Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:10

Spetterlover schreef:
pasta met saus eet ik nu ook gewoon, als je gewoon iets van een tomatensaus neemt kan dat echt geen kwaad hoor Verward
Croissants van super de boer zijn lekker Vork

hehe Ja nee bedoelde pasta met pestosaus en dan zo'n heerlijk bolognaise of 4kazen ding er nog overheen Haha!

Croissant is best vet, zit al heel veel boter van zichzelf in geloof ik... Nja niet dat ik het daarom niet met boter eet Tong uitsteken Mja, 'k eet dat soort dingen altijd in 't weekend, niet doordeweeks. Dan blijft 't speciaal Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:13

croissantjes zijn van bladerdeeg gemaakt en zijn qua verhouding bloem:boter 1:1 oftewel baggervet en zeker niet de beste keuze voor een ontbijt. Een keer kan geen kwaad, maar voor een structurele verandering heb je er niet veel aan.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:13

Dat is waar, in het weekend laat wakker worden en dan 'lekkerder' ontbijten dan normaal is nog veel leuker Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:17

sjakie schreef:
croissantjes zijn van bladerdeeg gemaakt en zijn qua verhouding bloem:boter 1:1 oftewel baggervet en zeker niet de beste keuze voor een ontbijt. Een keer kan geen kwaad, maar voor een structurele verandering heb je er niet veel aan.

Zo erg Bloos!
nu snap ik waarom ik afgevallen ben, at er normaal zo'n 3x per week 2 op een dag Lips are sealed

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:17

Ja wij halen altijd op zaterdag morgen vers croissants en broodjes van de bakker. Jammie.
De rest van de week eet ik zelf gebakken brood. Geweldig zo'n broodbakmachine van de marskramer!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:21

Kimble schreef:
Ja wij halen altijd op zaterdag morgen vers croissants en broodjes van de bakker. Jammie.
De rest van de week eet ik zelf gebakken brood. Geweldig zo'n broodbakmachine van de marskramer!!

Hebben wij ook, zo'n machine!
Echt beter, lekker zelf bepalen wat je er in doet en dus wat je precies eet Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:23

Écht zelf brood bakken is nog veel leuker Knipoog Heb van 't weekend een olijfbrood gemaakt, met 100ml olijfolie, en olijven, en bloem en gist, geloof niet dat er veel meer in ging... Owja, ei natuurlijk. Was heerlijk!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:27

hmm.. misschien toch maar eens vragen hoe dat ding werkt, dan zal ik ook eens iets maken. Met noten er in ofzo, of krenten, lekker Ja

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:28

'k denk dat ik er ook maar eens voor ga sparen en bijvoorbeeld walnootkrentenbrood ga maken ofzo
Die dingen zijn toch niet al te duur geloof ik? 50 euro ofzo... Dat moet lukken Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:30

30 euro zag ik een aanbieding, weet niet meer waar het was, maar stond in een foldertje van deze week.

Hoe weet je hoeveel kcal en vetten er in dat brood zitten ? Alle ingredienten optellen ofzo?

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:38

Zijn heel goedkoop aan het worden die dingen.
Je kan er echt alles mee maken! Ook heel makkelijk. Je gooit gewoon alles in dat ding en hij doet de rest. Mixen, kneden en bakken. Ping!! Binnen 3 a 4 uur, heerlijk brood!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:40

Is appelmoes eigenlijk slecht? Dat vind ik zo lekker Bloos!
Of kan ik dan toch beter zelf appels met wat kaneel en zoetstof in de oven doen ?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:40

Zoiets denk ik, maar je kan natuurlijk zelf wel bedenken dat als er heel veel boter of olie in gaat, dat 't meer is dan als er weinig in gaat

Mja, ik vind 100ml olie voor een brood waar je een week mee doet niet veel.

Als't echt 30 euro is ga ik maar snel even zoeken waar dat is Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:59

volgens mij zitten er in een zelfgemaakt brood niet meer calorieen en vetten dan in een gekocht brood. Wij maken zelf ook wel eens brood hmm heerlijk!! Lachen ruikt altijd zo lekker, dan kun je m instellen dat het brood s'ochtends klaar is

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:31

zelf gemaakt brood is nagenoeg altijd zwaarder in gewicht dus automatisch ook meer kcal per snee brood. Daarnaast is het natuurlijk ook afhankelijk wat je er in stopt, noten, zaden, pitten, krenten maken het gelijk al een stuk energierijker.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 00:03

Ja dat is waar. Je snijd ook veel dikkere plakken dan met brood van de bakker. Zelf gemaakt brood neem ik ook maar 2 sneetjes van mee iedere dag en 1 als ontbijt.
Het is zo lekker! Mais vooral en eierbrood is ook erg lekker. Chocolade brood moet ik ook maar eens gauw gaan proberen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 03:55

Appelmoes = ingredienten bekijken. Appelmoes zonder toegevoegd suiker is niet slecht. Wel geld dat, net als bij sinaasappelsap en appelsap enzo, je op zich beter voor de hele (onbewerkte) vucht kan kiezen dan krijg je de goede vezels ook binnen. Sap en moes is vrij rijk aan (natuurlijke) suikers.

