Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:36

Danoesje, ik werk onregelmatig en ook als ik vroege dienst heb met sporten heb ik amper tijd/puf om te koken. Ik kook voor mezelf maar kook altijd voor 3/4 personen en vries de rest in. Zo hoef ik vaak alleen nog even wat rijst/pasta te koken en heb ik altijd wat in huis. Scheelt een hoop tijd om nog zo ’s avonds te koken.

Waarom eten jullie lijnzaad, chia en zemelen? Ik heb nu bv lijnzaad toegevoegd bij mijn havermout koekjes alleen wat is de toegevoegde waarde ervan? Ik dacht namelijk dat het een bindingseffect had. Maar verder? (sorry ik heb er echt geen verstand van maar ben wel heel nieuwschierig!)

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:43

Chantal, groot gelijk hoor! Momenteel doe ik aan de lijn (even paar kilootjes eraf) dus ik doe even rustig aan met de koolhydraten 's avonds. Maakt het niet altijd makkelijker maar is tot nu toe goed te doen. Gelukkig eet mijn vriend braaf mee en klaagt hij bijna nooit, zeker niet als ik af en toe wat aanpas. Gister aten we bijvoorbeeld verse tonijn met een soyasausje (heel erg lekker!) voor mijzelf op een bedje van prei, voor hem noedels.
Kip-kokosprakje zit alweer in het buikje hier achter mij pc op werk dus ik kan er weer even tegen:)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:45

Dank voor de positieve woorden dames! :) Doet me goed! Ben wel erg bang om aan te komen als ik mezelf even laat gaan, maar dat moet ik misschien maar loslaten. Ik weet ook dat ik in staat ben om het na mijn vakantie weer op te pakken!

Chantal, ik eet lijnzaad omdat het goed is voor de darmwerking en het is een gezond zaadje, het bevat omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink én kalium. En bovendien zorgt het voor een verzadigd gevoel en kan het een cholesterol-verlagend effect hebben.
Ook tarwezemelen zijn goed voor de darmwerking en zijn ook erg voedzaam.

Chiazaad eet ik zelf niet, maar ik weet dat het o.a. zorgt voor minder schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Een 'bijwerking' van chiazaad is dat het de bloeddruk verlaagt en daarom eet ik het ook niet, mijn bloeddruk is al wat aan de lage kant en als hij nog lager wordt voel ik me niet lekker..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:46

In lijnzaad zitten veel gezonde stoffen: vitamientjes en omega-3-dinges. Je gaat er ook regelmatiger door naar toilet, én het is lekker :) Het is gewoon te koop in de supermarkt.

Edit: Laura zegt het beter :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:48

Schommelen met gewicht...praat me er niet van. En ik gok zo dat ik gemiddeld een stukkie zwaarder ben :P Maar ach, dan maar aankomen op vakantie, als je er maar van kan genieten en weet dat je het er met een paar weken balansen weer vanaf hebt! Af en toe een flinke boost in je stofwisseling lijkt mij niet zo verkeerd!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:14

O; weetabix magere melk, 1 eetl zonnebloempitten, 1 el lijnzaad
L; 4 wraps halve flespompoem,portie tauge
T; 2 minola's
A; witte rijst (longtong) 1 portie tauge, paksoi (2 ijsblokjes kokosmelk,1 el babi pangangpasta)
T; puntje spekkoek

(vrije dag,vanmorgen boodschappen bij de toko vandaar een wat ongezonder lijstje)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:26

O: 1 boterham met jam + 1 appel
L: 1 pakje met 2 broodjes AH togo sandwich kip, tomaat, mayo (310 kcal)
A: bloemkool + wortel + 200g kipfilet + 2 vk boterhammen Philadelphia light
T: 1 appel

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:31

Ik heb inmiddels een nieuwe weegschaal gekocht, maar natuurlijk doet m'n oude het weer :+

Na een migraine aanval heb ik ontzettend veel trek ik zoetigheid de dag erna. Gelukkig beweeg ik vandaag veel, dus ik kan rond de 2800kcal wegjetsen :D

B:12km fietsen, 3u lesgeven
O: 1 kaascroissantje, 2 cupjes bananenyoghurt met chocobolletjes, 1 sinaasappel, 1 banaan
B:12km fietsen
L: 70gr havermout, 20gr cruesli, 20gr honing, 15gr proteinepoeder, 5gr cacao
B: Killer Buns, level 3
A: 70gr speltpasta, 200gr magere kwark, 80gr wilde zalm, 10ml truffelolie, halve ui, 3 tenen knoflook, 150gr spinazie, verse rozemarijn en basilicum, 2 sneetjes abdijbrood, 25gr aioli, 100gr Ben&Jerry's Cookie Dough, 100gr Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie :9

