Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannepan

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:08

Spoiler:
Als ik zo'n topic lees mis ik een facepalm of ik-trek-mijn-haar-uit smiley op sommige momenten.

Ik heb geen probleem met mensen die een andere mening hebben. En ik wil er ook naar luisteren, maar verwacht dan andersom wel hetzelfde. Ik vindt open-minded zijn erg belangrijk.
Maar ik kan er NIET tegen als die meningen gebaseerd zijn op dingen die niet waar zijn/omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is en naief bent. Ik probeer dat zelf ook nooit te doen en zou het net fijn vinden wanneer iemand oprecht vragen stelt, hoe oud die ook zijn, en dan een eerlijk antwoord geven dat bij deze persoon past. Dan kan die ermee doen wat ie wil

Het is trouwens world vegetarian day vandaag :p

Ik vind het bloedirritant dat ik hier geen oven heb, ben dol op ovenschotels en je kan het meerdere keren eten (ik krijg zo'n ganse schotel iig niet alleen op, ookal is het lekker :') ) ook voor het maken van andere dingen gebruik ik liever de oven dan "echt" koken.
groenten snijden etc. vindt ik heel fijn om te doen, maar bv. een half uur naast je pan staan vind ik doodsaai xD Als je iets voor in de oven maakt kan je ondertussen nog iets doen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:07

Ik wil even kwijt dat ik een aantal van jullie ontzettend bewonder. Jullie kennis en beargumentatie is echt onwijs groot en ik kijk er tegen op. Wauw :j

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:20

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:20

Wauw heel mooi! Laat ik nou net naar Londen gaan over een paar weken... <<)

Wij hebben vanavond quinoa salade gegeten. Met avocado, tomaten, pijnboompitten en kiemvruchten. Het recept zei ook balsamico azijn, maar meh dat vond ik toch niet zo lekker denk ik. Het was een beetje bitter.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:43

Ik ben ook veganist :) Nu sinds 2 maanden ongeveer. Ik ben eigenlijk vrijwel meteen van vleeseter naar veganist over gestapt. Ben nog steeds gelukkig met mijn keuze, jammer dat sommige mensen het niet willen/kunnen begrijpen en me persoonlijk aanvallen vanwege deze keuze. Heb heel gauw geleerd welke mensen er werkelijk om mij geven en wie niet. Dat is ongeveer het enige ''nadeel'' dat ik kan bedenken aan veganist zijn :)

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:49

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:54

Leuk, al die nieuwe mensen in het topic :D

Jammer dat je wel eens zo'n mensen tegen bent gekomen die het niet begrijpen, wingstofly. Hier gelukkig nog nooit meegemaakt, op een afghaans meisje na dat net 5 jaar in nederland was. Want 'dieren zijn toch gemaakt om op te eten'? :o? Naja, als je tot je 15e nooit anders gehoord hebt kan ik haar dat ook niet kwalijk nemen natuurlijk, maar het is jammer dat de mensen daar echt nog zo denken.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:57

Ik heb je enquete ingevuld jippie ;)

Mooie schoenen trouwens! Voor zover ik weet zijn mijn Nike's niet van leer, maar zeker weten doe ik het niet. Zoals veel volgens mij al aangeven maak ik mijn leren schoenen ''op'' en daarna zal ik geen leer meer aanschaffen. Heb leren stallaarzen en rijlaarzen, verder niets. Jammer dat iedereen me daar meteen op moet wijzen zovan; ''wat is dat dan, dat is leer ja, en dat draag je wel, haha mislukt sukkel.''

Bedankt 8nnemiek! Ja vind dat ook jammer, hetzelfde dat mensen beginnen met ''oh ik zou echt niet zonder vlees kunnen weet je wel niet hoe lekker FRIKANDELLEN zijn.'' Dan weet ik al zeker dat het gesprek nergens heen gaat. Ik had laatst iemand die zei dat er twee 10 jarige meisjes mee waren op kamp, en ze begreep niet hoe een 10 jarige zo'n besluit kon maken, want die hebben daar toch geen verstand van, en ze wilde gewoon dat haar kinderen alle voedingsstoffen binnen kregen. Natuurlijk toen ik zei dat je geen vlees hoeft te eten voor de voedingsstoffen was het antwoord; ''Nee het hoeft niet, maar hoeven is iets anders dan moeten dus.''
Ja weet je, laat maar. Eet jij lekker die frikandel en lach mij uit zolang je nog kan. :wave:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:02

Ik heb hem ook ingevuld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:05

Enquete ingevuld!
Welkom WingstoFly, vervelend zulke reacties die je soms krijgt. Ik herken het deels wel, maar gelukkig zijn er ook veel mensen die geïnteresseerd zijn en vriendelijk.

En weet je wat eigenlijk het meest opvallende voor mij persoonlijk is tot nu toe? De mensen die ZELF in de vee-industrie zitten, zowel op bokt als buiten bokt, zijn degene die het meest open staan voor een prettige discussie. Dan wordt het meer een soort agree-to-disagree conclusie, in plaats van een wirwar van persoonlijke aanvallen/tone policing *zwaait ondertussen naar nietnadertenoemenmeelezer, want het bespreken van bokkers is tenslotte niet toegestaan :* *

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:06

Ingevuld!

