Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:51

ChantalSmook schreef:
LisErm94, roddelen daar ben ik niet bang voor. Mijn sportinstructrice is best open ook over relaties en mannen (ze is vrijgezel) en ik weet zeker dat ze er allang iets over uit had geflapt als hij had lopen polsen. Ik ben juist ook expres niet bij haar gaan polsen over hem om geroddel te voorkomen :) . Hij spreekt normaal ook nooit met iemand af van de sportschool en is verder heel erg netjes tot nu toe dus daar ben ik niet zo bang voor :)

Phor gewoon even goed laten drogen dan zal hij het morgen vast wel weer doen toch?

Bhri nee inderdaad. En hij geeft ook zwemlessen en tijdens vrij zwemmen hebben de instructeurs om de beurt wachten. Dat houd me ook wel echt tegen om het zwembad in te duiken nu. Beetje jammer haha.

Klinkt als een leuke nette jongen :D
Alleen een beetje onhandig dan met sporten, maar als het echt iets wordt is het na een tijdje
vast niet meer ongemakkelijk.
Heeft hij geen vaste dagen in de week vrij? Dan kun je dan snel het zwembad inspringen :P

Wat vinden jullie trouwens van suikervrije kauwgom?
Als ik het in huis heb pak ik er snel al een stuk of 4-10 per dag :\
Daarom haal ik het meestal niet maar vroeg me af of het echt zo slecht is.
Had al wel even artikelen proberen te zoeken maar dat ging met name over kaakartrose
en aspartaam, maar kan niet echt vinden in welke hoeveelheden het slecht is..

Je lijstje vandaag was netjes Bhri, geen reden om in paniek te raken :)

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:18

Grappig dat je kaakartrose daarin naar boven komt. Dat is de reden waarom ik geen kauwgom meer eet. Mijn kaak schiet op slot als hij t ever open gaat en met kauwgom werd mijn kaak snel vermoeid en had ik meer klachten. Ik eet dus smintjes (voornamelijk met stappen.) maar denk dat het zulke kleine hoeveelheden zijn dat het wel te verwaarlozen is niet?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:39

65 gr havermout
T: 2rijstwafels en 1 meergranen cracker(2x kipfilet 1x kaas 30+
Meloen
L: 3BB met casselerrib, kipfilet en kaas
T: Appel
A: sla, komkommer, augurk, Milner kaasburger, gebakken courgette, groene paprika, ui en een beetje rijst
T: magere yoghurt en misschien wat lekkers op verjaardag
B: 2 x 30 minuten fietsen en 2x 20 minuten fietsen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:40

Mijn baked oatmeal was verrukkelijk. Ik had het even weer opgewarmd in de oven. Het was net een gebakje! :9

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:41

Gisteren:
O: 1.5 banaan, 150 ml yoghurt
B: hardlopen
L: 2 pecanbroodjes
T: paar wortels
D: rundersaucijs, 1 eetl. olijfolie, salade van 1/2 komkommer en een paar tomaten, eetl. azijn
T: de laatste portie tiramisu

Ik krijg van kauwgom eten snaaitrek, dus ik doe er niet meer aan.

En helaas, helaas, geen recept voor gezonde tiramisu bekend. De suiker zou je kunnen vervangen voor zoetstof, misschien iets gezondere koekjes(zelfgebakken met spelt) ipv de lange vingers en mascarpone voor een portie vervangen door kwark? Maar of het dan nog echt naar tiramisu smaakt betwijfel ik.
Gelukkig is het nu op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:44

KarinvdM schreef:
Mijn baked oatmeal was verrukkelijk. Ik had het even weer opgewarmd in de oven. Het was net een gebakje! :9

Waarmee had je het gemaakt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:46

Naar het recept van Cheetahfan. Ik heb alleen de hoeveelheden niet precies aangehouden en ik heb er ook wat chia door gedaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:30

Phor : zou idd gewoon even goed laten drogen, met een dagje zou het toch al aardig bij getrokkken moeten zijn vermoed ik
ik heb een doorgefikte blender...banana soft serve was teveel voor het apparaat...
maar nu moet ik toch echt wat gaan verzinnen want ik ben ook al het mes van mijn staafmixer hulpgevaarte kwijt...
dus ik ga maar eens in de keukenmachines duiken denk ik...
eens zien wat er te krijgen is waar je mee kan mixen/hakken/choppen en blenderen...mixe hoeft trouwens niet eens, , heb nog een goede handmixer, maar fijnhakken , blenderen etc is toch aardig onmisbaar geworden...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:51

Ik heb mijn blender laatst ook finaal de afgrond in gedraait :') Dus, dat wordt ook een nieuwe...

