Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:12

Mijn lijstjes zijn op dit moment wat minder, omdat ik niet zo lekker in m'n vel zit, maar ga hier toch weer posten. Als stok achter de deur...

O: smoothie met banaan, havermout en sinaasappelsap
B: uur roeien
T: koekje, cappuccino
L: afbakstokbroodje met Toscaanse brie, koffie met beetje suiker
T: verse munthee
B: half uurtje fietsen
A: bij vrienden: iets met asperges, ham en ei
T: chips
B: half uurtje fietsen

Weten jullie of er op dit moment nog zoete aardappelen te koop zijn en of het lekker is om daarmee aardappelpuree te maken?

Grapjasjes12Jarig

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:23

Mijn darmen lijken weer een beetje te werken. Dat komt me goed uit, want niets bleef in m'n lijf, vandaag dus een wat voller lijstje.
Gister niet meer toegekomen aan de toastjes met salade of de cashewnoten. Wel nog 2 handjes chips en twee kopjes thee met oerzoet en halfvolle melk.

Vandaag:

O: 25gr havermout, 20gr Bambix, 5gr lijnzaad, 10gr haverzemelen, 1 el geraspte kokos, 5gr hennepzaad, 1 el cacao, 150ml halfvolle melk, 1 ei, 1 banaan, 1el palmsuiker
T: 1 vkb, hazelnootkaas
L: 1 bagel met roomkaas, ham, spinazie, pesto en kaas, 2 knackebrod, 1x chocopasta, 1x pindakaas, 1 sinaasappel
T: schaaltje magere yoghurt, 1 weetabix, beetje cruesli, oerzoet
A: zelfgemaakte groentesoep, 2 kleine afbakbroodjes, 1 slavink, 1 klein glas mandarijnensap
T: toastjes met salades? Misschien nog thee met melk en suiker

B: 30min fietsen, huishouden

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 16:31

Zie hier vandaag al twee keer bagels voorbij komen in de lijstjes, nu heb ik er helemaal zin in :))

O: havermout met rijstmelk, banaan, 3 gedroogde abrikozen, pitten en geraspte kokos
T: amandel/bosbessen/citroenmuffin met een eetlepel yoghurt als topping
L: 2 waldkornbth met spinazie, halve avocado, 1 tomaat en gekookt ei
T: appel
A: curry van kikkererwten, spinazie en zoete aardappel (en kruiden/knoflook/ui natuurlijk) met spelt-naanbrood
T: waarschijnlijk iets als chips of chocolade

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:33

Depende schreef:
Vandaag dus maar even weer bijeten
O: 75 gram havermout, 100 ml melk en 100 gram aardbeien
L: omelet van 3 eieren gevuld met 100 gram gekruide tofu, 200 gram spinazie en 2 el Ricotta
T: paar blokjes kaas
A: Bami met roerbakgroente, tofu, zelfgemaakte pindasaus van pindakaas en een gebakken eitje
T: 3 blokjes chocolade extra puur, 1 paprika, 100 gram worteltjes 2 stengels bleekselderij en 100 zelfgemaakte yoghurtdip, wat ovenzoutjes van de AH

Afgemaakt

Vandaag
O: smoothie, 100 gram kwark, 1 banaan, 75 gram aardbeien, 1 el lijnzaad en hennepzaad
L: 2 Mgtriangels 1 met brie, appel en rucola 1 met vega Pathé en rucola
T: Splitje
A: portabello gevuld met ricotta, bieslook en wat geraspte oude kaas, blote billetjes in t gras (300 gram verwacht ik) 100 gram aardappel
T: mini caprese, mozzarella bolletjes cherrytomaat en basilicum

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:33

Ze lagen voor 1 euro per drie stuks bij de Lidl :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:59

Die heb ik ook meegenomen vanmiddag Phor, voor morgen *D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:12

O: Soyayoghurt met speltvlokken, lijnzaad, cacao nibs en lijnzaadolie; snee zelfgebakken vegan bananenbrood met roomboter
T: -
L: 2 volkorenboterhammen met geitenkaas en appelstroop; banaan; 28 whey met sojamelk
T: 2 stukjes 86% pure chocola; 2 rijstwafels humus; 3 dadels
A: bio runderhamburger, gebakken krieltjes in de schil, suikervrije rabarber-aardbeien-appelcompote
T: wijntjessss

