Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:00

Ashleey_ schreef:
ohhhh ik heb me toch een lekkere mix besteld! Tenminste dat hoop ik! :D "Mix voor Double Choc Cake met stukjes pure chocolade (500 gram)" :9

Waar waar? En jaaaa, zeker een foto! Mmmmm, krijg er nu al zin in!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:30

Veel heb ik denk ik niet nodig. Het gaat om de zwarte randen van Hello Kitty. Echt dik hoeft dat er ook niet op te liggen. Misschien moet ik maar gewoon proberen een klein stukje marsepein en fondant te kleuren om te kijken hoe het lukt en dan kan ik altijd nog zien. Hoewel ik eigenlijk al half/half had bedacht dat ik aan de baas zou vragen of ik vandaag eerder weg kan om nog even langs taart & decoratie te rijden voor een stukje zwart.

Kan ik trouwens als ik ga puzzelen zowel fondant en marsepein door elkaar gebruiken? Voor het wit wil ik fondant gebruiken omdat dat witter is, maar ik heb nog een hoop rode marsepein liggen die ik dan voor de strik wil gebruiken. Kan dat gewoon of kan ik dan beter ook rode fondant gebruiken?

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:47

Oeh.. Ik ga dalijk met een vriendinnetje naar de UGG-outlet in rotterdam..
dus dan komen we langs Ridderkerk! ff lekker snuffelen bij Taart & Decoratie!
denk dat ik beter een budget kan vast stellen voor mezelf... wil nog zoveeel hebben }>
*duur dagje*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:57

Falona schreef:
Veel heb ik denk ik niet nodig. Het gaat om de zwarte randen van Hello Kitty. Echt dik hoeft dat er ook niet op te liggen. Misschien moet ik maar gewoon proberen een klein stukje marsepein en fondant te kleuren om te kijken hoe het lukt en dan kan ik altijd nog zien. Hoewel ik eigenlijk al half/half had bedacht dat ik aan de baas zou vragen of ik vandaag eerder weg kan om nog even langs taart & decoratie te rijden voor een stukje zwart.

Kan ik trouwens als ik ga puzzelen zowel fondant en marsepein door elkaar gebruiken? Voor het wit wil ik fondant gebruiken omdat dat witter is, maar ik heb nog een hoop rode marsepein liggen die ik dan voor de strik wil gebruiken. Kan dat gewoon of kan ik dan beter ook rode fondant gebruiken?

Je kan toch ook zonder zwarte randen puzzelen? Dat doe ik altijd. Ik heb bij Hello Kitty alleen de oogjes en snorharen zwart etc :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:00

Dat is een optie, maar ik heb er foto's van gezien en voor mij ziet dat er een beetje onaf uit. Ik heb dus al besloten dat die zwarte randen er moeten komen :o

Maar als clausje vandaag toch bij taart & decoratie komt O:)

Mayo

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:01

Bedoel je van jouw plaatje zonder lijntjes? Of mijn puzzels zonder lijntjes dat ze onaf lijken?

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:02

ik kan het wel voor je meenemen.. ben je vanavond op de manege?? of morgen? of vrijdag? of zaterdag :d haha
Laatst bijgewerkt door Clausje op 08-12-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:02

Falona schreef:

Ja hoor, ik doe dat wel vaker. Ook door het witte fondant ;) Sommige stukjes worden dan alleen harder dan andere!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:07

Mayo schreef:
Bedoel je van jouw plaatje zonder lijntjes? Of mijn puzzels zonder lijntjes dat ze onaf lijken?

De Hello Kitty taarten die ik heb gezien zonder lijnen vind ik er niet helemaal compleet uit zien (en ik heb gewoon gegooled op "Hello Kitty taart". Ik mis iets. Dus daarom heb ik besloten dat er gewoon lijntje omheen moeten komen.

@clau: als je dat wilt doen graag. Scheelt mij weer een hoop geregel. Vanavond doet Hanneke Pandora dus in principe kom ik niet. Morgen ben ik er wel, alleen hebben we dan volgens mij aansluitend les. Hoe laat ben jij er vanavond? Misschien dat ik nog wel even langs kan wippen.

