Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:57

phormicola schreef:
Charlie, ik ging schoonmaken elke keer als ik een peuk wilde :+ Ik ben nu 8 maanden gestopt en het is echt totaal uit m'n systeem, die gewoonte :) Ook trouwens geen gram aangekomen, alleen maar afgevallen.

Kijk, dat motiveert! Het kan dus wel. Word helemaal gek van iedereen die zegt dat je niet tegelijk moet willen afvallen en sporten én stoppen met roken *\o/*

Waar kun je rijstmelk kopen? Gewoon bij de supermarkt?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:59

Welkom Charlie, ik vind het best een net lijstje hoor. :j Als ik zie hoe mijn moeder zich gedroeg toen ze bezig was met stoppen. :Y) Amandelmelk is ook lekker. Proeft niet heel 'anders' ofzo. Kun je gewoon bij de AH halen. :)
Bhris: Ja thuis is het probleem niet, maar kan op het werk geen limonade maken. :P
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 14-08-13 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:59

Bij de biowinkels. De meeste rijst/amandel/sojamelk die ze bij de supermarkt verkopen is niet suikervrij.. (mocht je dat willen tenminste :o )

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:02

Juist wel alles tegelijk :) Dan kun je je oude gewoonte meteen vervangen met goede gewoontes, ipv te gaan lopen vreten. Ik ben nu bijvoorbeeld een ware huishoudster, ipv iemand die maar de hele dag een beetje peukies zit te paffen achter de laptop :')

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:02

Ok, dank je Gast7391. Ik woon hier nog maar kort, moet eens even uitzoeken of hier zo'n winkel is. Een dorp verderop iig wel. Heb het bij de supermarkt ook nog nooit gezien btw...staat het gewoon bij de zuivelproducten? Maar wil idd wel graag suikervrij.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:04

Haha, goed bezig dan Phormicola! Een echte goede huisvrouw word ik nooit ben ik bang...ik had me voorgenomen om iets aan beweging te doen als ik wil roken. Dus zit ineens bijna iedere dag in de sportschool en de honden zijn ook blij met me, we gaan ineens heel vaak naar het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:36

Charlie_P schreef:
Ok, dank je Gast7391. Ik woon hier nog maar kort, moet eens even uitzoeken of hier zo'n winkel is. Een dorp verderop iig wel. Heb het bij de supermarkt ook nog nooit gezien btw...staat het gewoon bij de zuivelproducten? Maar wil idd wel graag suikervrij.

Nee, het staat niet gekoeld.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:03

Charlie dat is een mooi alternatief voor roken toch?
Phor inderdaad goed om meteen alle oude routines om te gooien, anders blijf je bezig
Terug van verjaardag van vriendin. Appelgebak gehad wat ik niet kon weigeren en bugles chips..
Maar morgen ben ik vrij. Dat is mijn favoriete dag. Lekker én gezond eten zonder verleidingen. En het word droog dus lekker wandelen enzo :):) kom dan mooi altijd tot rust :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:42

Charlie_P schreef:
Haha, goed bezig dan Phormicola! Een echte goede huisvrouw word ik nooit ben ik bang...ik had me voorgenomen om iets aan beweging te doen als ik wil roken. Dus zit ineens bijna iedere dag in de sportschool en de honden zijn ook blij met me, we gaan ineens heel vaak naar het bos.

Ik had me ook eerst bedacht om te gaan bewegen als ik wilde roken, maar dat bleek niet zo praktisch. Aangezien ik verder een luie slons was, was de keuze 'ga schoonmaken, tut' snel gemaakt :')
Je moet doen wat voor jou werkt! Het grootste probleem met stoppen met roken is dat je plotseling heel erg veel tijd over hebt. Je moet dingen zoeken om die tijd op te vullen :)

Vandaag weer iets moeilijks voor mij: We gaan vanavond eten bestellen, ik weet niet wat en ik heb a.s. zondag de laatste foto's voor m'n blogtest := Ik had gepland om deze hele week alles tot in de puntjes te plannen kwa workouts en voeding en nu gaan we iets eten waarvan ik nooit precies kan weten hoeveel er in zit. Ik vind het niet erg om junkfood te eten, maar dan wil ik het wel zelf maken en precies weten wat ik in m'n mond stop :+

