrood en 2 rijstwafels humus
A: Risotto met prei, erwten en spinazie (recept van Gwyneth Paltrow); magere kwark met rabarbercompote toe
T: ? vk cracker hummus

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:40

phormicola schreef:
Ik vind het zo jammer dat bijna niemand haar slechtere lijstjes post. Alsof het alleen maar telt als je een perfecte dag hebt.

Haha wil je zo graag slechtere lijstjes zien dan? :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:43

Phor, ik plaats iedere dag mijn (slechte) lijstjes hoor. Ook dat ik gisteravond een lekker groot broodje kebab op heb met friet! :) Ik weet dat mijn avondeten de laatste tijd niet heel goed is. Toch post ik het gewoon omdat ik me er niet voor schaam. Het is voor mij nu even een bewuste keuze. As. vrijdag moet ik mijn scriptie inleveren en aangezien ik ongeveer drie keer per week alleen moet eten en ik nu met mijn neus in de laptop zit, eet ik heel gemakkelijk en heb ik geen zin en tijd om te koken :+. Dan is friet of een stokbrood met soep een uitkomst.

En mijn lijstjes zijn in vergelijking met jullie lijstjes niet zo best. Zeker niet met het witte brood dat ik nu tijdelijk eet :P.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:44

Jespri schreef:
phormicola schreef:

Haha wil je zo graag slechtere lijstjes zien dan? :)

Ja, waarom niet? Als we dat niet doen dan lijkt het alsof we collectief allemaal perfect eten, wat natuurlijk niet zo is. Ik heb daar de laatste paar dagen over nagedacht omdat ik denk dat het topic zoals het nu is best wel een negatieve invloed kan hebben op jonge meisjes. Het is niet de eerste keer dat een meisje tijdens het posten van lijstjes in dit topic een eetstoornis ontwikkeld. Ik zeg niet dat we daarvoor verantwoordelijk zijn, iemand heeft natuurlijk aanleg of niet, maar het komt hier wel heel erg vertekend over.
En waarom alleen je mooie lijstjes posten? Wat is daar het nut van?

Espoir: ik heb het ook niet over iedereen, maar over het algemeen staan er vaak dingen als 'Gisteren was slecht, dus die slaan we maar over' :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:50

Aah zo! Ja dat ben ik met je eens hoor. Dat vind ik ook altijd jammer, want wat is nu een slecht lijstje? Soms staat er dat iemand 2 koekjes op heeft en dan een "oepss..." met een bepaald gezichtje erbij. Van mijn part eet je iedere dag 2 koekjes, dat lijkt mij niet schokkend. Dan ben ik ook benieuwd wat dan dat slechte lijstje was!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:53

Volgens mij is het sowieso een trend om alleen de mooie dingen op social media te plaatsen. Bijna niemand plaatst een foto van een opgegeten zak chips op instagram, maar wel van z'n supergezonde ontbijt. De mensen die hun scriptie halen posten dat massaal op Facebook en slechts een enkeling noemt dat hij zich poedersuiker voelt omdat hij het niet heeft gehaald.
Niemand die plaatst dat hij in een rotbui is en het liefst van een flat springt. Terwijl er 100 mensen posten dat ze zo gelukkig zijn met hun fantastische leventje.
Je moet je best kwetsbaar durven op te stellen, wil je ook de mindere dingen kunnen plaatsen op het web.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:55

phormicola schreef:

Vooruit, dit was gisteren :D M'n vriend was als verrassing gekomen en we zijn nog naar z'n opa en oma geweest, dat kan dus haast niet gezond!

O: 3 croissantjes met halvajam, beker optimel, flinke plak friese kruidkoek
T: appel, softijsje met 'spikkels'
A: 2 pannenkoeken met stroop (oei en veel boter in de pan, gets)
T: 1 paasei en 1 merci

Vandaag alleen maar trek in zoet, maar niks in huis dus tot nu toe gaat het goed :=
Laatst bijgewerkt door elinebakker op 05-05-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:56

Tayga schreef:
O: havermout, lijnzaad, chia, kokosmeel, whey en sojamelk
T: 2x appel
L: kwark met havermout, lijnzaad, cacao en amandelmeel
T: banaan
T: volle yoghurt, havermout en cacao
A: speltpasta, groente, kip en chilisaus

Havermoutfan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:57

phormicola schreef:

Ik plaats ook altijd braaf alles :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:59