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:12

heb je ff pb gestuurd is makkelijker :)
anders staat dalijk heel dit topic vol met ons gezever :P

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:06

Afternoon!
Die mix klinkt wel erg lekker Ashley! Waar heb je die gevonden? :D

En ik heb net een prijsopvraag binnen gekregen voor een vierkante taart voor 50 personen (wordt al een stapel denk ik zo), tekst erop en 4 verschillende puzzelstukken..
Wat zouden jullie hiervoor vragen?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:24

bij mij zou zo'n taart (mits een standaardvulling) € 75,=. Ik ga er dan vanuit dat er geen boetseersels etc opzitten.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:30

Oke, dankjewel! Ik ga er momenteel ook vanuit dat er geen boetseersels op zitten..
Ik lees net alleen dat het voor 21 dec. is dus moet even kijken of ik dat nog ga halen ivm eindpresentaties op school en kerstvoorbereidingen :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:45

Zo dat is wel erg kortdag! Ik zeg er altijd bij dat men uiterlijk 3 weken van te voren moet aangeven ivm tijd/planning.

Gisteren wat besteld bij theeentaarspulletjes.nl en dat is nu al binnen :D Wel een zwaar pakketje haha..zo maar eens ff de kwaliteit enzo bewonderen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:49

Dat is wel erg kortdag zeg, 21 december.

Annemiekbram schreef:
Gisteren wat besteld bij theeentaarspulletjes.nl en dat is nu al binnen :D Wel een zwaar pakketje haha..zo maar eens ff de kwaliteit enzo bewonderen!

Wat heb je besteld dat het zo'n zwaar pakketje is?

Ik heb gisteren bij de ruitersportzaak een nieuwe winterjas gekocht voor maar € 75,- (een KL parka) en de Eurostar Esme.
Ben nu helemaal happy!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:04

Ik vind het ook wel kort dag :j.. daarom weet ik niet of ik dat ga doen aangezien ik er voor het kerstweekend ook 4 heb staan..
Ik haal altijd mn spullen bij die site/ aan huis, is prima kwaliteit :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:05

Wat leuk! Een lekker warme winterjas is nu wel fijn :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:06

Zwanenhalsdoos 30-30-10 cm 20 € 0,79 € 15,80
Zwanenhalsdoos 20-20-8 cm 10 € 0,55 € 5,50
Wilton pearl dust 3gr white 1 € 3,95 € 3,45 € 3,45
TC051 Bakels Pettinice rolfondant rood 1 kg 1 € 7,25 € 7,25

Welke ruitersportzaak??

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:37

in het vorige topic had iemand koekiemonstercupcakes gemaakt.
heeft iemand daar nog een plaatje/beschrijving van voor mij?
zouden die eventueel ook op de mini's kunnen of is dat echt te klein.
of nog andere leuke traktatie ideeen voor een peuter?
alvast bedankt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:42

Even op youtube zoeken op Cookie monster cupcakes.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:06

Ik heb ze ook gemaakt, en ze zijn echt heel makkelijk te maken!
Je hebt blauwe hagelslag nodig, en wat marsepein of fondant (wit en zwart, of wit en een drupje chocola), en botercreme of chocopasta en koekjes.
Je smeert de cupcakes/muffins in met botercreme of pasta en strooit de hagelslag eroverheen. Dan rol je ogen van witte marsepein of fondant en daar maak je een pupil op met zwarte marsepein/fondant of een drupje chocola. Dan doe je nog wat botercreme of pasta op de plaatsen waar je de ogen wil hebben en plakt ze vast.
Dan snij je horizontaal een mondje en doe je daar de koekjes in. Klaar is je koekiemonster!

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:14

Koekiemonstercupcakes zijn idd erg makkelijk :j
Maar in plaats van de hagelslag heb ik kokossnippers gebruikt.

Dan krijg je hetzelfde recept maar: maak wat blauwe gelkleurstof aan met een drupje water zodat hij vloeibaar wordt. Roer dit door de kokossnippers tot alle snippers blauw zijn en laat het drogen.

Ik heb ook ipv de snippers over de cupcakes te strooien, de cupcakes in de snippers 'gedipt'. Dat werkt ook erg goed :j

Dit waren de mijne :+
http://i202.photobucket.com/albums/aa24 ... 010483.jpg[

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:17

Die cookie monster cupcakes zijn wel erg gaaf.
En mijn zwarte marsepein/fondant is onderweg *\o/*, als ik morgen terug kom van de manege kan ik aan de slag :D
Dankjewel clausje :D

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:25

Het is nu officeel.. Ik ben verslaafd aan taarten en cupcakes!
Ik zit nu in de auto terug vanuit ridderkerk : taart en decoratie
Ik heb voor 85 euro aan spulletjes gekocht haha! Oeps!
Najah kan ik weer ff vooruit :D
Maar voorlopig ff een slot op me portemone!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:41

Ben blij dat ik eerst ff geen feestjes oid heb,
Is ook beter voor m'n portomonnaie.