Nike heeft inderdaad een aantal vegan schoenmodellen :).

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:17

Wat fijn dat jullie de enquête in hebben gevuld! Dat waardeer ik echt heel erg!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:18

jippie5 schreef:
Wat fijn dat jullie de enquête in hebben gevuld! Dat waardeer ik echt heel erg!

Ik heb hem ook ingevuld! Alleen een beetje jammer dat je niet zoveel tekst in kunt vullen haha.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:26

Haha dankjewel!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 05:59

:D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:13

xMercury schreef:
Wauw heel mooi! Laat ik nou net naar Londen gaan over een paar weken... <<)

Wij hebben vanavond quinoa salade gegeten. Met avocado, tomaten, pijnboompitten en kiemvruchten. Het recept zei ook balsamico azijn, maar meh dat vond ik toch niet zo lekker denk ik. Het was een beetje bitter.

Ik zou lekker reserveren bij Vanilla Black in Londen! Heb zo goddelijk vegan gegeten daar!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:22

Toch zijn er dingen die ik echt lastig vind. Ik heb bijvoorbeeld moeilijke voeten, gebruik zooltjes (van leer, want ik heb nog geen zooltjes gevonden van ander materiaal die net zo fijn zijn), ik heb een lopend beroep waar ik op pumps moet lopen. Ik moet dus pumps hebben waar ik de hele dag op kan lopen anders kan ik mijn beroep niet uitoefenen. Maar de kunstlederen versies zijn niet geschikt om de hele dag op te lopen, plus het aanbod in lederen schoenen is veel groter en daar pas ik vaak maar 1 paar van. Dat zijn voor mij wel echt de momenten waarop ik denk: ik red de wereld niet door dat ene paar schoenen in het jaar te laten staan. Ik ben er dan ook echt zuinig op en zorg dat ik ze zo lang mogelijk kan gebruiken.

Hebben jullie ook van dat soort dilemma's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:38

Wie heeft je geadviseerd dan dat er geen kunstlederen pumps zijn om op te kunnen staan de hele dag, em waar heb je al gezocht naar evt alternatieven? Topicje aanmaken op het forum van de NVV kan misschien goede tips opleveren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:46

Ik heb ook leren zooltjes inderdaad. Zonder zooltjes krijg ik kramp in mijn voeten. En ik heb ze inderdaad ook nooit van kunstof gezien, maar hopelijk komt daar snel verandering in nu 3D printers steeds betaalbaarder worden.
Gelukkig zijn mijn voeten wel zo smal dat ik de zooltjes bovenop de originele zool kan leggen.
Met schoenen zoeken heb ik steeds minder problemen. Ik was laatst op zalando aan het kijken en daar kun je ook zoeken op imitatieleer. Ik stond er van te kijken hoe veel goede en duurdere merken toch imitatieleer gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:50

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:53

WildWings schreef:
Wie heeft je geadviseerd dan dat er geen kunstlederen pumps zijn om op te kunnen staan de hele dag, em waar heb je al gezocht naar evt alternatieven? Topicje aanmaken op het forum van de NVV kan misschien goede tips opleveren.

Laat ik het zo zeggen: kunstlederen pumps die voldoen aan mijn uniformvoorschriften zijn er gewoon niet in grote getallen. Bovendien heb ik voor privé wel een aantal kunstlederen laarsjes en die vind ik qua comfort/kwaliteit niet geschikt om de hele dag op te lopen. De merken die kunstleder aanbieden hebben vaak geen breedtematen en/of mogelijkheden om wat aanpassingen aan te doen. Ik heb een hele brede voorvoet en een hele smalle hiel. Daarbij ook nog eens een extreem holle voet en teveel druk op de voorvoet (vandaar de zooltjes). Dus een 'normale' pump bij zalando vandaan pas ik sowieso niet.

Heb nu geen schoenen nodig want heb net een paar weken terug nieuwe gekocht maar mocht ik volgend jaar weer nieuwe nodig hebben is het inderdaad wel een goed idee om een topic aan te maken. :D

Edit: overigens even snel op zalando en omoda gekeken maar op beide websites staat geen enkele pump die voldoet aan de voorschriften in kunstleer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:26

Jammer dat je zo weinig kan vinden.
Zelf draag ik geen pumps, maar in enkellaarsjes en sneakers is gelukkig veel te vinden. Ik kocht vroeger al altijd Rieker en Tamaris en Esprit en Mustang, en die blijken allemaal ook kunstleer te gebruiken. Rieker heeft zelfs vaak uitneembare zolen :)

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:11

MAcbeth heeft ook veel vegan sneakers. Als je jezelf er overheen kan zetten dat de eigenaar in Blink 182 zit :D.... Al las ik op vega-life dat ze laatst zijn overgenomen en dat de focus minder op vegan schoenen komt te liggen (al zie ik daar op de website nog niets van terug).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:32

Ik draag ook verder nooit pumps. Wel enkellaarsjes en sneakers en daar is gelukkig zat in te vinden. :) Maargoed, voor een lopend/staand beroep zijn goede schoenen wel belangrijk.