Het mooie weer komt eraan..tijd voor de groententuin! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:33

Leuke foto's van de kippetjes en de tuin van Ladyloe! :D

Wij hebben vandaag de eerste radijsjes uit eigen tuin gegeten en er zijn een paar joekels van aardbeien bijna klaar. :~ De luizen die op de kersenboom zitten heb ik vandaag bespoten met brandnetelgier. Ik weet niet meer wie er zei dat dat spul stinkt, maar die persoon heeft niet gelogen, echt niet te harden die lucht. %)

Ladyloe

Re: Het mooie weer komt eraan..tijd voor de groententuin! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:03

Radijs is ook echt zo'n groente die het altijd doet! En uit eigen tuin zijn ze veel scherper van dat je ze in de winkel koopt..

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:04

Awwww die kuikentjes <3

Hier beginnen de aardbeitjes 1 voor 1 rood te worden... lekker hoor! :Y)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:36

hier ook al rode aardbeitjes gespot :)
En spinazie en sla al kunnen eten :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:00

Wij hadden gister 4 rijpe aardbeidjes haha..

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:48

Owwww, ik zie ook vier bijna rijpe aardbeien hangen.... morgen een beschuitje!
Zie aan 1 plantje al een week beste aardbeien hangen, ze zien er alleen een beetje bruinig uit (en dat doen ze ook al een week) lijkt me niet helemaal lekker.... Hele plantje maar eruit gooien? Is een plantje van vorig jaar. Nieuwe zaailingen tomaten komen ook op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:49

Eindelijk heeft het hier wat geregent vandaag. Groeien die hap!!!!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:33

gisteren naar de moestuin geweest, weer spinazie geoogst mjam, aardbeien geplukt en de plantjes water gegeven. De wortes en erwtjes gaan hard!
de pompoen en de zonnebloem komen niet boven vrees dat dat mislukt...
De bonen gaan ook goed, bietjes gaan langzaam, de winde komt boven de siererwt gaat heel langzaam en lang niet alles is opgekomen helaas.
Mijn komkommerplant is lichtgeel/groen en volgens mij zijn de beginnende vruchtjes ingedroogd.... vrees het ergst.
De augurk gaat super!ik ken de plant niet hebben jullie meer informatie toevallig?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:30

Mmmm, klinkt goed Diana! Heeft de komkommer voldoende water gehad? (geen verstand van verder hoor maar het lijkt me dat de komkommers uit water bestaan). Augurk ken ik ook niet! Moet je die straks zelf inmaken of kan je die eten als minikomkommers??

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:08

Je moet inderdaad je komkommer goed water geven! En af en toe een beetje kunstmest.. Wij hebben dit jaar ook augurk.. Het plantje leeft wel, maar groeit niet.. Dus heb er maar geen verwachtingen van haha..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:45

goeroe schreef:
De luizen die op de kersenboom zitten heb ik vandaag bespoten met brandnetelgier. Ik weet niet meer wie er zei dat dat spul stinkt, maar die persoon heeft niet gelogen, echt niet te harden die lucht. %)

Ik onder anderen. Smerig goedje he?
Volgens mij rent alles en iedereen weg voor dat spul...
Zou dit vallen onder bomenmishandeling? Die kan niet weg, maar zit er wel mooi mee! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:49

net 2 aardbeien geoogst :P alleen helemaal slap geef ze maar aan de konijnen. wel lekker wat regen gevallen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:13

MarvanTom schreef:
goeroe schreef:
De luizen die op de kersenboom zitten heb ik vandaag bespoten met brandnetelgier. Ik weet niet meer wie er zei dat dat spul stinkt, maar die persoon heeft niet gelogen, echt niet te harden die lucht. %)

Ik onder anderen. Smerig goedje he?
Volgens mij rent alles en iedereen weg voor dat spul...
Zou dit vallen onder bomenmishandeling? Die kan niet weg, maar zit er wel mooi mee! :')

Zo zou je het inderdaad kunnen noemen, maar ik zal je iets schokkends vertellen... Een paar dagen geleden was ik even in de tuin bezig en hoorde ik de hond ineens ergens uit drinken. Je raadt het al. := Ik snap niet dat ze überhaupt bij die emmer in de buurt wilde komen. :r Ze stonk nog meer uit haar bek dan anders. :+

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:19

Grrrr elke keer als ik denk... "morgen is die aardbei wel goed, laat m nog maar 1 dagje hangen" is ie de volgende dag opgevreten door de slakken _-:( Ben t nu beu, die rotslakken vreten alles op! Mijn vriend is om (bio)slakkenkorrels geweest, hoop maar dat t werkt.. want hier word ik een beetje droevig van ^)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:47

@ goeroe: nou ben ik :r . _O-
Een vrijwilliger voor brandnetelgier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:50

OldSkipper schreef:
Grrrr elke keer als ik denk... "morgen is die aardbei wel goed, laat m nog maar 1 dagje hangen" is ie de volgende dag opgevreten door de slakken _-:( Ben t nu beu, die rotslakken vreten alles op! Mijn vriend is om (bio)slakkenkorrels geweest, hoop maar dat t werkt.. want hier word ik een beetje droevig van ^)

:') ik heb nog geen last van slakken. heb er een zonnebloem tussen staan die eten ze eerder dan mijn aardbeien

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:48

Ik pluk de aardbeien meestal een dag te vroeg en dan leg ik ze in het zonnetje in de vensterbank. Daar komen de slakken namelijk niet.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:51

Welk zonnetje? ;( Lijkt me verder wel een goed idee trouwens. Wij hebben kippen dus geen last van slakken. Alleen ook geen last van aardbeien als we ze niet een beetje in de gaten houden. :+

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:15

Ik had het vorig jaar eerst ook dat ik steeds een dag te laat was. Dus ben ik ze op een gegeven moment wat eerder gaan plukken. Ze rijpen nog wel na.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:57

Je hebt gelijk, een dag eerder plukken en je eet ze lekker zelf!
Bij ons zijn de tuinbonen platgewaaid. De wind staat er vol op |o We hebben ze nog nooit zo vol bloemetjes gehad. Ze lijken zich wel te herstellen en de bloemetjes zitten er nog aan, maar nu moet de wind wel gaan liggen!
De sperziebonen komen niet op lijkt wel. Die moeten we nog maar een keer opnieuw zaaien.
De tomaten doen het geweldig en de komkommers ook...er zitten al kleine komkommertjes aan, helemaal leuk! Het kasje wat we daarvoor gekocht hebben is nu bomvol. Overigens is het kasje niet echt een aanrader voor doehetzelfvers die niet zo veel eigen inzicht hebben. We hebben er veel zelf aan moeten sleutelen om alle platen en ramen er in te houden. Gelukkig heb ik een handige man en is er een bouwmarkt in de buurt. Er zitten ondertussen al heel wat extra schroefjes en moertjes en stripjes in op de boel op zijn plek te houden.
:Y)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:03

Geen groente dit keer, maar bloemetjes: onze 'oude' fontein is kaduuk, pompje kapot en de bakken lekken. Dus heb ik er een creatieve oplossing voor gezocht:
Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:16

Wauw, dat staat leuk zeg! Slim gedaan!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:38

Wat mooi, staat lekker vrolijk! :D

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:35

Leuk!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:52

Ziet er leuk uit zeg!!! T bovenste bakje kan leuk als vogeldrinkbakje dienst doen :D

De slakken laten na t strooien van de slakkenkorrels eindelijk m'n aardbeien met rust!! *\o/*