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:54

Vandaag een cheatdagje door een dag in Amsterdam

O: 2 vezelrijk crackers met zonnatura jam, 1 cracotte
L: 1 vezelrijk cracker met heel klein beetje paturain light en komkommer, 1 chocolade croissant en een wit hard bolletje met rookvlees
T: banaan sinaasappel smoothie, half bruin bolletje met gerookte zalm, tomaat en rucola
A: uit eten, nog geen idee dus
T: niks of een appel/yoghurt/paprika

B: 1 uur intensief privéles, 5 uur in Amsterdam lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:00

Lekker lijstje:

O: boekweitmout met peer, lijnzaad, chia, superfood mix, walnoten en rijstmelk
L: salade van paprika, komkommer, wortel, tomaat, champignons, olijven, feta, pecannoten en balsamico azijn
T: 2 vk crackers met hummus, 3 wortels met hummus, 10 kleine aardbeien
A (bij ouders, die volgens de methode Montignac eten): ratatouille van pompoen, paprika, ui, champignons en tofu met boursin; salade van ijsbergsla, tomaat, paprika, olijven, feta en gekookt ei; 4 blokjes 72% choc met hazelnoten
T: aardbeien

B: 30DS level 3, 20 min fietsen

Comments zijn welkom!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:06

Heb nachtdiensten dus eet iets anders ivm andere tijden.

O: 400gr magere kwark / yoghurt met 25gr whey, superfoods, krokante muesli en een passievrucht
T: klein flesje peer/appel/framboos sap van de ah
A: spelt broodje met halve avocado en plak geitenkaas en een grote kom linzensoep
straks nog:
T: 25gr whey shake en een vezelrijk cracker met bio pindakaas
T: 250gr magere kwark en wat ananas
En een stuk brownie

B: 1,5 uur kracht training

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:33

Planning morgen:

O: 40g havermout, 200ml halfvolle melk, 2 el gojibessen/pitten-zaden mix + 1 mok halfvolle melk
B: 30 DS lv. 3
T: 1x Bth: kaas-mosterd-rucola
L: 3x Bth: kaas-mosterd-rucola, halvarine-bacon, halvarine-appelstroop + 1 minneola
T: Zonnefruitkoek van Zonnatura :'D
A: Asperges, aardappel, slavink + schaaltje halfvolle yoghurt met aardbei
T: Schaaltje halfvolle kwark met 1 (kleine) appel

Dit is via het lijstje wat ik van de dieetist heb gekregen.
Eigenlijk moet ik nóg een bth meer te eten (dan zouden het er 7 zijn - 20g havermout vervangt 1 bth) maar dat wordt me nogal veel, dat ga ik bij ons volgend gesprek ook ter sprake brengen.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:42

Je hebt geen cyclus, maar 7 boterhammen is teveel... Eerst maar weer eens gezond worden, lijkt mij veel belangrijker dan nu al een boterham schrappen. Dat zal je diëtiste ook zeggen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:53

Ben het helemaal met je eens Phor. En Emily is dit niet de tweede dsg sinds je bij de diëtist bent geweest? Krijg je ook psychologische hulp?

Vanavond weer een mooi voorbeeldje over hoe erg je kunt wennen aan suiker. Ik had suikervrije rabarbermoes gemaakt met verse aardbeien, appel en een klein beetje honing. Vriendje neemt een hap, trekt een zuur hoofd en loopt linea recta maar de suikerpot. Terwijl ik het helemaal niet zuur vond smaken, gewoon lekker fris-zoet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:55

Klinkt lekker Plien! Is het makkelijk te maken?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:03

Ja, eerst een appel raspen en 5min in 200ml water met een beetje limoensap zachtjes koken, dan ong 1kg in stukken gesneden rabarber toevoegen en wederom 5min laten koken. Ondertussen 250g aardbeien prakken met 2el honing. Dan de rabarber met een pureestamper fijnmaken en de aardbeien toevoegen en tot slot het geheel kort laten doorwarmen. Heerlijk zomers bijgerecht maar ook als toetje zou het prima kunnen denk ik.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:06

Ja dat is ook weer waar Phor :\
Anders verplaats ik die bth naar mijn ontbijt? Dan is ie er alsnog in. Dan neem ik 60g havermout met 300ml melk en 3 el gojibes/lijnzaad/pittenmix.
Maar dan schrap ik wel die mok melk, ik keek net eventjes in mijn document en las dat als ik havermout at, die mok melk niet nodig is.