Ik heb bedacht om maar extra een uurtje te gaan paardrijden en ongeveer 2000kcal ruimte te maken voor het avondeten. Normaal gesproken eet ik rond de 1500kcal bij het avondeten op een drukke dag (wat een hoeveelheid he :wow: ), dus ik denk dat 2000 geen gekke gok is. Dan zal ik hoogstwaarschijnlijk iig niet teveel eten en als het wél meer is dan kan het nooit veel zijn. Misschien durf ik op deze manier zelfs om niet op internet op te zoeken wat het bestelde eten aan kcal bevat :')

Planning:
B: Killer Buns, level 3
O: 70gr havermout, 20gr pindakaas, 1 banaan, 15gr proteinepoeder, 5gr cacao, 20gr oerzoet
B: 12km fietsen, 1u paardrijden
L: 2 sneden abdijbrood, 25gr bieslook roomkaas light, 100gr rosbief, 1 banaan, 1 sinaasappel
B: 2u lesgeven, 12km fietsen
A: eten bestellen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:48

Gisteren
Plien91 schreef:
O: 35g havermout met sojamelk, lijnzaad en cacao, glas karnemelk
T: 2 bastognekoekjes
L: Restje zilvervliesrijst met linzen, paprika, courgette en currysaus+kokosmelk
T: Nectarine
B: 40minuten fietsen
T2: 1vk cracker sojaboter/kaas
A: Tagliatelle met broccoli en spekjes in roomsaus. Toetje magere kwark met bastognekruimels en slagroom :o
T: Niks meer denk ik
B: 30min hardlopen

Vandaag:
O1: Wilde pruim
B: 40min hardlopen
O2: 40g havermout met 2el lijnzaad, 2el speltvlokken, sojamelk, cacao, agavesiroop. Glas karnemelk
Planning:
T: -
L: 2vk bth kaas
T: Pruim + nectarine
A: Quinoa met zwarte bonen, maïs en tomaat
T: ?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:44

Phor ik weet ook niet wat je gaat bestellen maar had laatst Indonesch besteld. Daar zat ook gewoon los groente en rauwkost bij bijvoorbeeld. Ene. Pizza uit de supermarkt is toch ook maar 1000 ofzo?. 2000 tellen voor een maaltijd haal je echt niet als je dan een normale portie eet toch? Dan kun je bv vlees met een sausje eten ofzo.

Ik ben vrij, heerlijk! Uitgeslapen, les BBB gedaan van een uur. Eigelijk komt alles van jillian erin terug alleen veel zwaarder met combinaties en dan een vol uur. Daarna nog 30 minuten op de 'hometrainer' en dik uur gefietst :)
O: havermout pannekoek van 1 ei 50 gr havermout 200 ML melk en zonnatura jam
T: appel
L: 2BB en 2 rijst wafels met cottage cheese houmous en casselerrib
T:/
A: paprika soepje, sla komkommer tomaat ui en feta en iets van vis en wat gekookte pasta ofzo
T: magere yoghurt met meloen en 1 eetlepel lijnzaad

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:47

Pizza bij een pizzeria is makkelijk rond de 1500kcal en dan hebben we het over een medium :) Maar goed, we gaan Indiaas bestellen, iemand enig idee of dat kcalrijk is? :=
Ik heb een Indiaas restaurant gevonden die niet de standaard tandoori mixed grill doet, maar heel puur en écht Indiaas kookt. Veel vegetarische opties en het klinkt allemaal erg groentenrijk en gezond. Ik ga het pushen bij de mannen en hopen dat ze daar willen bestellen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:57

Klinkt pittig die les BBB...
Dat Indiaas restaurant klinkt me toch verantwoord Phor :) Geen zorgen maken, komt wel goed!

