Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Zijn de burgers een beetje te doen met brood, saus etc.? Ik weet niet of je er een vleeseter mee voor de gek zou houden, maar soms heb ik echt zo'n zin in fastfood en vaak is het dan net niet wat je wilde

Douce schreef:De spekjes van de vegetarische slager smaakten na mijn bereiding exact hetzelfde als echte spekjes als ik ze heb bereid. Stikaangebrand.
Haha briljant!
Mijn vriend en beste vriendin vonden het ook lekker 

Ik maak hem altijd vrij simpel (en niet helemaal authentiek) met een eetlepel tahini, wat citroensap en wat knoflookpoeder.
Verder dan wat knoflookpoeder kom ik niet
Uitje, champignons, half blikje mais (restje), twee tomaten (restje), wat spinazie die op moest en een paar handjes vegagehakt van Vivera. Ik heb een mega zak in de vriezer, als je een stukje afbreekt komen er superveel korrels af
Hele aanrecht lag vol. Maar goed dit mengsel op een pitabroodje gedaan met wat zelfgemaakte hummus. Erg lekker.
De truc blijkt: heel heel heel veel olie
(De eerste twee keer dat ik het maakte was het nogal grof.) Je moet de kikkererwten in de keukenmachine doen en dan tot 2/3e vullen met olie en citroensap, dan gaat het goed. Had een halve citroen per ca. 150 gr kikkererwten. Dan lekker veel kruiden, paar tenen knoflook, oeeeeh
Zonder honing trouwens ook heel lekker
Alleen tahin vind ik niet altijd lekker, maar op stevig brood een dun laagje is altijd fijn. Het is wel een smaak waar je misschien aan moet wennen.

Wel interessante combi.
Ik ga niet eens proberen vegan te koken, want zijn ouders eten er ook van. Koken vind ik best wel leuk, maar thuis heb ik daar de kans niet voor, want alles is altijd het zelfde :l