[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:49

Hoi, mag ik me hier ook melden?.. Ik las al wel eens mee.. Ben begonnen met lijnen sinds maandag, weeg nu 74 kg en wil naar de 65kg..Misschien zijn jullie dan wel indirect een steuntje in de rug!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:50

oho... Hier heeft het allen dinsdag ff gehageld,

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:51

detour schreef:
Hoi, mag ik me hier ook melden?.. Ik las al wel eens mee.. Ben begonnen met lijnen sinds maandag, weeg nu 74 kg en wil naar de 65kg..Misschien zijn jullie dan wel indirect een steuntje in de rug!

Hallo welkom,

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:51

Sorry ik mis het probleem hier...
Het gaat erover dat Sizzy te weinig zou eten en een te laag streefgewicht heeft terwijl ze dus meer eet dan dan meesten hier en altijd datgene ook verbrand?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:52

Hoi, jij ook hier? Dank je wel!

Chubby

ladyjoy schreef:
Dat is volgens mij echt zo.. Ik heb echt zoooveel moeite moeten doen (was nog in aug./sept.) om onder de 67/66 te komen. Uiteindelijk ben ik 3 maanden op de 65 gebleven (was ik super blij mee) maar nu zit ik alweer 2 maanden op de 66/67 (wisselt elke dag). Dus volgens mij vindt mijn lichaam dat prima zo.

Accepteer dat dan maar gewoon, je moet niet willen vechten tegen jezelf Knipoog En als je je lekker voelt en gezond bent.. Die paar kilo is net het verschil tussen gezond en ondervoed volgens je lichaam. En een klein beetje reserve heb je nodig voor als je ziek wordt bijvoorbeeld...

Ik weet van mezelf dat ik niet onder de 69 kán komen. Heeft ook te maken met je spiermassa en die is bij mij wat meer dan gemiddeld.

ladyjoy

Sizzy schreef:
Dit vind ik dus flauw, waarom heeft het geen nut? Omdat ik er zelf ook een mening over heb? Waarom moet ik toch perse 1800/2000 kcal eten als ik dat niet eens verbrand op een rustige dag?

Omdat je toch maar zo weinig calo's verbrand volgens jou en je er toch maar max. 1500 wil eten.. dus tjah, dan heeft het weinig nut als ik er nog feedback op geef toch?

juval

detour schreef:

hallo,
welkom hier. en veel succes met lijnen/afvallen!

ik ben hier ook nieuw, sinds gisteren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:53

Dank je Juval!
Jij ook succes!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:54

ik ken jullie nog niet zo goed, dus ik weet niet of dit al langer speelt.

Maar uit ervaring weet ik wel dat je genoeg moet blijven eten als je af wilt vallen. Als je te weinig eet val je niet af, (en bij teveel natuurlijk ook niet). Het is echt de kwestie van die balans zien te vinden en vol te houden.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:55

Chubby schreef:
Accepteer dat dan maar gewoon, je moet niet willen vechten tegen jezelf Knipoog En als je je lekker voelt en gezond bent.. Die paar kilo is net het verschil tussen gezond en ondervoed volgens je lichaam. En een klein beetje reserve heb je nodig voor als je ziek wordt bijvoorbeeld...

Ik weet van mezelf dat ik niet onder de 69 kán komen. Heeft ook te maken met je spiermassa en die is bij mij wat meer dan gemiddeld.

Hhmmm ik vind 66/67 wel een mooi gewicht bij 1.70 maar ik ben alsnog dikker dan de meeste mensen (hier). Ik heb echt vetrollen haha. Gelukkig wel minder dan vroeger (toen ik 80 kilo was), maar alsnog. Als ik een bh in de goede maat aan heb, of een truitje, zie je gewoon die rolletjes zitten. Dat is echt lelijk! En mijn bovenbenen zijn zo dik dat ze altijd tegen elkaar aan schuren (ik zat net een topic met bikini's te bekijken en toen hadden al die modellen gewoon een grote ruimte tussen hun bovenbenen). Dat kan dan toch niet kloppen? Zou je zo denken dat ik nog 10 kilo moet/kan afvallen!