Mbt fruit: volgens mij zijn appels de beste keuze, druiven en bananen de slechtste. Zoek even op inet op fruit en Glycemische Index dan krijg je een lijstje.

Ik heb een broodbakmachine gekregen als kerspakket van mijn werk, en heb hem nog nooit uitegprobeerd (ding is een beetje lastig meenemen in het vliegtuig Knipoog )

Ik ben net terug van de gym, heb 15 minuten warming up gedaan, toen 45 min krachttraining voor armen, borst en rug en 15 min abs. Maandag een uur het hele lichaam gedaan, dinsdag 45min rustige cardio, gister 45 min intense cardio, en morgen gaan we aan de benen. Dan zaterdag pilates-lesen daarna weekend vieren *LOL*

En ik heb net boodschappen gedaan; twee grote blikken (heel apart) tomatensap gekocht en een grote bak oatmeal. Ik kan er weer tegenaan Lachen

Edit: Na het werk voor het sporten nog snel wat gegeten maar ik had geen tijd om groenten te bereiden, heb ik een stronk brocoli meegenomen de auto in. Sta je bij het stoplicht; zitten die mensen naast je te kijken alsof je gek bent (ziet er ook vast apart uit; knagen aan een stronk brcoli Tong uitsteken )

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:08

Laura : bedankt voor je antwoord! Denk dat ik in vervolg zelf maar appelmoes maak met zoetstof ipv suiker. Lachen
Ik heb gister aardig wat druiven gegeten, maarja, die hebben we toch niet vaak in huis.

Jij bent wel actief zeg Bloos! zou willen dat ik dat kon, volgens mij ga je je daardoor een stuk beter voelen, dat heb ik nu al nu ik alleen al gezonder eet.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:26

ja inderdaad, wat sport jij veel Laura, Super hoor!

Ik heb echt een giga hekel aan sporten Scheve mond krijg mezelf maar niet zover..
Heeft er iemand tips ofzo? Touwtje springen vind ik wel leuk Haha! maar verbrand je daar ook genoeg mee?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:40

eigenlijk zou ik vanmiddag gewoon 24 km moeten fietsen ipv met de brommer gaan (paardrijden) Bloos

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:24

Éigenlijk wel he Knipoog

Heb gisteravond ook nog maar 10 minuutjes buikspieroefeningen gedaan.

Had nog een vraagje trouwens... Ik sport best veel, maar je moet dus dagelijks 20 minuten bewegen naast je dagelijkse beweging (oid). Alleen, ik sport ook bijna dagelijks. Ik neem niet aan dat je steeds meer moet gaan sporten?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:26

Ik ga vanavond ook maar weer buikspieroefeningen doen.
Vandaag zit ik weer rond hetzelfde gewicht, ik moet dus nu eigenlijk helemaal niet meer stiekem snoepen tussendoor.. Scheve mond wordt even lastig, maar dan gaat dat laatste beetje er misschien toch nog af Haha!

Ben wel blij dat wij thuis bij het avondeten eigenlijk altijd wel gezond eten. Heel af en toe patat of pizza, maar alleen bij uitzondering. Dat helpt ook echt heel erg Ja

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:31

Ja, 'k hoor wel eens van mensen die elke week minstens 2x bij de McDonalds eten... Niet omdat zij dat zo graag willen maar omdat hun ouders geen zin hebben om te koken ofzo
Dan denk je toch ook wel ff van, *gloemp*

Nou ja, ik ga lekker naar de uni fietsen Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:32

Ja belachelijk Misselijk dat is echt niet gezond, de McDonalds Lips are sealed

ik ben nu bezig met m'n 6e glas kamille thee Haha! vocht krijg ik genoeg

veel plezier met fietsen Tong uitsteken

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:53

maar thee is juist uitdrogend voor je, wanneer je veel thee drinkt, moet je hiernaast ook veel water drinken