Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Depende schreef:Vandaag dus maar even weer bijeten
O: 75 gram havermout, 100 ml melk en 100 gram aardbeien
L: omelet van 3 eieren gevuld met 100 gram gekruide tofu, 200 gram spinazie en 2 el Ricotta
T: paar blokjes kaas
A: Bami met roerbakgroente, tofu, zelfgemaakte pindasaus van pindakaas en een gebakken eitje
T: 3 blokjes chocolade extra puur, 1 paprika, 100 gram worteltjes 2 stengels bleekselderij en 100 zelfgemaakte yoghurtdip, wat ovenzoutjes van de AH
Plien91 schreef:Ja, eerst een appel raspen en 5min in 200ml water met een beetje limoensap zachtjes koken, dan ong 1kg in stukken gesneden rabarber toevoegen en wederom 5min laten koken. Ondertussen 250g aardbeien prakken met 2el honing. Dan de rabarber met een pureestamper fijnmaken en de aardbeien toevoegen en tot slot het geheel kort laten doorwarmen. Heerlijk zomers bijgerecht maar ook als toetje zou het prima kunnen denk ik.
xEmily schreef:Ja dat is ook weer waar Phor
Anders verplaats ik die bth naar mijn ontbijt? Dan is ie er alsnog in. Dan neem ik 60g havermout met 300ml melk en 3 el gojibes/lijnzaad/pittenmix.
Maar dan schrap ik wel die mok melk, ik keek net eventjes in mijn document en las dat als ik havermout at, die mok melk niet nodig is.
@ Plien
Er is een jeugdzorg hulpverlener bij ons gezin, bij hem kan ik terecht als ik hulp wil. Heb twee keer gesprek met hem gehad (waarvan een 1 op 1), maar ik zie daar weinig voor.
Ik heb vandaag via de mail mijn eetlijst binnen gekregen, gister ging ik er heen.
xEmily schreef:Planning morgen:
O:40g60g havermout, 200ml halfvolle melk,23 el gojibessen/pitten-zaden mix+ 1 mok halfvolle melk
B: 30 DS lv. 3
T:1x Bth: kaas-mosterd-rucolaBanaan
L: 3x Bth: kaas-mosterd-rucola, halvarine-bacon, halvarine-appelstroop + 1 minneola
T: Zonnefruitkoek van Zonnatura :'D
A: Asperges, aardappel, slavink + schaaltje halfvolle yoghurt met aardbei
T: Schaaltje halfvolle kwark met 1 (kleine) appel
Amira_ schreef:Vandaag een cheatdagje door een dag in Amsterdam
O: 2 vezelrijk crackers met zonnatura jam, 1 cracotte
L: 1 vezelrijk cracker met heel klein beetje paturain light en komkommer, 1 chocolade croissant en een wit hard bolletje met rookvlees
T: banaan sinaasappel smoothie, half bruin bolletje met gerookte zalm, tomaat en rucola
A: uit etennog geen idee dusAllemaal hele kleine gerechtjes gehad:
rundercarpaccio; pomodori/paprika soep met lenteui en chorizo; IJslandse kabeljauwrug met groene asperges; salade van paprika, komkommer, bleekselderij en ananas; risotto met groene asperges en paddenstoelen, lopend chocoladetaartje met rozijnen
T: niks of een appel/yoghurt/paprika
B: 1 uur intensief privéles, 5 uur in Amsterdam lopen
Anoniem schreef:Lekker lijstje:
O: boekweitmout met peer, lijnzaad, chia, superfood mix, walnoten en rijstmelk
T: -
L: salade van paprika, komkommer, wortel, tomaat, champignons, olijven, feta, pecannoten en balsamico azijn
T: 2 vk crackers met hummus, 3 wortels met hummus, 10 kleine aardbeien
A (bij ouders, die volgens de methode Montignac eten): ratatouille van pompoen, paprika, ui, champignons en tofu met boursin; salade van ijsbergsla, tomaat, paprika, olijven, feta en gekookt ei; 4 blokjes 72% choc met hazelnoten
T: aardbeien
B: 30DS level 3, 20 min fietsen
Comments zijn welkom!
phormicola schreef:O: 25gr havermout, 20gr Bambix, 5gr lijnzaad, 10gr haverzemelen, 1 el geraspte kokos, 5gr hennepzaad, 1 el cacao, 150ml halfvolle melk, 1 ei, 1 banaan, 1el palmsuiker
T: 1 vkb, hazelnootkaas
L: 1 bagel met roomkaas, ham, spinazie, pesto en kaas, 2 knackebrod, 1x chocopasta, 1x pindakaas, 1 sinaasappel
T: schaaltje magere yoghurt, 1 weetabix, cruesli, 1el vruchtenhagel, 1 dropje, 1 nougatlolly
T: schaaltje chips en een handje cashewnoten
A: 2 opscheplepels zelfgemaakte groentesoep,2 kleine afbakbroodjes,1 slavink,1 klein glas mandarijnensap, 1 alcoholvrij biertje
T:toastjes met salades? Misschien nog thee met melk en suiker
B: 30min fietsen, huishouden