Leuk om ideetjes van jullie te lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arans schreef:Nou ik heb hem van internet, maar kan hem daarop niet meer vinden.. Ga nog even veder zoeken.
Nee ik kan hem echt niet vinden.
Maar wat ik nog weet:
3 stelen prei in ringen
1 kilo aardappels.
veel kerrie poeder
veel walnoten
kaas
1 ui
Schil de aardappelen en laat ze koken. Fruit in een andere pan de ui, en voeg de prei ringen eraan toe. Voeg ook ongeveer 1 eetlepel kerrie er aan toe. laat dit even opstaan tot de prei zacht is. Voeg nu de walnoten heir aan toe.
Giet de aardappelen af, en stamp ze fijn, evetueel kan je hier nog boter of melk aan toevoegen. Mix nu de aardappel stamp en het prei mengsel en gooi er veel kaas in.
_AB_ schreef:@ hierboven, zou best bij t zelfde boertje kunnen zijn waar mam ze ook haalt. Die wonen in Twello
Anna schreef:Wat een lekkere dingen komen hier voorbij!
Ik heb eigenlijk ook een vraagje. Morgen komen er een aantal meiden eten en nu wilde ik dus iets vegetarisch maken (ik ben de enige vegetarier, maar de rest heeft er verder geen problemen mee). Het enige is dat een van mijn vriendinnen geen kaas, melk en ei mag. Lastig lastig. Ik wilde eigenlijk weer eens wat anders dan aardappels, 'vlees' en groente. Maar wat?
Amigo_tje schreef:Wil je omega3 uit je voeding halen, dan hoef je daar allesbehalve vis voor te eten! Omega3 is 100 % plantaard!
Het zit in bepaalde vissoorten die oa zeewier e.d. eten. Eten die vissen geen zeewier, dan zullen ze ook geen omega3 aanmaken.
Omega3 zit oa in grote hoeveelheden in lijnzaadolie.
_Tara_ schreef:Amigo_tje schreef:Wil je omega3 uit je voeding halen, dan hoef je daar allesbehalve vis voor te eten! Omega3 is 100 % plantaard!
Het zit in bepaalde vissoorten die oa zeewier e.d. eten. Eten die vissen geen zeewier, dan zullen ze ook geen omega3 aanmaken.
Omega3 zit oa in grote hoeveelheden in lijnzaadolie.
Daar heb ik laatst eens wat dingen over gelezen maar het blijkt toch dat omega 3 uit vis het beste kan worden gebruikt in je lichaam zeg maar. Dus ik blijf zelf toch omega 3 uit vis slikken