@ Plien
Er is een jeugdzorg hulpverlener bij ons gezin, bij hem kan ik terecht als ik hulp wil. Heb twee keer gesprek met hem gehad (waarvan een 1 op 1), maar ik zie daar weinig voor.
Ik heb vandaag via de mail mijn eetlijst binnen gekregen, gister ging ik er heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:16

Plien91 schreef:
Ja, eerst een appel raspen en 5min in 200ml water met een beetje limoensap zachtjes koken, dan ong 1kg in stukken gesneden rabarber toevoegen en wederom 5min laten koken. Ondertussen 250g aardbeien prakken met 2el honing. Dan de rabarber met een pureestamper fijnmaken en de aardbeien toevoegen en tot slot het geheel kort laten doorwarmen. Heerlijk zomers bijgerecht maar ook als toetje zou het prima kunnen denk ik.

Thanks!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:26

O - havermout met sojamelk, chiazaad, kaneel, frambozen
L - twee bb met hummus, kipfilet, tomaat, augurk, spinazie
T - 1 muesli reepje zonder suiker, blauwe bessen
T - 2 volkoren beschuitjes met kaas en tomaat. 2 volkoren beschuitjes met pindakaas
A - stukjes komkommer, tomaat, klein stukje worst en karbonade van de buren met wat tatziki. Hele stronk broccoli met geitenkaas
T - Griekse yoghurt

D - water, citroen thee
B - 3 uur intensief schoonmaakwerk, veel gelopen en gedaan bij de paarden

Fijn lijstje weer, gewoon even geen chocola en zo.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:08

xEmily schreef:
Ja dat is ook weer waar Phor :\
Anders verplaats ik die bth naar mijn ontbijt? Dan is ie er alsnog in. Dan neem ik 60g havermout met 300ml melk en 3 el gojibes/lijnzaad/pittenmix.
Maar dan schrap ik wel die mok melk, ik keek net eventjes in mijn document en las dat als ik havermout at, die mok melk niet nodig is.

@ Plien
Er is een jeugdzorg hulpverlener bij ons gezin, bij hem kan ik terecht als ik hulp wil. Heb twee keer gesprek met hem gehad (waarvan een 1 op 1), maar ik zie daar weinig voor.
Ik heb vandaag via de mail mijn eetlijst binnen gekregen, gister ging ik er heen.

Anders doe je idd 60gr havermout en 150ml halfvolle melk, dat is volwaardig. Echt, je eerste doel zou moeten zijn je gezondheid. Als je weer gezond bent kun je altijd nog gaan kijken naar hoe je je eetpatroon kan verfijnen, maar dat is nu even niet belangrijk.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:18

O: twee gebakken eieren met gebakken champignons. Op een bord met gesneden tomaat en avocado. Paar blaadjes basilicum en peterselie, toefje paleo mayonaise, kurkuma en p en z
T: blokje 85% chocolade
L: havermoutpap met amandelmelk, banaan, chia, lijnzaad, kokosbloesemsuiker, cacao nibs, kokosvlokken, amandelschaafsel en aardbeien
T: rijstwafel met amandelpasta
A: mexicaanse salade met ijsbergsla, kidneybonen, mango, maïs, tomaat, koriander, ui, olijven, geraspte kaas en zelfgemaakte guacamole
T: handje gemengde ongezouten noten

D water en ik plof nu op de bank met een droog wit wijntje
B: 30DS level 1, paarden verzorgd, 50 min grondwerk

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:17

Gisteren:
O: 50g havermout met water, scheut kokosmelk, banaan
T: kleine appel en een kiwi, kop koffie
L: wat sla met tomaat en een kleine avocado, bakje vetvrije kwark
A: broccoli, champignons, tomaat, paprika, kip, kikkererwten
T: schaaltje yoghurt