M'n weegschaaltje wil nog steeds niet aanspringen. Ik ga zo maar eens een andere kopen. Is toch eigenlijk te erg voor woorden dat ik niet durf te eten zonder het eerst af te wegen :o
M'n dilemma van het niet kunnen afwegen loste zichzelf op; ik kreeg halverwege de maaltijd een enorme migraine aanval. Met volle 100% zekerheid kan ik dus zeggen dat ik zeker niet teveel heb gegeten :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:34

Nou ik snap het wel Phor; je wil immers alles afwegen voor je dieet... Ik hoop dat je snel een nieuwe bemachtigt!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:48

Pfff het nadeel van dieeten: de avond ervoor koken als je vanuit je werk wilt sporten of een avondje door moet werken op kantoor. Stond dus gisteravond mijn prakkie in elkaar te draaien:)
o: eiwitshake
t: koffie!!
l: nog geen idee, met collega's lunchen buiten de deur
t: stuk fruit, denk portie kersen
misschien nog een cracker met kaas ofzo
a: roergebakken kip met roerbakgroente, erwtjes (vriezer)kokosmelk, scheutje ketjap, knoflook, sereh en kokosmelk/rasp. best te hachelen maar toch vooral brandstof.
En ik heb me toch spierpijn van de sportschool van de week! Volgens mijn vriend stond ik als een Duracell-poppetje een half uur op de crosstrainer (intervaltraining), daarna nog even aan de gewichten gehangen en buikspieren getraind op zo'n bal:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:53

Ja lastig he Danoesje, alles zo van te voren plannen!
Dank je Lis :)

B: BR Workout 3 (gisteren niet lekker en overgeslagen)
O: 100 g haver, lijnzaad, 200 ml sojamelk mild, water, tl honing, tl boter; glas soja intens, dubbele kop groene thee
L: Meergranenbroodje, in twee gesneden en dubbel belegd: aspergetapenade, paprika, tomaat, spinazie en een punt groentenquiche
T: Ananas, 2 nectarines
B: Paarden verzorgen
A: ?
T: Watermeloen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:30

Haha Danoesje, herkenbaar! Ik maak altijd mijn lunch van tevoren klaar (voor twee dagen) en dat vooruit denken blijft lastig!

Phor, wat balen dat je weegschaal stuk is! Weeg je altijd al je eten af, of nu alleen met IF? Kan me wel voorstellen dat het afwegen van je eten veel houvast geeft en dat dat best eng is als het ineens wegvalt.

LisErm, over de kauwgom, ik eet het zelf niet. Voor mijn gevoel kun je dan net zo goed op een stuk plastic kauwen :+

Lijstje vandaag:
O: havermout met cacao, lijnzaad, agavesiroop en kaneel, appel
T: handje pistachenootjes
L: klein beetje bloemkoolkerrie van gister, speltbol (1 helft met roerei van 1 ei, andere helft met pesto/tomaat/olijven/oregano), appel
T: ananas
A: gevulde courgette met kidneybonen, paprika, tomaat en mozzarella

B: 40 minuten fietsen, uur paardrijden (les), misschien een workout van JM of yoga

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:41

(beetje laat)O: 3VK boterhammen 1 met oude kaas, 1 met smeerkaas, 1 met chocopasta
T: -
L: Handje druiven, handje aardbeien
A: Aardappeltjes uit de oven, witlof met kaassaus, en een vega champignon schnitzel.

B: Lange wandeling met de hond, 6 km fietsen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:46

B : 30DS
O : Halve meloen
T : /
L : Thee met pot yoghurt
T : /
A : Courgette met kalkoen en gekookte aardappels
T : Thee

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:51

Dat is best een karig lijstje Morrow_Less. Toen ik te weinig at én shredde, kwam ik bij. Ik dacht, ik deel het maar.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:54

Morrow less, je eet idd wel heel erg weinig..

