Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:03

Mijn cookies zijn qua vorm gruwelijk mislukt :)) (te brede en te lage cupcakes) maar wel erg lekker en is leuk om te doen. Zal straks even foto's uploaden, ik ga ze eerst langs mijn ouders brengen als cadeautje voor het passen op mijn katten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:49

En de foto's. Dit zijn mijn simpele roze glitterige cupcakes van afgelopen weekend :))
Klik

En mijn misvormde koekiemonsters _O- :
Klik
klik

:') ...
Volgende keer ga ik muffins maken in plaats van cupcakes, in de hoop dat ze wat hoger uitvallen.... Ook moet de botercrème wat blauwer, nu leek het naast de kokos wel groen :=

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:54

vind ze toch wel leuk! :D
misschien volgende keer wat voller doen :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:56

Ze zaten vrij vol, maar daarom gingen ze de breedte in. :)
Denk ik :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 20:58

Aaaah wat zijn ze lief en wollig <3 :D Ik vind ze wel leuk hoor, Lon! Denk dat ze nog meer echt Cookie monster lijken als je de ogen wat dichter bij elkaar plaatst :))

Ik doe mijn cupcakevormpjes altijd tot aan de rand gevuld met deeg en dan worden ze lekker groot :j Afbeelding

Edit: oh, ik lees net je tweede post. Had je ze niet in een cupcake bakblik?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:39

Hee, was dit topic even kwijt :=

Mijn bakken staat helaas een beetje stil op 't moment.. Met oud & nieuw nog wel even gauw chocolade-pecankoekjes(aanader) gemaakt maar dat is het wel ongeveer. Beetje tijdgebrek.

Mien je cc's zien er goed uit!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:40

Leo schreef:
En de foto's. Dit zijn mijn simpele roze glitterige cupcakes van afgelopen weekend :))
Klik

Klik
klik

Volgende keer ga ik muffins maken in plaats van cupcakes, in de hoop dat ze wat hoger uitvallen.... Ook moet de botercrème wat blauwer, nu leek het naast de kokos wel groen :=

Ze zijn leuk! Waar heb je de ogen van gemaakt? :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:59

Ik heb een silicone bakvorm, dus die rekken mee := Vorige keer waren de cakejes ook veel hoger, dus waren ze gewoon breed. :+

De ogen zijn van witte chocola, dat heb ik gesmolten en uitgesmeerd + laten koelen tot de plak chocola weer hard was. Toen met een appelboor ogen uitgestoken en met een drupje donkere chocola de pupillen gemaakt. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:01

Aah, slim! En lekker!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:35

Leo schreef:
Klik

Klik
klik

Volgende keer de ogen iets dichter bij elkaar en iets grotere koekjes nemen, krijg je al een heel ander zicht ;)
En ik had de botercrème niet gekleurd, enkel het amandelpoeder (lust geen kokos).
Hoe heb je de kokos op de botercrème gedaan? Ik deed het de 1e 2 met een lepeltje boven het bord, maar dit ging me te lang duren dus ben ik ze er maar door gaan rollen :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:39

Leuke cupcakes enzo hoor! :D
Haha imd die foto :') :')

Hier is nog een foto van mijn missisipi mud pie, niet echt mooie foto :l
Afbeelding
Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:54

Ja ik maak er altijd een ontzettende zooi van tijdens het bakken en koken.. Doe het ook het liefst als mn mam er niet is anders gaat die weer zeuren :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:54

Hij ziet er lekker uit, je mudpie!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:55

Muwhaha heb ik ook altijd hoor :=
Ik maak er ook wel een keer een foto van :P

En dankje! :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:14

Oogjes iets dichter bijeen is al een goede tip idd :j Ik heb ze eerst ingesmeerd met de botercreme en daarna gedipt in de kokos. Koekjes had onze supermarkt niet groter, mijn vriend had ze meegenomen. Volgende keer wilde ik idd kijken of er andere koekjes zijn die er in kunnen.

Die mudpie ziet er lekker uit zeg!