B: 15min fietsen, 45min wandelen
D: water en thee

Vandaag (tot 13.45 geslapen :') niet echt mooi dus):
O/L: yoghurt met banaan, appel en kiwi
T: klein bakje havermout met water en een scheut kokosmelk, peer
A: sla, tomaat, komkommer, gebakken champignons en quorn blokjes
T: misschien nog iets kleins

B: 30min wandelen, ruim half uurtje yoga
D: water en thee

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:18

xEmily schreef:
Planning morgen:

O: 40g 60g havermout, 200ml halfvolle melk, 2 3 el gojibessen/pitten-zaden mix + 1 mok halfvolle melk
B: 30 DS lv. 3
T: 1x Bth: kaas-mosterd-rucola Banaan
L: 3x Bth: kaas-mosterd-rucola, halvarine-bacon, halvarine-appelstroop + 1 minneola
T: Zonnefruitkoek van Zonnatura :'D
A: Asperges, aardappel, slavink + schaaltje halfvolle yoghurt met aardbei
T: Schaaltje halfvolle kwark met 1 (kleine) appel

Sorry voor de quote. Had het document nog een keer doorgelezen en zag dat ik een regeltje over het hoofd had gezien. Er stonden vervangers bij voor het brood als tussendoortje, dus ik ga dat ook mooi vervangen. Anders eet ik alleen maar hetzelfde.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:31

Amira_ schreef:
Vandaag een cheatdagje door een dag in Amsterdam

O: 2 vezelrijk crackers met zonnatura jam, 1 cracotte
L: 1 vezelrijk cracker met heel klein beetje paturain light en komkommer, 1 chocolade croissant en een wit hard bolletje met rookvlees
T: banaan sinaasappel smoothie, half bruin bolletje met gerookte zalm, tomaat en rucola
A: uit eten nog geen idee dus Allemaal hele kleine gerechtjes gehad:
rundercarpaccio; pomodori/paprika soep met lenteui en chorizo; IJslandse kabeljauwrug met groene asperges; salade van paprika, komkommer, bleekselderij en ananas; risotto met groene asperges en paddenstoelen :9 , lopend chocoladetaartje met rozijnen
T: niks of een appel/yoghurt/paprika

B: 1 uur intensief privéles, 5 uur in Amsterdam lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:16

Anoniem schreef:
Lekker lijstje:

O: boekweitmout met peer, lijnzaad, chia, superfood mix, walnoten en rijstmelk
L: salade van paprika, komkommer, wortel, tomaat, champignons, olijven, feta, pecannoten en balsamico azijn
T: 2 vk crackers met hummus, 3 wortels met hummus, 10 kleine aardbeien
A (bij ouders, die volgens de methode Montignac eten): ratatouille van pompoen, paprika, ui, champignons en tofu met boursin; salade van ijsbergsla, tomaat, paprika, olijven, feta en gekookt ei; 4 blokjes 72% choc met hazelnoten
T: aardbeien

B: 30DS level 3, 20 min fietsen

Comments zijn welkom!

+ 4 paranoten :9

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:23

phormicola schreef:
O: 25gr havermout, 20gr Bambix, 5gr lijnzaad, 10gr haverzemelen, 1 el geraspte kokos, 5gr hennepzaad, 1 el cacao, 150ml halfvolle melk, 1 ei, 1 banaan, 1el palmsuiker
T: 1 vkb, hazelnootkaas
L: 1 bagel met roomkaas, ham, spinazie, pesto en kaas, 2 knackebrod, 1x chocopasta, 1x pindakaas, 1 sinaasappel
T: schaaltje magere yoghurt, 1 weetabix, cruesli, 1el vruchtenhagel, 1 dropje, 1 nougatlolly
T: schaaltje chips en een handje cashewnoten
A: 2 opscheplepels zelfgemaakte groentesoep, 2 kleine afbakbroodjes, 1 slavink, 1 klein glas mandarijnensap, 1 alcoholvrij biertje
T: toastjes met salades? Misschien nog thee met melk en suiker

B: 30min fietsen, huishouden

Ik dacht dat ik veel meer had gegeten, maar eigenlijk valt het best mee zo voor een zaterdag :)