Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:Hoi, mag ik me hier ook melden?.. Ik las al wel eens mee.. Ben begonnen met lijnen sinds maandag, weeg nu 74 kg en wil naar de 65kg..Misschien zijn jullie dan wel indirect een steuntje in de rug!
ladyjoy schreef:Dat is volgens mij echt zo.. Ik heb echt zoooveel moeite moeten doen (was nog in aug./sept.) om onder de 67/66 te komen. Uiteindelijk ben ik 3 maanden op de 65 gebleven (was ik super blij mee) maar nu zit ik alweer 2 maanden op de 66/67 (wisselt elke dag). Dus volgens mij vindt mijn lichaam dat prima zo.
Sizzy schreef:Dit vind ik dus flauw, waarom heeft het geen nut? Omdat ik er zelf ook een mening over heb? Waarom moet ik toch perse 1800/2000 kcal eten als ik dat niet eens verbrand op een rustige dag?
detour schreef:Hoi, mag ik me hier ook melden?.. Ik las al wel eens mee.. Ben begonnen met lijnen sinds maandag, weeg nu 74 kg en wil naar de 65kg..Misschien zijn jullie dan wel indirect een steuntje in de rug!
Chubby schreef:Accepteer dat dan maar gewoon, je moet niet willen vechten tegen jezelfEn als je je lekker voelt en gezond bent.. Die paar kilo is net het verschil tussen gezond en ondervoed volgens je lichaam. En een klein beetje reserve heb je nodig voor als je ziek wordt bijvoorbeeld...
Ik weet van mezelf dat ik niet onder de 69 kán komen. Heeft ook te maken met je spiermassa en die is bij mij wat meer dan gemiddeld.
detour schreef:Hoi, jij ook hier? Dank je wel!
ladyjoy schreef:Sizzy schreef:Dit vind ik dus flauw, waarom heeft het geen nut? Omdat ik er zelf ook een mening over heb? Waarom moet ik toch perse 1800/2000 kcal eten als ik dat niet eens verbrand op een rustige dag?
Omdat je toch maar zo weinig calo's verbrand volgens jou en je er toch maar max. 1500 wil eten.. dus tjah, dan heeft het weinig nut als ik er nog feedback op geef toch?
ladyjoy schreef:Omdat je toch maar zo weinig calo's verbrand volgens jou en je er toch maar max. 1500 wil eten.. dus tjah, dan heeft het weinig nut als ik er nog feedback op geef toch?
detour schreef:Klopt het dat de eerste kilo's het snelste gaan?..
Chubby schreef:IngLio schreef:@Chubby, mijn ideale gewicht is 60 kg...
Oké, dan zal het misschien niet meer zo gemakkelijk gaan.. Heb je een speciale reden voor die "deadline"?
ladyjoy schreef:Hhmmm ik vind 66/67 wel een mooi gewicht bij 1.70 maar ik ben alsnog dikker dan de meeste mensen (hier). Ik heb echt vetrollen haha. Gelukkig wel minder dan vroeger (toen ik 80 kilo was), maar alsnog. Als ik een bh in de goede maat aan heb, of een truitje, zie je gewoon die rolletjes zitten. Dat is echt lelijk! En mijn bovenbenen zijn zo dik dat ze altijd tegen elkaar aan schuren (ik zat net een topic met bikini's te bekijken en toen hadden al die modellen gewoon een grote ruimte tussen hun bovenbenen). Dat kan dan toch niet kloppen? Zou je zo denken dat ik nog 10 kilo moet/kan afvallen!
Chubby schreef:ladyjoy schreef:Omdat je toch maar zo weinig calo's verbrand volgens jou en je er toch maar max. 1500 wil eten.. dus tjah, dan heeft het weinig nut als ik er nog feedback op geef toch?
1500 kcal is op zich niet heel verkeerd, mits gezond opgebouwd. Ik zou voor Sizzy liever iets meer vezels en granen zien. Misschien kun je je yoghurt tussendoortje of je crackers vervangen voor volkoren boterhammen?
Het voedingscentrum raadt mínstens gezonde 1400 kcal aan om aan voldoende voedingsstoffen te komen..
Chubby schreef:Oké, maar vet weegt lichter dan spieren. Dus 2 kg vet is in massa veel meer dan spieren. Sport je veel? Krachttraining? Misschien een goed idee om wat meer te "sculpten"..
Sizzy schreef:Edit: het zijn wel volkoren cracottes, dat dan weer wel
Chubby schreef:Sizzy: ontbijtkoek klinkt leuk met weinig vet en veel vezels, maar echt: een bruine boterham is veel gezonder, levert meer goede stoffen en mínder suiker!
Ik kan overigens wel begrijpen dat je het idee "brood" wilt afwisselen met andere vergelijkbare producten. Dat deed ik ook, maar dat mag ik dus niet meer van de dietiste. Niks eierkoek, krentenbol of liga: bróód. En als je varieert met broodsoorten en met beleg is het best lekker