Dat van compost is wel een goede tip, zal eens rond kijken. Heb wel al speciaal potgrond voor het kweken van plantjes.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wendel schreef:Ik zit hier elke dag even in mijn potten te kijken of er al kleine groene knopjes te zien zijn maar helaas. Ik wil te snel.
Wendel schreef:hahahah zo ver wil ik dan weer niet gaan. Ik ben voor het eerst aan het kweken. Eerst zien of het me lukt. Tomaten en aarbeien moeten lukken toch?
anneliesdj schreef:missnynke schreef:De structuur is hetzelfde als frambozen, de smaak is iets frisser, veel lekkerder vind ik, niet flauw zoals de gewone framboos.
Dat klinkt alsof het wel wat lijkt op een wijnbes, is dat zo?
En is de tayberry dan ook de lekkerste van de 3 kruisingen braam-framboos? (tayberry, loganberry en boysenberry)
Zwarte bessen, jostabessen en kruisbessen zijn dan niet wat voor mij denk ik, ik houd niet van zuur.Thats_Me schreef:Verder een paar minislaplantjes gekocht en ik heb nog zaadjes liggen voor trostomaatjes. Iemand een goede tip qua bloembakken/potten om dit soort groenten op te kweken?
Ik wil ook nog graag framboos alleen moet ik even kijken hoe ik dat ga doen want vorig jaar is die dood gegaan bij mij.
Wat is er gebeurd met je framboos dan? Bij mijn weten zijn dat wel vrij harde planten.
Tomaten kun je neerzetten zoals je wilt, buiten in de volle grond maar ook in potten en zelfs binnen.
Je kunt ze opkweken in huis in een kweekbakje en later uitplanten in de tuin maar je kunt ze ook meteen in een pot zetten. De grootte van de pot is een beetje op je gevoel afgaan, een gewone tomaat heeft toch wel minstens een pot van 40x40 nodig, beetje compost erbij en ze zijn gelukkig. Tomaten schijnen het vooral goed te doen op compost waar oude tomatenplanten door verwerkt zijn.
missnynke schreef:Nee tayberries zijn zoeter dan japanse wijnbes, framboosachtiger maar niet zo wrang, en wel 6x zo groot.
Je hebt tegenwoordig ook van die tomaten-kweekzakken, gewoon van die potgrond achtige zakken waar je 3 tomatenplantjes in plant, en waar alle benodigde voedingsstoffen inzitten.
Hoe binden jullie de tomatenplanten op? Langs zo'n spiraal?
ayo schreef:ik wil nog peultjes proberen te kweken, iemand ervaringen?
anneliesdj schreef:Verdronken? Je moet ze ook wel in potten met gaten in de bodem zetten![]()
Maar waarom zou je geen tuin mogen maken? Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat niet zou mogen bij een huurhuis. Is het niet zo dat je het in oude staat moet afleveren? Dan kun je de tegels gewoon bewaren en tzt weer terugleggen. Volle grond is toch wel makkelijker voor veel planten.
odetteke schreef:Ik heb een plekje in de voortuin waar in het zomerseizoen tot ongeveer 12 uur zon staat. Ik zou er graag een kleine pruimenboom of iets anders fruitigs plaatsen wat niet heel massaal is en ongeveer 1.50 hoog wordt. Iemand ideeen?