Mijn keuken moet ik ook maar niet op de foto zetten als ik aan het bakken ben. :o Ik heb een heel klein aanrecht, veel te weinig ruimte, dus alles staat letterlijk overal: op de dressoirkast, op de plank van mijn magnetron en broodbakmachine. Op de magnetron/bakmachine.... :+ En ik moet tussendoor diverse keren afwassen om ruimte te besparen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:19

Ik denk dat je zoveel plaats gebruikt als je keuken heeft.

De keuken thuis (woon nog bij men ouders) is nu niet klein en je hebt best veel ruimte, maar als ik bezig ben in de keuken staat toch ook alles vol :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:43

Onze keuken is ook zeker niet klein, maar alles staat vol idd :P Zo is het toch ook met zolders en schuren: hoe meer ruimte je hebt hoe meer troep je verzamelt := Bij ons gaat die regel in ieder geval ook op

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 13:48

Nom nom nom, die mud pie :9 Alleen raar dat er in jouw korst geen chocolade zit, in alle recepten die ik tot nu toe heb gezien moest dat wel. Welk recept had jij? :)
Die vulling is goddelijk, hè :~

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:35

Ik ben ook wel benieuwd naar een recept idd :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:47

Yasmine schreef:
Nom nom nom, die mud pie :9 Alleen raar dat er in jouw korst geen chocolade zit, in alle recepten die ik tot nu toe heb gezien moest dat wel. Welk recept had jij? :)
Die vulling is goddelijk, hè :~

Nja ik had ook een soort missisipie mud pie had ik gezegd :)

had een deel van het recept uit een boek, en zelf wat toevoegingen gedaan, even overtypen hoor!

De korst is een mengeling van pate brisee en pate sucree (uit het boek: ''het lekkerste gebak'' van barbara maher)
180 g gezeefde bloem
snufje zout
100 g koude boter
2 el gele bastardsuiker
+- 60 g witte suiker (had het een beetje op gevoel gedaan, en een stukje geproefd tot ik 'm lekker vond, maar niet te zoet)
1 eierdooier, licht geklopt
2 el ijskoud water
schepje vanillesuiker

(bloem/zout zeven, daarbij boter kneden tot alles opgelost is, suiker erbij, ei + water erbij tot het goed mengt tot een mooie bal. Dan 15 min. bakken op 220 graden met steunvulling, maar ik hield 'm zelf in de gaten tot ie mooi lichtbruin was)

Vulling volgens het boek ''Chocola'' van Christine Macfadden
75 g pure chocolade ( ik had 100 g puur, 50 g melk :D )
50 g boter (ik had maar 25 g, want vond dat dat wel genoeg was, anders vond ik 'm te boterig)
3 eieren, losgeklopt
150 g gele bastardsuiker (ik had 50 g gele en 100 g bruine, vond dat dat meer smaak gaf en k houd niet zo van geel :) )
schepje vanillesuiker
3 el golden syrup (ik had iets meer)

(chocolade smelten met boter en golden syrup. van het vuur ei en suiker erdoor. chocolademengsel op AFGEKOELDE bodem gieten en dan 40 minuten bakken op 180 graden)

Af laten koelen en daarna slagroom kloppen en chocosnippers/krullen maken en versieren :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:48

Ohja, en deze korst was SUPER knapperig! :))
Omdat ik daar natuurlijk ook laatst naar vroeg :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:50

En voor de chocoladekorst gewoon wat cacaopoeder toevoegen lijkt me? :)
Maar ik vond dit ook echt een superlekkere combinatie, dan heb je ook nog een beetje een neutrale 'bite' erbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:23

Hier staat ook een mud pie, net uit de oven. :9 Wel via een ander recept zie ik, met cacao door de korst en veel meer suiker en slagroom door de vulling. Ik ben heel benieuwd, die van jou ziet er ook super lekker uit. :j

Heb zelf de slagroom bovenop weg gelaten, hou ik zelf niet zo van.

imd, klinkt heel lekker, heb je een recept van de koekjes? Die foto :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:40

Ehmm, dan zou ik thuis even moeten kijken want ik zou echt niet meer weten waar ik het vandaan heb.. Dan hoor je het volgende week!

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:15