Ik heb voor het eerst in lange tijd een lijstje ingevuld. Wat schrik ik er van hoeveel ik 'mag' eten zonder koekjes en andere troep! Ik probeer meer eiwitten te eten, aangezien ik zo'n honger heb na het sporten tegenwoordig en ik ook bijna elke dag spierpijn voel. Hoewel ik met amandelschijfjes, eieren, Griekse roomyoghurt en haverpannenkoekjes in de weer ben, en ik mij aan een flink kcal-gehalte verwachtte, zit ik aan zo'n 2100 kcal. Jammer genoeg nog maar 102 g eiwit, maar goed dat zal al meer zijn dan de voorbije dagen.

B (9.45): BR Workout 4
O (11.00): 100 g haver, lijnzaad, 200 ml rijstmelk, water, kleine hand geschaafde amandelen, glas soja intens, dubbele mok groene thee
T: Hap baked oatmeal om te proeven
L (14.30): 50 g meergranenbroodje, dubbel belegd: 1 helft met vieze geitenkaas, paprika, rucola en veldsla; de andere met 2 roereieren en een beetje light roomkaas; toetje Griekse roomyoghurt met 3 aardbeien en 1 nectarine
T: Havermoutpannenkoekjes (de helft van: 1 banaan, beetje sojamelk, 20 g havermout, 4 eiwitten) met een beetje honing en beetje ananas en watermeloen
A: 150 g aardappelen met sla, paprika, komkommer en witte wijnazijn, kruiden, Alpro-filet
B: paarden verzorgen
B: Yoga workout
T: De andere helft van de havermoutpannenkoekjes

Comments en tips zijn welkom :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:59

Ik zat me laatst nog te bedenken dat je over je eierfobie moest stappen en dat heb je gedaan. Go you *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:10

Ik peuter met een keukenpapier de rode stipjes er uit :') Ik eet de eieren op zonder er naar te kijken, en denk terwijl aan alle spieren die ik nu extra kan aankweken, zodat ik niet tegen mezelf durf miepen. Ik vind eieren niet zo vies als ik ze zelf niet bak (of net gebakken heb), dus straks bak ik alvast nog een portie voor morgen.

Hoezo, aanstellerij? :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:30

Ach, iedereen heeft zo z'n eigenaardigheden. Ik zit 'm hier te knijpen omdat de mannen niet bij dat goede restaurant willen bestellen -O- Ze willen persé vettige tandoori mixed grill en dat heeft dat restaurant niet.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:33

Phor, komt vast goed! En is ook wel weer een goede boost toch? Laatst had je toch ook dat je buik veel platter leek na ongezond eten of was jij dat niet?

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
L: gebakken oatmeal ( een kwart )
T: gekookt ei + watermeloen
A: kippensoep + paella
T: yoghurt + fruit

B: T25 cardio

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:40

Ja, dat was ik, maar ik ben helemaal paranoide omdat ik bijna aan het eind zit van m'n test :') Het liefst kruip ik de komende dagen in een hoekje, eet ik niets en kom ik alleen uit m'n hoekje om 3 workouts achter elkaar te doen :') Ben zo bang dat ik faalfoto's heb aan het einde -O- Slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat weet ik ook wel!

Oh, voordat iemand denkt dat ik een eetstoornis heb ofzo: ik ben zo met alle 'examens'. Ik ben vorig jaar weer met school begonnen en de week voor m'n eerste examen wilde ik minstens 3x per dag naar de SEH _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:42

Phor ik zou de bestelling telefonisch doen en doorgeven dat je een portie vettige tandoori wil en een portie gezonde groente/vlees zonder rommel :P als het goed is maken ze het vers dus dan moet dat vast mogelijk zijn?

Is een pizza al gauw 1500 kcal? Pfoe dat tikt al aan dan.

Die BBB was wel heel intensief maar voel me lekker. Merk wel echt dat mijn lichaam gewend raakt aan de oefeningen en sterker word. Ik kan nu een uur bijna vol houden en de eerste keer ging ik zowat dood :')

Bhri ben je nu dan verplicht eieren aan het eten? Knap dat je jezelf ertoe zet :) . Ik vind eieren echt lekker!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:48

:j Als ik gewoon eet, haal ik zo'n 60 g eiwit uit mijn voeding, wat prima is op zich, ware het niet dat mijn lichaam lijkt aan te geven dat het onvoldoende is. Onder dwang eieren eten is natuurlijk maar een kleine opgave als je je bedenkt dat ik anders misschien minder resultaat haal uit de workouts, dat zou ik ook zo'n zonde vinden...

