Ziet er weer overheerlijk uit Spikkelfire... ik heb vanavond ook de appel kaneel cupcakes gemaakt maar daar ik een échte toeven-mislukker-ben heb ik ze maar herfstachtig gedecoreerd
Ik wil ook heel graag cupcakes leren decoreren. En variëren in smaken. Maak nu altijd gewoon standaard met geen enkele decoratie. Beetje saai.
Laurabram
Geplaatst: 03-10-12 21:53
Ik heb ook nog zo'n ouderwetse plastic soort slagroom spuit, lijkt op zo'n pistool ding. Ik heb ook wegwerp, maar zou nog wel eens zo'n mooie echte willen. Ik zit steeds te tobben met het knippen van de juiste maat gat voor de spuitmondjes.
Oh wat zien ze er weer lekker uittt! Vooral die kokos!
En die cupcakes hier boven zien er ook heel lief uit, heel schattig!
Prairy
Geplaatst: 03-10-12 22:00
Ik heb vorige week een experiment uitgevoerd
Appelkruimelbrownie
Volgende keer alleen nog uitzoeken hoe ik de brownie stevig krijg (ik denk alvast in de oven zetten) en de appels zachter (ander soort appel) en meer kruimel erbovenop. En niet zoals met gewone brownie in de koelkast zetten om op te stijven, dan wordt de appel hard en de kruimel klef.
Maar verder was t experiment verbazend goed gelukt
Idee had ik al jaren, omdat ik toen eens een chocolademuffin aan het eten was en van iemand appel-kruimelvlaai kreeg, en die combinatie (hapje van dit, dan hapje van dat) smaakte me zo goed dat ik dat ook eens wilde proberen. Heeft alleen wel 5 jaar geduurd
Je kan ook gewoon een stevig plastic zakje gebruiken Bij mij mislukt toeven maken altijd En ja ik heb ook gewone spuitzakken gebruikt. Zo'n slagroomspuitbus lijkt me wel ideaal.
Wat een leuk topic!!! Ik ga van het weekend ook maar eens proberen cupcakes te maken
FuGeLiCu
Geplaatst: 04-10-12 08:53
Ziet er weer heerlijk uit SF! Heb toevallig vanmorgen nog gehad over speculaas muffins maken, dat daar de tijd wel weer voor is zolangzamerhand (en dan daarna voor de pepernoten, haha). We zijn nu nog half aan het kamperen ivm de verhuizing (zitten een maand zonder huis), maar gaan van het weekend bij mn ouders in. Denk dat die ook wel blij worden als ik mijn bakactiviteiten een beetje voort blijf zetten Er is al gevraagd naar vanille muffins met chocolade, maar denk toch dat ik ook speculaasmuffins wil maken. Twijfel alleen nog, wat zal ik doen: - de vanille basis maken en er stukjes speculaas door doen - speculaaskruiden er door doen ipv vanille essance - speculaaskruiden er door doen en er ook nog stukjes speculaas door doen Wat denken jullie?
Ollie die van jou zien er ook prachtig uit! Idd echt voor deze tijd van het jaar Prairy, als je recept helemaal geslaagd is houd ik me ernstig aanbevolen!
magriet
Geplaatst: 04-10-12 09:36
Silence schreef:
Bedankt...
Ik wil ook heel graag cupcakes leren decoreren. En variëren in smaken. Maak nu altijd gewoon standaard met geen enkele decoratie. Beetje saai.
Ik maak ook altijd zonder garnering. Met vind mijn man ze lang zo lekker niet.
Ik ben ook geen groot fan van hele zoete decoratie, maar wil het wel gaan proberen. Mam houd wel van marsepein enz pap ook niet.
Wat kun je trouwens beter gebruiken, fondant of marsepein. Ze hebben me dat ooit weleens vertelt tijdens een workshops maar dat is niet blijven hangen.