Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:21

*Meldt zich* :D

Leuk om ideetjes van jullie te lezen :j

_AB_Jarig

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:25

Iemand nog een lekker recept voor een goedkope!! Vegetarische ovenschotel? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:29

Die eierschotel :o ! Ik ga wle even zoeken

deze

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:31

Ben benieuwd! Ff kijken :)

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:33

Ziet er lekker uit!
Zou ik dat van te voren al voor kunnen bereiden? :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:37

Ik denk dat je wel voorbereidingen kan maken, maar het in de oven doen moet je wel voor het eten doen zegmaar :)

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:40

Ah oké! Nou dan word dit t denk ik! :)
Met een lekkere salade erbij ofzo, heb ik denk ik best een goeie maaltijd voor m'n ouders en broertje die zondag langs komen :)

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:41

arans schreef:
Nou ik heb hem van internet, maar kan hem daarop niet meer vinden.. Ga nog even veder zoeken.

Nee ik kan hem echt niet vinden.

Maar wat ik nog weet:
3 stelen prei in ringen
1 kilo aardappels.
veel kerrie poeder
veel walnoten
kaas
1 ui

Schil de aardappelen en laat ze koken. Fruit in een andere pan de ui, en voeg de prei ringen eraan toe. Voeg ook ongeveer 1 eetlepel kerrie er aan toe. laat dit even opstaan tot de prei zacht is. Voeg nu de walnoten heir aan toe.

Giet de aardappelen af, en stamp ze fijn, evetueel kan je hier nog boter of melk aan toevoegen. Mix nu de aardappel stamp en het prei mengsel en gooi er veel kaas in.

Bedankt arans!!
Helaas had ik de stamppot al wel op toen ik dit bericht zag :P maar toevallig is mijn zelfbedachte maaksel op bijna hetzelfde uitgekomen! :) Heb alleen veel minder kerriepoeder gebruikt, geen kaas en cashewnoten ipv walnoten. Maar het was goed te eten, heb ook nog een portie over voor morgen :Y)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:42

Wat een lekkere dingen komen hier voorbij!
Ik heb eigenlijk ook een vraagje. Morgen komen er een aantal meiden eten en nu wilde ik dus iets vegetarisch maken (ik ben de enige vegetarier, maar de rest heeft er verder geen problemen mee). Het enige is dat een van mijn vriendinnen geen kaas, melk en ei mag. Lastig lastig. Ik wilde eigenlijk weer eens wat anders dan aardappels, 'vlees' en groente. Maar wat?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:44

_AB_ schreef:
@ hierboven, zou best bij t zelfde boertje kunnen zijn waar mam ze ook haalt. Die wonen in Twello ;)

Moi? Mijne kwamen uit Oosterhuizen (the place to be!) ;)
Ik vind dit best een gezellig topic :o

Edit: o sorry, had niet door dat er alwéér een pagina bij was :P Zal even bijlezen en zo nodig iets nuttigs plaatsen :o

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:47

Ja k bedoelde jou idd!
Dan haalt mam ze bij n ander boertje;-)
En idd n gezellig topic!! :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:59

Magrathea schreef:
Ik denk dat je wel voorbereidingen kan maken, maar het in de oven doen moet je wel voor het eten doen zegmaar :)

HAhahaha :')

Pasta kan je gewoon al koken! Weet alleen niet hoe lang je spinazie lekker kan houden nadat het gekookt is... Klinkt wel erg lekker! Alleen pasta met ei...?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:00

Anna schreef:
Wat een lekkere dingen komen hier voorbij!
Ik heb eigenlijk ook een vraagje. Morgen komen er een aantal meiden eten en nu wilde ik dus iets vegetarisch maken (ik ben de enige vegetarier, maar de rest heeft er verder geen problemen mee). Het enige is dat een van mijn vriendinnen geen kaas, melk en ei mag. Lastig lastig. Ik wilde eigenlijk weer eens wat anders dan aardappels, 'vlees' en groente. Maar wat?

Noten! En mag ze echt helemaal geen melk/kaas? Ook geen geitenkaas of soja?? Daar kan je vaak ook nog wel wat mee :)

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:02

Ja, pasta met ei is echt lekker, Ellabellah

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:05

Geitenkaas mag ze niet, soja wel. Ik zal inderdaad eens even op noten zoeken, nog niet aan gedacht!