Memories schreef:
O: Bolletje jam + schaaltje aardbeien
L: Pistoletje met sellery, rauwkost en ei + 1 ei apart opgegeten
T: Appel in plaats daarvan 4 toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade
T: snackpaprika, paar (4) worteltjes, paar (3) cherrytomaatjes
A: Gehaktbal, broccoli met restje pastasaus (met groente)
T: Sinaasappel

Gisteren uiteindelijk dit geworden.
Stiekem baal ik een beetje van de toastjes (die ik 'moest' eten), maar het zal niet veel hebben uitgemaakt. Pastasaus met broccoli was wel echt een verassend lekkere combinatie :j

Leuke lijstjes komen er voorbij! Brengt me weer op ideeën. :)

Vandaag:

O: Sneetje bruin brood met bosbessenjam, een kiwi
T: zonnatura rijstwafel choco/kokos
L: 1 meergranenbolletje met sellery en rauwkost, een banaan
T: Paar plakjes komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes
A: Ovenschotel bestaande uit groenten (weet nog niet wat) en shoarmavlees
T: Sinaasappel

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 14:09

Plien91 schreef:
Volgens mij is het sowieso een trend om alleen de mooie dingen op social media te plaatsen. Bijna niemand plaatst een foto van een opgegeten zak chips op instagram, maar wel van z'n supergezonde ontbijt. De mensen die hun scriptie halen posten dat massaal op Facebook en slechts een enkeling noemt dat hij zich poedersuiker voelt omdat hij het niet heeft gehaald.
Niemand die plaatst dat hij in een rotbui is en het liefst van een flat springt. Terwijl er 100 mensen posten dat ze zo gelukkig zijn met hun fantastische leventje.
Je moet je best kwetsbaar durven op te stellen, wil je ook de mindere dingen kunnen plaatsen op het web.

Ben ik het mee eens! We laten allemaal de beste versie van onszelf zien, want dat is nou eenmaal de versie die je het liefste aan de buitenwereld laat zien. Hier in het topic is dat niet anders, hoewel ik wel vind dat het al een stuk beter is! Ik zie al veel minder schaamsmilies en veel meer 'slechte' lijstjes dan eerst. Zelf pas ik trouwens ook lang niet altijd mijn lijstje nog aan als er nog iets bijgekomen is, dus dat geeft dan ook een vertekend beeld. Ik vraag me alleen wel af of de meisjes met eetstoornissen in dit topic, die ES ook daadwerkelijk ontwikkelen doordat ze hier posten. Ik denk eerder dat ze die al hadden (of in ieder geval bezig waren die te ontwikkelen) en dat ze daarom dit topic interessant en handig vinden.

Terug ontopic, mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, peer, kaneel, lijnzaad en hennepzaad
T: appel
L: halve rode biet (rauw) met 2 geraspte wortels, kikkererwten, halve avocado en lente-ui in een sinaasappeldressing
T: handje noten, sinaasappel
A: volkoren couscous met bloemkool, tofu, rode ui en tuinerwten
T: denk een stukje chocola (92% cacao)

B: 8 km fietsen, en hopelijk vanavond intake op de sportschool, dus dan wordt mijn beweging nog meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:23

Planning:

O: 250g magere kwark met appel
T: 5 vk crackers met pindakaas
L: 150g blauwe bessen met havermout, scheutje kokosmelk en water
T: 3 vk crackers met hummus
A: rundergehakt met rode peper, knoflook, ui en thaise basilicum; basmatirijst; salade van komkommer, perzik, rode ui en pinda's

B: 45 min crosstrainer, 15 min pilates

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:28

Gesproken over "slechte" lijstjes, bij mij zijn er als laatste tussendoortje nog een banoffee toetje van Gu bijgekomen en een paar paaseitjes bijgekomen gister. Geen zin om berichtje terug te zoeken en dus aan te passen, maar kan er niet mee zitten want de rest van de dag was prima in orde.

Vandaag:
O: 60 gr havermout, 240 ml ongezoete amandelmelk, 7 gr kokosbloesemsuiker, 6 gr whey (en de eerste bus is op :') ), en een halve banaan.
B: 8.22 km hardlopen
t: shake van 150 ml amandelmelk, 50 gr diepvries blauwe bessen, andere helft van de banaan, en 10 gr whey.
L: 2 waldkornboterhammen met elk een kwart avocado en gekookt eitje, 1 waldkornboterham met pindakaas. Glas sap.
t: 250 gr worteltjes met hummus
B: wandelen met de hond, 1-1.5 uur
A: forel uit de oven (met citroen en witte wijn), salade van venkel met sinaasappel, verse rabarbermoes. Vriendlief kookt en ik heb nog nooit rabarber(moes) of forel op. Spannend!
t: 250 gr kwark met appel.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:31

