Maar dat is dus niet vreemd, Pien, dat je daar zo heftig op reageert. Ik moet ook altijd een 'toontje lager zingen' als het om mijn peper-liefde gaat als ons mam en mijn broertje mee eten. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar dat is dus niet vreemd, Pien, dat je daar zo heftig op reageert. Ik moet ook altijd een 'toontje lager zingen' als het om mijn peper-liefde gaat als ons mam en mijn broertje mee eten. pien_2010 schreef:0091 schreef:Ga ik zeker maken. Belangrijk is wel om daarbij te noemen dat als je paardenbloem salade maakt, je dit alleen kunt maken van groen van de paardenbloem die NIET in bloei is! Dat weet ik van mijn Franse vriendin wiens beroep tuinieren is.Paardenbloem salade:
Bladen een uur in water laten weken. Daarna olie en balsamico naar smaak toevoegen.
. Maar het was heel lekker en aanleiding tot ophalen van hete herinneringen aan eetmarktje in een wijkje van Kuala Lumpur waar we in het 8 kwadraat hetzelfde hadden maar dat was niet te eten
. Dit ging wel nog net. anjali schreef:Ik heb een probleem met voedsel wat er uitziet als vlees,of de naam van vlees heeft,al is het geen vlees.Voor degenen die nog niet lang vega zijn schijnt dit geen probleem te veroorzaken?
Lekker in de quiche, maar ik maak er ook bv thee van.
8nnemiek schreef:Mar_fay, leuk dat je ook met brandnetel kookt!
Ik heb dit jaar zelfs brandnetel extra bij gezaaid om te kunnen gebruikenLekker in de quiche, maar ik maak er ook bv thee van.
en anders is er een heel natuurgebied hier naast de deur. Ik zag dat Vreeken zelfs zaden aanbood, dat vond ik stiekem heel grappig.
andere recepten met wildpluk zijn ook welkom. We (mijn vader en ik) zijn nu bezig met scheuten van de Japanse duizendknoop. Als rabarber klaargemaakt, nu aan het inleggen met zout en volgende week eens ijs maken. En een soort chutney wil ik ook proberen. De eerste Pinksterbloemen zag ik ook al staan langs de dijk, die zijn altijd zo lekker om gewoon te eten tijdens de wandeling of in een salade te verwerken 
poes schreef:O eiwitten zit juist in zoveel daar heb ik geen schrik van. B12 baart me wel echt zorgen. Wil het echt niet moeten bijslijpen of prikken. Heb al een erg slechte huid...
.
. Maar genoeg mensen die het wel lekker vinden! Is voor mij trouwens geen excuus om alsnog echte kaas/zuivel te blijven eten. In het begin miste ik het heel erg maar nu echt niet meer hoor (en de weerstand wordt ook steeds erger merk ik..
).
En daar voldoet (voor mij) zowel wilmensburger als violife eigenlijk prima. Sinds ik Violife heb geproefd vind ik Wilmensburger ook niet meer zo lekker
Maar ik beleg mijn tostis altijd nogal dik met groenten en saus (en kaas dus) dus dan is de kaassmaak niet zo prominent aanwezig Jessix schreef:deksel schreef:Geen
Nee is het allemaal niets?!Ik ken het tot nu toe alleen van plaatjes op internet... Lijkt net echt... En best wel verschillende merken, dus lastig kiezen.
![]()
Bedankt voor de tips tot zo ver!

Maar ik koop er af en toe wel wat van. Het had iig niet gehoeven dat ik iets koop dat "chik'n" ofzo heet. Noem het gewoon wat het is? Het is bijna alsof het gemarket is voor een markt die dit niet eens dagelijks koopt. Dat heb ik nooit echt begrepen.