2782kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:37

Anoniem schreef:
Planning:

O: 100g havermout met wilde frambozen, peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
T: -
L: 100g havermout met peer, lijnzaad, chia, rozijnen, kokos en rijstmelk; dubbele speltboterham met pindakaas
A: 100g zilvervliesrijst met rode pesto, spinazie, tomaten en tuinerwten

B: 40 min fietsen, 30DS level 3

Ik heb nog 3 wortels tussendoor gegeten (oehoe, haha) en doe nog wat pijnboompitjes door de rijst zometeen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:56

Bedankt voor de informatie! Lijnzaad door de koekjes beviel me goed. Dus denk dat ik het gewoon elke dag 1 eetlepel door mijn havermout/yoghurt etc. doe als het zo gezond is. Heb het nu toch in huis.

Danoesje fijn dat je vriend zo makkelijk is :) ! Scheelt dat gezond eten ook super lekker kan zijn :) !
Sonja hoelang fiets jij op 12 km eigenlijk? Uur ofzo? En wat voor les geef je? (ter vergelijking met mijn eetpatroon vraag ik me af of ik wel genoeg aan kcal binnen krijg als ik zie wat jij weg werkt/ivh met je beweging).

Heel ander dagje als gepland alweer :-)

65 gr havermout
T: 2rijstwafels en 1 meergranen cracker(2x kipfilet 1x kaas 30+
Meloen
L: 1BB en 4 rijstwafels met casselerrib, kipfilet en kaas
T: Appel
A: slaMilner kaasburger, 330 gr. gebakken courgette, groene paprika, ui en gevulde pasta (gok 100 gr?) 1/3e van zo’n bak.
T: Koekjes van 50 havermout/ 1 banaan/lijnzaad koekje (Vond ze zo lekker dat ik ze alle 5 al op heb. Zit echt heel vol :’) .
B: 2 x 30 minuten fietsen en 2x 20 minuten fietsen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:59

chantal, dat is maar goed ook want hij kookt nooit. Dus anders heeft ie helemaal niets }:)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:32

O: 1 pecanbroodje, koffie met melk
T: iets teveel bastognekoekjes
L: 150 gr kwark, halve komkommer
T: appel
D: zelfgemaakte lasagne van courgette
T: stukje pure chocolade

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:08

Mooie lijstjes!
Danoesje, wat leuk dat hij er geen probleem van maakt. :)
Karin: Het is lekker he! :9 Ik wil het oik eens proberen met appel of kers. :)

Ik vind het wel jammer dat ik geen lijnzaad of chia kan proberen
:P
Vandaag weer de hele dag gewerkt, ben net terug en ben echt gesloopt. :P Ben met drinken wel echt weer de fout in gegaan op het werk. :\ Alleen water komt me dan echt de neus uit. :Y) Wat zou dan beter zijn, iets van appelsap ofzo? Volgens mij is dat namelijk ook echt troep...

O: 40 gram havermout met amandelmelk/water, banaan, rozijn en cacao.
L: 2 bb met ham, 1 bruin bolletje met klein plakje kaas. Wat tomaat en komkommer
A: 4 groentespiesjes (paprika, aubergine, tomaat), paar stukjes bruin stokbrood met cottage cheese, kipspiesje, schep pennen met champignons, komkommer
T: waterijsje, fruit?

D: water, thee, 1 kopje latte machiatto, 1 glaasje cola light

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:48

Mag ik me hier ook melden? Lees al even mee in dit topic en zie wel goede tips voorbij komen! Denk verder dat het niet verkeerd is om eens goed bij te houden wat ik eet. Ben net een week gestopt met roken en wil ook nog wat gewicht kwijt. De ene dag lukt het goed om gezond te eten (en niet te achterlijk veel), de andere dag kost het echt moeite en krijg ik echt een vreetbui. Anders was ik dan gewoon even een peukie gaan roken ;-) Ben wel flink aan het sporten om nog ergens wat calorieen mee te verbranden haha. Merk goed dat dat ook aardig verslavend begint te werken!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:51

