Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:50

Palmsuiker is verrukkelijk en kun je bij de toko halen, ze hebben ook palmsiroop en helemaal niet zo duur.
Ik ben vanmorgen bij de Ekoplaza in Uden geweest en heb daar een hoop dingetjes gehaald, de Quinoa was in de aanbieding voor 1,85 per pond.
Heb ook Sojabonen en van alles erbij gekocht en was niet eens zo duur uit.
De Sojamelk van het merk Lima is met stip de lekkerste die ik ooit gedronken heb. *\o/*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:51

aikon schreef:
Plamsuiker die ken ik nog niet. Hoe zoet is die? En is die bij de reformwinkel te krijgen?

Ik was vroeger ook een zoetekauw :D Heel af en toe neem ik een suikerklontje als ik een erge flauwte krijg, maar daar blijft het bij.

De bestelling voor het AA boek is onderweg *\o/* Kan niet wachten tot ik hem heb.

Natuurwinkel, maar toko ook en dat is veel goedkoper.
Palmsuiker bevat nog veel dingen wat uit kristalsuiker allemaal verwijderd is waardoor het minder invloed heeft op je systeem en het beter te verteren is.
Ik heb er weinig last van zelf.

aikon

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:00

Moet ik even zoeken waar hier in de buurt een toko is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:50

Daar hebben ze ook kokosvet bijvoorbeeld, wij hebben er een om de hoek heel handig. :Y)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:16

Palmsuiker is beter maar nog steeds niet fantastisch, vergelijkbaar met oerzoet volgens mij. Kokosbloesemsuiker is weer een stapje beter, maar verschrikkelijk duur. Beide hebben wel veel smaak vind ik zelf, beetje karamelachtig.

Het liefst zoet ik met gedroogd fruit, dadels of abrikozen. Maar dat is in de koffie of thee een beetje lastig :') Alleen hoe meer je los komt van de suiker verslaving, hoe meer je beinvloed wordt door zoetstoffen. Ik krijg ook last van palmsuiker namelijk. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:34

Dat wil ik wel gaan voorkomen Sendito, zover mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:26

Ik doe mijn best maar kan slecht van suiker afblijven. Heb steeds een terugval |(

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:42

Wat wil je voorkomen Moonfish? :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:50

Dat ik helemaal geen suiker meer hebben kan, vind dat toch wel een beetje té.
Al wil ik het wel zoveel mogelijk beperken hoor, want ik mag toch geen kant en klaar enzo door mijn allergieen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 06:17

Toen ik een poosje van de suiker en andere vette dingen afbleef, kreeg ik ook heel erg buikpijn toen ik een paar patatjes at. Van suiker kreeg ik toen nog geen last.. Momenteel heb ik een beetje een terugval qua het niet snoepen, maar ik kan nu ook gelijk weer gewoon alles eten zonder er last van te hebben (ergens wel jammer, haha).

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:09

Wel of niet suiker binnen krijgen is natuurlijk een eigen keuze. Ik kies ervoor om compleet zonder te gaan met als nadeel dat ik niet zomaar koekjes of snoepjes kan eten. Maar ik wil ook koemelkvrij wn glutenvrij eten, dus dan kan ik sowieso al niks zomaar opeten. En als ik dan wel een keer suiker binnenkrijg, ach dan is het geen ramp. Ik voel me dan niet zo lekker, word moe en mijn huid gaat irriteren,maar ik val er niet bij neer ofzo. Hoef ook geen dag ziek op bed te liggen. Ik merk gewoon oja, had ik niet moeten doen :+

Gister ook patat gehad en hele familie heeft slecht geslapen. Voortaan dus maar lekker zelf maken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:40

Ik mag sowieso al echt geen gluten en melk, soja zeer weinig en varkensvlees moet ik ook mee oppassen.
Melk en gluten wordt ik echt heel ziek van, dus dan is ook nul suiker echt wel een beetje drama.
Maar hierdoor krijg je sowieso al veel minder troep binnen, omdat ik geen brood als ontbijt eet, veel groente/fruit enz.
Koekjes eet ik alleen als ik ze zelf bak want hier in de buurt kan ik ze niet echt krijgen die ik de moeite waard vind.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:41

Net wat suikersnoepjes ( perziken, haribo) gegeten.. Had ik niet moeten doen! 8)7
Beloning: Misselijk en duf....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:43

Ik merk dat ik best veel moeite heb om van m'n suikerverslaving af te komen. En de laatste dagen eet ik ook echt veel chips en dat wilde ik juist minderen := *gaat opnieuw boek van Amber lezen*

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:10

Mariska_87 schreef:
Net wat suikersnoepjes ( perziken, haribo) gegeten.. Had ik niet moeten doen! 8)7
Beloning: Misselijk en duf....