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:09

Hm als ze ook geen geitenkaas mag word t lastig...
Wat ik nu zo kan bedenken is lasagna, maar dan zonder kaas. Met allemaal lekkere groentes enzo :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:35

Pasta met noten is ook echt heel erg lekker :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:36

Het wordt waarschijnlijk pasta met noten en broccoli! Eigenlijk hoort er nog iets van kaas door, maar dat laat ik dan weg. Bedankt voor het meedenken :)

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:37

Je zou er nog iets van n gebakken knoflookje, n gebakken uitje en wat sojaroom door heen kunnen doen :)

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:44

Wat ook lekker is:
Uitje en knoflook fruiten, verse bladspinazie erbij, dit lekker roerbakken tot het gaar is. Eventueel vocht wat afgieten, flinke scheut (soja)room of creme fraiche er door, peper en zout erdoor, eventueel wat andere kruiden, pijnboompitjes roosteren, er door doen, en dan lekker pasta erbij serveren :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:37

Amigo_tje schreef:
Wil je omega3 uit je voeding halen, dan hoef je daar allesbehalve vis voor te eten! Omega3 is 100 % plantaard!

Het zit in bepaalde vissoorten die oa zeewier e.d. eten. Eten die vissen geen zeewier, dan zullen ze ook geen omega3 aanmaken.
Omega3 zit oa in grote hoeveelheden in lijnzaadolie.

Daar heb ik laatst eens wat dingen over gelezen maar het blijkt toch dat omega 3 uit vis het beste kan worden gebruikt in je lichaam zeg maar. Dus ik blijf zelf toch omega 3 uit vis slikken :j

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:17

Wat een pagina's zijn er weer bijgekomen. Maarja dat krijg je als je een tijdje niet meer op Bokt bent geweest. :D Moet toch maar eens wat vaker weer bijlezen, want er komen weer genoeg smakelijke recepten voorbij.
Zag toevallig van de week een programma van Jamie Oliver, hij was zoete aardappelpuree aan het maken met vanalles er door. Dat zag er zó lekker uit, dat wil ik binnenkort ook eens gaan proberen. :9 Voor eerst kan ik jullie niet verblijden met nieuwe recepten want ik ben momenteel vreselijk inspiratieloos haha.

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:21

Ik denk dat ik zondag vegetarische tapas ga maken :)
Nog even bedenken wat t allemaal precies gaat worden, maar kleine hapjes zijn altijd lekker natuurlijk :) en ook makkelijk voor te bereiden :)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:48

_Tara_ schreef:
Amigo_tje schreef:
Wil je omega3 uit je voeding halen, dan hoef je daar allesbehalve vis voor te eten! Omega3 is 100 % plantaard!

Het zit in bepaalde vissoorten die oa zeewier e.d. eten. Eten die vissen geen zeewier, dan zullen ze ook geen omega3 aanmaken.
Omega3 zit oa in grote hoeveelheden in lijnzaadolie.

Daar heb ik laatst eens wat dingen over gelezen maar het blijkt toch dat omega 3 uit vis het beste kan worden gebruikt in je lichaam zeg maar. Dus ik blijf zelf toch omega 3 uit vis slikken :j

Ikke niet. Je bent veggie of je bent t niet ;) Pillen van visolie slikken blijft in zekere zin vis "eten". Je neemt t in ieder tot jou, dus...
Dan verloochen je het feit van veggie-zijn. Dus volgens jou ben jij helemaal niet gezond bezig op deze plantaardige manier, gezien je additieven van dieren moet gaan bijnemen?

Ofwel eet je gewoon nog vis, natuurlijk :) Ik weet uiteraard je geschiedenis niet, en mss ben je idd gewoon een pescatariër :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 13:50

Ik vind 'vis eten' iets anders dan 'een supplement slikken waar vis in zit'. En trouwens, iedereen moet doen waarbij hij/zij zich goed voelt (behalve als je elke dag consequent vlees enof vis naar binnen schuift, dan moet je opgesloten worden :D )