Midasje

detour schreef:
Hoi, jij ook hier? Dank je wel!

Ja, moet een paar kilo kwijt en het is wel gezellig hier. Haha!
zit nu op 64 wil graag naar de 60.

Sizzy

ladyjoy schreef:
Sizzy schreef:
Dit vind ik dus flauw, waarom heeft het geen nut? Omdat ik er zelf ook een mening over heb? Waarom moet ik toch perse 1800/2000 kcal eten als ik dat niet eens verbrand op een rustige dag?

Omdat je toch maar zo weinig calo's verbrand volgens jou en je er toch maar max. 1500 wil eten.. dus tjah, dan heeft het weinig nut als ik er nog feedback op geef toch?

WAAR heb ik gezegd dat ik maximaal 1500 kcal wil eten? Volgens mij helemaal nergens. Ik zeg dat ik vrijwel nooit onder de 1500 kcal zit en vaak er zelfs nog boven.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:56

UIk heb ook vetrollen en vind ze vet irritant! Weg ermee!...

Klopt het dat de eerste kilo's het snelste gaan?..

Chubby

ladyjoy schreef:

1500 kcal is op zich niet heel verkeerd, mits gezond opgebouwd. Ik zou voor Sizzy liever iets meer vezels en granen zien. Misschien kun je je yoghurt tussendoortje of je crackers vervangen voor volkoren boterhammen?

Het voedingscentrum raadt mínstens gezonde 1400 kcal aan om aan voldoende voedingsstoffen te komen..

Liedje

detour schreef:
Klopt het dat de eerste kilo's het snelste gaan?..

Ja, dat is vocht. Lachen

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:57

Nou die startcoupons zijn dus nog steeds kwijt, moet helaas wel startgeld betalen.

Hier is het trouwens weer feestweek, maar moet zeggen dat ik me aardig kan beheersen! Alhoewel gisteravond.. Turkse pizza, doner ed. Haha!

Ben gisteren nl. naar de opnames van Jensen! geweest, was onwijs leuk en wordt vrijdag uitgezonden! Dus iedereen morgenavond kijken hoor, ik sta zelfs nog ergens achter Jensen en Patty te dansen ROFL

O: 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: Bekertje warme choco
L: Croissantje gezond (croissantje + kaas, ei, komkommer en ander groenvoer)
T: 2 mandarijntjes
T: Pakje Time Out
D: Nog onbekend Knipoog
T: Mineola

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:58

Chubby schreef:
IngLio schreef:
@Chubby, mijn ideale gewicht is 60 kg...

Oké, dan zal het misschien niet meer zo gemakkelijk gaan.. Heb je een speciale reden voor die "deadline"?

Ja dan komt mijn vriend weer thuis Lachen en ik voelde mezelf echt ongemakkelijk bij die 68.6 kilo die ik eerst woog... het zat me echt in de weg...
nu voel ik me al veel lekkerder in mijn vel met 6+ kilo minder Lachen maar het zou leuk zijn als ik de 60 kilo kan halen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:58

ladyjoy schreef:
Hhmmm ik vind 66/67 wel een mooi gewicht bij 1.70 maar ik ben alsnog dikker dan de meeste mensen (hier). Ik heb echt vetrollen haha. Gelukkig wel minder dan vroeger (toen ik 80 kilo was), maar alsnog. Als ik een bh in de goede maat aan heb, of een truitje, zie je gewoon die rolletjes zitten. Dat is echt lelijk! En mijn bovenbenen zijn zo dik dat ze altijd tegen elkaar aan schuren (ik zat net een topic met bikini's te bekijken en toen hadden al die modellen gewoon een grote ruimte tussen hun bovenbenen). Dat kan dan toch niet kloppen? Zou je zo denken dat ik nog 10 kilo moet/kan afvallen!