O: 35g havermout met sojamelk, lijnzaad en cacao, glas karnemelk
T: 2 bastognekoekjes
L: Restje zilvervliesrijst met linzen, paprika, courgette en currysaus+kokosmelk
T: Nectarine
B: 40minuten fietsen
T2: 1vk cracker sojaboter/kaas
A: Tagliatelle met broccoli en spekjes in roomsaus. Toetje magere kwark met bastognekruimels en slagroom :o
T: Niks meer denk ik
B: 30min hardlopen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:21

Natuurlijk Charlie_P, welkom :)
Lastig Laura :(:) Maar als ik je lijstje bekijk is het absoluut nog niet slecht hoor!
Haha Many dat is nog is wat anders als Jillian :)) :')

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 155 ml ongezoete sojamelk en 150 gram rode besjes
L: 3 vk crackers (10 gram appelstroop, 10 gram cereal jam, 10 gram paté), 10 gram amandelen, 216 gram sinaasappel, 43 gram komkommer
T: grote cappuccino en minikoekje bij mijn favo koffietentje <3
T: 1 groene appel, 44 gram komkommer
A: stuk magere hamlap, gekookte aardappelen & snijbonen uit de tuin van de overburen :D
T: 200 gram magere kwark met 1 1/4 beschuit en 50 gram rode besjes
D: 1x koffie, 2x groene thee, veel water
B: 32 km fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:26

Welkom Charlie!

Ik vind het ook een net lijstje Laura; enne, wedden dat je net afvalt op vakantie?

Cheetah: als het enige wat je zondigt een glaasje fris is... Daar zou ik me persoonlijk niet druk om maken :) Wat ook wel lekker is, is eens een glaasje lichtbruisende Bru, of Perrier met citroen.

Als je veel tijd hebt, kan je altijd eens proberen om zelf limonade te maken met, ik zeg maar wat, gember en citroen en iets zoets?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:36

Ok, hier de lijst van vandaag :7

O: shake van andijvie, sesamzaadjes, banaan en water
T: sultana
L: 2 vezelrijke crackers met pindakaas
T: 2 appels en een mini zakje naturel chips/ pakje crackertjes
T: paar plakjes gerookte zalm met wat hutenkase
A: 2 tosti's met een beetje ketchup en een halve witvis schotel uit de oven (die combi :r )
T: klein beetje yoghurt met ananasstukjes

drie kwartier met de honden in het bos gewandeld en vanavond nog een half uurtje hard gelopen. Ga morgen echt beter mijn best doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:41

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Planning:

O: 100g havermout met wilde frambozen, peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
L: 100g havermout met peer, lijnzaad, chia, rozijnen, kokos en rijstmelk; dubbele speltboterham met pindakaas
A: 100g zilvervliesrijst met rode pesto, spinazie, tomaten en tuinerwten

B: 40 min fietsen, 30DS level 3

Ik heb nog 3 wortels tussendoor gegeten (oehoe, haha) en doe nog wat pijnboompitjes door de rijst zometeen.

+ 2 gekookte eieren en 4 vk-crackers met pindakaas. Ik zal morgen mijn lijstje posten als ie helemaal af is ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:42

Dat stoort toch niet, Gast7391, dat je ze soms wijzigt :)

Net lijstje toch, Charlie? En dat terwijl je stopt met roken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:45

Heb je tussendoor geen trek Gast7391? Ik krijg standaard na een paar uurtjes weer trek en heb dan de neiging om te gaan snaaien. Al heel lang geen havermout meer gehad, misschien is dat een optie. Dat kun je ook met water aan maken toch?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:47

Bhriseis schreef:
Dat stoort toch niet, Gast7391, dat je ze soms wijzigt :)

Net lijstje toch, Charlie? En dat terwijl je stopt met roken.

Maar qua calorieen is het wel gewoon teveel. Had die tosti's moeten laten staan :o Had echt even onbedwingbare zin in een soort van vette hap. Morgen beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:47

Nee, tussendoor geen trek sinds ik lijnzaad door de havermout doe. Maar de laatste dagen wel steeds 's avonds aan het snaaien...

Havermout kun je idd met water aanmaken (geen heet water gebruiken als je niet wilt dat het behangplaksel wordt ;) ). Ik vind het zelf lekkerder met amandel/spelt/rijst/havermelk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:48

Charlie, ik ging schoonmaken elke keer als ik een peuk wilde :+ Ik ben nu 8 maanden gestopt en het is echt totaal uit m'n systeem, die gewoonte :) Ook trouwens geen gram aangekomen, alleen maar afgevallen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:48

De helft rijstmelk en de helft water is ook gewoon heerlijk :9