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
L: 3 volkoren boterhammen. 1 kipfilet 1 jam en 1 appelstroop
T: 2 mandarijnen
D: kippensoep, gehaktstaaf, doperwten en aardappels uit de oven
T: yoghurt + Fruit

B: T25
paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:20

Planning:

O: 100g havermout met wilde frambozen, peer lijnzaad, chia en rijstmelk
L: 100g havermout met peer, lijnzaad, chia, rozijnen, kokos en rijstmelk; dubbele speltboterham met pindakaas
A: 100g zilvervliesrijst met rode pesto, spinazie, tomaten en tuinerwten

B: 40 min fietsen, 30DS level 3

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:25

Oh ik voel me nooit hongerig, maar als ik andere lijstjes zo bekijk is het best weinig. Vreemd, ik heb nooit echt behoefte om tussendoor te snacken, wel eet ik 2 grote porties bij het avondmaal.
Misschien toch maar een stukje fruit erbij nemen ?

Ohja en bij een pot yoghurt bedoel ik ook een pot, zo een halve liter pot, oh heerlijk. :P Geen klein bakje he :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:25

Bhriseis schreef:
B: BR Workout 3 (gisteren niet lekker en overgeslagen)
O: 100 g haver, lijnzaad, 200 ml sojamelk mild, water, tl honing, tl boter; glas soja intens, dubbele kop groene thee
L: Meergranenbroodje, in twee gesneden en dubbel belegd: aspergetapenade, paprika, tomaat, spinazie en een punt groentenquiche
T: Ananas, 2 nectarines, dubbele kop groene thee
B: Paarden verzorgen
A: 1 portie frietjes, spinazieburger, rucola en sla met iets van dressing
T: Watermeloen

Je moet doen waar je je goed bij voelt Morrow_Less. Ik zou erg blij zijn moest ik het langer kunnen trekken op mijn lunch. Langs de andere kant is het misschien wel verstandig om wat meer groenten en fruit te eten (en een voedzaam ontbijt en lunch?), zodat je zeker al je voedingsstoffen binnenkrijgt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:35

O: Baked oatmeal :9
T: Ananas en een handvol druiven
L: Mexicaanse maaltijdsoep, stukje gerookte kip, beetje kwark na.
T: Wilde perzik, 4 dropjes, schaaltje kwark met blauwe bessen
A: dubbele speltboterham met sla, 30+ koe/geitkaas en paprika
T: ?
D: Groene thee, water, slimpie, flesje cola tijdens het jureren vanavond

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:44

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:15

O: 2 vk boterhammen met kaas en hagelslag
T: 1 perzik + 1 mini Twix
L: 1 pompoenpitbroodje met rookvlees, komkommer en een halve avocado. Kom goed gevulde, heldere groentensoep
T: 1 perzik + 1 kiwi + 6 blokjes extra pure chocolade
A: gekookte aardappels, bloemkool, gehaktballetje
T: schaaltje magere vla met lijnzaad en tarwezemelen

B: 12 km fietsen

Bij mij zit de klad er een beetje in... Zit niet zo goed in mn vel, ben ernstig aan vakantie toe, ben moe & futloos en kan het niet opbrengen om veel te sporten en netjes te eten. Na deze week heb ik 2 weken vakantie, daarna weer netjes oppakken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:19

Hihi dat filmpje Many!

Komt wel weer goed Laura; ik denk dat je ver moet zoeken naar iemand die het wél kan opbrengen na zo'n heftige periode. Wees niet te streng voor jezelf, en doe lekker waar je nu het meeste zin in hebt :(:)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:26

En Laura, kijk eens bij de supermarkt in het doorsnee mandje/karretje! Dan kom je tot de conclusie dat je toch echt heel veel gezonder eet dan heel veel Nederlanders. Soms is het even een strijd: hoewel je weet dat je je beter zal voelen door gezond te eten (en ik vind ook met dit lijstje dat je helemaal niet ongezond eet, ik zal je mijn lijstjes besparen die ik maak als ik weer eens een emo-eetbui heb:P) is je lijf het er niet mee eens want die wil alleen maar slechte dingen! Maar je zei het al: even lekker vakantie vieren, daarna heb je waarschijnlijk vanzelf weer behoefte aan gezondere zaken!