staan in een kasje, dan zijn ze binnen maand zo groot dat ze naar buiten moeten. Terwijl het weer gaat
vriezen en wellicht sneeuwen. Of ehebben jullie genoeg plek om zoveel planten binnen te huisvesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirsten_S schreef:Jeetje wat zijn jullie vroeg met de tomaat zeg! Ik durf het echt nog niet nu, de verwarming staat en ze
staan in een kasje, dan zijn ze binnen maand zo groot dat ze naar buiten moeten. Terwijl het weer gaat
vriezen en wellicht sneeuwen. Of ehebben jullie genoeg plek om zoveel planten binnen te huisvesten?
Sonja_vR schreef:maar ik wil nog steeds verhuizen naar een grotere achtertuin...liefst met klein vrijstaand huisje er op
Pien28 schreef:Zaai- of stekgrond haal ik in Duitsland bij de Hagebaumarkt.De welkoop/boerenbond verkoopt ook iets dergelijks maar is meestal duurder.
Het is heel fijn van structuur en er zit wat fijn zand door.
Potgrond bevat dacht ik meer voedingsstoffen.
wemkelover schreef:Hoe duur is dat meestal ongeveer om een volkstuintje te huren?
Mij lijkt het ook wel wat stiekem.
Spetter schreef:Even een tipje. Bij de kruidvat is de compact aarde voor de helft. Moet je 3 liter water bij doen en dat geeft dan 10 liter potgrond. SChijnt wel vruchtbare grond te zijn. Kost nu maar 1 euro. Misschien handig als opkweekgrond?
steenbok1980 schreef:Heb ik geprobeerd op die cocos? blokken (oke van de action, maar is hetzelfde spul) Zonde van de moeite.... zit geen voeding in. Ontkiemen ging prima, daarna nagenoeg niets meer. Bakken geleegd in ton voor straks op de composthoop en toch weer verder met de duurdere zaai en stekgrond.