Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:08

Haha, ja het appeln/notenbrood viel hier enorm in de smaak! Ondanks dat het niet echt meer een cake was (iets te grote stukken appel waarschijnlijk waardoor je stukkan cake kreeg ipv 1 plak cake. Maar het smaakte er zeker niet minder om!

En Saskia, dat ziet er echt héérlijk uit! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:28

Die zien er inderdaad heelrijk uit zeg :j

Hier waren ze ook een groot succes morgen hebben we gelukkig nog wel wat dus zal wat fotos maken :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:43

Slagroomsoesjes waren mislukt...
Super goed gereden, mooi bruin.
En toen wilde ik gaan vullen, maar toen bleken ze niet hol te zijn.
Bodem was mee naar boven getrokken dus was een soort van koepeltje geworden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:28

ahhh wat jammer silence :j
kon je er geen kleine moorkop idee meer van maken?

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:40

Gisteren zijn er zoveel (niet zelfgebakken hoor) koekjes gegeten hier dus heb nu niet veel meer in huis. :=
Heb maar snel even een citroencake in elkaar geflanst. Maar die appel-noten cake klinkt zo goed dat ik die denk ik van de week maar eens ga maken, naast de oreo-cupcakes die ik mijn zoon nog beloofd had......
1 januari toch maar aan de lijn???? :?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:06

Het appel-noten brood/cake was een enorm succes hier!
Die wordt zeker nog eens gemaakt. Ook de visite heeft ervan gesmuld

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:09

Niet echt een bak gerecht, maar ons toetje van vandaag wil ik toch met jullie delen:

Chocolade pasta met warme kersen en ijs.
Let wel: de chocolade pasta was dus èchte pasta, tagliatelle en geen chocopasta voor op brood :D ) . Gekocht in Düsseldorf in een niet te weerstaan chocolade winkeltje. Is echte pasta maar dan met cacao ipv bijv. tomaten voor rode of spinazie voor groene pasta - is goed zelf te maken met verse pasta)

Pasta koken en ondertussen eetl. suiker laten caramelliseren, daarna 6 eetl. room toevoegen en de caramel laten smelten. Kersen opwarmen en vocht binden met beetje maïzena. Als de pasta gaar is afgieten en de caramelroom erdoor. Serveren met de kersen en een bolletje ijs (Ik had mascarpone droom, die is trouwens ook een aanrader) en een toefje slagroom. Hmmmmmmmmm...........

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:53

Ik kom even binnenvallen, die ijstaarten (van Saskiaa_) op de vorige pagina zien er verrukkelijk uit, receptje ? O:)

Ik heb voor kerst het hummingbird bakkery boek gekregen...
Wat raden jullie aan als eerste baksel uit het boek ? Want ik kan niet kiezen :D

Nog een vraagje van die citroenrepen die topping die meegebakken wordt kan je daar minder suiker in doen ? :o

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:04

zonnepaardje schreef:
Ik kom even binnenvallen, die ijstaarten (van Saskiaa_) op de vorige pagina zien er verrukkelijk uit, receptje ? O:)

Wat raden jullie aan als eerste baksel uit het boek ? Want ik kan niet kiezen :D

Nog een vraagje van die citroenrepen die topping die meegebakken wordt kan je daar minder suiker in doen ? :o

Je hebt mijn post geschreven :D :j

Ik vind die ijstaarten ook geweldig en zou graag een recept willen.

En ook ik heb het hummingbird bakboek gekregen voor kerst *\o/* Eindelijk echt aan de slag.

En die citroenrepen is ook een van de eerste dingen die ik wil gaan proberen :D

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:26

Ninaka schreef:
zonnepaardje schreef:

En ook ik heb het hummingbird bakboek gekregen voor kerst *\o/* Eindelijk echt aan de slag.

Haha leuk ! :D en wat een leuk kerstcadeau heb jij :+ :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:30

zonnepaardje schreef:

Als aanraders heb ik het appel-notenbrood en het bananenbrood! Ik heb nog niet heel veel gemaakt uit dat boek maar deze 2 zijn errug bevallen. De brownies wat minder, precies de instructies opgevolgd maar ze waren nog langer niet gaar van binnen...

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:46

zonnepaardje schreef:
Ninaka schreef:

Haha leuk ! :D en wat een leuk kerstcadeau heb jij :+ :P

:j :j :j Jij ook :D

Ik vind de vlaaien die erin staan ook wel erg leuk. Maar dat vind ik dat toch wel weer een traktatie voor een "bijzondere" gelegenheid.

Maar dat appel-noten brood heb ik hier al regelmatig voorbij zien komen, dus die ga ik zeker binnenkort maken.

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:35

hé wat hebben veel mensen het hummingbird bakboek voor kerst gekregen (ik ook namelijk).
ik heb nu de new york cheesecake in de koelkast staan en we zullen straks wel zien hoe hij geworden is

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:41

Mag ik ook hier mee praten? Ben namelijk ook gek op bakken :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:17

ik word met de dag nieuwsgieriger naar de hummingbird boeken moet zelf ook maar eens wat aanschaffen

de beloofde fotos zijn niet gelukt taarten waren op voordat ik dr weer aan dacht hahaha, maar ga de fruit room taart weer maken voor oud en nieuw dus dan maak ik wel fotos :D

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:21

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben gek op bakken ! :D
Cupcakes vind ik het leukst!!