Knap hoor, dat je conditie zo veel verbeterd is! Daar zal je elke dag wel profijt van ondervinden!

Ocharme Phorretje toch, maar de tip van Chantal is wel een goeie! En volgens mij moet toch echt een hele hoop voedsel naar binnen werken om aan die kcal te komen. Je foto's zullen awesome zijn, je hebt er hard genoeg voor gewerkt, en daar kan een avond als vandaag niets aan veranderen :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:29

Ook goed voor je eiwitinname: peulvruchten en cottage cheese. en natuurlijk kip, kalkoen en vlees, maar er zijn natuurlijk nogal wat vega's hier dus dat is dan minder toepasbaar. Ik maak tegenwoordig toch vaak 1 keer in de paar weken een soort van chili met verschillende bonen (kikkererwten, linzen, kidney's you name it!), gehakt (kan ook vega natuurlijk) tomaat, wat tomatenpuree, paprika, avocado en verse kruiden. Relatief veel eiwitjes en je kunt het erg goed voor een paar dagen maken!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:42

Bedankt voor de tip Danoesje! Ik zou ook zoiets moeten doen, en het dan telkens bij de lunch eten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:49

Hopelijk heb je er wat aan:) ben aardig van het proberen en wil ook wel eens een dagje vleesvrij En koolhydraatarm dus dan moet je het een en ander gaan uitproberen. Tegenwoordig flans ik ook nog wel eens snel een zak roerbakgroente met wat (vega)wokreepjes door elkaar. Als ik daarna ga sporten met een beetje speltpasta erdoor maar meestal niet. Dus een soort van pastasaus zonder de pasta zeg maar :P En ik ben dus helemaal fan geworden van pompoen(soms met zoete aardappel)puree! Visje erop, lekker saffraansausje maken, sugarsnaps erbij....genieten! maar vandaag ff niet:

o: kwark met wat stevia, granola en pompoenpitten
t: banaan
l: 3 pompoenpitcrackers: 2 met belegen kaas en 1 met nutella ( :9 )
a: kip, kokos, erwtjes, roerbakgroente en wat soyasaus (deel 2 van gisteren)
Zit ik nu ff op mijn werk naar binnen te stoppen omdat ik zo doorga naar mijn peerd, daarna les heb en dan niet voor 22:30 thuis ben :)
Laatst bijgewerkt door danoesje op 15-08-13 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:54

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 175 gram perzik
L: 2 vk crackers (10 gram cereal jam, 10 gram paté), 1 sinaasappel, 1 banaan
T: 60 gram komkommer, 10 gram walnoten & 14 gram gepelde amandelen
A: 1 gehaktbal, gekookte aardappelen en bloemkool
T: 50 gram magere kwark (restje), 150 ml magere yoghurt met 50 gram rode bessen en 1 beschuit
D: 1x koffie, 3x groene thee, veel water
B: 30 day shred L1(171kcal dit keer), 45 minuten fysio, 15 min fietsen

Phor die maaltijd zul je echt niet terugzien in je foto's hoor!
En boven de 2000 kcal kom je echt niet makkelijk, dus geniet ervan :)
Morgenavond ga ik ook uiteten in een wok restaurant, dus wordt ook een caloriebom met
al de olie, saus en hoeveelheden. Maar ik heb er toch best zin in :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:00

Bhris: spierpijn kan ook komen door vitamine D te kort, heb je daar al naar gekeken?
Phor: 2000 voor een avondmaaltijd? Daar kom je niet snrl aan met bestellen hoor. Maak je geen zorgen, geniet er ook van! :(:)

Vandaag weer hele dag werken.
O: 40 gram havermout met amandelmelk, cacao, kersen en rozijn.
L: 2 bb met cottage cheese
T: grote warme stroopwafel van de markt. :o traktatie van een jarige
A: kopje groentesoep