Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:03

Wat heb je gegeten? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:41

Gisteren heerlijk geshopt bij ekoplaza. Had echt 6 of 7 verschillende soorten zakjes met noten en muesli van de 'notenbar' :P Oh ja en een paar chocoladerozijnen..oeps
Verder nog biologische volkoren lasagnevellen gehaalt, tomatenpuree, sandwichspread tomaat/paprika (erg lekker) en kokosmelk
Ze hadden speltmuesli met appel/kaneel, dat leek me wel wat. Maar heb hem net gegeten en vind hem niet zo lekker eigenlijk.
De kokosolie wilde ik ook kopen, maar ik schrok nogal van de prijs, bijna 7 euro! Misschien ook maar eens bij de toko kijken...

Vandaag ga ik uiteten in Groningen, waarschijnlijk bij de oude brandweer..nu maar vast kijken of er iets lekkers en gezonds op de kaart staat

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:21

Roelke_ schreef:
Wat heb je gegeten? :)

Wat couscoussalade en verder gemengde sla, champignons, geroosterde paprika, olijven en courgette. Geen dressing genomen of brood erbij. Vulde opzich wel goed en had daarna nog wel energie...maar kreeg rond half 10 al weer flinke trek.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:34

Kokosolie is inderdaad vrij prijzig, maar je doet er wel heel lang mee. Ik heb voor 7 euro een pot gehaald van 350 ml, en na een maand is hij nog bijna 3/4 vol. Ik kook er elke dag wel mee, soms twee keer per dag. Moet zeggen dat ik noten ook wel vrij duur vind :-(, maarja vullen wel goed.

Tips voor als je gezond uiteten wilt: Vraag de of de sauzen apart mogen en bestel ipv van frietjes als bijgerecht extra groente... of geniet er gewoon een keer van en vreet je vol met alle lekkere dingen die op de kaart staan ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:36

Oh ja ik heb ook zeker niks tegen frietjes 1x per week/1x per 2 weken. Sauzen houd ik al niet van (op ketchup en curry na) dus dat scheelt altijd al. Ik ga er zeker van genieten vanavond. Er staan heerlijke dingen op de kaart

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:57

Lees hier vanalles over speltbrood... Kan je dat ook halen bij de ecoplaza??? Kom erachter dat hij hier een dorp verder op zit :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:01

Volgens mij hebben we in L'stad ook een mini toko, morgen maar eens kijken...En meteen naar natuurwinkel kijken of er speltmeel is, wil dat brood proberen te bakken met recept van stukje terug...

M'n vriend wat gisteren niet blij met me, had salade gemaakt van andijvie/witlof/appel/walnoten/augurk/mais maar het was niet te vreten haha, vond het ook niet geslaagd :+ nou ja, kan gebeuren...

Ga morgen een soort spinaziestampotje maken met veel spinazie, paar aardappelen, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:07

Ik ga nu even lekker naar de markt, goedkope groenten scoren :)

Wij hebben vandaag onze junkdag en m'n man gaat Amerikaanse hash browns maken met scrambled eggs :9 Later vanmiddag ga ik zandkoekjes bakken. Zin in!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:17

ohhh lekker....Ik ga het weekend weer een beetje zondigen denk ik, dan mag het ;-)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:53

Roelke_ schreef:
Mijn dagje was ook niet zo goed..
O: yoghurt met een banaan, 2 aardbeien, chiazaad, dorset cereals, noten en kaneel.
Vevroegde lunch om 11 uur 2 zuurdesemboterhammen met vruchtenhagel, erg slecht maar vind dat zo lekker..
T: om 3 uur wortels, tomaatjes en een halve groene paprika maar die was niet lekker.. waarom zijn groene paprika's zo vies?
D: een kleine pizza met ham en annanas, yoghurttoetje.

En net een halve chocolate cookie waar ik geen nee tegen kon zeggen. Moest vandaag van 1 tot 9 werken en dan vind ik het altijd moeilijk, qua tijden..