Wat een straf he?
Hier net Quinoa gegeten met zomerfruit van de Appie, hartstikke lekker en een geinige structuur, knappende bolletjes.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:25

Ik ben wel benieuwd wat jullie doen als je een hele dag weg gaat. Morgen naar Equiday, dus ben bezig met mijn picknick mandje. Heb een heerlijke hazelnoot-gedroogde tomaatjes tapenade gemaakt en neem dan denk ik een brood mee. Verder een poging tot glutenvrije ontbijtkoek in de oven staan, de variant van Amber maar dan met amandelmeel. Die maar mee voor tussendoor. :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:42

Whaha hier ook al hetzelfde..equiday! ik ga voor smoothie, fruit en speltbrood met ei:-D daar kom ik de dag wel mee door.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:54

Zo heel af en toe heb ik lekker zo'n avond voor mezelf (vriend de deur en uit en even lekker niks) en dan kruip ik na een lang warm bad op de bank met een leuke film en wat lekkers (zo af en toe moet dat kunnen toch ;) ). Alleen kan ik weinig amber proof verzinnen voor bij de film. Heeft hier iemand nog een goed idee? Ik pak nu vaak rauwe groente (worteltjes, komkommer, radijs, bloemkool en tomaatjes) met een dip van kwark en een pakje lente ui prei soep poeder o.i.d., niet helemaal amber maar in ieder geval wel heel lekker en toch nog redelijk gezond. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders als afwisseling. Het hoeft niet 100% amber te zijn maar in ieder geval dat ik nadien niet zit met mega hoofdpijn en een suikerdip.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:56

Ooh smoothie is ook een goed idee, maar dan moet dat zo nog want we moeten morgen half 8 weg :+
Ds ik zit ook een beetje met avondeten, weet niet of we dat redden. Mja dan maar ergens een salade bestellen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:03

I love smoothies. :j
Vandaag halve banaan, kiwi, goji's, kokosvet, vers sinaasappelsap en spinazie.
Alles wat ik over houd gaat naar mijn konijnen en cavia's heb ik besloten.
Ik trof bij de konijnen schoongelikte bakjes aan, en de caafs zaten ook onder de groene smurrie. :')

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:09

Koenlover: voor avond de suikervrije chocolade koekjes van amber of de pindakaaskoekjes. Of helemaal lekker de chocolade met noten en zonnebloempitten. Allemaal suikervrij.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:57

Of zelf popcorn maken!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:51

Ik zag bij de C1000 nieuwe glutenvrije producten. (of ze waren er al een tijdje, kijk daar niet altijd bij) Maar overal zit suiker in :wow: Dus niet geschikt voor mij als ik suiker meer wil mijden. :n Ik maak het zelf wel.

Super de boer had ooit eens heerlijke glutenvrije meel. Daar zat aardappelmeel in en ei poeder, maismeel en nog wat andere soorten. Helaas hebben ze het uit het assortiment gehaald wegen te weinig verkoop -O- Ik mis dat spul eigenlijk heel erg. Goed voor brood en gebak.
Misschien kent iemands het hier, zat in een gelige verpakking met groenige opdruk. Werd verkocht per 500 gram geloof ik.

Vanavond word het makkelijk: pita broodjes met zelf gekruide reepjes vlees, sla, komkommer, augurk, ui en heel vaud :+ knoflooksaus :9 :9

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:59

Zoek je even op de glutenvrijemarkt.nl die hebben heel veel merken.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:43

Ik zit dit hierboven net even door te lezen en ik heb nu ook de erge reactie ondervonden. Niet van suiker per se, maar gisteren heb ik wat chips gehad en ik had daarna buikpijn en diaree.
Ik merk wel dat mensen wat vervelend beginnen te worden van mij. En veel mensen zeggen: 'straks kun je helemaal niets meer eten, alleen nog dat voedsel..." Tja....
En mijn vriend wordt gek van mijn gezeur ;)....beetje overenthousiast. En hij probeert me 'slechte' dingen te voeren! :o
Heb nu een terugval, lion pop chocs.... :(