Ben het wel met jullie eens. Krijg zelf ook wel eens een slecht geweten als ik die gedisciplineerde lijstjes van jullie zie. Ik zet wel alles erop hoewel ik op mijn mobiel niet altijd zin heb om aan te passen.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:32

O: 2 gebakken eieren op vk boterham, glas Innocent aardbei/banaan, 2 vitamine C&D3 kauwtabletjes
T: cappuccino met een plak zelfgemaakte kruidcake :9
L: tosti van 2 vk boterhammen met kaas en 3 plakjes bacon
T: nog een plak kruidcake :') , paar glazen water
B: KB&T level 1
A: weet nog niet wat het wordt

Over een week beginnen m'n examens dus ik snoep/eet wat meer, soort van studie ontwijkend gedrag :')

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:34

Ben het helemaal met je eens phor! :j
We moeten vooral niet vergeten dat er ook jongere bokkers mee lezen die anders een heel vertekend beeld kunnen krijgen.
Ik plaats altijd alles alleen met zo'n koningsdag bv ben ik op een gegeven moment de tel kwijt van wat ik allemaal in mn mond stop haha.
Gisteren ook braaf mn popcorn en oreo ijs gepost, ook die uitstapjes zijn er.
Persoonlijk hou ik t hier vooral voor mezelf bij dus zie ook geen reden om dingen te verbloemen, was er zelf bij haha.
Ik doe idd overigens ook niet mn lijstje veranderen als er voor het slapen nog een handje hagelslag ofzo bijkomt.
De gezonde lijstjes vind ik dan wel weer inspirerend.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:51

Phor, ik sluit me helemaal bij je aan. Ik heb vorige week voor het eerst in tijden mijn cheatdag zelfs niet durven posten. Tussen al die strakke lijstjes voelde ik me dan spontaan een zeekoe. Ik vind eigenlijk dat er steeds én netter én minder gegeten wordt. In het begin van dit topic waren er ook nog veel 'normale' lijstjes, zowel schrale als superongezonde. Daarna had je ofwel meiden die 6 dagen super net aten, en 1 dag cheatten, ofwel elke dag iets lekkers namen. Misschien heb ik een vertekende visie, maar ik zie ook de 'elke dag iets lekkers lijstjes' niet meer.
Woensdag plaats ik dus weer braaf mijn cheatdag, inclusief lekkernijen van de bakker, brunchen met mams én snackbar 8-) Ik weet dat niet iedereen het eens is met het concept cheatdag, maar damn, in vind dat ik het verdien om 1 x in de week gewoon eens niet te hoeven denken aan gezond en hoeveelheden :))

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:12

phormicola schreef:
Ja, waarom niet? Als we dat niet doen dan lijkt het alsof we collectief allemaal perfect eten, wat natuurlijk niet zo is. Ik heb daar de laatste paar dagen over nagedacht omdat ik denk dat het topic zoals het nu is best wel een negatieve invloed kan hebben op jonge meisjes. Het is niet de eerste keer dat een meisje tijdens het posten van lijstjes in dit topic een eetstoornis ontwikkeld. Ik zeg niet dat we daarvoor verantwoordelijk zijn, iemand heeft natuurlijk aanleg of niet, maar het komt hier wel heel erg vertekend over.
En waarom alleen je mooie lijstjes posten? Wat is daar het nut van?

Ben het helemaal met je eens voor wat betreft slechte lijstjes plaatsen, want het is ook gewoon (mentaal) gezond om af en toe de teugels te laten vieren en dat is helemaal niks om je voor te schamen!

Ik denk dat in dit soort topics relatief meer mensen met een eetstoornis voorkomen, gewoon door de aard van het topic. Dat vond ik in de gezonder etentopics, toen we daar nog lijstjes postten, ook al van sommige mensen. Helemaal van streek als ze een boterham moesten eten enzo. Ik denk niet dat mensen echt een eetstoornis ontwikkelen dóór dit topic :P Maar wel dat mensen met een eetstoornis zich achter dit topic kunnen verschuilen, zo van 'zie je wel, zij letten ook zo op hun eten en zij eten dit en dat ook niet, dus dat is helemaal niet gek/verkeerd'.