Oké, maar vet weegt lichter dan spieren. Dus 2 kg vet is in massa veel meer dan spieren. Sport je veel? Krachttraining? Misschien een goed idee om wat meer te "sculpten"..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:59

Chubby schreef:
ladyjoy schreef:

1500 kcal is op zich niet heel verkeerd, mits gezond opgebouwd. Ik zou voor Sizzy liever iets meer vezels en granen zien. Misschien kun je je yoghurt tussendoortje of je crackers vervangen voor volkoren boterhammen?

Het voedingscentrum raadt mínstens gezonde 1400 kcal aan om aan voldoende voedingsstoffen te komen..

Dat ben ik met je eens Chubby, maar je hebt nog geen idee wat ik als avondeten eet Lachen Verder eet ik 's ochtends ontbijtgranen waar veel vezels inzitten en ontbijtkoek. Ik heb nu toevallig een tik met cracottes, over een paar weken zijn dat wrs weer boterhammen en een andere keer weer knackebrod. Dat wisselt gewoon Lachen

Edit: het zijn wel volkoren cracottes, dat dan weer wel Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:01

Chubby schreef:
Oké, maar vet weegt lichter dan spieren. Dus 2 kg vet is in massa veel meer dan spieren. Sport je veel? Krachttraining? Misschien een goed idee om wat meer te "sculpten"..

Yup, ik doe zo'n 4x per week, gem. 30 min, krachttraining. Twee keer in de week mijn benen + rug en twee keer in de week mijn armen en buik.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:03

Sizzy schreef:
Edit: het zijn wel volkoren cracottes, dat dan weer wel Tong uitsteken

Kijk ik zeg heel eerlijk; ik snap gewoon niet hoe mensen op cracottes als ontbijt/lunch kunnen leven. Dat ding levert helemaal niks op, het zijn maar 25 calo's. Ook al eet je er 8, dan zit je nog niet eens aan 2 boterhammen met kipfilet!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:06

Op de sportschool LadyJoy? Heb je dus begeleiding en daar al eens mee overlegd?

Ik heb zojuist mijn schema weer aangepast: minder gewicht, meer herhaling. Wel energie verbranden en uithoudingsvermogen, maar niet teveel massa kweken..

Sizzy: ontbijtkoek klinkt leuk met weinig vet en veel vezels, maar echt: een bruine boterham is veel gezonder, levert meer goede stoffen en mínder suiker!

Ik kan overigens wel begrijpen dat je het idee "brood" wilt afwisselen met andere vergelijkbare producten. Dat deed ik ook, maar dat mag ik dus niet meer van de dietiste. Niks eierkoek, krentenbol of liga: bróód. En als je varieert met broodsoorten en met beleg is het best lekker Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:06

Dat weet ik LJ

Copy/paste:
Ik heb nu toevallig een tik met cracottes, over een paar weken zijn dat wrs weer boterhammen en een andere keer weer knackebrod. Dat wisselt gewoon Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:08

Chubby schreef:
Sizzy: ontbijtkoek klinkt leuk met weinig vet en veel vezels, maar echt: een bruine boterham is veel gezonder, levert meer goede stoffen en mínder suiker!

Ik kan overigens wel begrijpen dat je het idee "brood" wilt afwisselen met andere vergelijkbare producten. Dat deed ik ook, maar dat mag ik dus niet meer van de dietiste. Niks eierkoek, krentenbol of liga: bróód. En als je varieert met broodsoorten en met beleg is het best lekker Knipoog

Klopt ook over ontbijtkoek, maar kom op. Nu niet alles afkraken wat ik eet Knipoog Ontijtkoek is niet veel mis mee en levert ook vezels.

Ik loopt niet bij een dietiste, dus ben eigen baas wat betreft broodvariaties Tong uitsteken En nu zijn dat volkoren cracottes, so be it. Over een paar weken zijn het weer boterhammen Knipoog