Morgen ga ik een groenteomelet maken met wat zilvervliesrijst.. mijn vriend is dol op mijn omelet dus dat scheelt alweer! :)

Groene paprika's zijn in principe nog 'onrijpe' paprika's. Als ze langer rijpen worden ze rood en krijgen ze een zoetere smaak, nu zullen ze nogal bitter smaken. Vandaar dat je hem misschien niet zo geweldig vond. :P

Ik ben thuisthuis en heb het pak Brinta hier eens bekeken, kwam erachter dat het enige extra ingrediënt 'zout' is. Dus eigenlijk is Brinta misschien zo slecht nog niet. Naja, ben alsnog blij met mijn biologische 'nep Brinta'. :P Ga misschien vandaag nog wat fruit halen, de fruitschaal is hier helemaal leeg, dat kan natuurlijk niet. :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:55

Ik heb ook nog brinta staan, alleen eet het nooit, weet niet waarom eigenlijk...

Groene paprika's vind ik ook niet lekker, liever rode en anders gele..

M'n nieuwe broek (die ik maanden geleden gekocht heb en ik eigenlijk te klein kocht) zit nu te los :o

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:58

Citaat:
Avondeten: 1 boekweitpannenkoek met appel en kaneel, 200 gram rauwe worteltjes

Ik heb toch speltmeel gebruikt, bedacht me ineens dat ik dat al sinds gisteren in huis heb :D En een banaan ipv appel! Ben heel benieuwd. Hij ligt nu in de koekenpan te bakken :+
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 02-03-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:03

Hè! Speltmeel bij de Jumbo?!? Hier niet, tenminste, niet toen ik er was :+

Phormicola, wat zijn hash browns?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:06

Wat eten jullie toch veel pannenkoeken :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:07

Ja ik vond het ook echt vaag :') Verder is er in de hele winkel niets te vinden qua dit soort dingen, maar dat speltmeel lag er!

Miryam: whaha, het is mijn ideale on-the-road-food geworden!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:08

Miryam, ik eet het tegenwoordig ook als ik weet dat ik lange tijd geen tijd voor eten heb :+

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:10

:D
Als ik minder op de kh-tjes ga letten ga ik het ook maar eens proberen :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:11

Ik ben ook eens gaan zoeken op EcoPlaza en er zit er redelijk dichtbij 1.
Wat is het voordeel van deze supermarkt precies? Ben er (nog) niet bekend mee.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:16

dat alles ecologisch is silence ;) dus minder toegevoegde zooi

Ik heb ontbeten met salade (restje van gister), extra sinasappeltje er door. Heb heerlijk zitten smullen.
Lunch worden crackers, avond eten weet ik nog niet. Zit vanavond bij mn schoonouders in huis en heb vriendlief beloofd dat we voor hem een pizza bij domino's halen :P (zit schuin tegenover zn ouders)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:26

Das altijd goed natuurlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:27

Wat die pizza?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:28

nee het ecologische gedeelte denk ik :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:32

_Mara_ schreef:
Groene paprika's zijn in principe nog 'onrijpe' paprika's. Als ze langer rijpen worden ze rood en krijgen ze een zoetere smaak, nu zullen ze nogal bitter smaken. Vandaar dat je hem misschien niet zo geweldig vond. :P

Ze worden ook gezonder, bevatten meer vitamines naarmate ze beter rijpen.
Ik vind de rode het lekkerst.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:40

Toess schreef:
Hè! Speltmeel bij de Jumbo?!? Hier niet, tenminste, niet toen ik er was :+

Phormicola, wat zijn hash browns?

Geraspte aardappel, bij elkaar gedrukt in een beboterde koekenpan en dan bakken maar! Goddelijk en ongelooflijk slecht voor je :D We doen er lekker twee boeren worsten bij en roerei, op geroosterd brood natuurlijk.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:54

Zoiets als aardappelkoeken dus? Die zijn wel lekker :9