Lekkere bak dingen komen er hier voorbij!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:24

Ik heb wel foto's gemaakt van hoe het in de oven voor de kerst ging maar de baksels zijn mislukt :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:25

Allemaal mensen die het hummingbird bakboek hebben gekregen voor kerst, leuk! :D

Het recept van de wittechocoladeijstaart:
Ingrediënten.

* 3 grote scharreleieren
* 180 gram kristalsuiker
* 85 gram boter (gesmolten)
* 1/2 theelepel vanille-essence
* 85 gram bloem
* 45 gram cacaopoeder
* 300 gram witte chocolade, in stukken
* 6 dl. room

Verwarm de oven voor op 170 graden Celsius, gasoven-stand 3.

Breek de eieren in een mengkom. Meng met een elektrische handmixer tot een schuimige massa en voeg dan al roerend de suiker toe. Meng nog een minuut met de mixer en voeg dan gestaag de gesmolten boter toe. Na 1 minuut voeg je de vanille- essence toe.

Zeef de bloem en de cacao boven de mengkom en roer met een houten lepel het mengsel goed door. Schep het beslag in een met bakpapier beklede vorm (springvorm) en strijk de bovenkant glad.

Bak de brownies in ongeveer 15 minuten af. De brownies zijn klaar wanneer een houten prikker die je halverwege de rand en het midden van de bakvorm steekt er nagenoeg schoon weer uitkomt.

Smelt de chocolade met 1.5 dl. room in een pan, roeren tot het smeuïg is, giet in een kom en laat afkoelen.

Klop de rest van room tot er pieken ontstaan, schep het chocolademengsel erdoor en verdeel dit over de vorm. Dek de taart af en laat hem een nacht bevriezen.

Zet de taart voor het serveren ongeveer 45 minuten in de koelkast en bestrooi voor het opdienen met cacaopoeder.

:9

Ik heb het recept voor de frambozentaart zo niet bij de hand, maar die komt nog!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:26

dat is ook altijd jammer prairy :j

nou nog maar 1 dag en ik ga weer wat maken maar wil sowieso vandaag was muffins maken maar eerst naar de paarden

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:26

hahaha aww Priary. Mislukt in de zin dat ze er niet precies uitzien hoe je wilde of mislukt omdat ze echt niet smaakte?

Ik wil denk voor oud en nieuw ook nog iets maken, afgezien van de oliebollen en appelflappen die geheid gemaakt worden. Nog maar eens even over nadenken. Misschien een cupcake met een tekst als: gelukkig nieuwjaar! ofzo. Hmm, dat is nog wel een optie. :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:27

1 januari is mijn broer jarig en daar moet ik ook nog taarten voor maken. Ga ik ook maar eens over nadenken. :D

Cupcakes met gelukkig nieuwjaar is wel leuk Mara. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:30

Mislukt omdat de brownie eerst niet genoeg gebakken was en daarna teveel (nog een keer in de oven heeft ie niet echt lekker overleefd :P) en de tarte tartin verzoop in de boter dus dat vond ik ook niet echt geweldig. In het recept stond verder dat je m moest bedekken met bladerdeeg maar dat werd ook weer helemaal zacht. Beide dus de vuilbak in helaas.

Oh en zie dat Saskiaa_ nu ook zegt hoe ik kan zien dat brownies goed zijn, zelfde als met cake dus, mooi om te weten!

Gelukkig kun je altijd weer een nieuwe maken :D

Wie heeft er nog goede voornemens voor volgend jaar?

Mijne:
Meer (lekker) koken en bakken
Yoga (die kilo's van het snoepen moeten er toch ergens weer af he :+)
Nieuwe recepten proberen en zelf bedenken
Nieuwe baan vinden
Meer leuke dingen doen

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:37

Dat is jammer Prairy..

Ik doe niet aan goede voornemens, dat houd ik toch nooit vol. :+ En ik heb mijn Day Zero Project al (101 doelen en 1001 dagen :) ), wordt anders een beetje dubbel. Maar ik wil toch wel mijn propedeuse halen en naar Zweden dit jaar. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:38

Ach ja, gelukkig kon ik op zaterdag nog een keer bakken.

Zie je, toch goede voornemens :+ Naar Zweden, das gaaf ja :) Wat wil je daar gaan doen?

101 doelen en 1001 dagen? Wat is dat?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:42

Ik probeer daar een kamp te gaan begeleiden. :) (ponykamp bijvoorbeeld)
Bij 101 doelen in 1001 dagen stel je jezelf 101 doelen en die moet je dan behalen in 1001 dagen (is ongeveer 2 jaar en 9 maanden), mijn lijst staat wel in mijn profiel. Moet wel bijgewerkt worden overigens.