Dus inderdaad, laten we vooral laten zien dat we af en toe gewoon vieze oliebol eten :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:17

zal ik mijn lijstje er eens tussen mikken dan :D
O-ruime halve cup havermout met 1banaan, paar handen blauwe bessen, 2 theelepels lijnzaad en een cup rijstmelk
2 zachtgekookte eitjes

L- 1 bagel met roomboter, kaas, tomaat en komkommer
1 bagel met paturain, tomaat en komkommer

A- nasi met heel veel groente en zelfgemaakte sateh, nagerecht ga ik nog verzinnen

tussendoor heb ik nog ene lekker stukje chocolade liggen, maar heb er even geen zin in nog...

Geen tussendoortjes gepland verder, ivm suikerhuishouding probeer ik het bij 3 grote eetmomenten te houden
Phor, ik probeer nog steeds die richtlijn wat betreft kcal te halen + de verhoudingen tussen eiwit, khd etc goed te houden ,
maar merk dat het momenteel al lastig genoeg is om dat bij te houden , lang leve de chaos ;)
als ik het nu echt goed heb over een iets langere periode ga ik pas weer verder.
maar kom vandaag wel weer richting de 2000 uit met mijn avond eten er bij

en ik mijd heel eventjes appel, ik had gister na het drinken van een glaasje appelsap een pittige reactie, morgen even naar de HA en een allergie test vragen

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:20

Ik ben het er helemaal mee eens hoor, dat we gewoon slechte lijstjes moeten posten. Maar ik had ook al alles getikt voor mijn eetdagboek voor de detox die ik binnenkort ga volgen en was te lui om het nog een keer uit te typen :D . Omdat ik mezelf er eigenlijk ook best wel aan stoor en ook aan de lijstjes waar iemand vooraf bij aangeeft zeeeeeeer slecht gegeten te hebben en dan 2 snoepjes te hebben gepakt, zodat ik mezelf afvraag wat was precies het slechte gedeelte dan, zet ik alsnog mijn slechte lijstje neer. En ik heb er van genoten, van het begin tot het eind :D
O: Havermout met havermelk, halve appel, dadel en kaneel
T/L: 4 scones met lemon curd, jam en clotted cream
T: Churros (1/3 van het bakje, daarna weggegooid. Vond het niet lekker) en alle koekjes/bonbons die bij de thee en koffie werden geserveerd
T: Half stuk kersenvlaai en half stuk puddingvlaai
T: Helft van het tapasplankje (brood met chorizo en gedroogde ham, olijven, zongedroogde tomaat en nachos met chilisaus)
A: Gehaktballetjes van het Livar varken, friet met mayo en garnituur van sla en komkommer met dressing
T: Clafoutis met kersen en slagroom

Ja, dat was het geloof ik wel

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:38

Wat een heerlijke dingen allemaal SkyLWG!

O: Havermout met halfvolle melk en een schepje suiker (eindelijk weer iets dat in de buurt kwam van mijn vertrouwde ontbijtje <3 helaas kwam dit uit de magnetron), twee sneetjes toast: 1x ham, kaas en komkommer, 1x jam
T: Stukje gestoomde kokos met banaan
T: Twee bruine boterhammen met pindakaas, twee roggecrackers met jam
T: Appel
T: Pakje toastjes met een klein blikje tonijnsalade
A: Fried rice met gemengde groenten, cashewnoten en ananas
T: Schaaltje yoghurt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:44

Ik zeg nergens dat mensen een eetstoornis ontwikkelen dóór dit topic, ik zeg alleen dat dit topic best een negatieve invloed kan hebben, waar het andersom ook met gemak een positieve invloed zou kunnen hebben :)
Tuurlijk raak je soms de tel eens kwijt op een wat slechtere dag, dat heb ik vaak zat! Ik probeer dan vaak nog globaal te posten, ookal zal ik 2 of 3 items vergeten zijn, dat vind ik beter dan maar helemaal overslaan omdat ik even niet perfect was. Perfect is trouwens saai 8-)
Ik probeer trouwens ook weer niet te zeggen dat we massaal maar toep moeten gaan eten omdat we niet perfect zijn, maar ik zou het persoonlijk leuk vinden om wat meer eerlijkheid te zien op de minder goede dagen :) En wie weet, misschien is je lijstje niet zo slecht als je denkt en kun je met een veer in je poeperd weer de dag door :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:50

Haha Phor, bedankt he. Ik moest net om boodschappen en dacht, ik mag iets lekker ongezonds meenemen! Zit nu in de zon aan een zak goedkope variant van maltesers :D. En ik geniet er lekker van. (Straks heb ik spijt want ik krijg er buikpijn van, oeps!)